Waarom heet jullie huisdier hoe hij nu heet.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Phylos

Re: Waarom heet jullie huisdier hoe hij nu heet.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:49

onze hond heet phylos
Mijn moeder hebben we uiteinelijk kunnen overhalen voor een hond.....maar dan wilde ze wel een oudere hond, geen pup
we vonden de friese stabij erg leuk en zijn toen ook bij een hond gaan kijken, genaamd phylos...
Dit werd hem toch niet en we kwamen er toch achter dat we beter een puppy konden nemen.
Toen moest er alleen wel een naam verzonnen worden....heeel lang over nagedacht...bijna een week denk ik wel, maar we kwamen er niet uit met z'n allen
en toen was mijn advies van: Laten we hem phylos noemen het heeft een erg leuke betekenis = vriend en ik vond het gewoon een mooie naam...en die andere phylos was wel heel lief, maar erg bang voor mensen daarom hebben we hem ook nietn genomen...maar dat vonden we toch wel jammer, en zo hadden we die phylos toch ook een beetje...al is het dan alleen maar de naam Tong uitsteken

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 13:55

Mijn kat heet Cato, is was klein toen ik haar kreeg en kon geen cadeau zeggen, dat werd als snel Cato Knipoog
Onze oudste hond heet Max, wij zijn van deze lobbes al het 5e baasje en willen hem dan niet weer een
andere naam geven.
Onze Pup heet Mila, het klinkt gewoon leuk: Max en Mila
En ik heb Mitch gewoon gekregen met de naam Mitchall Knipoog
Hopelijk is het duidelijk Pling

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:36

Mijn hond heet Droef
Waarom hij zo heet? Zo heette hij al toen ik hem 2 maanden geleden uit het asiel haalde.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 10:57

Jack heet Jack omdat ik Jack een leuke naam vond, en een soort van hernoemd naar Jack Sparrow, Jack Skeleton en het zoontje van Johnny Depp.. Jack dus:P

Mufasa is een herplaatser en heette Bambino.
Het moest dus weer een naam worden met 3 lettergrepen. Ik kon wel niets vinden dat hetzelfde klonk, maar dat werd niks. En ik vond het net een klein leeuwtje met zijn kleur en manen.
Dus werd het Mufasa.
Eigenlijk noem ik hem altijd Fasje. En daar luisterd hij perfect naar.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:18

de poezen :Happy en lucky....
Happy kreeg met 5 weken een enorme plaat mdf op zijn hoofd, de VA zei als eerste. gus, hij kijkt niet zo happy Clown
Lucky was zo vreselijk lelijk toen ze geboren werd, dat was dus ugly.... ze droogde alleen wel lekker op, dus was ze lucky Clown

de Guppie heet Dyonne, ik had er acht, allemaal vernoemd naar mensen van bokt die ik ken, alleen is deze als laatste over gebleven Haha!

de Knijnen heten Fennie en Bennie, ook weer een geintje Haha!
en de paardjes heten Montana River en Montana Breeze, gewoon omdat dat bij ze past Haha!

Mlies

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:19

Onze Cocker Spaniel heet Eslo. Zijn naam moest met een "E" beginnen en na wat brainstormen (Elmo etc Clown) zijn we op Eslo gekomen.
Guusje heette al Guusje toen ze bij mij kwam, dus dat heb ik niet zelf beslist. Tong uitsteken

Dan heb ik nog een konijn Blacky. Zwart, en ik was erg jong toen ik die kreeg dus vandaar Blacky. Tong uitsteken
En ik had nog een Bunny. Zusje en ik wilde eerst "Bugs en Bunny" doen maar geen van beide wilde het konijn Bugs noemen. Haha!
En dannn heb ik nog konijntje Samurai.
Tja omdat het een monster is. Haha!

itsmi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:21

Mijn cavia heet Elmo (Van sesamstraat) Dat komt omdat ik die cavia van mijn zus had gekregen voor mijn verjaardag, en zij zelf had 2 cavia's en die heten Tommie en Pino. Ook allebei van sesamstraat. Dus ik dacht laat ik de traditie voortzetten! Tong uitsteken

Pino is inmiddels overleden. Ze is ongeveer 8 jaar oud geworden.. Rip Pino... Tommie is trouwens ook hoogbejaard. Die van mij is nu ruim 2...

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 11:25

Mijn hond heet Zoë. Mijn zus en ik vonden dat beide gewoon een mooie naam en het was voor de kindjes gemakkelijk om uit te spreken.
Mijn kat heet Blitz, omdat ze gevonden is aan de garage die Blits noemt, hebben enkel een letter veranderd Haha!
Mijn gerbils heten Romi en Remi: Remi naar dat ratje van Ratatouille en Romi de variant erop
Mijn kanarie heeft geen naam Clown
Mijn konijnen noemen Nijntje, Fluf en Snuf Clown Nijntje had zijn naam al toen we hem gingen halen, Fluf is ontstaan als een 'grapje' van de vriend van m'n beste vriendin, en ja Snuf is de variant op Fluf Haha!

noellee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:07

Mijn hondenbeestje heet Lindey.
In het asiel heette ze Lady, maar ik vond, nieuwe start nieuwe naam.
Wel wilde ik iets dat op Lady lijkt, aangezien ze (een beetje) op die naam reageerde.
Dus het werd Lindey Lachen

lieniminnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:09

Mijn poes heet Steentje..
Tja, ik was net 4 en ik was in de ban van het mooie-stenen-verzamelen *LOL* tis wel origineel Haha!

_Emm_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:11

1 hond van ons heet Tommy. We wonen op hetzelfde erf als mijn opa en oma en bij hun is altijd een hond op de boerderij geweest, en elke hond heette Tommy (ging die dood, kwam de volgende die Tommy heette Clown ) dus deze is al de zoveelste in een rij Tommy's.

Onze andere hond heet Misty, dat is omdat ze zo is genoemd door haar fokker, dus maar zo gelaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:12

Mijn dalmatier heet spot... zegt genoeg toch? Vork
Een van mijn ratjes heeft een 'bles' in de vorm van een bliksem en heet dan ook Harry P. Clown
De rest heeft gewoon namen die we of leuk vonden of die ze al hadden toen we hem kregen

Zirkonia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:13

Onze hond heet Tara; vorige eigenaren hadden haar zo genoemd geen idee waarom.
Katje dat we sinds 21 juni hebben heet Willem, vernoemd na de man waar hij vandaan komt *LOL*

MerelxG_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:15

De hond Nozem, hebben we lang over na moeten denken, papa en mijn broertje wilde Jip en de rest Nozem, toen gingen we kaartjes trekken, en het werd toen Nozem. Mijn konijn Saartje heet zo omdat ik het wel een leuke naam vond, weet niet hoe ik er op kwam, mijn broertjes konijn heet Boris, want we kregen 2 meisjes konijnen maar mijn broertje wilde perse een jongen, maar dat kon niet, en om haar toch nog een beetje 'jongen' te laten zijn noemde hij haar Boris Vork

smurf1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:18

De enige namen waar ik "serieus" over nagedacht hebt zijn die van mijn twee gerbils. De één heet "Gerrie de Communist" en die heb ik zo genoemd omdat gerbils bekend staan om hun sociale karakter, vandaar communist. Gerrie heb ik van "Gerrie Gerbilvoer" gejat. En de andere heet "de machtige" vernoemd naar de motor van Che Guevera (wat tevens weer het sociale karakter moet benadrukken, en het was gewoon een hele indrukwekkende gerbil Nagelbijten / Gniffelen )

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 15:44

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:09

de kippen zijn naar chocoladesmaken vernoemt en naar hun kleur. Crispy White, Caramel en Dark Passion
De geiten zijn vernoemd naar Braveheart, 2 weertjes (gecastr. bokken). Sir William en Sir Wallace (ook wel zeur Wallace genoemd Clown )
Het konijn heet Pieter Rabbit, beestje had nooit een naam maar heeft de vrijheid al vrij snel geroken en probeert sindsdien steeds te ontsnappen, het is een echte deugniet.
De cavia's zijn gewoon een leuke naam en een naam van een draak in mijn verhaal. Floris en Geldar (wat zou nou wat zijn?)
De hond wilde mama eerst Binky noemen, wij wilde dat niet, stelde Bucky voor, dat wilde zij weer niet en uiteindelijk is het Boris geworden. We zaten trouwens niet aan een eerste letter vast.
Manegepaard is aan haar naam gekomen omdat Diana haar zo ontzettend lelijk vond, het is Dina geworden.
Mijn oude cavia's heette Tom (leuke naam), Pipi (dat geluid maken ze) en Sofie (hoofdpersoon toendertijd, later bleek het een mannetje te zijn Duivel ), de familiecavia heette Beer, door zijn beerige uiterlijk.
Ons oude konijn heette Snuf, dat lijkt me ook duidelijk.

Dat waren ze geloof ik zo'n beetje.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:13

Mijn hond Mailo, omdat ik hem geen Bailey's mocht noemen. Tong uitsteken
En mn cavia's Babe en Dude, nja, stond wel leuk. Tong uitsteken

Jenkins

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 17:50

mijn ratten,
* Schatje, hij heeft dumbo oortjes, ik kon geen naam bedenken maar bleef schatje zeggen.
* Wolf, hij is zwart, Ik noemde hem eerst Moon maar me vriend vond Wolf leuker Tong uitsteken
* Samoerai, vond het gewoon een mooie naam voor deze dikke vent.
* Ice, hij heeft een mooi licht grijs kleurtje en vond het wel een aparte naam.
* Devil, hij is een beetje creme kleurig met rode ogen
* Pintou, ik wist echt geen naam en wou een beetje een apart klinkende naam en iemand kwam met pintou en nog een naam.

dan is er nog een hond die Sejo heet. vind het geen leuke naam maar hij is vernoemd naar de tuinman in spanje wie zijn ouders dus heeft. ik vond t maar een stomme tuin man Tong uitsteken maar oma bepaalde het.

en nog een kat genaamd Cindy, als klein meisje was ik gek van die naam en heette ook al mijn Barbies Cindy Tong uitsteken dus toen ik een katje mocht werd het Cindy.
Heb nog veel meer huis dieren gehad, een hamster genaamd knabbel (ja beet 3 kooien stuk) en een vis genaamd Malloot enz.

_Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:27

Mijn honden heten

Molly mijn vader had vroeger een hond met die naam. Ik vond de naam wel passen bij een kleine jack russel.
Spike zo hebben de mensen de pup van Molly genoemd toen ze hem kochten echter na een kleine 2 jaar kwam hij hier terug omdat hij vals zou zijn.( nooit iets van gemerkt, maar ik heb tegen iedereen gezegd die een pup kocht dat ze hem/haar terug konden brengen mocht er iets zijn en dan zou ik een nieuw thuis voor het dier zoeken maar omdat je geen valse hond bij andere wilt plaatsen heb ik hem zelf gehouden. Haha! )

Kyra de bouvier heette al zo, die heb ik van mensen overgenomen toen ze 14 maanden oud was.

De kat heet
Mickey zo heette hij al 6 jaar bij zijn vorige eigenaresse

Eleionomae

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:29

Mijn 2 poezen heten Henriëtte & Charlotte, vernoemd naar straten in de buurt waar wij wonen. (Henriëtte Amalialaan & Anna Charlottelaan) tis nogan een kak buurtje, dus vonden we de namen ook wel toepasselijk Tong uitsteken

Natje_Spirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:35

Mijn hond:
-Lotje: zo heette ze al in het asiel
Mijn ratjes:
-Scooby: genoemd naar Scooby Doo Haha! en naar m'n eerste rat
-Mulan: genoemd naar de tekenfilm Mulan en vond ik wel bij Scooby passen
-Aya: zo heette ze al toen ik haar adopteerde
-Fey: zo heette ze al toen ik haar adopteerde

Keedie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:36

Onze vogel heet Summer omdat hij in de zomer is aan komen vliegen, zomer kleurtjes heeft en toen hij naar binnen vloog, ik het liedje Summer love luisterde Nagelbijten / Gniffelen

eempiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:38

Onze kat heet sam. Komt uit het asiel, en toen we op weg waren naar het asiel waren we namen aan het bedenken. Iedereen vond sam leuk, en toen we aankwamen werd ie geroepen: Sammy! Bleek ie zo al te heten. Meer toeval kon er niet zijn.

Mijn konijnen heten Noa en Nijntje. Beginnen met een N omdat mn fjordje Nero heet, en dat klinkt zo lekker met een N. Noa omdat ik het een mooie naam vind. En nijntje omdat we een echte konijnen naam wilde met een N.

LisaW

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-08 18:40

Mijn konijn heet Pieter Tinus Clown
Heb ik van onze postcode, de letters zijn namelijk PT (=Pieter tinus) Dus dat vond ik wel grappig haha Haha!