Jong haasje gekregen ipv konijn!!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nathachou

Re: Jong haasje gekregen ipv konijn!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 22:34

blokje schreef:

Heeey!
Even ter duidelijkheid, dit is geen haasje wat je dochtertje (?) in handen heeft, dit is overduidelijk een wild konijn.
Mocht het beestje van de TS daadwerkelijk een haas zijn (wat ik ergens sterk betwijfel, maar het zou natuurlijk ook kunnen dat het beestje rustiger is dan een normale haas omdat het een albino is), wens ik haar veel succes. Hazen zijn absoluut geen huisdieren ... Als ik jou was zou ik toch nog even informatie inwinnen bij een boswachter of dergelijke, want vind het een erg raar beestje moet ik zeggen. Het heeft namelijk wel de vachtstructuur van een haas. Kwa uiterlijk is het lastig te zeggen, daarvoor ligt zij te plat. Ik zou zeggen, wacht af hoe ze zich ontwikkeld.
Er zijn trouwens inderdaad zat konijnenrassen en kruisingen die gewoon een beetje de bouw heeft van een haas, heel spits hoofdje etc ...

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 00:19

die stomme fotos krijg ik er dus niet op. Qua uiterlijk lijkt hij heeelemaal niet op een konijn, andere vacht. spits hoofd. kan de oren onafhankelijk bewegen en heeft lange achterpootjes. ik heb ook nog 2 konijnen dus kan hem makkelijk vergelijken...

Ik ga morgen echt die fotos proberen er op te krijgen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:31

Het is overduidelijk een albino haas. Ik heb ooit een keer een dood exemplaar gevonden en die was precies zo.
Meid, laat je niet opjutten omdat het wettelijk verboden is dat je dit diertje hebt, geef het maar een goed plekje!

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 00:36

ja ik ben heel beniewd wat de reacties zijn als ik de fotos hierop kan zetten.
Het lijkt namelijk gewoon niet op een konijn.. Hij loopt ook anders, met zn kont omhoog..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:38

En beschrijf zijn staart eens? Puntig of zo'n prop watten als bij een konijn?

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 00:48

de fotos komen eraan, en ik ga haar staartje even bekijken..

Ir111

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:50

Ik ben nu wel heeeel erg nieuwsgierig! Als je me de foto's mailt zet ik ze er wel op voor je. Lachen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 00:54

ze heeft een lange puntige heel dun staartje. Ze wil trouwens op een of andere manier ook gewoon echt niet uit de fles drinken ook al is ze daar mee opgegroeit... ze gooit haar bakje water nu de hele tijd om, maar die fles wil ze niet..

de fotos zijn gemaild naar katrienH, helaas heb ik geen goede fotos van haar lijfje, ik ga haar morgen even grondig fotograferen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:55

Haas dus, een konijn heeft een totaal andere staart. Ik zie het verder aan de pootjes, die zijn smaller en dunner en vooral de vacht, die lange haren heeft een konijn niet.

katrienh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:56

Afbeelding

Afbeelding

asje =)

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 00:58

Dankje katrienh!!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 00:58

Lijkt toch wel enorm veel op een haasje hoor Lachen

_Zsazsa_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 01:01

ben heel benieuwd wat de kenners hiervan zeggen, en anders ga ik met haar langs de DA een keer, moet er vrijdag toch heen dan neem ik haar gewoon mee voor de zekerheid..

Gompie58

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:07

Volgens mij gewoon een albino haasdwerg.
Die moeten ook juist op een echte haas lijken, dat was de bedoeling toen ze hem zo gingen fokken............... Tong uitsteken

Maar ook ik kan het mis hebben................ Bloos

Ik denk ook dat de dierenbescherming hem NOOIT aan de konijnenopvang zou geven met de bedoeling te herplaatsen, als zij dachten dat het een gewone haas was.............. Knipoog

Als je haar meeneemt naar de DA weet je misschien meer, maar ook heb je dan de kans dat de DA je gaat melden, als het wel een echte haas is................ Pling

Succes ermee.................... Haha! Ik hoop dat alles goed komt............ Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 01:26

Ik ben ook wel eens met een gewonde haas bij de dierenarts geweest, vorig jaar nog. En die heeft niks gemeld, hoor.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:20

IndianLady schreef:
blokje schreef:
Ik heb zelf ook 3 dagen een haasje in huis gehad die ik dus weg heb gedaan omdat ik wist dat het verboden was. Meisje uit mijn klas heeft ook een volwassen witte haas ze weet dat ze in over treding is. Mensen het is de natuur.. Albino's zijn meestal ook doof. Klinkt hard maar het is gewoon zo.

Het is jammer en zielig voor het dier maar ik zeg gewoon wat in de wet staat.

Als je zo begaan bent waarom geef je die klasgenoot niet aan dan?

TS, mooi beestje hoor. Heb je al een naam?

ZOals ik al zei ik geef geen mensen aan...
Meisje uit me klas weet ook wat ik er van vind!
Vind het gewoon niet goed.. Een echte haas hoord niet in een hokje.
En als hij niet in het wild kan kan je hem toch naar speciale hazen opvang brengen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:23

Jaimyliefje schreef:
blokje schreef:

Ik heb half wilde konijnen en die zien er precies zo uit, weet je zeker dat het een haasje was?

Ja geloofde het zelf eigenlijk ook niet...
Maar ben langs opvanghuizen geweest met foto's niet met het diertje want dat arme ding wou ik niet vervoeren.
Daarna heb ik hem door een hazenopvang laten ophalen.
Daarom zei ik al je kunt je echt vergissen of het een dwerghaasje is.

Nog even voor de duidelijkheid.

Ik ben niet tegen de TS.

Ik waarschuw alleen, hoogst waarschijnlijk had ik het haasje eerst ook gehouden maar persoonlijk zoek ik later dan een goed tehuis eventueel een boerdeirj die een konijne weide heeft. (die ken ik ook nog wel voor geliefde) En waar het dier dus vrij kan rond lopen zonder dat hij kans krijgt om opgegeten te worden. Een echt haasje (weet niet of het een dwerg haasje is van de TS) kan gewoon niet in een kooitje zitten die moet zijn natuurlijke gedrag kunnen uiten. NIet in een hokje dus.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:26

Nadeel is dat een DA vaak fout zit. Die had mij voor mijn haasje (weet 100% zeker dat het een haasje was die van mij was pas 2 weekies) ook een hele verkeerde voeding etc voor geschreven.

Dierenbescherming is niet zo goed als jullie denken hoor. Er zitten veel mensen op die wagens die maar de helft verstand hebben over hazen en konijnen.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:27

En okal was mijn haas een wild nijntje dan was ik nog in overtreding. Mijn schatje is naar swifterband gegaan.

blokje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:37

Alles nog eens opgezocht een na gekeken ik had een wild konijntje (Aa)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:39

Avenance

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:39

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:40

Nickeltje schreef:
Joyckuh, bedankt voor je leuke reactie!
Ik ga nu voor het eerst ooit foto's in de vorm van een link plaatsen, dus ik hoop van harte dat het gaat lukken:

Dit is onze couveuze, die hebben we kort geleden gekregen van iemand die hem gebruikt had voor puppy's/kittens niet meer nodig had. Wij hebben in principe de dieren in een opvang in de blokhut buiten, maar de couveuze staat binnen in ons kantoor omdat we anders steeds voor het flessen met de jonge dieren door de kou moeten.
Van boven is de couveuze erg lekker warm en daar profiteert deze poes van. Maar meer contact dan dit is er niet tussen de opvang dieren en de katten hoor.
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... uveuze.jpg

In deze couveuze hebben we op dit moment 8 konijntjes, deze houden we nu nog in een vergiet om ze zo lekker warm dicht bij elkaar te houden als in het nest. Ze hebben de oogjes nog dicht dus zijn jonger dan 10 dagen.
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... nijnen.jpg
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... asfles.jpg
De jonge dieren worden regelmatig gewogen en een globale indruk te krijgen hoe ze het doen. Het meeste groeien is bij zulk klein spul ook wel met het blote oog te zien want de verschillend zijn meteen groot.
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... nijnen.jpg

De laatste foto die ik nu even heb is van de jonge haas. Deze haas was door een hond gevangen en daardoor de eerste dagen erg angstig en zelfs zo dapper dat hij naar ons gromde en krabde als we hem oppakten om de fles te geven. Inmiddels is hij helemaal kalm. Zodra hij van de fles af komt en de verwilder ren in gaat zal hij heel erg snel echt een wilde haas worden.
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... asfles.jpg

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:41

ze zijn vandaag 17 dagen oud

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Konijnen...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:42

En dan nog foto's van onze jonge haas. We hadden hem vanaf heel erg jong, ik heb ook al eerder foto's van hem gepost.
Dit is echter voor ons de eerste haas die top op deze leeftijd nog steeds elke avond 2 flessen leeg lurkt. Hij begint nu zelf wat te eten, maar al zijn voorgangers zaten op deze leeftijd al in een grote ren om te verwilderen... We houden het er op dat dit een laatbloeier is, hij is verder wel helemaal gezond.
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1214743519
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1214743639
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1214743652
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1214743668
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1214743681