Gewoon stress van mn pupje?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Limoen

Re: Gewoon stress van mn pupje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 23:16

Geloof je niet dat ze de enting heeft gehad? En we zijn echt niet daarheen gegaan van hier gaan wij een hondje kopen die tenminste goedkoop is. Daar gaat het helemaal niet om. En ik heb toch gezegd dat wij ook helemaal niet voor broodfok zijn maar iedereen kan dr wel over doorgaan maar het pupje is er.
En volgende week gaan we naar de DA. Voor de volgende enting. Dan vragen we wel en ook voor het oogje.

En ik mag toch om raad vragen? Maargoed zal geen topics meer openen met vragen als jullie daar niet tegen kunnen.

Dreeetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:21

Als ik je een tip mag geven TS, misschien kun je het hele verhaal eens uit de doeken doen HOE er is besloten dit hondje uit het buitenland te halen, met welke bedoelingen etc etc. Misschien brengt dat meer begrip op voor mij en andere medebokkers?

Zo kun jij tenminste normaal weer topics neer gaan zetten zonder dat er zo veel commentaar op je pad komt.

Er rijzen veel vragen op omdat je hondje uit het buitenland komt. Misschien geeft het opheldering als jij je verhaal erover doet?
Denk er eens over na of je dit wilt.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:24

Je bent idd niet bewust daarheen gegaan om een hond te kopen. Ik begrijp best als je zo'n hummeltje ziet zitten dat je compleet smelt. Dat zou iedereen hier doen lijkt mij.
Ik heb in Roemenie een hond van straat geplukt, omdat hij naar mij toe kwam op 3 poten en die blik in zijn ogen vergeet ik nooit meer. Hij was voorzichtig, maar toch vol vertrouwen dat het deze keer wel goed was, en toen hij eenmaal merkte dat het goed was dat hij naar me toe kwam, zag je echt een ontspanning over zijn lijf komen.

Had ik die dan ook maar moeten laten hinken op 3 poten. Ik denk dat niemand hier dat zou doen.
En als ik een pup had zien zitten in zo'n hokje in zo'n land, tja ik weet niet of ik dan wel kan omdraaien en weg kan lopen. En met mij nog vele anderen lijkt me.
Tja het pupje komt nu dus eenmaal daarvandaan. Helaas, maar het beestje is nu hier en zoals ik al een keer eerder heb gezegt, ze heeft nu een baasje die voor haar zorgt. Het hondje is bij de dierenarts geweest voor de enting en is toen gezond verklaard. Waarom dan toch steeds maar doorhameren over het feit dat het waarschijnlijk een broodfokpup is. Ik ben ook tegen broodfok, natuurlijk, maar ik snap wel dat als je daar loopt en je ziet zo'n beestje, dat je hart dan smelt.
De TS heeft niet bewust gekozen voor een pupje uit de broodfok, als dat zo was geweest, had ik gezegd ja, al het commentaar is terecht. Maar ze heeft er niet bewust voor gekozen, dus waarom dan steeds die aanvallende opmerkingen.
Ik ben zowiezo tegen het overmatige fokken, ook hier in NL en dan bedoel ik geen broodfok, maar gewoon mensen die het leuk vinden om een nest te fokken. Maar als er dan iemand daar een pup vandaan neemt, tja dan ga ik ze ook niet helemaal afzeiken.
Laat iedereen gewoon eens in zijn waarde, schijnbaar is het op bokt echt een sport om mensen compleet met de grond gelijk te maken. Echt niet normaal.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:29

het gaat hier niet alleen of het feit dat puppy uit buitenland komt
maar grotendeels doordat beestje steeds iets anders mankeerd, waarmee niet naar een dierenarts gegaan word, omdat dit te duur is.

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 23:31

Tja Dreeetje, dat heb ik al wel eerder geprobeert volgens mij maar denk niet dat het zin heeft. We waren echt niet van plan daar een "goedkoop" hondje te kopen en wij zijn echt tegen broodfok. We hadden het wel al jaren over een klein hondje. Een chihuahuatje of een malteser oid. En nouja we gingen gewoon in die vakantie naar tsjechie naar een markt ( en ja daar zijn we al eerder geweest, we hebben 2 van onze kerngezonde katten daar ook vandaan) het is een gewone markt met kleren eten spullen en er is een heel klein hoekje met een paar plaatsen waar je jekitten of pup aan kunt bieden. En toen zagen we dit kleine hondje en ze had het koud en ze had echt zo'n blik in haar ogen. Dusja toen hebben we haar daar niet kunnen laten liggen. En we hadden van te voren (nouja niet voor die vakantie maar gewoon het jaar daarvoor) al vaak genoeg op internet gekeken en zo informatie over kleine hondjes dat soort dingen.
En mn ouders zijn heus wel bereidt om naar de dierenarts te gaan als er iets mis is. Maar ze zien het gewoon even een dag aan. Niet alle mensen zijn gelijk en vliegen direct naar de dierenarts. Echt als Sally de dag nadat ze diarree had ook nog diarree had waren we echt wel naar de dierenarts gegaan.

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 01:22

En dan nog word er door elk reisbureau e.d. met klem gezegd en aangeraden geen dieren van je vakantie bestemming mee te nemen. Juist omdat ze besmettelijke ziekten kunnen hebben!

Buiten dat vind ik dat JUIST met zo'n achtergrond je direct naar de dierenarts had moeten vliegen. eigenlijk meteen na je vakantie al voor een checkup, aangezien andere honden ook ziek kunnen worden van jouw zieke hondje...

Iris82

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-08 19:30

Ik hoop voor je dat de DA wat aan de oogjes kan doen. Vaak zal dat wel een operatie worden. Die operatie stelt op zich niet zo heel veel voor hoor.

Wel doen als de DA dat aanraadt, want er is niets zo vervelend als de hele tijd haartjes in je oog te hebben! Knipoog (ik word er van 1 al gek! En een hond heeft evenveel gevoel in zn ogen als een mens)

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-08 00:13

Ja dat snappen wij ook. We laten er ook wat aandoen want het is natuurlijk strontvervelend als je de hele tijd haren op je ogen hebt.