Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Re: Irritante loslopende kat terroriseert mijn vogels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:47

ThePast03, ken je het woord generaliseren? Je bent er erg goed in... althans, zo kom je over, hopelijk vanwege je frustratie?
Je praat over katteneigenaren alsof iedereen zo is, we willen allemaal niet inzien dat ze overlast bezorgen en liegen over klachten e.d.
Wij hebben wel eens klachten gehad zoals gezegd, en er wat aan gedaan. Bij ons in de buurt lopen sowieso veel katten, niet alleen die van ons. Afgezien van gepest van vogels en in de tuin schijten, nooit andere klachten gehad. Vind het trouwens ook aparte katten die met nagels uit van een auto glijden? Al onze katten liggen regelmatig op onze autos en nog nooit een krasje gezien. Zeg niet dat het niet kan hoor, je ziet het tenslotte zelf. Maar het is dus niet zo dat elke kat op een auto schade veroorzaakt.
Je zegt dat we nooit uit deze discussie komen, dat zal zeker niet als je ons blijft beschuldigen. Hoe vind je het dan hoe wij het aanpakken? Overlast beperken etc?
En dat je de mate van overlast staaft aan de klachten is niet zo raar, waar moet je het anders aan afmeten? Als mensen nou gewoon keurig met elkaar zouden gaan praten ipv de luchtbuks te pakken zou dit een prima methode zijn.

Wat betreft overlast van geblaf etc, tja dan praat ik met de eigenaren of er een oorzaak voor is, ze zullen er zelf ook wel last van hebben! Anders doe ik idd oordopjes in... doe ik ook voor de geschifte haan die hier in een tuin onder de flat rondloopt. Vreselijk irritant beest, kan de hele ochtend lopen kraaien. Ach live and let live, ik doe mn doppies wel in!

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:48

Zeeuwtje68 schreef:
ik vind ook dat een kat van een ander niks te zoeken hebt in jouw tuin. Wat ik zou doen als het hier zou zijn? Wegjagen met water, steentje ernaar gooien enz... Wil dat niet genoeg helpen dan vangen en wegbrengen. Hou je kat gewoon lekker in je eigen tuin. Daar zijn tuigjes voor te koop of een kattenren. Een kat hoort niet bij een ander te rotzooien of scheiten in je tuin.
Wil je dat als katteneigenaar niet doen voor je kat. Dan moet je geen kat nemen.
Zo denk ik erover.

Wat ik dus al eerder zei.
Wil je een kat? zorg dan dat die niet uit je tuin komt om overlast te bezorgen bij een ander!

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:51

hier in de straat woont iemand met 5 blaffende honden n 1 met 12!!! en nee ik zou ze niet naast me willen....
ik snapo alleen het probleem gewoon niet. er is een kat in je tuin en je doet de deur open=katweg= probleem opgelost! toch?? en waarom laat je je honden ze niet wegjagen dan?? ze krabben echt niet zomaar hun ogen uit. dat dat een keer gebeurde is erg vervelend maar dat is echt noiet standaard hoor. en van deur tot deur met kat onder je arm bedoede ik niet letterijk wat ik al eerder heb gemeld. je kunt ookkijen hoe hij eruit ziet en dan gaan vragen. wij hebbne trouwens een kraaiende haan en een hond....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 18:56

Zwerte schreef:
[*olduser*], ken je het woord generaliseren? Je bent er erg goed in... althans, zo kom je over, hopelijk vanwege je frustratie?

Dat maak je er dan toch echt zelf van, ik heb het over de katten hier in onze buurt en niet over jullie katten. Verder reageerde ik even op een berichtje dat iemand alleen op bokt mensen tegenkomt die last hebben van overlast van katten en dan zeg ik: ga eens zoeken op het internet en schrik hoeveel mensen er overlast van ervaren.

Verder stoor ik me aan het feit dat sommige (lees goed, ik zeg steeds sommige en nooit alle!) kattenbezitters maar blijven vinden dat ik niet genoeg moeite doe en niet genoeg geld heb uitgegeven om de overlast te beperken en ja daar word ik nog meer gefrustreerd van dan van de katten in onze tuin. Clown

Hoe anderen de overlast beperken moeten ze zelf weten, ik zorg er in ieder geval wel voor dat mijn katten geen overlast kunnen veroorzaken in de buurt.

Als jullie katten geen overlast bezorgen in jullie buurt prima, voel je dan ook niet aangesproken.
Er zijn katten die dat wel doen en in mijn geval zijn de eigenaren blijkbaar niet van plan om daar verantwoording voor te nemen. Sterker nog ze willen zich niet bekend maken.

Prima toch, dan ga ik er vanuit dat het zwerfkatten zijn en breng ik ze naar het asiel.
Alleen beginnen mensen dan weer te zeuren dat dat kinderachtig is.
Daarom is het een hopenloze discussie, de enige oplossing volgens sommige kattenbezitters is namelijk dat ik van mijn tuin een onneembare fort maak, alleen heb ik daar het geld niet voor.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:02

als je al werkelijk geprobeerd hebt de eigenaren te achterhalen vind ik het niet meer dan logisch om ze naar het asiel te brengen. Zou ik dan ook doen.
En met zulke eigenaren als jij omschrijft is de discussie inderdaad eindeloos en hopeloos maar die ben ik hier nog niet tegen gekomen?
Je praat inderdaad over sommige eigenaren e.d. maar gaat daarmee wel volledig voorbij aan de rest die wel normaal ermee om kan gaan. Je komt wel over alsof alle eigenaren zo zijn en daar ben ik het totaal niet mee eens.
Het hangt trouwens ook nog af van de manier waarop je rondvraagt. Als je gewoon vraagt of ze weten van wie die en die kat is zal je vaak het antwoord wel krijgen. Indien je loopt te schelden en tieren over die *&#@^#kat tja dan kan je wel eens een leugentje krijgen! Ik zeg niet dat je het zo doet maar wil je wel even wijzen op de wijze spreuk: It takes two to tango! Als een discussie hopeloos is ligt dit zeker ook aan jezelf.
Jij weigert een fort van je tuin te maken (en terecht) en zij weigeren hun kat binnen te houden. Van beide kanten een erg stugge benadering om een discussie te voeren lijkt mij!

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:03

suuzepuus schreef:
hier in de straat woont iemand met 5 blaffende honden n 1 met 12!!! en nee ik zou ze niet naast me willen....
ik snapo alleen het probleem gewoon niet. er is een kat in je tuin en je doet de deur open=katweg= probleem opgelost! toch?? en waarom laat je je honden ze niet wegjagen dan?? ze krabben echt niet zomaar hun ogen uit. dat dat een keer gebeurde is erg vervelend maar dat is echt noiet standaard hoor. en van deur tot deur met kat onder je arm bedoede ik niet letterijk wat ik al eerder heb gemeld. je kunt ookkijen hoe hij eruit ziet en dan gaan vragen. wij hebbne trouwens een kraaiende haan en een hond....

Er is al een buurtonderzoek geweest en dat heb ik hier al meerdere keren gemeldt.

Het probleem is dat die katten mijn jonge cavia's verwondden als ik niet op zichtafstand was, hok was roofdierproof maar blijkbaar niet katproof want de pootjes konden er doorheen. Die hobby maar opgegeven.
Verder schijten ze hier de tuin lustig onder en zeiken ze overal waar ze zeiken kunnen, zelfs bij mensen binnen.

Weet niet hoe dat bij jou is maar ik heb echt de tijd om hele dagen op te letten of de katten in de tuin bezig zijn en deze katten weten perfect wanneer we dus niet in staat zijn op te letten.
Honden erop afsturen kan ik doen, maar er zit een hond tussen die dan waarschijnlijk gelijk een eind maakt aan het kattenleven.

De Cattledog gaat (zoals ik al verteld heb) er bovenop liggen, maar ook dat maakt blijkbaar niet voldoende indruk.

Honden en hanen/kippen die voor overlast zorgen worden na een aantal waarschuwingen in beslag genomen en genoeg mensen die zo andermans huisdieren hebben laten afpakken.

Prima dat jij persoonlijk nergens last van hebt, maar een beetje inlevingsvermogen dat anderen er wel overlast van kunnen hebben zou niet weg zijn.
Mijn verhaal over dat allergische kind gelezen? Snap je daar ook het probleem niet van?
Of van de mensen hier in de buurt waar die katten gewoon binnen komen wandelen en gaan zitten zeiken?
Noem je dat geen overlast?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:04

Citaat:
Probleem is dat er hier niet een kat loopt maar tientallen. Ze zijn niet van de mensen die dicht in mijn buurt wonen en om nu de hele buurt af te gaan vind ik behoorlijk overdreven

hier staat toch echt dat je de buurt rondgaan teveel werk vind.....

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:07

Zwerte schreef:
als je al werkelijk geprobeerd hebt de eigenaren te achterhalen vind ik het niet meer dan logisch om ze naar het asiel te brengen. Zou ik dan ook doen.
En met zulke eigenaren als jij omschrijft is de discussie inderdaad eindeloos en hopeloos maar die ben ik hier nog niet tegen gekomen?
Je praat inderdaad over sommige eigenaren e.d. maar gaat daarmee wel volledig voorbij aan de rest die wel normaal ermee om kan gaan. Je komt wel over alsof alle eigenaren zo zijn en daar ben ik het totaal niet mee eens.
Het hangt trouwens ook nog af van de manier waarop je rondvraagt. Als je gewoon vraagt of ze weten van wie die en die kat is zal je vaak het antwoord wel krijgen. Indien je loopt te schelden en tieren over die *&#@^#kat tja dan kan je wel eens een leugentje krijgen! Ik zeg niet dat je het zo doet maar wil je wel even wijzen op de wijze spreuk: It takes two to tango! Als een discussie hopeloos is ligt dit zeker ook aan jezelf.
Jij weigert een fort van je tuin te maken (en terecht) en zij weigeren hun kat binnen te houden. Van beide kanten een erg stugge benadering om een discussie te voeren lijkt mij!

Geloof me als er een vriendelijk rondvraagt ben ik dat wel. Schelden heb ik nooit gedaan en zal ik ook nooit doen, zit niet in mijn aard. Knipoog

Verder zitten we hier in de meest tolerante buurt die je jezelf maar kan voorstellen dus misschien kun je dan begrijpen hoe groot de overlast hier moet zijn?

Wij zijn alles behalve stug, hebben al heel veel geld uitgegeven om onze tuin katproof te maken en hebben heel wat mensen geholpen in de buurt die hun huisdier weg moesten doen of een plek zochten voor de vakantie.
Maar met sommige dingen bereik je gewoon een grens en als ik het gemak hoor hoe sommige mensen hier die dingen wegwuiven en de zaken om willen draaien alsof het onze schuld is dat wij overlast ondervinden van andermans huisdieren word ik wel moe.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:07

en natuulijk snap ik dat je het verevelnd vind maar wat ik je al vaker heb proberen te zeggen is dat het baasje waarscgijnlijk niet eens weet dat zijn kat overlast veroorzaakt. als jij het baasje niet wil gaan zoeken wordt het probleem ook niet opgelost. en mensen met kids met een ernstige allergie zorgen er normaal gesproken wel voor dat hun kind veilig ligt.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:10

suuzepuus schreef:
hier staat toch echt dat je de buurt rondgaan teveel werk vind.....

Als je goed leest ben ik mijn buurt afgegaan. Kan wel de halve woonplaats afgaan maar dat vind ik overdreven. Normaal gesproken gaan katten ook nooit zo ver van hun eigen huis. Zo duidelijker.

Heb inmiddels wel begrepen dat jij vindt dat het mijn eigen schuld is dat ik overlast heb van andermans huisdieren. Knipoog

Dus een kind wat in zijn eigen slaapkamer ligt op een bloedhete dag is niet veilig? Op een bovenverdieping nota bene. Dan moet je het slaapkamerraam maar dichthouden omdat andermans huisdier weleens op die slaapkamer zou kunnen komen?
Kom op zeg, wie denkt daar nu over na als je dat nooit is overkomen.
Dat was trouwens wel de reactie van de eigenaar van de kat: Dan hou je het raam maar dicht of doe je een hor voor je raam.

De mensen hier in de buurt moeten hun ramen en deuren ook maar dichthouden om te voorkomen dat andermans katten in hun huis komen en daar gaan zitten zeiken?

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:13

pffff

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:13

Zo klinkt het al totaal anders!
Ik hoor ook vaak genoeg reacties waarin dus niet word nagegaan van wie de kat is maar ze gelijk naar asiel brengen/gif strooien/luchtbuks etc. Met de reactie: "tja moet je je kat maar binnen houden". Daar kan ik dan weer niet tegen, maar net zo goed kan ik niet tegen eigenaren die vinden dat ze er helemaal niks aan hoeven te doen. Het is tenslotte jouw kat die overlast bezorgd!
Maar zoals het voorbeeld van het kind, een hor is dan wel zo efficient... een kat is nooit alleen in de buurt en dan zou je iedereen zo ver moeten krijgen de kat binnen te houden, dat is gewoon onmogelijk. Een horretje lost het hele probleem op, maar dit kan je natuurlijk wel op een normale manier met elkaar bespreken. Dat laatste is het hele probleem, men kan niet meer met elkaar praten blijkbaar (bedoel ik jou niet persoonlijk mee ThePast03, zo te horen heb jij het wel eerst geprobeert met praten op te lossen maar daar ben je dan best een uitzondering in)

Krissis

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:14

Straks zijn jouw katten gesteriliseerd en komen ze buiten. Het beste middel tegen vreemde katten in je tuin is zélf een kat nemen. Ik verwacht dat het probleem dan over zal gaan.

Iig vind ik dat je in je recht staat, onze kat ging ook buren bij de buren, die waren er niet van gedient en hebben de slang erop gezet. Ik kan dit alleen toejuchen, nu weet mijn kat in één keer dat hij daar niet meer hoeft te komen. Voorkomt die mensen een hoop fustratie en poes snapt het. Prima toch! (ff een handdoek erover en hij was weer droog)

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 19:14

onze kat .. verbleef normaliter in onze tuin
rent weg voor muisje ! , althans rende weg voor onze voormalige huismuis
helaas is poes nu spoorloos
hoop dat we m snel vinden
al heb ik er een zwaar hoofd in

als die nu ergens rond zwerft zie ik m er wel vooraan
bij een voillere vogels te proberen te vangen
daar hij echt de dom lomp en bang is voor het wilde exemplaar .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:09

Ik zie dat er flink gereageerd is in mijn topic. ROFL

Helaas heb ik geen tijd om de hele dag met een tuinslang achter katten aan te zitten. Ik heb namelijk een baan (goh Clown ).

Enne.. Ik ben zeker geen kattenhater. Houd juist ontzettend veel van katten, werk in een dierenasiel en mijn katten zijn mijn kindjes. Maar andermans dieren moeten me niet aan MIJN lieve, tamme vogeltjes zitten.

Stroom op de schutting is geen optie gezien hier immens veel vogels in de tuin wonen, waaronder groepen van +- 70 musjes. Die wil ik niet de dood injagen doordat een ander 'mij zonodig overlast moet bezorgen.

Ik ga iig eens in de winkels kijken naar dat kat-werende spul voor om de voliere.

Citaat:
Straks zijn jouw katten gesteriliseerd en komen ze buiten. Het beste middel tegen vreemde katten in je tuin is zélf een kat nemen. Ik verwacht dat het probleem dan over zal gaan.

Ik wil niet dat mijn poesjes in aanraking komen met niet-ingeente en met aids-besmette katten van een ander.
Ik weet niet óf het mogelijk is mijn tuin op een vogel-vriendelijke manier af te zetten voor anere katten. Als dat niet lukt, dan mijn poesjes maar niet buiten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:42

fransje23 schreef:
Ik heb echt nog nooit in 25 jaar een klacht gehad.

Hoeft ook niet beetje tolerantie siert een mens en zo hoort het ook,
van onverdraagzaamheid wordt een mens alleen maar zuur. Ja

Kan ik mijn volume knop ook eens open zetten, ik muts nooit op mn buren

ThePast03 schreef:
Weet niet hoe ver jij kan gooien en goed jij kan mikken op grote afstand maar mij lukt het niet eens om te proberen iets te gooien. Voor die tijd zijn ze allang verdwenen, de tuin is gewoon te groot daarvoor.

Een hele grote tuin, was er iig niet in 5 stappen, ik had ze ook opgewacht, ging ze gewoon rustig opwachten, dus ja het ligt ook een beetje aan je creativiteit en anders laat je toch even je honden los?
Beetje eigen initiatief Lachen

mag best.
Zwerte schreef:
ik doe mn doppies wel in!
!

Presies, en dat siert je jij zit hier niet met bonzend hart je bericht te schrijven toch? Knipoog

suuzepuus schreef:
blaffende honden n 1 met 12!!! en nee ik zou ze niet naast me willen....
ik snapo alleen het probleem gewoon niet. er is een kat in je tuin en je doet de deur open=katweg= probleem opgelost! toch??

Hele goede tip, zo houd ik de buurtkatten uit mn nette siertuin, en heb ook nog eens gezellige contacten op de buurt, ik hoef iig niet te verhuizen Ja

ThePast03 schreef:
ga eens zoeken op het internet en schrik hoeveel mensen er overlast van ervaren.

Dit vidn ik zo'n zwakke manier van bekrachtigen van je eigen onzekerheden....Ja sorrie hoor maar een tevreden mens hoor je niet zo snel, en trust me...Die zijn er. Maak je geen zorgen, ik gun ze jou ook op de buurt, hoef je ook niet te verhuizen.

ThePast03 schreef:
Het probleem is dat die katten mijn jonge cavia's verwondden als ik niet op zichtafstand was, hok was roofdierproof maar blijkbaar niet katproof want de pootjes konden er doorheen. Die hobby maar opgegeven.

Sorrie hoor maar ik begrijp écht niet wat je dan allemaal heb lopen 'prusten'ja sorrie voor het woord.
Je heb toch zoiets als een nachthok? EN wat dacht je van dat speciale gaas? Ik heb dus ook cavia's naast mijn konijnen gehad en als er één dier was wat makkelijk was...was het de cavia wel.
Je moet natuurlijk geen kippengaas gebruiken, ook weer een beetej creatief zijn en waar een wil is?

ThePast03 schreef:
Verder zitten we hier in de meest tolerante buurt die je jezelf maar kan voorstellen dus misschien kun je dan begrijpen hoe groot de overlast hier moet zijn?

Nou als ik het zo lees woon je alles behalve in een tolerante buurt, zou je een maandje uit willen nodigen hier dan pas merk je wat een tolerante buurt is. Hier worden geen katten de tuin uitgetrapt, gegooit of weet ik veel wat, daar hebben we gewoon onze eigen maniertjes voor en die heb ik hierboven al genoemd.
Net als met kidneren, een paar keer góed boos worden werkt beter dan één keer 'boe' roepen.
Zwerte schreef:
Ik hoor ook vaak genoeg reacties waarin dus niet word nagegaan van wie de kat is maar ze gelijk naar asiel brengen/gif strooien/luchtbuks etc. Met de reactie: "tja moet je je kat maar binnen houden".

En dan met de hand op de borst slaan, ja ik zit wel op een paardenforum Verdrietig

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:47

fransje23 schreef:
Ik lees altijd alleen over dit soort problemen op Bokt..Heb zelf al jaren katten die gewoon buiten loslopen en nog nooit een klacht gehad...Het is nu enmaal ook gemeengoed dat kat los op straat mogen lopen.

Ik ben ook enorm dankbaar dat wij in een tolerante woonwijk wonen. Geen kip die last heeft van de katten hier in de buurt. En ook onze dame loopt buiten. Mochten er wel problemen zijn dan is in de buurt bekend welke kat waar (ongeveer) woont. Briefje door de bus met het voorstel hierover even om de tafel te gaan zitten en er komt ongetwijfeld een oplossing.
Zelfs de dierenarts hier in het dorp laat poeslief buiten rondlopen.

..Als ik dan lees over dierenambulance etc, dat schiet bij mij echt in het verkeerde keelgat. Het is en blijft andermans dier en daar heb je met je poten vanaf te blijven, wat ie ook heeft gedaan. Het is nog altijd niet verboden om je kat naar buiten te laten.

Zal verder niet ontkennen dat er mensen zijn die er last van hebben, maar goed ik kan er verder ook niets aan doen dat katten steeds minder vrije ruimte krijgen omdat de mens zo nodig door moet fokken. Lachen

Straks moeten alle duiven afgeschoten worden omdat ze de dure tuinmeubels onderschijten, de mollen vergiftigd omdat ze het gazon verpesten, en maak de bunzing ook maar af voor ze onze konijntjes afmaken. Ik heb echt het idee dat dit het beeld is waar we langzaam maar zeker heen gaan met zn allen.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:50

maar wat als je nou helemaal niet van katten houd, sterker nog je bent er bang van (en die mensen bestaan!!!) en jij gaat niet in je tuin zitten omdat de kat van de buren daar zit.......... das gaaf!!! betaal je elke maand een godsvermogen OOK voor je tuin, durf je er niet in omdat de kat van de buren het zo een lekker stekkie vind.............

is er een kattenliefhebber die hier iets van vind???? of moet die persoon maar niet zo zeuren???

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:51

Heb niet alles doorgelezen dus weet niet of het al gezegt is.

Mijn ouders hadden ook vogels. En daar kwamen dus ook regelmatig katten op af. Ze hebben toen een schrikdraadaparaar extra voor honden en katten gehaald. Draad gespannen op verschillende hoogtes zodat de katten er niet meer bij kwamen. Als ze er eenmaal aan zijn geweest komen ze niet meer terug. Ze gaan er niet dood van is eigenlijk het zelfde effect als met paarden. Ze hebben er gewoon respect voor en denken wel 2 x naar voordat ze weer naar de vogels gaan.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:52

die persoon geef ik persoonlijk een supersoaker o.i.d. om de kat van een afstandje weg te kunnen jagen. Of probeer een andere oplossing samen met die persoon te vinden.

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:53

Lijkt me dat die persoon prima kan communiceren met die angst. Bel je toch even aan en doe je je verhaal.. kan vast iets op bedacht worden samen.
KiWiKo schreef:
maar wat als je nou helemaal niet van katten houd, sterker nog je bent er bang van (en die mensen bestaan!!!) en jij gaat niet in je tuin zitten omdat de kat van de buren daar zit.......... das gaaf!!! betaal je elke maand een godsvermogen OOK voor je tuin, durf je er niet in omdat de kat van de buren het zo een lekker stekkie vind.............

is er een kattenliefhebber die hier iets van vind???? of moet die persoon maar niet zo zeuren???

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:54

Tenshi schreef:
Lijkt me dat die persoon prima kan communiceren met die angst. Bel je toch even aan en doe je je verhaal.. kan vast iets op bedacht worden samen.
KiWiKo schreef:

en als de katteneigenaar dan zeg.............. " jaaa maar mijn kat mag buiten lopen, die mag op pad gaan, en die wil ik niet binnenhouden.......... ??"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:55

Zwerte schreef:
die persoon geef ik persoonlijk een supersoaker o.i.d. om de kat van een afstandje weg te kunnen jagen. Of probeer een andere oplossing samen met die persoon te vinden.

Ik heb een volledige baan dus helaas geen tijd om met waterpistooltjes in de tuin te gaan zitten.

mhollander

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:56

vind dus ook niet dat je zomaar een kat kan laten ophalen. Die van mij lopen ook gewoon los. Als mensen er last van hebben hoop ik dat ze naar me toe komen om het te zeggen. We kunnen dan samen wel een oplossing vinden. Maar vind niet dat je het recth heb dat je hem zo maar laat ophalen door een dierenamulance

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:56

Ik heb een volledige baan dus helaas geen tijd om met waterpistooltjes in de tuin te gaan zitten.[/quote]
op die momenten heb je ook geen overlast