met mijn kitten naar de dierenarts.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

KiWiKo

Re: met mijn kitten naar de dierenarts.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:14

mijn honden krijgen een keer per dag een bak voer, die ze dan gelijk opeten........ er blijft dus niks over voor de katten om te gaan kijken..........

Voor mijn katten staat onbeperkt een grote bak droogvoer op een kast, daar kunnen de honden niet bij......... en de katten hebben altijd wat te eten.

zo heb ik het opgelost

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 08:19

lonneke schreef:
op zich heeft ze nooit moeite gehad met mijn katten. ik heb de hond nog niet zo lang en de vorige baas had gezegd dat ik haar op proef mocht hebben. nu ik hem ermee confronteer trekt hij zich terug. ik heb de hond eigenlijk pas een week samen met de katten. tuurlijk mag ze waarschuwen als mijn katten aan haar eten zitten, maar tussen waarschuwen en bijten zit wel een groot verschil. ik heb vanavond duidelijk gezien dat dit geen waarschuwing was maar een echte aanval. ik ben gewoon erg geschrokken en daarom reageer ik zo. morgen moet ik werken en ik vind het gewoon sneu voor de hond om haar in dat kleine logeerkamertje op te sluiten. ik snap ook wel dat het niet leuk is, maar ik ben me gewoon wild geschrokken vanavond. ik weet gewoon niet wat ik er mee aan moet.

Lonneke, mijn honden en katten vinden elkaar ook niet altijd even lief........... een tijd terug was Sanne aan het trutten met eten, maakte de hele boel gek en uiteindelijk greep mijn kruising de witte kat (kat is nu blind aan een oog) Maar ik laat de boel gerust alleen hoor, de katten redden zich wel......... die kunnen erin en eruit zoals het hun uitkomt.

Soms zitten ze zelfs de katten achterna......... die dan luidlachend op de kast lange neuzen gaan trekken naar de honden.

Bij dieren onderling gebeurt er wel eens wat kan je niet tegenhouden ......... het is gewoon zo!

Ze liggen ook gewoon met zn viertjes te slapen hoor, maar er is wel eens herrie in de tent...... en zo werkt het Lachen

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 10:37

Lonneke, ik vind dit diep triest. Je hebt de hond al een paar maanden, en gooit er nu opeens een kudde katten bij. Dan is er een klein incidentje waarbij een kat een abcesje heeft, en gelijk krijgt de hond de schuld ne mag aftaaien.
Daarbij schrijf je wel dat het zo goed met je gaat en dat je je dieren zo graag hebt, maar uit dit verhaal alleen al blijkt dat je het gebeuren weer niet overziet.
Daarbij heeft de hond geen schuld aan dit incident, als de hond gegrepen had was de kat er niet zo genadig afgekomen. DAt abces is ws het gevolg van een klap van een andere kat, hijzij met verchten, hijzij in het spel.
MAg ik je dringend adviseren om heel goed na te denken waar je mee bezig bent? Waarom heb je het niet bij 1 hond en 1 kat gehouden? Desnoods 2 katten?
Als ik jou was zou ik me heel diep gaan schamen en daarna doen wat het beste is voor mn dieren. mi is dat je het bestand reduceert tot het aantal dat je overziet. De dieren zijn nu al de dupe en ze zijn koud bij jou de drempel over.....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:18

Billy schreef:
Als ik jou was zou ik me heel diep gaan schamen en daarna doen wat het beste is voor mn dieren. mi is dat je het bestand reduceert tot het aantal dat je overziet. De dieren zijn nu al de dupe en ze zijn koud bij jou de drempel over.....

Normaal gesproken vind ik deze opmerking niet kunnen maar gezien de geschiedenis van Lonneke die dieren aan de lopende band in huis haalt en weer wegdoet vind ik het wel op zijn plaats dat Lonneke eerst eens na gaat denken voor ze zo'n ingrijpende beslissing neemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 20:02

Nagelbijten / Gniffelen dit had ik al voorzien..

Lonneke heb je niet een opstapje of een vensterbank waar je het voer op kan zetten?

Ik mag hopen dat sanne haar eindbestemming bij jou heeft gekregen.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 01:03

Hier krijgen de katten 2x per dag te eten en de honden 1x per dag. De katten eten hoog (op de eettafel, op de kast en op de krabpalen) en de honden eten gewoon op de vloer. Wat niet wordt opgegeten gaat weer terug in de zak, kunnen ze er ook geen ruzie om maken.

Dus gewoon vaste keren eten geven, gescheiden eten geven, zorgen dat ze niet bij elkaars eten kunnen en erbij blijven als je er eentje verdenkt niet eerlijk te zijn.

Om nu al een dier weg te doen zou wel heel voorbarig zijn.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 14:24

Billy schreef:
Lonneke, ik vind dit diep triest. Je hebt de hond al een paar maanden, en gooit er nu opeens een kudde katten bij. Dan is er een klein incidentje waarbij een kat een abcesje heeft, en gelijk krijgt de hond de schuld ne mag aftaaien.
Daarbij schrijf je wel dat het zo goed met je gaat en dat je je dieren zo graag hebt, maar uit dit verhaal alleen al blijkt dat je het gebeuren weer niet overziet.
Daarbij heeft de hond geen schuld aan dit incident, als de hond gegrepen had was de kat er niet zo genadig afgekomen. DAt abces is ws het gevolg van een klap van een andere kat, hijzij met verchten, hijzij in het spel.
MAg ik je dringend adviseren om heel goed na te denken waar je mee bezig bent? Waarom heb je het niet bij 1 hond en 1 kat gehouden? Desnoods 2 katten?

Wat Billy zegt. Een krab van een andere kat is 100x waarschijnlijker bij zo'n abces.
Lonneke, steek wat meer tijd in je dieren voordat je ze de deur uitdoet. Wennen kost nu eenmaal tijd, dat gaat niet van de ene op de andere dag, je moet geen dier wegdoen omdat je er zelf wat moeite in moet steken. Dit hoort er nou eenmaal bij!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 16:58

Hoe is het nou met je kitten? voeltie zich al beter?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 18:35

met de kitten gaat t wel goed, t is nog wel wat dik maar ze speelt er weer rustig op los. alleen heeft ze niet echt geleerd van dit avondtuur want ze pest de hond nog steeds. daarom heb ik belsoten voor de 2 kittens een nieuwe baas te zoeken in plaats van voor sanne. de kittens zijn heel erg druk en dat vind sanne maar ook mijn andere katten echt niet leuk. vanavond komt er iemand voor ze kijken die ze ws allebei wil hebben. ik kan het niet over mijn hart verkrijgen om sanne weg te doen, en met mijn volwassen katten kan ze wel overweg dus dat moet nu gewoon goed gaan. ik vind het jammer dat het zo moet, maar die kittens zijn nog zo jong en zo kort hier dat ze wel weer kunnen wennen bij een ander baasje.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 18:41

waar ik toch bang voor ben is dat over een paar weken of de hond weg moet of de volwassen katten weg moeten....of beiden....we zullen zien...ik hoop dat ik ongelijk heb...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-08 21:40

dat gaat niet gebeuren, ik heb het weloverwogen besloten dat de hond en de rest van mijn katten gewoon blijven. de hond kan goed met de volwassen katten omgaan, zoizo helpt het al veel nu ik de hond 2x per dag ben gaan voeren. dus dat komt wel goed.

zap

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:40

Mag ik dan misschien vragen waarom je überhaupt 2 kittens heb genomen?

Dat het met de andere katten wel goed gaat, bewijst maar weer dat het des te meer aan je kittens ligt. En echt, die kittens leren het heus! Die zijn echt niet dom Knipoog

Jammer dat de kittens geen kans krijgen Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:59

Je hebt een krabpaal staan.Bij mij staan de voerbakjes van de katten op een placemat op de krabpaal.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:54

Ik zal half Bokt wel over me heen krijgen, maar ik snap werkelijk waar niet wat je meteen met zoveel beesten doet, Lonneke. Zowiezo al een hond in een flat... en dan nog een kennel vol katten erbij? Ik kan er met mijn verstand niet bij maar het zal wel aan mij liggen.... Koe

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:05

volgens mij krijg niet half bokt over je heen....ik denk ook niet dat het aan jou ligt...ik vroeg het me ook al af...

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 15:41

zucht..... ik weet dat ik weer impulsief ben geweest. ik had beter moeten weten. jullie hebben helemaal gelijk. ik vind het ook sneu voor die beestjes dat ik ze in een impuls heb aangeschaft. kan jullie absoluut geen ongelijk geven. ik heb mijn lesje geleerd en hou het straks gewoon bij 2 katten. ik kan er verder niets over zeggen, is gewoon weer een borderline actie van me geweest en kon de risico's gewoon niet overzien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:42

Als je nou weer een impuls-actie hebt, loop dan fluitend met de handen in de zakken een blokje om en geef er niet aan toe, Lonneke. Er is niemand die wil dat je straks weer in de problemen komt te zitten. Heb je een begeleider???

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 15:46

suleilitha schreef:
Als je nou weer een impuls-actie hebt, loop dan fluitend met de handen in de zakken een blokje om en geef er niet aan toe, Lonneke. Er is niemand die wil dat je straks weer in de problemen komt te zitten. Heb je een begeleider???

ik heb 1 keer per week iemand van t ggz over de vloer, verder moet ik alles zelf uitzoeken. ik zie nu pas in dat dit weer een impulsieve actie van me is geweest. voel me zo stom en ik weet dat jullie alleen goedbedoelde adviezen geven. jullie hebben ook helemaal gelijk. sorry

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:47

Ga dan praten met diegene van de GGZ, bel desnoods op.... en het is positief dat je zelf inziet dat het niet zo had gemoeten!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 15:50

suleilitha schreef:
Ga dan praten met diegene van de GGZ, bel desnoods op.... en het is positief dat je zelf inziet dat het niet zo had gemoeten!

tja, wat er moet gebeuren is dat ik als ik weer inmpulsief wil handelen gewoon zelf de rem er op moet zetten, ik ga voortaan eerst een nachtje slapen voordat ik weer domme dingen ga doen. en ik zal het er ook met mijn begeleider over hebben, alleen denk ik dat die gewoon het zelfde zeggen, eerst een nachtje erover slapen en dan pas handelen.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:58

geerke schreef:
lonneke luister nu eens naar de adviezen hier,in het verleden had je altijd spijt dat je niemands raad aannam,nu ga je weer dezelfde kant op..de meesten hebben het beste met je voor,maar doe nou toch eens iets met wat er hier gezegd word!

dit bedoelde ik dus..al een paar pagina's terug...het is weer hetzelfde liedje...het stopt niet

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:05

Lonneke, verleidingen zijn overal, of je nu wel of geen borderline hebt. Ook ik zou best een 3e katje willen, maar ken de bezwaren van mijn lief. Maak gewoon harde afspraken met jezelf en zorg nu eerst eens dat je het komende jaar (!) gewoon geniet van wat je nú hebt, zonder alleen maar meer en beter te willen..

Als je je aan die afspraak met jezelf houdt, hoef je niemand teleur te stellen en zeker jezelf niet! Het is veel makkelijker om niks meer erbij te willen, dan om een grens te zoeken wat 'een beetje' is..

Succes, ik hoop dat de kittens een fijn plekje vinden en dat je leert verstandig om te gaan met jezelf en je omgeving..

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-08 16:36

Chubby schreef:
Lonneke, verleidingen zijn overal, of je nu wel of geen borderline hebt. Ook ik zou best een 3e katje willen, maar ken de bezwaren van mijn lief. Maak gewoon harde afspraken met jezelf en zorg nu eerst eens dat je het komende jaar (!) gewoon geniet van wat je nú hebt, zonder alleen maar meer en beter te willen..

Als je je aan die afspraak met jezelf houdt, hoef je niemand teleur te stellen en zeker jezelf niet! Het is veel makkelijker om niks meer erbij te willen, dan om een grens te zoeken wat 'een beetje' is..

Succes, ik hoop dat de kittens een fijn plekje vinden en dat je leert verstandig om te gaan met jezelf en je omgeving..

komt goed!!! ik zal in t vervolg goed nadenken voor ik handel. echt ik voel me weer zo stom, met die paarden ook al. 3 paarden in een paar weken tijd en nog niets geleerd nu. ja achteraf wel, maar nu zijn de kittens de dupe. maar die gaan morgen naar een gezin met 2 kinderen. ze gaan daar saampjes heen dus dat is wel leuk. ik heb mijn les weer geleerd. meer kan ik er ook niet van zeggen.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:46

Gelukkig maar Lonneke! Je hoeft ook niet door het stof hier op bokt Knipoog

Sla deze topics maar op in een lijstje, als je dan twijfelt of iets wel of niet verstandig is, kun je je perikelen teruglezen Knipoog

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 16:48

lonneke schreef:
Chubby schreef:

komt goed!!! ik zal in t vervolg goed nadenken voor ik handel. echt ik voel me weer zo stom, met die paarden ook al. 3 paarden in een paar weken tijd en nog niets geleerd nu. ja achteraf wel, maar nu zijn de kittens de dupe. maar die gaan morgen naar een gezin met 2 kinderen. ze gaan daar saampjes heen dus dat is wel leuk. ik heb mijn les weer geleerd. meer kan ik er ook niet van zeggen.

Dat zijn binnen een jaar al 5 dieren, die hier niet om gevraagd hebben, hier niets aan kunnen doen etc.
Waar ben jij in godsnaam mee bezig?
Borderline of geen borderline; wat dacht je nou?
Dat je zo door kunt gaan?
Ik kan hier serieus zó boos om worden!
Waarom woon je überhaupt weer zelfstandig; je laat duidelijk zien dat je dat niet kan.
Wat gebeurt er straks als één van je kinderen even niet zo lekker ligt op school, als hij verkeerde vriendjes krijgt of iets in die trant?
Ik wil het niet eens weten denk ik, onthou goed lonneke: je kunt niet alles afschuiven op borderline en dan weer rustig verder leven....
Geef jezelf nou eens een gigantische rotschop en DOE die dingen die goed voor je zijn

sorry voor mijn toon maar ik kan hier echt, echt niet tegen