Hamster heeft iets vreemds in haar oor zitten..

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

sunshine

Re: Hamster heeft iets vreemds in haar oor zitten..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:43

Ik snap eerlijk waar niet waarom je nog niet bij een DA bent geweest??!!
Sorry hoor maar dit slaat nergens op.
Ook ik heb mijn hamster in laten slapen, en wil je weten wat het koste ? €12,-.
Nou, dat doe ik 1000x liever, dan een beestje laten lopen.

Mijn hamster had ook een tumor, leek ook geen pijn te hebben, maar als je verder na gaat denken, weet je dat ze het heus wel voelen.

Het op je ouders gooien vind ik al helemaal erg !!
Als ik jou was sprong ik hup op de fiets naar de dierenarts, misschien kun je het zelf betalen ?

yv0nnuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:47

Waarscchijnlijk is het een tumor inderdaad, hamsters zijn hier erg gevoelig voor. Ik zou zeggen toch maar even naar de dierenarts om als waarschijnlijk diagnose te krijgen dat ze moet worden ingeslapen! Aangzien veel dierenartsen niet veel verstand van hamsters hebben zou ik toch eerst kijken of de huisarts in jou buurt er verstand van heeft.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:51

yv0nnuh schreef:
Waarscchijnlijk is het een tumor inderdaad, hamsters zijn hier erg gevoelig voor. Ik zou zeggen toch maar even naar de dierenarts om als waarschijnlijk diagnose te krijgen dat ze moet worden ingeslapen! Aangzien veel dierenartsen niet veel verstand van hamsters hebben zou ik toch eerst kijken of de huisarts in jou buurt er verstand van heeft.

Eh dit is sarcastisch mag ik hopen? Huisarts...laat me niet lachen. Die ziet je aankomen!

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:52

ik denk niet dat de huisarts meer verstand heeft van hamsters dan een DA Haha!

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 21:53

Mijn hamster heeft het ook, is ook een dwerg en 3 jaar oud.
Ik vond het maar een vies ding, en een vriendin zei dat de dierenarts het weg kon halen.
Hij had er verder geen last van, en rende nog normaal dus we hebben het ook gewoon laten zitten.
Volgens mij is hij nu wel overleden, want ik heb hem al 2 dagen niet gezien. Nagelbijten / Gniffelen

Klinkt weer erg dieronvriendelijk, maar zo bedoel ik het echt niet.

Lijkt me niet dat een huisarts verstand heeft van hamsters Huilen van het lachen

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:05

daNiielle_ schreef:
Volgens mij is hij nu wel overleden, want ik heb hem al 2 dagen niet gezien. Nagelbijten / Gniffelen

Hoe bedoel je het dan ? Sorry maar wat kunnen sommige respectloos zijn over dieren

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:05

ik had een rat en die had zoiets gelijks op zijn neus. het was toen schurft.
ik denk dat dit toch wel een tumor is.
en over het inslapen ik zou 2 ratten allebij laten inslapen omdat ze een gezwel hadden.
ik had gebeld en gevraagt hoeveel dit zou kosten.
het zou me dan 52 euro gaan kosten. niet echt normaal meer.
ik heb ze klinkt cru maar ik heb ze zelf om zeep geholpen.
wel op een dierwaardige mannier ovirgens.
ik zou zelf niet meer met een 3 jarige hamster naar de dierenarts gaan hij kan binnen no time dood gaan
en dan is het zonder om er veel geld aan uit te geven.
als je zelf denk dat ie er geen last van heeft lekker laten lopen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:06

daNiielle_ schreef:

Niet dieronvriendelijk? Een hamster met een dikke tumor 2 dagen lang niet controleren? Vind ik vrij onvriendelijk ja...

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:07

Ga gewoon naar de dierenarts. Ik snap niet dat je dat niet ALLANG hebt gedaan sorry hoor! Boos!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:13

Damn, hoe ondiervriendelijk zijn sommige mensen.
Gewoon, GEVOELLOOS!?
Zal ik jullie lekker laten rond lopen met een tumor?
'' Ach, zoveel ben je toch niet meer waard, DA bezoekje veelste duur, ga maar lekker leiden, so what? Knipoog ''
Jeuzes, je weet toch dat je kosten aan je dieren hebt, neem ze anders maar niet. PFF

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:16

Joscaa : je hebt helemaal gelijk !!! Sorry, maar je weet dat als je aan een dier begint ( welk dier dan ook ) dat daar kosten aan kunnen komen.
En dan ga je niet zeggen "ach joh.. laat maar! gaat vanzelf dood... ga ik mijn geld niet aan uitgeven "

Bah!

nikkigioa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:19

Mijn russisch dwerghamstertje had precies hetzelfde. Ook uit zijn oor. De dierenarts vertelde toendertijd dat het wildgroei van het hoornweefsel is (hetzelfde weefsel als waar nagels en zwilwratten van zijn). Hij had er toen een stukje vanaf geknipt. Ik weet niet meer of dat onder verdoving was. Is al erg lang geleden (ik was misschien 10 jaar oud). Uiteindelijk was de hamster nog best oud geworden.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:25

Waarom ik niet 'even' met dat dier naar de DA ga?
Omdat ik in het gips zit en met moeite mijn stoel af kom, laat staan dat ik die hele hamster op moet tillen terwijl ik zowat niet kan staan!
Nee, zo vol respect zijn jullie dus ook niet. Lachen

Als jij een bultje op je hand hebt, en je rent gewoon door en alles ga je ook niet naar de huisarts, waarom een hamster dan wel?
2 dagen niet controleren...Nee sorry heb nu wel wat beters te doen dan te kijken waar hij uithangt. Hij heeft gewoon eten drinken en een grote schone kooi dus hij vermaakt zich wel.
Uhu, respectloos ben ik, door en door slecht voor mijn dieren. Rolleyes

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:29

ik ben net geopereerd en loop ook met krukken, maar mooi dat ik gewoon naar de DA ga met mn beestjes indien nodig (vanmorgen nog geweest toevallig!) Anders stuur ik iemand anders erheen. Tot nu toe heb ik me ingehouden met mn reacties maar ik ga toch met de rest mee, ik vind dit echt niet kunnen.
Ik heb nooit "wat beters te doen" dan voor mn beesten zorgen eerlijk gezegd. En een ziek dier laat ik al helemaal niet zonder controle zitten ook al heeft hij zn natje en zn droogje.
Een bultje op je hand is nogal wat anders dan je halve hoofd vol met tumor/poliep! Als het naar buiten komt zetten zit waarschijnlijk het hele oor vol, nee dat voelt lekker! Zoals al gezegd, als je aan een hammie merkt dat hij er last van heeft, dan is het wel heel dramatisch. Ze laten geen pijn zien!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:30

Een watje met Ether op de neus houden doet ook wonderen... klinkt hard maar alles beter dan dat beest zo laten lopen lijkt mij.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:32

co2 schreef:
Een watje met Ether op de neus houden doet ook wonderen... klinkt hard maar alles beter dan dat beest zo laten lopen lijkt mij.

Of een hamer op de kop... alles liever dan zo door laten lopen!

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:33

Oke, dan heeft het dus nut om met hem naar de DA te gaan.
Ach, dan blijft hij vast nog even leven, of issie het DA geld dan nog niet waard?
Waarom word er met hamsters, muizen etc veel simpeler gedacht;
'Ah joh, tis maar klein beestje, dat voelt toch niks. Als het nou een hond of paard was ... '

Nee, ik kan er niet bij met mijn hoofd, dat mensen zo simpel en gevoelloos denken over hun dier.
Ik wil niet weten wat mijn konijnen bij elkaar gekost hebben aan DA, maar we hebben het wel voor ze over gehad en het voor ze betaald & de moeite gedaan heen en weer te rijden.

Nee, ik vind dat je gewoon onmiddelijk met je beestje heen moet, dit is voor je diertje waarschijnlijk geen eens meer een waardig bestaan Zij zijn groot en ik is klein! Doe er wat aan!!!

Danielle, vind ik wel. Als jij wel ''wat beters te doen hebt '' ipv voor je 'geliefde' (bij jouw wssl. niet) diertje te zorgen. Geef hem dan aan een kindje wat hem wel leuk vind, en wel de moeite neemt om te kijken waar hij zich uithangt.

Vergelijk het astjeblieft niet met een bultje op je hand, maar een ranzig tumor wat je oor UIT komt groeien van BINNENUIT, ofwel; binnen in zit het ook al, nou fijn. Ga er maar lekker mee rond rennen, benieuwd hoe snel jij bij de HA op de stoep staat Ja

Veel plezier met het laten leiden van je arme beestje wat niet zelf naar de DA kan gaan.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:36

Joscaa schreef:
'Ah joh, tis maar klein beestje, dat voelt toch niks. Als het nou een hond of paard was ... '

Zie het in verhouding.... Als een paard een tumor van deze grootte zou hebben zou het dus echt een flinke voetbal zijn wat aan zn oor hangt... Dan had je al 100 keer bij de DA gestaan!

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:37

Zwerte schreef:
co2 schreef:

Of een hamer op de kop... alles liever dan zo door laten lopen!

Een watje met Ether is wel even iets anders dan een hamer op zijn kop.. doet niet veel anders dan een spuitje van de DA.

Joscaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:37

Precies. Maar mensen doen dat niet, die denken '' Ach, tis maar een hamstertje, daar ga ik me geld niet aan uitgeven, heb wel wat beters te doen met mijn geld. ''

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:39

zo heb ik dat ook gedaan met mijn ratten.
maar zeg nou ff eerlijk hoe lang heeft een hamster van 3 nou nog te leven.
ik ben echt niet de beroertste om naar de dierenarts te gaan met mijn beesten maar een hamster van 3 nee sorry.
en als je bij de dierenarts hier mee komt zeggen ze toch dat die er geen last van heeft en hun zijn weer 30 euro rijker ik weet presies hoe zulke dingen gaan.

ik ben zelf een keer met mijn rat naar de dierenarts gegaan omdat hij bloed nieste.
volgens hun zou het aan een stoffige bodembedekking liggen.
maar hoe kan dat als je beukensnipper hebt liggen? er was geen stof in te bekennen.
paar weken later nieste die nog bloed en ben naar een andere gegaan en die zeiden luchtweginfectie.
en 3 weken later waren ze er niet meer die ratten waren toen 1,5 jaar.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:41

co2 schreef:
Een watje met Ether is wel even iets anders dan een hamer op zijn kop.. doet niet veel anders dan een spuitje van de DA.

Klopt maar dat nog liever dan zo laten lijden. Hamer is ook errug snel maar minder prettig dan ether idd.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:45

Joscaa schreef:
Danielle, vind ik wel. Als jij wel ''wat beters te doen hebt '' ipv voor je 'geliefde' (bij jouw wssl. niet) diertje te zorgen. Geef hem dan aan een kindje wat hem wel leuk vind, en wel de moeite neemt om te kijken waar hij zich uithangt.

Vergelijk het astjeblieft niet met een bultje op je hand, maar een ranzig tumor wat je oor UIT komt groeien van BINNENUIT, ofwel; binnen in zit het ook al, nou fijn. Ga er maar lekker mee rond rennen, benieuwd hoe snel jij bij de HA op de stoep staat Ja

Veel plezier met het laten leiden van je arme beestje wat niet zelf naar de DA kan gaan.

Kan jij misschien ook een beetje oppassen met wat je zegt?
Tuurlijk ik ga er wel even mee rondrennen, alleen ben jij dan even vergeten dat ik niet eens meer kán rennen, en misschien al geluk moet hebben dat ik uberhaupt weer fatsoenlijk kan lopen!
Maar dit is offtopic.

Mijn geliefde diertje, ja dat is hij zeker wel.
Maar toevallig heb ík wél wat beters te doen. Jullie misschien niet, maar ik toch echt wel.
En dat kan dan nog zo hard klinken maar het is toch zo, waarom zou ik dan liegen.

Daarbij komt dat zijn bult uit zijn oor juist weer kleiner werd. Ja sorry maar dan wacht ik liever even 1 dagje af, aangezien hij al bijna weer verdwenen was.
Dieronvriendelijk he. Huilen van het lachen

co2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:48

Zwerte schreef:
Klopt maar dat nog liever dan zo laten lijden. Hamer is ook errug snel maar minder prettig dan ether idd.

Ether wordt heel veel gebruikt in de knaagdierenwereld als een beestje (ongeneeselijk) ziek blijkt te zijn. Het beestje heeft er helemaal geen last van en slaapt gewoon in, that's all.

Al denk ik niet dat deze nog lang leeft gezien de tumor en de leeftijd.

_Question

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 22:49

Ik vind het er vreselijk uitzien en was bij die eerste foto al 3 weken eerder naar de dierenarts gegaan.
Vind het erg sneu. Moet je eens vergelijken, dat jij met een basketbal uit je oor rondloopt.. (en dus geen klein bultje op je hand, komop)