Welk voer krijgt jouw hond/pup?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Re: Welk voer krijgt jouw hond/pup?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:43

Mijn duitse herder krijgt Greenheart ( Lam&rijst ), hij doet het hier erg goed op Ja

Saskia89

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:53

C_arola schreef:
Hebben jullie honden weleens allergische reacties gekregen van pensstaven?

Nee bij ons niet. Weet je zeker dat het een allergische reactie daarop is?

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:02

onze pup krijgt brokken van het merk
perfect choise doet ze het prima op en ruikt ook
nog eens super zodra ze ook maar een klein handje van een andere brok krijgt is het over en krijgt ze diaree en stinkt ze een uur in de wind :S

als dat even niet voor handen is heb ik van de fokker meegkregen om haar rauw onbehandeld vlees te geven
wat zo van de slager komt (heb ik zeker 100 kilo van meegekregen als puppypakket Bloos )

zoalng ze geen andere brok krijgt is er niks aan de hond

eukanuba vind ik persoonlijk maar grote zooi
net als lidl merk aldi merk of ander goedkoop honden voer
daar zit totaal niks in en de brokken wegen geen fluit ruiken naar niks en worden er niet zat van

SuperSuup

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:22

Mijn vuilnisbakkie krijgt pedigree. Gaat perfect, glimt als een spiegel en is super zacht en heeft goede ontlasting.

HorseGurl13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:25

x_Marr schreef:
Pfff met de pot mee eten zeg... Zo ongeloofelijk slecht Nagelbijten / Gniffelen
Heb je waarschijn geluk gehad dattie nog nergens last van heeft?

Die van ons krijgt Cavom, aanbevolen door de fokker(toen ze nog pup was kreeg ze t/m ongeveer 6 maand pedigree), ze doet het er goed op, glimt mooi, en zit geen troep zoals kleurstoffen oid in.
En de prijs zit ook mee Lachen

De onze gaat ook op Cavom (zodra ie er is) en ook bij ons aanbevolen door de fokker. Die had overigens twee merken doorgegeven maar kan zo snel even niet op de naam van de tweede komen. Wel een bekend merk was het in ieder geval. En die twee werden idd aanbevolen omdat er geen 'troep' in zit.

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:38

hier alleen vers in de bak. en dan bedoel ik ook echt vers.
dus alles rauw. af en toe tafelresten(groenten) en een eitje. iedere week een flinke lap pens, dat is de beste tandenborstel die er is trouwens! De kat eet trouwens ook alles vers.
Hier geen brok in huis.
Ben me nu ook aan het informeren wat ik ons paardje straks zal gaan voeren, want die wil ik eigenlijk ook geen brokken geven. (we zijn op zoek naar een paardje, en hebben al iets op het oog)

40 jaar geleden, bestonden er nog helemaal geen brokken. Ooit bij stilgestaan waarom die uitgevonden zijn.................. Sigaar

Monchou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:47

Om alle afvalresten van de mensen weg te werken in hondenvoer Nagelbijten / Gniffelen

Goedzo hiphopje, zo wil ik het later ook gaan doen Clown

hiphopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:58

Martine_R schreef:
Om alle afvalresten van de mensen weg te werken in hondenvoer Nagelbijten / Gniffelen

Goedzo hiphopje, zo wil ik het later ook gaan doen Clown

helemaal goed, het is gewoon een grote afvalberg van de levensmiddelenindustrie.
een leuke manier om nog extra geld te verdienen door hun afval te vermommen als hondenbrokjes
neuh, dankje, ik geef mijn beesten liever natuurlijk voedsel
oke, af en toe zondig ik wel dmv van een hondenkoekje oid Tong uitsteken maar dat moet kunnen Knipoog
is trouwens ergens al een topic over paarden die dus geen brokjes eten?

Tosadog

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:11

Paintlinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:17

Mijn hond (grote x Fila Brasiliero) krijgt:
-Cavom (dagelijks)
- En Carnibest (vers vlees) voor de afwisseling.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:03

Tosadog schreef:
Waarschijnlijk zullen velen van jullie dit artikel al kennen, maar voor degenen die het nog niet eerder gelezen hebben:
de waarheid over brokken:
http://www.voernatuurlijk.nl/forum/viewtopic.php?t=6444

Tja.. zo kan je je om alles druk maken, of groeit jouw bloemkool in je eigen tuin zonder uitlaatgassen en bestrijdingsmiddelen. Knipoog
Ach.. en een frikandel is even erg! Knipoog Vork Die ga ik ook niet zelf maken, of bij mijn patatje vragen 'heeft u ook een biologisch lappie vlees speciaal?' Tong uitsteken

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:12

Mijn honden krijgen Royal Canin.
De jack russel van 13 jaar krijgt speciaal Royal Canin die ik bij de DA haal i.v.m haar gewrichten.
De Jack russel van 7 jaar krijgt Royal Canin mini adult.
De bouvier van 5 krijgt Royal Canin Maxi adult.

Jakary

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 01:50

Onze hond krijgt brok van Pro Plan en kvv (Duck), binnenkort enkel nog Duck.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 02:42

mijn staffords krijgen diner brokken van c1000 merk, dit omdat 1 hond voor alles allergisch is en ervan gaat overgeven/diarree/ nare huidproblemen krijgt. En de andere hond die lust geen andere brokken. Ik meng het voer altijd met 2 boterhammen en een half blik. Ik heb dit bij mijn da nagevraagt en er is niets op tegen om je hond brood bij zijn eten te geven.

Ook eten ze heel soms met de pot mee maar dan zijn het alleen aardappelen met jus of spaghetti zonder saus. Wel maak ik vaak kip met rijst voor ze klaar

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 08:42

brood is wel een dikmaker, maar als dat niks uitmaakt...

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:06

Klijntjuh schreef:
Tosadog schreef:
Waarschijnlijk zullen velen van jullie dit artikel al kennen, maar voor degenen die het nog niet eerder gelezen hebben:

Tja.. zo kan je je om alles druk maken, of groeit jouw bloemkool in je eigen tuin zonder uitlaatgassen en bestrijdingsmiddelen. Knipoog
Ach.. en een frikandel is even erg! Knipoog Vork Die ga ik ook niet zelf maken, of bij mijn patatje vragen 'heeft u ook een biologisch lappie vlees speciaal?' Tong uitsteken

Zolang je brokken ziet en behandelt alsof het een frikandel of een patatje speciaal is, is er ook niks aan de hand. Gewoon junkfood en zo nu en dan erg lekker. 't Probleem zit hem in de honden die religieus dag in dag uit datzelfde junkfood moeten eten...

Mijn honden krijgen alleen vers voer (complete versvleesmaaltijd uit de vriezer of zelf samengesteld) en zo nu en dan mogen ze zondigen/snacken en krijgen een handje brokjes.

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:20

Utixo schreef:
Pedigree is echt een van de slechtste soorten voer die je kunt voeren Knipoog. Gelukkig ben je hier zelf ook achter.

Henne Petfood ken ik niet, maar over het algemeen geld wel dat je van duurder voer veel minder hoeft te voeren.

En ze gaan vanzelf wel eten hoor. Meestal eten ze slecht voer makkelijker, omdat hier veel geur, kleur en smaakstoffen inzitten. Frolic is ook zo'n brok die volop word gegeten. Hier gebruik ik ze nog wel eens al hondenkoekjes, maar that's it.

Mii_Jessica, stap over op voer die niet als hoofdingredient granen bevat (Prins Lamb&Rice bijvoorbeeld), en zie het verschil. Je kunt ook proberen Smolke te gaan voeren, hier zitten ook geen toegevoegd rotzooi in. Dit heeft wel weer veel granen in zich, en vaak is dit het grootste probleem.

Nogmaals, staar je niet blind op de prijs van een zak voer.

Hessel, zowel de Bonzo als de Eukanuba zou ik per direct uit je voerlijst schappen.

hoezo als ik vragen mag?
wat zou jij voeren dan?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:23

Bonzo is extreem zout, en in beide producten zit erg veel rotzooi en afval. De belgen hebben een erg mooie parodie op die naam die precies aangeeft waar het voor zorgt.

En als je even terug leest weet je precies wat ik zou voeren Knipoog

hessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 10:46

Utixo schreef:
Bonzo is extreem zout, en in beide producten zit erg veel rotzooi en afval. De belgen hebben een erg mooie parodie op die naam die precies aangeeft waar het voor zorgt.

En als je even terug leest weet je precies wat ik zou voeren Knipoog

oke, ik zie het Bloos
ik ga het er met m'n vriend eens over hebben om te kijken of we niet iets anders kunnen gaan voeren.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 15:01

Rosita schreef:
Klijntjuh schreef:

Zolang je brokken ziet en behandelt alsof het een frikandel of een patatje speciaal is, is er ook niks aan de hand. Gewoon junkfood en zo nu en dan erg lekker. 't Probleem zit hem in de honden die religieus dag in dag uit datzelfde junkfood moeten eten...

Mijn honden krijgen alleen vers voer (complete versvleesmaaltijd uit de vriezer of zelf samengesteld) en zo nu en dan mogen ze zondigen/snacken en krijgen een handje brokjes.

Daar geef ik je helemaal gelijk in!!! zo heb ik er niet over nagedacht...

Hmm.. misschien nog even verder kijken voor iets anders als hoofdvoer..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:03

Tosadog schreef:

Angstpropaganda, dit werd 15 jaar geleden gevoert tegen eten met de pot mee, 5 jaar later tegen Bonzo en felix, 10 jaar later tegen premiumvoeren en de volgend estap zal het vers zijn.

Ik kan hier weinig spannends aan vinden eigenlijk alleen dat mensen zich zó gek laten maken elke keer weer met die massa meet te doen!! Clown Haha!

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:11

zeker waar, maar met de pot meeeten is zowat gezonder dan de troep die er in diereneten zit (ik heb het artikel niet goed gelezen, maar restaval is niet echt het beste dat je kunt hebben Tong uitsteken )

Ik zou zowat op het met de pot meeeten in willen stellen Tong uitsteken eten voor menselijke consuptie is toch net ietsjes 'beter' dan dierenvoedsel Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 20:14

Laat jij me maar lekker gekmaken hoor dat merken als RC eukanuba en Hills vol zitten met rotzooi Knipoog
Ik zou dr haast medelijden mee krijgen en dat meen ik, laat je toch niet gekmaken en zoek eens naar de middenweg.
Mijn katten zijn nu gem 17 jaar en doen het eprfect op de RC al minstens 15 jaar lang, goh wat raar vroeger stierven katten veel jonger omdat ze rotzooi kregen, niet gek Pling
Toch een mooi voorbeeld, ga me dus ook niet gek laten maken door een of andere massapropaganda. Haha!

Myra87

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:14

Maar waarom zou je een vleeseter droge brokken voor zetten. En juist de massa propaganda zijn de mensen die brokken voeren, daar wordt veel reclame in gestoken, en wordt aanprezen als gezond voer.
Ik herinner mij die reclame spot nog van RC. Nee sorry, daar trap ik niet meer in....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-08 21:42

Myra87 schreef:
Maar waarom zou je een vleeseter droge brokken voor zetten.

Zelfde vraag aan jou, waarom niet?