Oud & Nieuw en huisdieren

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

2misty2

Re: Oud & Nieuw en huisdieren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:55

Mijn hond vind vuurwerk ook niet zo leuk. Als ze een knal hoort gaat ze blaffen.
Ook moet ze gewoon met mij mee uit terwijl ze het liefste naar huis rent.
Elk jaar gaat het een stukje beter heb ik het idee, gewoon juist blijven oefenen.
En om 12 uur zet ik een stoel of wat dan ook voor het raam en gaat de hond op de stoel zitten kijken zolang ze zelf maar niet naar buiten hoeft!

Wat ik heb gehoord is dat als honden medicijnen krijgen ze alles gewoon meemaken maar alleen niet erop kunnen reageren. Dat lijkt me eigenlijk heel erg sneu als dat zo is.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:02

De katten blijven binnen (eentje is sowieso een binnenkat, vanwege haar hartafwijkingen, dus dat scheelt alweer) en binnen zijn ze in principe rustig. De konijntjes zitten buiten in een veilig, groot hok en die hou ik wel in de gaten. Zij zullen er niet van gecharmeerd zijn, vrees ik. Ik ben ook het liefste gewoon lekker thuis met Oud&Nieuw, met vrienden of gewoon lekker met mijn eigen gezinnetje. Dan kan ik de dieren ook in de gaten houden....

Mijn paard staat gelukkig op een plek, waar geen vuurwerk afgestoken wordt in de nabije omgeving. Wel zal hij vast wat gaan rondrennen, omdat er boven het dorp verderop natuurlijk wel enorm veel afgestoken wordt. Nou ja, hij overleefd dat wel. Het gaat al jaren prima zo.

Ik heb zelf een gloeiende hekel aan knalvuurwerk. Snap daar echt de lol niet van Clown . Siervuurwerk, daar kan ik nog enigszins van genieten. Van mij zou er alleen tussen middernacht en een uurtje of 1 afgestoken mogen worden en dan mag het klaar zijn. Maar ja, die jochies en pubertjes hier in de buurt, zijn elk jaar al ruim voor die tijd bezig natuurlijk. Ben elk jaar weer verbaasd over pubers er hier in de buurt eigenlijk wonen, want dan zie je ze tenminste weer eens buiten rondlopen. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:12

izzy1985 schreef:
Zonde dat het op die manier moest. Waarom hebben ze haar niet met een prikje laten slapen?

Nee want ze is 13 jaar en had al 3 narcoses dit jaar gehad vandaar day we aan dat pilletje dachten, geen goed idee dus.

izzy1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 08:44

Chiqa schreef:
izzy1985 schreef:
Zonde dat het op die manier moest. Waarom hebben ze haar niet met een prikje laten slapen?

Nee want ze is 13 jaar en had al 3 narcoses dit jaar gehad vandaar day we aan dat pilletje dachten, geen goed idee dus.

Of ze hadden voor een ander middel moeten kiezen dan Valium.... Clown Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 12:46

izzy1985 schreef:
Kymalin schreef:
Trouwens.... Een paar jaar geleden had ik het bange hondje ook Advocaat gegeven en hij had niet alles opgegeten, de andere hond heeft toen snel alles opgegeten met als gevolg; de niet bange hond knetterdronken Clown . Hij sprong tegen de verwarming aan omdat hij naar buiten wilde kijken; en klapte zo achterover. Toen we hem later uitlieten en hij z'n poot optilde om te piesen viel ie om Nagelbijten / Gniffelen . Hij zal de volgende dag wel hoofdpijn en dorst hebben gehad Haha!

Sorry, maar je gaat je hond toch geen advocaat geven... Boos!

Joh, daar gaan ze niet dood aan, hoor Lachen 't Is niet echt goed ( Huilen van het lachen ) maar chocola geven of rozijnen is veel erger. Ik geef het ook nooit, maar snap wel dat ze het voor een keertje deed, anders is die hond doodsbang, dat is echt beroerd om te zien Ach gut

En er worden nu toch goede alternatieven gegeven?
Ik denk niet dat ze het nog eens zal doen, en moest er wel erg om lachen eigenlijjk. Ter geruststelling: mijn dieren worden non-alcoholisch gehouden, al wil de hond nog steeds de Bailey's proberen Huilen van het lachen

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:11

Baileys is ook wel erg lekker..... Vingers aflikken Haha!

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 13:13

Trouwens..... weet je wel hoe hoog het alcoholpercentage in Bach Rescue Remedie is? Meer dan in een bakkie advocaat hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 14:31

Ah, vandaar dat het zo goed werkt Haha! (schijnt te werken, ben niet zo van dat soort vage dingen eigenlijks)
Ik ben meer JBF. Op z'n Jan Boeren Fluitjes.

@ Twiggy: Bailey's is heerlijk Vingers aflikken Ik begrijp mijn hond erg goed wat dat betreft Tong uitsteken

Maar om nou een stomdronken Duitse Herder te hebben ronddansen vind ik ook weer zo wat Huilen van het lachen

sjouks

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 15:33

Die gaat gewoon mee naar buiten. Toen hij een half jaar oud was, hebben we hem gewoon mee naar buiten genomen om vuurwerk te gaan kijken, en daarbij net gedaan alsof er niets aan de hand was, dus hij is er ook niet zo bang van Lachen

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 21:59

Yamcha schreef:
Ah, vandaar dat het zo goed werkt Haha!

Ja 29% alcohol!!!!! Daar kan geen advocaatje tegenop! Clown

car0linee

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 22:02

Onze kat blijft vanaf 's ochtends vroeg binnen.
Ze is zelf heel erg bang voor al het vuurwerk.
In huis klimt ze dan achter de vriezer, of in mijn ouders, donkere kledingkast.
Arm poesje! Ach gut

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 00:37

Katten mogen 1 tot 2 dagen van te voren niet meer buiten komen. Dit omdat ze hier nogal actief zijn met vuurwerk.
Vervolgens, rond de klok van 10 uur, gaan ze naar zolder en overleven daar de nacht. Vaak zien we ze rond 2 uur al weer beneden.
De honden gaan altijd mee. Vorig jaar zijn we bij kennissen geweest waarbij de honden mee zijn gegaan. Een hond reageert niet echt. De twee andere daar in tegen wel. Gaan hijgen, kwijlen, vinden het eng enz. Ze krijgen bij ons Relax tabletten waarop ze het erg goed doen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:22

Kymalin schreef:
Yamcha schreef:
Ah, vandaar dat het zo goed werkt Haha!

Ja 29% alcohol!!!!! Daar kan geen advocaatje tegenop! Clown

Sjees, dan kun je net zo goed gelijk wodka geven Rolleyes

(dat zou dan weer geen verstandig mens doen)

Verklaart wel veel imo Haha!

Qache01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:30

izzy1985 schreef:
Sorry, maar je gaat je hond toch geen advocaat geven... Boos!

Jawel hoor, kan echt geen kwaad en ze vinden het nog lekker ook Knipoog Moet er natuurlijk geen hele fles in stoppen he.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 09:41

Nee dûh, dat krijgen ze nooit uitgepoept Clown

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:14

Yamcha schreef:
Nee dûh, dat krijgen ze nooit uitgepoept Clown

ROFL

Trouwens, over die advocaat; er was een paar jaar geleden een dierenarts op de radio die o.a. advocaat adviseerde om te geven aan bange huisdieren. Ze vinden het lekker en weinig neveneffecten. Dus om dan meteen zulke Boos! smiley's te plaatsen vind ik een beetje overdreven Bloos .

En ja.. als je dan leest hoe hoog het alcoholpercentage is in de Rescue Remedie, dan vraag ik me af wat nou erger is.

kamsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 10:21

Vind t wel een makkelijke manier en ze krijgen er ook nog een glanzende vacht van.... Haha!
Had er alleen nog nooit van gehoord, heb ook geen hond..
Soms is het wel makkelijk om een dove kat te hebben en op 3 hoog te wonen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 11:45

Mijn kat is alleen Oostindisch doof Clown maar totaal niet bang Haha!

@ Kymalin: als een DA het adviseert zal het wel goed zijn, hoor, die weten waar ze over praten Lachen Ik vond de Boos! smilie ook over the top.
Bach Remedie is een stuk erger hoor Ja Clown

Ik hou het op DAP en Relax. Werkt heel goed. En ik haal voor de zekerheid een fles advocaat Clown

Kymalin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 12:12

Ik heb ook een DAP stekker besteld bij de dierenarts, en haal voor de zekerheid nog even een flesje advocaat. Als het niet nodig is dan heb ik op nieuwjaardag meteen een leuk kadootje voor mijn oude moedertje Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:46

Wij begrijpen elkaar Huilen van het lachen

Mitchall

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:49

Honden mogen voor één x naar boven op ons bed, krijgen een kluifje en we gaan beginnen.
We gaan natuurlijk wel door het raampje gluren of alles alles nog goed is Knipoog

Marlyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:49

onse hond en kat zijn der beiden niet bang voor, gelukkig Lachen

knooopje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:51

onze hond is ook bang(3 honden)
ik doe de gordijnen goed dicht,tv aan met het geluid hard,en alle lampen aan,die van mij krijgen er zo niet zoveel van mee!

Hope2012

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 22:52

de poezen probeer ik binnen te houden .
maar die geven er weinig om .
1 van onze 3 honden plast echt dagen voor oud en niew al niet meer .
Ik moet dan dus echt ergens naar het boerenland zodat ie niks hoord om haar dr behoeftes te laten doen .

Tijdens de dramatische klappen om 12 uur staat het keukenkastje al gereed voor haar daar kruipt ze altijd in als het onweerd en dus ook als het oud en niew is .
Ik haal alle borden eruit anders gooid zij ze eruit Bloos en leg er een deken in .

muziek lekker aan en verder weinig aandacht aan besteden .
de andere 2 gaan voor het raam zitten kijken naar het spektakel . Clown

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 23:37

Hier in België lijkt vuurwerk geen probleem in vergelijking met Nederland. We hebben alleen om middernacht nieuwjaar in de verte wat vuurwerk en dat is het zowat, de knallen zijn niet luider dan het voorbijrijdende verkeer Clown .

Maar mocht het ooit een probleem worden, gaan mijn hond/kat aan de advocaat, zeker weten geen pillengedoe.