Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
lonneke schreef:op zich heeft ze nooit moeite gehad met mijn katten. ik heb de hond nog niet zo lang en de vorige baas had gezegd dat ik haar op proef mocht hebben. nu ik hem ermee confronteer trekt hij zich terug. ik heb de hond eigenlijk pas een week samen met de katten. tuurlijk mag ze waarschuwen als mijn katten aan haar eten zitten, maar tussen waarschuwen en bijten zit wel een groot verschil. ik heb vanavond duidelijk gezien dat dit geen waarschuwing was maar een echte aanval. ik ben gewoon erg geschrokken en daarom reageer ik zo. morgen moet ik werken en ik vind het gewoon sneu voor de hond om haar in dat kleine logeerkamertje op te sluiten. ik snap ook wel dat het niet leuk is, maar ik ben me gewoon wild geschrokken vanavond. ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet.
Billy schreef:Als ik jou was zou ik me heel diep gaan schamen en daarna doen wat het beste is voor mn dieren. mi is dat je het bestand reduceert tot het aantal dat je overziet. De dieren zijn nu al de dupe en ze zijn koud bij jou de drempel over.....
Billy schreef:Lonneke, ik vind dit diep triest. Je hebt de hond al een paar maanden, en gooit er nu opeens een kudde katten bij. Dan is er een klein incidentje waarbij een kat een abcesje heeft, en gelijk krijgt de hond de schuld ne mag aftaaien.
Daarbij schrijf je wel dat het zo goed met je gaat en dat je je dieren zo graag hebt, maar uit dit verhaal alleen al blijkt dat je het gebeuren weer niet overziet.
Daarbij heeft de hond geen schuld aan dit incident, als de hond gegrepen had was de kat er niet zo genadig afgekomen. DAt abces is ws het gevolg van een klap van een andere kat, hijzij met verchten, hijzij in het spel.
MAg ik je dringend adviseren om heel goed na te denken waar je mee bezig bent? Waarom heb je het niet bij 1 hond en 1 kat gehouden? Desnoods 2 katten?
Als ik jou was zou ik me heel diep gaan schamen en daarna doen wat het beste is voor mn dieren. mi is dat je het bestand reduceert tot het aantal dat je overziet. De dieren zijn nu al de dupe en ze zijn koud bij jou de drempel over.....
suleilitha schreef:Als je nou weer een impuls-actie hebt, loop dan fluitend met de handen in de zakken een blokje om en geef er niet aan toe, Lonneke. Er is niemand die wil dat je straks weer in de problemen komt te zitten. Heb je een begeleider???
suleilitha schreef:Ga dan praten met diegene van de GGZ, bel desnoods op.... en het is positief dat je zelf inziet dat het niet zo had gemoeten!
geerke schreef:lonneke luister nu eens naar de adviezen hier,in het verleden had je altijd spijt dat je niemands raad aannam,nu ga je weer dezelfde kant op..de meesten hebben het beste met je voor,maar doe nou toch eens iets met wat er hier gezegd word!
Chubby schreef:Lonneke, verleidingen zijn overal, of je nu wel of geen borderline hebt. Ook ik zou best een 3e katje willen, maar ken de bezwaren van mijn lief. Maak gewoon harde afspraken met jezelf en zorg nu eerst eens dat je het komende jaar (!) gewoon geniet van wat je nú hebt, zonder alleen maar meer en beter te willen..
Als je je aan die afspraak met jezelf houdt, hoef je niemand teleur te stellen en zeker jezelf niet! Het is veel makkelijker om niks meer erbij te willen, dan om een grens te zoeken wat 'een beetje' is..
Succes, ik hoop dat de kittens een fijn plekje vinden en dat je leert verstandig om te gaan met jezelf en je omgeving..
lonneke schreef:Chubby schreef:Lonneke, verleidingen zijn overal, of je nu wel of geen borderline hebt. Ook ik zou best een 3e katje willen, maar ken de bezwaren van mijn lief. Maak gewoon harde afspraken met jezelf en zorg nu eerst eens dat je het komende jaar (!) gewoon geniet van wat je nú hebt, zonder alleen maar meer en beter te willen..
Als je je aan die afspraak met jezelf houdt, hoef je niemand teleur te stellen en zeker jezelf niet! Het is veel makkelijker om niks meer erbij te willen, dan om een grens te zoeken wat 'een beetje' is..
Succes, ik hoop dat de kittens een fijn plekje vinden en dat je leert verstandig om te gaan met jezelf en je omgeving..
komt goed!!! ik zal in t vervolg goed nadenken voor ik handel. echt ik voel me weer zo stom, met die paarden ook al. 3 paarden in een paar weken tijd en nog niets geleerd nu. ja achteraf wel, maar nu zijn de kittens de dupe. maar die gaan morgen naar een gezin met 2 kinderen. ze gaan daar saampjes heen dus dat is wel leuk. ik heb mijn les weer geleerd. meer kan ik er ook niet van zeggen.