Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Zeeuwtje68 schreef:ik vind ook dat een kat van een ander niks te zoeken hebt in jouw tuin. Wat ik zou doen als het hier zou zijn? Wegjagen met water, steentje ernaar gooien enz... Wil dat niet genoeg helpen dan vangen en wegbrengen. Hou je kat gewoon lekker in je eigen tuin. Daar zijn tuigjes voor te koop of een kattenren. Een kat hoort niet bij een ander te rotzooien of scheiten in je tuin.
Wil je dat als katteneigenaar niet doen voor je kat. Dan moet je geen kat nemen.
Zo denk ik erover.
Zwerte schreef:[*olduser*], ken je het woord generaliseren? Je bent er erg goed in... althans, zo kom je over, hopelijk vanwege je frustratie?
suuzepuus schreef:hier in de straat woont iemand met 5 blaffende honden n 1 met 12!!! en nee ik zou ze niet naast me willen....
ik snapo alleen het probleem gewoon niet. er is een kat in je tuin en je doet de deur open=katweg= probleem opgelost! toch?? en waarom laat je je honden ze niet wegjagen dan?? ze krabben echt niet zomaar hun ogen uit. dat dat een keer gebeurde is erg vervelend maar dat is echt noiet standaard hoor. en van deur tot deur met kat onder je arm bedoede ik niet letterijk wat ik al eerder heb gemeld. je kunt ookkijen hoe hij eruit ziet en dan gaan vragen. wij hebbne trouwens een kraaiende haan en een hond....
Citaat:Probleem is dat er hier niet een kat loopt maar tientallen. Ze zijn niet van de mensen die dicht in mijn buurt wonen en om nu de hele buurt af te gaan vind ik behoorlijk overdreven
Zwerte schreef:als je al werkelijk geprobeerd hebt de eigenaren te achterhalen vind ik het niet meer dan logisch om ze naar het asiel te brengen. Zou ik dan ook doen.
En met zulke eigenaren als jij omschrijft is de discussie inderdaad eindeloos en hopeloos maar die ben ik hier nog niet tegen gekomen?
Je praat inderdaad over sommige eigenaren e.d. maar gaat daarmee wel volledig voorbij aan de rest die wel normaal ermee om kan gaan. Je komt wel over alsof alle eigenaren zo zijn en daar ben ik het totaal niet mee eens.
Het hangt trouwens ook nog af van de manier waarop je rondvraagt. Als je gewoon vraagt of ze weten van wie die en die kat is zal je vaak het antwoord wel krijgen. Indien je loopt te schelden en tieren over die *&#@^#kat tja dan kan je wel eens een leugentje krijgen! Ik zeg niet dat je het zo doet maar wil je wel even wijzen op de wijze spreuk: It takes two to tango! Als een discussie hopeloos is ligt dit zeker ook aan jezelf.
Jij weigert een fort van je tuin te maken (en terecht) en zij weigeren hun kat binnen te houden. Van beide kanten een erg stugge benadering om een discussie te voeren lijkt mij!
suuzepuus schreef:hier staat toch echt dat je de buurt rondgaan teveel werk vind.....
Citaat:Straks zijn jouw katten gesteriliseerd en komen ze buiten. Het beste middel tegen vreemde katten in je tuin is zélf een kat nemen. Ik verwacht dat het probleem dan over zal gaan.
fransje23 schreef:Ik heb echt nog nooit in 25 jaar een klacht gehad.
ThePast03 schreef:Weet niet hoe ver jij kan gooien en goed jij kan mikken op grote afstand maar mij lukt het niet eens om te proberen iets te gooien. Voor die tijd zijn ze allang verdwenen, de tuin is gewoon te groot daarvoor.
Zwerte schreef:ik doe mn doppies wel in!
!
suuzepuus schreef:blaffende honden n 1 met 12!!! en nee ik zou ze niet naast me willen....
ik snapo alleen het probleem gewoon niet. er is een kat in je tuin en je doet de deur open=katweg= probleem opgelost! toch??
ThePast03 schreef:ga eens zoeken op het internet en schrik hoeveel mensen er overlast van ervaren.
ThePast03 schreef:Het probleem is dat die katten mijn jonge cavia's verwondden als ik niet op zichtafstand was, hok was roofdierproof maar blijkbaar niet katproof want de pootjes konden er doorheen. Die hobby maar opgegeven.
ThePast03 schreef:Verder zitten we hier in de meest tolerante buurt die je jezelf maar kan voorstellen dus misschien kun je dan begrijpen hoe groot de overlast hier moet zijn?
Zwerte schreef:Ik hoor ook vaak genoeg reacties waarin dus niet word nagegaan van wie de kat is maar ze gelijk naar asiel brengen/gif strooien/luchtbuks etc. Met de reactie: "tja moet je je kat maar binnen houden".
fransje23 schreef:Ik lees altijd alleen over dit soort problemen op Bokt..Heb zelf al jaren katten die gewoon buiten loslopen en nog nooit een klacht gehad...Het is nu enmaal ook gemeengoed dat kat los op straat mogen lopen.
KiWiKo schreef:maar wat als je nou helemaal niet van katten houd, sterker nog je bent er bang van (en die mensen bestaan!!!) en jij gaat niet in je tuin zitten omdat de kat van de buren daar zit.......... das gaaf!!! betaal je elke maand een godsvermogen OOK voor je tuin, durf je er niet in omdat de kat van de buren het zo een lekker stekkie vind.............
is er een kattenliefhebber die hier iets van vind???? of moet die persoon maar niet zo zeuren???
Tenshi schreef:Lijkt me dat die persoon prima kan communiceren met die angst. Bel je toch even aan en doe je je verhaal.. kan vast iets op bedacht worden samen.KiWiKo schreef:maar wat als je nou helemaal niet van katten houd, sterker nog je bent er bang van (en die mensen bestaan!!!) en jij gaat niet in je tuin zitten omdat de kat van de buren daar zit.......... das gaaf!!! betaal je elke maand een godsvermogen OOK voor je tuin, durf je er niet in omdat de kat van de buren het zo een lekker stekkie vind.............
is er een kattenliefhebber die hier iets van vind???? of moet die persoon maar niet zo zeuren???
Zwerte schreef:die persoon geef ik persoonlijk een supersoaker o.i.d. om de kat van een afstandje weg te kunnen jagen. Of probeer een andere oplossing samen met die persoon te vinden.