Weet je wat? Ik ga gewoon eens even een huisdier kopen vanda

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Weet je wat? Ik ga gewoon eens even een huisdier kopen vanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:35

Nee, maar helaas komt het meer voor dan je denkt...

Afgelopen zomer werd er een kitten bij ons gebracht. De eigenaar had zijn kittens uitgedeeld aan kinderen uit de straat, het betreffende kind heeft de kitten naar een vriendin van mij gebracht en eind van de dag is ze bij mij terechtgekomen (en na 2 dagen had ik er weer een goed huis voor gevonden). Heel sneu hoor!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:38

iid kittens Boos!

eindelijk waren die 2 van mij redelijk normaal tot ik weer ineens nog eentje wilde helaas was ze ziek dus heel aanhankelijk

Nu na 3 weken knapt ze op en het is een dramaqueen ze daagt mijn andere katten uit en helaas Garfield die sukkel doet nu alles wat ik hem afgeleerd heb...

Als ie zo doorgaat wordt het een buitenkat Duivel

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:49

Ik heb voor mijn eerste twee katten echt gekozen( nu 8 jaar oud).
De andere twee zijn bij ons gekomen omdat ze naar Dirk Onderwater zouden gaan.
We hebben ze in de eerste instantie in huis genomen om een ander baasje voor ze te zoeken maar ja,ze waren ( en zijn) wel erg lief.
Kinderen raakte al snel aan ze gehecht en voordat ik het doorhad hadden we ze al 3 maanden.
Heb het uiteindelijk op een accoordje kunnen gooien met mn man onder het motto dat ik ze mocht hebben voor mn verjaardag.
Kleine kanjers zijn inmiddels 4 jaar oud.
Als wij voor een huisdier kiezen of een dier toe gegooid krijgen houden wij het dier tot zn dood.
Ik wil al 2 jaar een herdershond maar heb er nog steeds geen een.
Ik wil er perse eentje met stamboom,afkomstig van een goede fokker,opgegroeid met katten en kinderen,kleurstelling moet goed zijn ( ontbreekt er nogal vaak aan),de ouders moeten in het bezit zijn van een vriendelijk,eerlijk,aanhankelijk,lichtelijk waaks karakter oftewel een pleaser. en het belangrijkste: de hond moet gezond zijn.
Ben me al een tijdje aan het orienteren o.a op marktplaats en zag gisteren sinds 2 jaar pas echt een nest die aan al mijn eisen voldoet.
Zit nu verschrikkelijk te twijfelen of ik die mensen zal bellen.
Heb de ruimte,het geld,de tijd en de liefde in huis,en ben bekend met de opvoeding van honden dus wat is dan het probleem?
Ik ga er nog maar eens goed over denken..................

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:03

Ik kan mij hier soms ook enorm druk over maken. Zo had mijn nicht ook een keer een opmerking dat het wel leuk zou zijn om 2 shetjes in de tuin te hebben voor de kinderen. Totaal geen paardenmensen.. Gelukkig was dit ook maar een opmerking en is het daarbij gebleven.. Maar dan zie je soms maar hoe gemakkelijk er over nagedacht wordt.

Wij hebben nu 2 pups in huis. 2 Huskies. We zouden voor 1 pup gaan, maar impulsief Knipoog 2 gekozen.. Wel tijd genoeg gehad om ons voor te bereiden op 2 honden en we hebben ook de mogelijkheid om 2 honden te houden. Huskies zijn prachtige honden, maar heel anders dan onze retriever Yeller.. Ze moeten kunnen rennen en werken.. Dus ben ik begonnen met hardlopen, omdat ik mij wil aanpassen aan de honden. Dus tegen de tijd dat ze oud genoeg zijn om mee te gaan, dan heb ik wel conditie Haha! Ook willen we thuis kijken voor een step of een trainingskar met 3 wielen, zodat we ze kunnen laten trekken..

Maar zo kwam ik laatst ook een advertentie tegen van 2 husky broers die al jaren op n balkonnetje wonen in een flat en nu dus een nieuwe eigenaar zoeken.. Zo enorm sneu. Het gebeurd vaker dan je denkt en dat is jammer.

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:09

zo zat ik me van de week te verbazen over een duitste herder die werd aan geboden op mp toevallig kwam het dier uit nunspeet en daarom keek ik ook.
dit staat er in

de hond wil tijdens de training niet gecorrigeerd worden
en laat dit duidelijk merken aan de geleider

ik vind hondensport leuk maar niet op deze manier

en dan vooral de laatste zin daar valt mijn mond van open.
Mensen zetten dieren net zo makkelijk bij het grof vuil als een zak afval

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:12

Dat soort mensen moet gewoon geen DH kopen.....

Bang zijn en toch je hond op de kop geven is liegen in hondentaal. Terecht dat de hond kwaad wordt.

Als je zulke dingen niet snapt moet je imo helemaal niet aan dieren beginnen

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:15

tja maar als het dier verder lief/braaf is waarom dan weg doen?

Wij hebben altijd dh gehad en vooral een reu is niet makkelijk.
Onze laatste reu wat gigantisch groot. Mijn vader is ook een grote kerel maar was soms in het veld ook in gevecht. Hij luisterde wel maar op zijn eigen tijd. Zo dominant was hij. Maar weg doen omdat hij niet snel genoeg luisterd? of omdat hij met de instructeur van die lessen het veld over ging (jaja die kon hem niet in bedwang houden haha)

nou echt niet!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:16

nicci88 schreef:
Ja omdat je weet dat het erbij hoort.
En dan ben je aan het schelde op dat beestje en dan kijk je zo'n pup in de ogen en ben je alles weer vergeten.
Tenminste ik wel.
Ik vond de puppy tijd echt heerlijk!

Ik weet ook dat het erbij hoort en daar heb ik ook voor gekozen (hoop dat het snel beter wordt en iig niet erger Tong uitsteken ) Maar leuk? nee, dat kan ik het niet vinden.
Ben natuurlijk gek op dat beesje en je wéét het, dus zou stom zijn om daar boos (of whatever) op te worden. idd de irritatie vliegt weg als je ze aan kijkt. Gelukkig gaat die van mij ook niet door dan. Toch snap ik niet wat zóveel mensen trekt om een jong diertje te nemen....

Wij gingen eigenlijk ook weer voor een oudere hond, maar deze kruiste ons pad. Nu ben ik in staat om er 1 op te voeden, dus vandaar dat we er toch voor gekozen hebben.
Gelukkig kunnen we staks wat jaartjes van haar genieten als volwassen hond Go jij! Go jij!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:56

Ik moet zeggen dat ik samen met mijn moeder wel een vrij apparte maar wel goeie manier hebben van cavias 'opvangen'.
We begonnen na al 10 caafs te hebben gehad weer met 2 nieuwe cavia's. we hadden ook al een dwergkonijn. Helaas heel dom hebben we de cavias uit de dierenwinkel gehaalt n dus een hoop gezeik mee gehad. Doen we dus nooit meer. Vervolgens wou mijn zus nog cavias erbij...Na ja... 2 cavia's opgehaalt bij iemand die die beesten als een pak suiker meepakt en weer weggeeft. Vervolgens zijn er in korte tijd 2 cavia's overleden en hebben we een oproep gezet op zelandnet. Als iemand nou eens een zielige cavia had mocht die bij ons komen. Zo kwam bente de cavia die niet wou eten bij ons..... Na ja ze was zo zielig dat ze nu dus de dikste caaf van het stel is. En toen zag ik op zeelandnet 2 cavia's staan die weg moesten vanwege allergie. Die zitten nu dus ook gezellig bij ons.... Daarnaast hebben we nog 2 konijnen van de buren gehad omdat die daar niet werden verzorgt ...... dus het resultaat is 5 caafs en 3 knijnen... Die allemaal mogen blijven tot hun dood. En als er dan een dier is overleden hebben we weer plek om een konijn of cavi een goeie plek te geven. Zo geef je ze toch ee goed leven

simone_1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:53

Pluizebolpum schreef:
@simone_1986 : Werk jij bij die kittenopvang die in je onderschrift staat? Logisch dat je dan zo'n stuk neerpent als je telkens met de gevolgen van impulsaankopen en vermeerderij zit opgescheept...Ben het er overigens helemaal mee eens!

Ik ben begonnen met de kittenopvang, vang de kittens thuis op die verwaarloosd zijn, gedumpt zijn, te vroeg weg moeten en kittens zonder moederpoes. Daarom heb ik inderdaad dat stuk geschreven, want het blijft me irriteren hoe mensen soms met dieren omgaan. En het maakt me zo boos en verdrietig als ik weer kittens op mp zie waarvan de ogen dichtgeplakt zitten van de prut, en natuurlijk dat de kittens zo vroeg weg worden gedaan, dat is zo zielig want ze zijn dan nog zo afhankelijk en moeten nog zoveel leren van de moederpoes.

Ik doe het nog geen jaar maar ik heb nu al heel wat rare dingen gezien en meegemaakt, mensen die kittens met 4 weken de deur uit doen, kittens die zo onder de vlooien zitten dat ze bloedarmoede hebben opgelopen, een kitten van 13 weken die de deur uit is gejaagt met een stok door zijn eigenaar. En soms zieke kittens die een ziekte hebben meegekregen van de moederpoes omdat deze niet ingeeint is.
Het zou echt heel veel schelen als mensen goed nadenken over het nemen van een dier, en een dier ook laten castreren/steleriseren, dan kunnen ze ook niet per ongeluk zwanger raken.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:59

je wilt niet weten wat hier op het platteland van frankrijk allemaal gebeurt met kittens...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:03

geerke schreef:
je wilt niet weten wat hier op het platteland van frankrijk allemaal gebeurt met kittens...

Dat geloof ik direct...

Afgelopen zomer heb ik me opgegeven als opvanggezin voor Franse kittens (zouden er 300 naar NL komen of ze zouden worden ingeslapen, maar ze kregen ze niet hierheen). Ik heb zelf een kitten uit Frankrijk, ze zijn daar niet bepaald diervriendelijk (geldt voor Spanje net zo goed, daar heb ik een hond vandaan).

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 15:13

nee...je moet hier geen kat zijn...gelukkig zijn er wel mensen die het goed doen....zoals mijn vriedin,zij heeft er twee opgeraapt van de straat ondervoed en wel....een andere vrouw heeft een aanloper geadopteerd en meteen laten casteren...
ik zelf(ook een kleine bijdrage)heb een poes van iemand overgenomen die haar zou laten verwilderen....niet geholpen dus...dat vind ik onbegrijpelijk,dus nu is ze bij ons...geholpen natuurlijk!!
Geen gezinsuitbreiding bij ons....hoe schattig het ook is..de asiels zitten ook hier vol!

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:04

lovelance schreef:
Ik kan mij hier soms ook enorm druk over maken. Zo had mijn nicht ook een keer een opmerking dat het wel leuk zou zijn om 2 shetjes in de tuin te hebben voor de kinderen. Totaal geen paardenmensen.. Gelukkig was dit ook maar een opmerking en is het daarbij gebleven.. Maar dan zie je soms maar hoe gemakkelijk er over nagedacht wordt.

Idd...Mijn broer had een tijdje terug ook bedacht dat een shetje wel leuk zou zijn voor mijn nichtje, van toen 3. Waar of dat je die kon kopen...Ik heb hem uitgerekent wat een pony kost per maand én wat de kosten kunnen zijn als er iets goed mis gaat, ietwat aangedikt maar toch, gelukkig schrok hij daar zo erg van dat hij dat wilde idee uit z'n hoofd zette...

@simone_1986: Ik vind het knap wat jij en anderen in 'die sector' doen voor die stumperdjes! Alleen zo jammer dat het zo nodig is...

Zo fietste ik een paar jaar terug eens naar huis toen ik twee schattige kleine kittens zag zitten. Bij een nadere inspectie (want ja, kittens zijn schattig, vooral die van anderen Knipoog ) bleken ze traanoogjes en snotneusjes te hebben en er algemeen slecht uit te zien. Na een belletje naar de dierenambulance zijn we (mevrouw van de da en ik) ze wezen vangen en bleek het een heel nest te zijn, de een nog zieker dan de ander...
Een aantal zaten er in een tuin en die mevrouw pakte ze er zo uit weg totdat de eigenaar eraan kwam. Meneer was niet eens onder de indruk en vond het allemaal best 'want ze gingen toch wel dood'...Tja, waarom zou je er dan ook moeite voor doen, toch? Ze zouden er eens baat bij hebben of alleen maar uit hun lijden verlost worden. De moederpoes is ook gelijk meegenomen, scheelde hun weer in het voer...
Echt, te triest voor woorden die onverschilligheid...

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 16:08

Pluizenbolplum; Bloempje (het cypertje in m'n profiel) komt uit Frankrijk, riep schreeuwend over de camping, mager, snotneus en ze dachten ontstoken oogjes. Er zou iemand komen van de receptie om haar weg te halen, want de mensen waren (jaja) bang voor ziektes van zo'n wilde vieze kat en waren bang dat er aan de vuilniszak gekrabt zou worden. Wij zijn een schepnet wezen halen, een kattentuigje, voer, vlooienkammetje, etc. en zijn op jacht gegaan voordat iemand van de receptie dat zou doen. We hebben haar gevangen en het eerste dat ik dacht was dat ze helemaal geen oogjes had (als je ze open deed dan zag je enkel roze). Wij zijn er direct mee naar de DA gegaan (alles ging met handen en voeten Haha! ) en ze was meer dood dan levend, idd niesziekte.

Beestje heeft me een hoop centen gekost om haar eenmaal gezond te krijgen, heb veel negativiteit over me heen gekregen, waarom zoveel geld steken in een dier dat niet van jou is? En al was het dier wel van jou; je bent hartstikke gek.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 20:29

Och, arm ding Ach gut

Zo heb ik ooit eens een prachtige rode kater die langs de weg lag meegenomen (liep toen regelmatig met een DA mee). Het dier kon namelijk niet lopen, en lag in de gloeiend hete zon..... en uiteraard was hij van niemand (boerderijkat).
We hebben foto's gemaakt, bekken gebroken. Daar hadden we nog wel wat aan kunnen doen (en ik had er al mijn geld ingestopt hoor) maar toen zagen we een massa in de buik zitten......
Biopsie gedaan, het was een tumor.

Ik heb het dier in mijn armen genomen en tegen me aangehouden. De DA gaf hem de laatste prik....... spinnend is hij ingeslapen. Hij heeft een mooie dood gehad.
Ik kan niet zeggen dat ik hem gered heb. Ik geloof wel dat ik hem een lijdensweg bespaard heb......

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 21:29

Op marktplaats staan al 15 katten aangeboden op de eerste pagina

Voorbeeld:
Man/vrouw heeft 2 katten, 1 daarvan is al 11 jaar.
Man/vrouw koopt er een hond bij, kat blijkt steeds schuwer te worden sinds te komst van de hond, kat moet dus weg.
BAH!

Als ik zoek op herdershonden, staan er al 8 honden aangeboden op de eerste pagina.
( en nee, geen pups ).

Deze vond ik op marktplaats:
Geen tijd meer voor je hond?
Durf jij dat nog te zeggen na dit verhaal?

Er zijn hondenuitlaatservices, hondendagverblijven, hondentrainingen voor als je 'plotseling weer moet gaan werken', of als je hond niet met 'de andere hond of het kind kan opschieten', of als 'je hem niet de tijd en aandacht kunt geven die hij verdient'.

Zorg voor je hond, hij heeft niemand anders dan jij!

Hoe kon je ???

Toen ik pup was, amuseerde ik je met mijn gekke streken
en maakte ik je aan het lachen.
Je noemde mij je kind,
en ondanks een aantal kapot gekauwde schoenen en wat vermoorde kussentjes
werd ik je beste vriend.
Als ik stout was, schudde je met je vinger naar me
en vroeg je me 'hoe kon je?',
maar dan gaf je weer toe en rolde je me op mijn rug om mijn buik te kriebelen.
Mijn zindelijkheidstraining duurde wat langer dan verwacht
omdat je het vreselijk druk had,
maar daar hebben we allebei hard aan gewerkt.
Ik weet nog dat ik 's nachts mijn neus tegen je aan schurkte
en dat ik naar je diepste geheimen en dromen luisterde,
ik kon me geen beter leven voorstellen.
We maakten lange wandelingen en rende door het park, maakten ritjes in de auto,
stopten om een ijsje te kopen,
ik deed lange dutjes in de zon en wachtte tot je aan het
eind van de dag thuis zou komen.
Geleidelijk ging je meer tijd aan je werk en carrière besteden,
en meer tijd aan het zoeken van een menselijke partner.
Ik wachtte geduldig op je, troostte je als je gekwetst of teleurgesteld was,
gaf je nooit op je kop als je een verkeerde beslissing nam
en sprong vrolijk in het rond als je thuis kwam.
En toen werd je verliefd.
Zij - inmiddels je vrouw - is geen "hondenmens".
Toch verwelkomde ik haar in het huishouden,
probeerde haar genegenheid te geven en gehoorzaamde haar.
Ik was gelukkig omdat jij gelukkig was.
Toen kwamen de menselijke baby's en ik deelde in je opwinding.
Ik was gefascineerd door hun roze huidje,
hoe ze roken en ik wilde ze ook bemoederen.
Alleen maakten jij en zij je zorgen dat ik ze pijn zou doen,
en ik werd de meeste tijd naar een andere kamer verbannen,
of naar de bench.
Oh ik wilde zo graag van ze houden,
maar ik werd een gevangene van de "liefde"
Toen ze groeide werd ik hun vriend.
Ze hingen aan mijn vacht en trokken zichzelf op wiebelige beentjes op,
staken vingers in mijn ogen, onderzochten mijn oren en gaven mij kusjes op de neus.
Ik hield van ze en van hun aanraking -
jouw aanrakingen waren nu zo zeldzaam -
ik zou hun met mijn leven hebben verdedigd als het nodig was geweest.
Ik glipte stiekem in hun bedden en luisterde
naar hun zorgen en geheime dromen,
en samen wachten we op het geluid van jou auto.
Er was een tijd dat, als anderen je vroegen of je een hond had,
je een foto van mij uit je portefeuille haalde en hen verhalen over mij vertelde.
De afgelopen jaren antwoordde je slechts "ja " en veranderde je van onderwerp.
Ik was van "jouw hond" verworden tot slechts "een hond",
en iedere gulden die je aan mij besteedde werd er een teveel.
Nu heb je een carrière kans in een andere stad,
jij en je gezin verhuizen naar een appartement waar geen honden toegestaan zijn.
Je hebt de juiste beslissing genomen voor je "gezin",
maar er was een tijd dat ik je enige gezinslid was.
Ik was blij en opgewonden over de autorit,
tot we bij het asiel stopten.
Het rook naar honden en katten, naar angst, naar hopeloosheid.
Je vulde de paperassen in en zei ik weet zeker dat jullie
een goed tehuis voor haar vinden.
Zij haalden hun schouders op en keken je meewarig aan.
Zij kennen de harde werkelijkheid voor een hond van
middelbare leeftijd, zelfs een met papieren.
Je moest de vingertjes van je zoon van mijn halsband
lostornen terwijl hij schreeuwde
"nee papa ! laat ze mijn hond niet meenemen ! ".
En ik maakte me zorgen om hem, en over wat ik hem hiermee had bijgebracht over
vriendschap en trouw, liefde en verantwoordelijkheid, over respect voor het leven.
Je gaf me een afscheidsklopje op mijn hoofd,
je vermeed mij in de ogen te kijken,
en weigerde beleefd mijn halsband en riem mee te nemen.
Je moest nog een deadline halen -
en ik nu ook.
Na je vertrek zeiden de twee aardige dames dat je waarschijnlijk al maanden wist
dat je zou verhuizen en dat je geen poging had gedaan
om een goed tehuis voor me te vinden.
Ze schudden het hoofd en zeiden " hoe kon je ? ".
Ze geven ons hier in het asiel zoveel aandacht als mogelijk is
met hun drukke bezigheden.
Ze voeren ons natuurlijk, maar ik heb geen trek meer.
In het begin rende ik iedere keer als er iemand langskwam naar het hek,
hopend dat jij het was.
Dat je van gedachten was veranderd.
Dat dit allemaal slechts een nare droom was.
Of ik hoopte tenminste dat het iemand was die medelijden met me had, die me zou redden.
Toen ik me realiseerde dat ik niet op kon tegen
die met gekke fratsen aandacht vragende pupjes, die geen idee hadden wat hen te wachten stond
ik trok me maar terug in het verste hoekje van mijn kennel
en wachtte af.
Ik hoorde haar voetstappen, ze me kwam halen aan het einde van de dag,
ik liep met haar de gang door naar een aparte kamer.
Een gelukzalige stille kamer.
Ze plaatste me op de tafel en wreef over mijn oren
Mijn hart bonkte in afwachting van wat er ging gebeuren,
Ze vertelde me dat ik me geen zorgen moest maken.
Omdat het mijn aard is, had ik met haar te doen.
De last die zij moest dragen is zwaar,
dat weet ik zoals ik ook altijd jouw stemmingen aanvoelde.
Voorzichtig plaatste ze een tourniquet om mijn voorpoot
terwijl er een traan over haar wang gleed.
Ik likte haar hand op dezelfde manier als ik altijd bij jou deed om je te troosten,
al die jaren.
Met grote vaardigheid liet ze de injectienaald in mijn ader glijden.
Toen ik de steek voelde en de koele vloeistof die zich door mijn lichaam verspreidde,
ging ik slaperig liggen, keek haar in de ogen en fluisterde
" hoe kon je ? ".
Misschien begreep ze mijn hondentaal, want ze zei
" het spijt me zo".
Ze hield me tegen zich aan en legde mij haastig uit dat het haar taak was
ervoor te zorgen dat ik niet genegeerd, mishandeld of verlaten kon worden
of voor mezelf moest zorgen.
een plaats van licht en liefde,
en zo verschillend van dit aardse bestaan.
Met het laatste beetje energie dat ik nog had,
probeerde ik haar met een laatste kwispel te vertellen
dat mijn " hoe kon je ? " niet tegen haar gericht was.
Ik dacht aan jou lieve baas.
Ik zal altijd aan je denken en altijd op je wachten.
Moge iedereen in je leven je zoveel trouw betonen.

Nawoord van J. Willis Schrijfster van dit stukje
Als de tranen je in de ogen stonden bij het lezen van
" hoe kon je", zoals bij mij toen ik het schreef,
komt dat doordat het een samenstelling is van de miljoenen dieren die ieder jaar in de asielen over de hele wereld sterven.
Iedereen mag het verhaal verspreiden voor niet commerciële doeleinden.
Gebruik het om mensen voor te lichten, op websites,
in nieuwsbrieven, op prikborden in de asielen en dierenartsenpraktijken.
Vertel mensen dat een huisdier in huis nemen een belangrijke beslissing is,
net zo belangrijk als het krijgen van een mensenkind,
dat dieren onze liefde en zorg verdienen,
dat het vinden van een ander, goed tehuis voor je eigen
verantwoordelijkheid is en dat ieder asiel en ieder
dierenbeschermingsorganisatie je daarover goede adviezen kan geven,
dat alle leven kostbaar is.
Doe alsjeblieft al het mogelijke om te voorkomen dat een
dier als ongewenst wordt afgemaakt.

lovelance

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 19:21

O bah.. ik krijg altijd tranen in mijn ogen van dat verhaaltje..

Zo stond ik vandaag met de pups in Den Helder. Voor het eerst mee t centrum in Haha! Stond buiten een winkel te wachten op mijn moeder. Allemaal mensen die ze natuurlijk even moesten aaien. Op een gegeven moment kwam er een buitenlands stel voorbij en nog eens.. en nog eens.. in gebrekkig nederlands vroegen ze of ze te koop waren.. Ik vond het zo vreemd.. ..
Mijn moeder zei later dat ze in het buitenland vaak op zo'n manier pups verkopen..

simone_1986

Re: Weet je wat? Ik ga gewoon eens even een huisdier kopen v

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:24

geerke schreef:

Ja dat is helemaal erg, daar worden ze ook gewoon doodgemaakt Boos!
Ik zou toen een paar fleskitten opvangen die vanuit Frankrijk zouden komen, maar dat is uiteindelijk niet doorgegaan.

Eergister heb ik weer een kitten opgehaald die zeker al een week niesziekte heeft, de eigenaar heeft er niks aan gedaan en de kitten werd niet opgehaald doordat duidenlijk te zien was dat ze ziek is.
Ze zou 7 weken zijn maar is waarschijnlijk pas 5 weken Boos!
Haar oogjes waren zwaar ontstoken, en ze was constant aan het niezen. Ook heeft ze een heel dik buikje waarschijnlijk van de wormen.
Gister ben ik met haar naar de dierenarts gegaan en heb toen oogzalf en medicijnen voor haar gehad. Het lijkt gelukkig al wat beter te gaan, haar ogen zien er beter uit en ze is wat aangekomen.

Echt idioot dat die mensen niet naar de dierenarts zijn gegaan, de moederpoes zag er ook ziek uit.
Leuk he een nestje kittens nemen, maar owee als ze ziek worden, dan ga je er toch geen geld aan uit geven Frusty
Afbeelding

dipstaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 19:32

het is dat haarlem te ver weg is anders zou ik zo een kat bij je komen halen om die de komende 20 jaar goed te verzorgen
heb nu al 3 katten maar vind een even aantal wat fijner in huis

heb pas ook een verwaarloosde kitten in huis genomen heeft me meer dan 200euro gekost maar had het er graag voor over

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:35

ik was vanmiddag bij mensen die verwaarloosde dieren opvangen en houden...er loopt vanalles,ezels,paarden,pony's,kippen,kalkoenen
hangbuikzwijntjes,eenden..
,konijnen,honden,schapen ,geiten en 35 katten....alle dieren zijn "geholpen"....het is daar vijf sterren....de mensen zijn miljonair en besteden hun geld zo....allemaal tweedehands dieren...dat maakt mijn dag weer goed!!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 21:46

om heel eerlijk te zijn he... al mijn dieren zijn impulsief gekocht! op een dag ging ik naar het asiel om "te kijken" en ik nam een hond mee. Een paar jaar later kwam ik weer opeens met een hond thuis en op een dag schoot de gedachte door mijn hoofd: ik ga een aquarium halen en die heb ik ook gelijk gekocht!

Mijn honden heb ik nu al jaaaren en mijn aquarium bijna 1 jaar en ik ben ze nog steeds niet zat en zullen voor altijd bij mij blijven: tot hun dood ( behalve mijn 100001 baby visjes) en ja heel impulsief gekocht maar die beesten heb het goed hier hoor

sharir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 22:34

kan er ook niet tegen hoor.

Heb zelf 3 katten allemaal uit 'oeps' nestjes.
never gaan ze weg bij mij.
Mijn paard heb ik nu een jaar, alleen maar gedonder mee gehad en misschien 4 maanden kunnen rijden. maar heb er nog niet aan gedacht om hem te verkopen.

We hebben laatst de hond van me moeder naar een nieuw baasje gebracht. (omdat mijn moeder een ernstige hersenbloeding heeft gehad) en mijn vader fulltime werkt a 70 uur in de week. Ging het niet anders. Heb alle tranen uit me kop gejankt en vond het echt verschrikkelijk.

Ken ook iemand die zijn bij elkaar en kopen pup moet weg omdat ze uit elkaar gaan. later komen ze weer bij elkaar en weer een pup. paar weken later gaan ze weer uit elkaar. verschrikkelijk toch

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:05

Meetje22 schreef:
Ik heb voor mijn eerste twee katten echt gekozen( nu 8 jaar oud).
De andere twee zijn bij ons gekomen omdat ze naar Dirk Onderwater zouden gaan.
We hebben ze in de eerste instantie in huis genomen om een ander baasje voor ze te zoeken maar ja,ze waren ( en zijn) wel erg lief.
Kinderen raakte al snel aan ze gehecht en voordat ik het doorhad hadden we ze al 3 maanden.
Heb het uiteindelijk op een accoordje kunnen gooien met mn man onder het motto dat ik ze mocht hebben voor mn verjaardag.
Kleine kanjers zijn inmiddels 4 jaar oud.
Als wij voor een huisdier kiezen of een dier toe gegooid krijgen houden wij het dier tot zn dood.
Ik wil al 2 jaar een herdershond maar heb er nog steeds geen een.
Ik wil er perse eentje met stamboom,afkomstig van een goede fokker,opgegroeid met katten en kinderen,kleurstelling moet goed zijn ( ontbreekt er nogal vaak aan),de ouders moeten in het bezit zijn van een vriendelijk,eerlijk,aanhankelijk,lichtelijk waaks karakter oftewel een pleaser. en het belangrijkste: de hond moet gezond zijn.
Ben me al een tijdje aan het orienteren o.a op marktplaats en zag gisteren sinds 2 jaar pas echt een nest die aan al mijn eisen voldoet.
Zit nu verschrikkelijk te twijfelen of ik die mensen zal bellen.
Heb de ruimte,het geld,de tijd en de liefde in huis,en ben bekend met de opvoeding van honden dus wat is dan het probleem?
Ik ga er nog maar eens goed over denken..................

Hoi

Heb twee duitse herders allebij van dezelfde fokker en deze voldoen zo te horen aan de eisen. Is misschien wat voor je? die mensen hebben een nest op het moment. Ouders hebben top karakters. De moeder is een volle zus van 1 van mijn honden. www.beuszenvonelsgraben.nl

Groetjes Engelien

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-08 23:16

Een lastig concept en inderdaad het gebeurt nog steeds. Ik zelf ben na 13 jaar nog steeds bezig me te verdiepen in de cavia het blijft me uitdagen om nog meer over ze te weten te komen en ze een nog beter leven te geven voor zover ik kan.
Ook volg ik nu een cursus waarin centraal staat of wij eigenlijk wel van dieren houden en hier de bijbehorende voors en tegens van. We behandelen discussies wat betreft dierenmishandeling maar ook over dierproeven en of jij wel weet waar je vlees van daan komt. Ik schik wel als ik op MP kijk zoals laatst: de hoogste bieder voor 18.00 krijgt mijn goudhamster mee. Pardon!!