Kat wordt weggejaagd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

ThePast03

Re: Kat wordt weggejaagd

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:12

Gleyla schreef:
en trouwens, de ene persoon heeft het voor katten, de andere voor vogels, etc...

Kdenk niet da je die kat het kunt kwalijk nemen dat-ie mee naar de vogeltjes komt kijken...

De kat zelf niet nee, de eigenaar van de kat wel. Knipoog

Jij bent gek op je kat maar zou het ook niet erg prettig vinden als ik een van mijn honden (die toevallig niet zo gek is op katten) in jouw tuin zou zetten om naar jouw kat te kijken.

alyel

BrittKitt schreef:
Gleyla; mijn paard staat op het platteland bij iemand in de achtertuin, niemand die er last van heeft dus Haha!
Ja daar heb ik idd rekening mee gehouden Nagelbijten / Gniffelen
Noem mij maar raar als ik rekening hou met de medemens dan..

Was ook niet echt rechtstreeks op jouw bedoeld hoor. Gewoon in het algemeen... Mijn vriend zijn buren hebben een shet in hun tuin, in de zomer stinkt dit verschrikkelijk... Iets verder is er iemand met een kippenhok wiens kippen vaak loslopen en waarvan de haan 's nachts voor-ie gaat slapen begint te kraaien ???.... Kbedoel... er zal altijd wel iets zijn. Ik denk da je ook moet kunnen relativeren. En hiermee wil ik echt niet zeggen da je die kat op je auto maar moet laten begaan.

slimmerik

liedje89 schreef:
wettelijk gezien denk ik wel. Je kan immers niet bewijzen dat het een bepaalde kat was die op je auto zat, tenzij je foto's oid heb gemaakt maar dan had je hem er beter even af kunnen tillen. Of dat ook sociaal is is natuurlijk iets heel anders. Gaat me er meer om dat het praktisch niet haalbaar is, je weet toch meestal ook gewoon niet welke kat er op je auto heeft gezeten/ in je tuin heeft gepoept want dan had je hem wel weg gejaagd.

Goh in het andere topic vond je het nog een kleine moeite om daar achter te komen. Knipoog

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:13

Heb een beetje globaal topic doorgelezen, maar ik heb nog nooit krassen op mijn auto gezien van katten? (stikt bij ons van de katten waaronder mijn eigen Bloos )
Ik zie hooguit paar voetstapjes als ze natte pootjes hebben gehad.
Als ik ze er af zou gaan jagen zullen ze willen proberen zsm weg te komen en dat zal krassen veroorzaken.
Als ik een kat op me auto zie loop ik er rustig heen, blijft ie liggen til ik em eraf.. ziet ie me aankomen en wil ie weg kan dat rustig zonder paniekerig zich schrap te zetten op mijn auto Haha!
Een auto trekt gewoon nogal aan voor katten helemaal als je er net mee gereden hebt.
Ik baal er meer van als ik net mijn auto gepoetst heb Huilen van het lachen
Gelukkig hebben wij een makkelijk buurtje Lachen

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:14

zal je brommerend allergisch zijn voor katten, moet je er een van je duurbetaalde auto tillen........... das geen gein!

slimmerik

ThePast03 schreef:
Gleyla schreef:
en trouwens, de ene persoon heeft het voor katten, de andere voor vogels, etc...

Kdenk niet da je die kat het kunt kwalijk nemen dat-ie mee naar de vogeltjes komt kijken...

Jij bent gek op je kat maar zou het ook niet erg prettig vinden als ik een van mijn honden (die toevallig niet zo gek is op katten) in jouw tuin zou zetten om naar jouw kat te kijken.

ROFL Of alle honden uit de buurt.......

ThePast03

slimmerik schreef:
Goh in het andere topic vond je het nog een kleine moeite om daar achter te komen. Knipoog

Mijn mond viel ook even open. Knipoog

In het andere topic wordt zelfs gezegd (niet door jou overigens) dat je zo'n kat onder de arm moet slaan en langs alle deuren moet gaan om uit te zoeken wie de eigenaar is.

En dan heb je de eigenaar en dan zegt die dus: Bewijs eerst maar dat mijn kat dat gedaan heeft. Clown

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:16

KiWiKo schreef:
zal je brommerend allergisch zijn voor katten, moet je er een van je duurbetaalde auto tillen........... das geen gein!

Nee idd, ik ben er dus zo één en mooi niet dat ik een kat van een ander op ga tillen
Ik vul wel een emmer water en gooi dat over poeslief, werkt als een trein, is de auto ook meteen schoon Vork
Laatst bijgewerkt door Mars op 12-11-08 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:16

ThePast03 schreef:
Gleyla schreef:

Hihi, onze buren hebben een jack russel en die is echt zot van onze katten. Nu moet ik wel zeggen dat ik heel brave katte heb en die steeds in onze tuin blijven (raar, maar waar). Maar die jack russel staat onze katten echt altijd op te wachten Haha!

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:17

KiWiKo schreef:

neeh dan heb je wel beetje een probleem Huilen van het lachen

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:17

Ans schreef:
Heb een beetje globaal topic doorgelezen, maar ik heb nog nooit krassen op mijn auto gezien van katten? (stikt bij ons van de katten waaronder mijn eigen Bloos )

Op de boerderij waar mijn paarden stonden liepen tientallen katten die het ook heerlijk vonden om op de auto's te slapen.

Meerdere malen gezien dat zo'n kat in zijn slaap (of net wakker) van de auto afgleed en zich probeerde overeind te houden dmv zijn nagels met een paar leuke krassen als gevolg.
Het gebeurd echt niet alleen met wegjagen hoor. Knipoog

Als er toevallig iemand met een hond langs jouw auto loopt waar een kat opligt en hond maakt kat aan het schrikken heb je ook krassen.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:18

Mas schreef:
KiWiKo schreef:

Nee idd, ik ben er dus zo één en mooi niet dat ik een kat van een ander op ga tillen
Ik vul wel een emmer water en gooi dat over poeslief, werkt als een trein, is de auto ook meteen schoon Vork

Maar lijkt me dat ze dan juist maken dat ze wegkomen en dan juist krassen veroorzaken?
Laatst bijgewerkt door Neskolay op 12-11-08 17:19, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Een beetje kat maakt trouwens dat ie weg is als je eraan komt met de nodige krassen achterlatend tijdens het afzetten.

BabbieB

@Gleyla: Niet voor 't een of ander, maar kijk alsjeblieft uit met die Jack Russel. Je kat zal de eerste niet zijn die doodgebeten wordt door een of meer Jack Russels....

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:20

Gleyla schreef:
Hihi, onze buren hebben een jack russel en die is echt zot van onze katten. Nu moet ik wel zeggen dat ik heel brave katte heb en die steeds in onze tuin blijven (raar, maar waar). Maar die jack russel staat onze katten echt altijd op te wachten Haha!

Waar staat ie ze dan op te wachten? In jouw tuin? Bloos! Moet wel als jouw katten in jouw tuin blijven Knipoog

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:21

BBreedveld schreef:
@Gleyla: Niet voor 't een of ander, maar kijk alsjeblieft uit met die Jack Russel. Je kat zal de eerste niet zijn die doodgebeten wordt door een of meer Jack Russels....

Niet als die katten tot hun roedel behoren, eigen katten dus. Of je hebt als opvoeder een fout gemaakt.

Onze honden (waarvan 2 terrierkruisingen) zijn gek met onze eigen kat en die zullen ze geen haar krenken, maar vreemde katten in onze tuin moeten echt snel weg wezen als ze in de tuin lopen anders loopt het niet goed af voor die katten.

nicci88

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:22

Ans schreef:
Ik zie hooguit paar voetstapjes als ze natte pootjes hebben gehad.
Als ik ze er af zou gaan jagen zullen ze willen proberen zsm weg te komen en dat zal krassen veroorzaken.
Als ik een kat op me auto zie loop ik er rustig heen, blijft ie liggen til ik em eraf.. ziet ie me aankomen en wil ie weg kan dat rustig zonder paniekerig zich schrap te zetten op mijn auto Haha!
Een auto trekt gewoon nogal aan voor katten helemaal als je er net mee gereden hebt.
Ik baal er meer van als ik net mijn auto gepoetst heb Huilen van het lachen
Gelukkig hebben wij een makkelijk buurtje Lachen

Hier zit het meerendeel van de auto's (en motors) vol me krasjes.
als katten erop of eraf springen (en weet ik wat ze allemaal doen op auto's) gebruiken ze wel nagels hoor.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:23

BBreedveld schreef:

Oei. We letten er natuurlijk wel een beetje op, en de buren laten dibby (de hond) natuurlijk niet altijd alleen buiten. Leek me niet bepaald een hond die mijn poeze zou oppeuzele Lachen, maar ja, je weet natuurlijk nooit. Dankje voor de tip! Is dit dan al meermaals voorgevalle? Onze vroegere hond (straathond (iets kleiner als labrador met de kleuren van een scheper)) sliep zelfs met de kat Lachen

ponypret

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:23

ach,mij boeit zoiets niet.ik zou het beesie lekker laten liggen er zijn nml ergere dingen op wereld!
Wat ik wel akelig vind is als er een kat onder de auto ligt dan slaat me de schrik om het hart en zeker als iemand net wil wegrijden.
Ik kijk dan ook altijd even onder de auto of er geen beestje ligt te knorren.En ja dan zorg ik ervoor dat ie aan de kant gaat.

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:24

slimmerik schreef:
liedje89 schreef:
wettelijk gezien denk ik wel. Je kan immers niet bewijzen dat het een bepaalde kat was die op je auto zat, tenzij je foto's oid heb gemaakt maar dan had je hem er beter even af kunnen tillen. Of dat ook sociaal is is natuurlijk iets heel anders. Gaat me er meer om dat het praktisch niet haalbaar is, je weet toch meestal ook gewoon niet welke kat er op je auto heeft gezeten/ in je tuin heeft gepoept want dan had je hem wel weg gejaagd.

Om er achter te komen wie de eigennaar is en het eens aan te kaarten misschien wel als je een kat hebt zien doen. maar om iemand ook daadwerkelijk aansprakelijk te stellen niet.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:25

Ooit hebben wij een kat gevangen en naar het asiel gebracht, nooit meer gezien daarna en geen overlast meer.
Het dier liep gewoon ons huis binnen en maakte het zich gemakkelijk.
Vrouwtje was hem al 2x komen halen, het beestje vergiste zich want alle huizen leken op elkaar.
Ja lekker zeg, beest vrat vlees van het aanrecht, lag op mijn waterbed Boos!

En ik laat de honden wel los in mijn tuin als ze dan een kat pakken kan ik er niets aan doen, honden kunnen de tuin niet uit

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:25

hier hetzelfde ..........

mijn honden zijn sociaal, lief en vreselijk begaan met alles buiten het gezinsterrein............. daarbinnen zijn ze waaks.......

indringers kunnen komen.......... geen probleem als ik het geen probeem vind......

maar vreemde katten/honden/mensen is echt een risico Lachen

Ik moet wel lachen, want ik heb al twee maanden een werkploeg hier (heb een grote verbouwing) en die mannen worden verwelkomd als verloren eten Haha! Haha!

maar jan met de doedelzak moet echt niet binnen willen komen Lachen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:26

Wat kunnen mensen naïef zijn als het hun zo uitkomt he Haha!
Een kat die zich vergist in huis
Wel lef hebben van die kat haha, die heeft nog niet vaak een schop onder zn kont gekregen zeker.

alyel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:26

slimmerik schreef:
Gleyla schreef:

Waar staat ie ze dan op te wachten? In jouw tuin? Bloos! Moet wel als jouw katten in jouw tuin blijven Knipoog

Ja Haha! Wilt altijd met onze katten komen spelen. Eigelijk mag de hond niet in onze tuin vant baasje, maar die kruipt altijd onder het hekje! Hoe hij het doet,we wete het soms ni (het is best een mollige hond), maar vaak zette we hem er gewoon terug over ook. En eigelijk is het ook onze schuld, want we kunnen best voor het hekje iets leggen... (maar tis gewoon super schattig Haha! )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 17:28

Ach als er in de krant staat inbreker doodgelikt door hond is het hier geweest
Alleen katten hebben ze het niet zo op, zeker de dober die dochter toen had die pakte ze beet en brak de ruggegraat.
Wij hielden haar altijd in eigen tuin als ze logeerde maar ja de buren gewaarschuwd en die luisterden niet.

Trouwens net het verhaal van pony en haan in de tuin, voor die overlast kun je aangifte doen