Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
pinuts schreef:iney: konijnen horen in het wild niet in een ren.. dan doe je het pas goed -.-
pinuts schreef:iney: konijnen horen in het wild niet in een ren.. dan doe je het pas goed -.-
Juul schreef:Thanks pinuts en roxie.
Mar ik ga even kijken.
Iney blij dat jij 't wel mag. 't leven is niet voor iedereen zo simpel.
Iney schreef:pinuts schreef:iney: konijnen horen in het wild niet in een ren.. dan doe je het pas goed -.-
kun je dat even uitleggen?
pinuts schreef:ik heb mijn uitleg gegeven. die reactie was overigens sarcastisch
Citaat:hey, ik zit er de laatste tijd steeds erger mee dat Fluf en Picco alleen zitten en in zo'n klein hok, en nou kwam ik dit tegen, best schokkend..:
http://www.bunnybunch.nl/konijnen/konij ... lleen.html
kunnen we er niet eens met z'n 3en over praten of er geen andere oplossing is? Ik wil wel een maatje voor Fluffy iig betalen en meebetalen aan een groter hok met ren. Ik zit er de laatste tijd echt vaak over na te denken en vind het steeds zieliger, zit dan ook steeds van ja ik kan gaan waar ik wil en die konijntjes zitten daar maar in dat hok de hele dag zonder gezeldschap en springruimte.
pinuts schreef:dierenkwelling, dierenbeul, dierenmishandeling. Het klinkt allemaal zeer ernstig voor een meisje die een vraagt heeft over haar konijn en die tips zoekt.
Nathachou schreef:Weet je wat in mijn ogen pas echt dierenliefde is? Je beesten zo natuurlijk mogelijk houden (in dit geval dus met een soortgenootje in een ruime ren met schuilhokkie). Mocht dit niet mogelijk zijn voor het baasje, dan zou ik er toch echt voor kiezen om het konijntje weg te doen, zodat deze wel op een goede manier gehouden kan worden. Want eerlijk is eerlijk, als ik lees dat de konijnen in hokken van 1x0,5 m zitten, krijg ik kippenvel. Als je bedenkt hoeveel kilometers een konijn per dag aflegt (en dat zijn er 3!), zijn dat erg veel rondjes in zo'n klein hokkie.
Dus als je echt uit liefde voor je dier wilt handelen, kan je het beste ervoor zorgen dat ie dus ook op een konijnenvriendelijke manier gehuisvast kan worden. Is dit niet mogelijk, zou je als mens-zijnde niet zo egoistisch moeten zijn en het konijntje weg moeten doen en naar iemand brengen die deze mogelijkheden wel heeft.
Maar dat is mijn mening...
smokey17 schreef:pinuts schreef:dierenkwelling, dierenbeul, dierenmishandeling. Het klinkt allemaal zeer ernstig voor een meisje die een vraagt heeft over haar konijn en die tips zoekt.
Volgens mij zou je als 18 jarige prima in staat moeten zijn omte weten hoe het mannelijk brein werkt... niet want ze denken met hun Je weet wel..... dun kun je toch zelf ook nog wel bedenken wat voor kwelling het moet zijn voor zo'n mannetje die uitelkaar knapt van hormen. Hij kan snuffelen met een vrouwtje en vervolgens kan hij er niet bij komen..
Citaat:Zie net je reactie met mailtje (was toen nog bezig met mijn bericht toen jij het plaatste) en vind het goed dat je je best doet. Maar wat als het niet lukt?
Nathachou schreef:Zie mijn bewerking in mijn berichtjeCitaat:Zie net je reactie met mailtje (was toen nog bezig met mijn bericht toen jij het plaatste) en vind het goed dat je je best doet. Maar wat als het niet lukt?
pinuts schreef:natuurlijk zijn konijnen de geilste dieren, maar ik geloof ook dat het best goed kan gaan.. Vooral omdat Ts zegt dattie zo rustig blijft, en geloof me ik als 18jarige weet dus ook wel hoe konijnen reageren als ze zin hebben.. Niet rustig
Juul schreef:Zo ver zijn we nog niet, toch?