Honden en Katten uit het buitenland

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Honden en Katten uit het buitenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:06

superwoman schreef:
Arizona schreef:
Ik heb 3 honden uit het buitenland.
Ik had ze ook bij een fokker vandaan kunnen halen, waren de tegenstanders dan ook 'tegen' geweest?

Ik ben niet tegen, maar ook niet vóór. Liefst een nederlandse hond, omdat er hier al veel zijn.

Echter vind ik mensen die bij fokkers hun hond halen, meestal een andere doelgroep.

hier ben ik het mee eens......
en niemand zegt dat iets moet of niet mag..........maar we zijn allemaal vrij om onze eigen keus te maken en daar een mening over te plaatsen toch?

het blijft een moeilijk onderwerp.
en wie weet kom ik ooit eens een buitenlandse hond tegen.
maar mijn voorkeur gaat in eerste instantie uit naar een hond uit een Nederlands asiel

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:11

Ik ben het er helemaal mee eens dat iedereen zijn keuze moet maken.
Maar laatst zei een fokster van 2 verschillende hondenrassen tegen mij dat ze het belachelijk vond dat ik 3 buitenlandertjes had omdat er al zoveel honden in NL rondlopen. Dan denk ik op mijn beurt, stop jij dan lekker met fokken......

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:15

ja dat laatste ben ik dan ook met je eens,een fokker moet dan ook de mond houden.

ik ben het er wel mee eens op zich(een beetje)maar dat iemand die dat zegt dan zelf fokt snap ik niet.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 22:03

Arizona, dat is dus precies hetgeen wat ik altijd tegen mensen zeg die het afkeuren dat wij honden uit Turkije of Roemenie hier plaatsen, maar ondertussen zelf met een of andere dure rashond aan een riempje lopen die ze vers bij de fokker vandaan hebben gehaald. Het zijn vaak die mensen die zeggen, ja in NL zitten er ook zoveel in het asiel. Meestal kijk ik ze dan aan en zeg, goh komt jouwe dan ook uit een asiel?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 08:32

dat ben ik wel met jullie eens.
het hondje wat wij gekozen hebben was al 11 en niemand wilde hem hebben.
inmiddels zijn we 2 jaar verder en hij is nog erg blij en gelukkig bij ons.
het geeft me een goed gevoel dat we een lieve hond hebben gekozen,die andere mensen vaak niet willen hebben

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:48

Quellian schreef:
Mijn mening is dat veel dieren hier in de asiels gedragsproblemen hebben, de meeste dieren zitten er vaak 'niet voor niets'. Ik zeg niet dat ik nooit meer zal vallen voor een asieldier, want ik heb een groot hart wat betreft dieren, maar ik neem net zo lief een kitten mee van straat.

De dieren met een jonge leeftijd en geen gedragsproblemen zijn wel altijd snel weer weg. Echter kun je een iets oudere hond ook nog genoeg leren... Toch willen de meeste bij en wat oudere hond dat deze al luistert en minder opvoeding eist dan een pup.

helaas zitten er veel honden die geen puppyles gehad hebben of waarvan mensen niet consequent geweest zijn.

Voor mij was ook de eerste x de keuze op een oude hond gevallen, omdat deze geen opvoeding nodig had én ik graag een goed pensioen wou geven. De mensen voor mij hadden hem uit het asiel gehaald, maar moeders kreeg toen MS.
Het geeft idd veel voldoening Snoevie Ja

Nu heb ik dan een pup, al was dat niet echt de bedoeling. (al was het wel de kleinste en laatste die voor z'n ras te weinig wit had, dus toch een beetje zielig Tong uitsteken ) Ben er erg blij mee. Bloos
De volgende zou best wel weer een oudere kunnen zijn en leer nu veel over de opvoeding en kan straks als dat nodig is, ook wel een oudere hond 'corrigeren' denk ik. Ik wou igg niet gelijk een pubberende hond, omdat ik daar niet bekend mee ben. Nu zal ik erin rollen en heb ik al wat basis van de puppy-les Vork Of weer een oudje die minder tijd vereist, net hoe ik dan in het leven sta.
Hier hebben ze igg lekker de ruimte Bloos

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 14:18

Ik zou juist een hond nemen die niemand wil, uit NL asiel of uit het buitenland. Ik wil juist de ouwetjes die bijna geen kans meer hebben nog een fijne laatste tijd gunnen. En met probleemhonden kan ik ook wel omgaan. Ben nou bijna gedragstherapeut, dus moet wel lukken denk ik.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 15:43

Ik vrees dat ik dan "die andere doelgroep" ben. Toen ik besloot dat er een hond zou komen (iets wat mijn partner en ik al langer wilden, maar eerder de ruimte niet voor hadden) besloten wij direct dat het een rashond zou worden, met papieren en de hele rataplan.
Echter wilden we geen pup. Ik werk parttime, en mijn man fulltime, en een jonge hond in een bench is geen optie, verder kun je een pup ook geen middag alleen laten. Met een volwassen hond is dat geen probleem Lachen

Wij zijn dus eerst naar de RvB geweest, de rasvereniging van Duitse Herdershonden, en hebben via bemiddeling gezocht naar een hond. Omdat daar geen hond was die ons aansprak, zijn we via de asielen op zoek geweest naar een hond. Uiteindelijk vonden we DE hond in België. Idd, een raszuivere Duitse Herder met stamboom en alle papieren.

En waarom een rashond? Omdat ik wil weten wat er in zit, de voorgeschiedenis, de ouders, de bloedlijnen. Ik zal niet snel een rasloze hond kopen, er zijn voldoende rashonden (Duitse Herders) met goede bloedlijnen, HD-vrij die een nieuwe baas zoeken. Ik ken het karakter van Duitse Herders over het algemeen, en ik hou van het ras. Lovers
Ik wil een werkhond, een sporthond, een knufhond, een waakhond, een hond die nergens een topper in is, maar overal goede punten haalt..... en uiteindelijk met het hoogste gemiddelde tóch de winnaar is.... Dat is een Duitse Herder. Ik val op ze Lovers

Ga ik een volgende hond weer uit het asiel halen? Ik weet het niet. Weet wel dat ik weer voor een Duits gefokte werklijn zal kiezen..... of het een jonge hond wordt weet ik ook nog niet. Misschien haal ik wel een puber van net een jaar oud in huis.
Dat er een weer een Duitse Herder zal komen, ja zeker. Dat het een Duits gefokte werkhond is, is ook zeker. Met welke hond ik een klik heb, en waar hij dan precies vandaan komt, weet ik nog niet..... oorspronkelijk zal hij uit Duitsland komen.....

En het kan maar zo zijn dat er dan weer één uit een asiel komt. Maar nogmaals ik ben een andere doelgroep.....
Ik ben niet zo van de "zielige hondjes".

Gedragsproblemen schrik ik niet van, die van mij kon niks toen ie bij me kwam. Ben ik met een grote hond puppydingen gaan doen *LOL*
Ik heb een wereldhond nu, echt.....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 20:21

nou dat vind ik ook heel eerlijk gezegd!
en je goed recht natuurlijk.

ik ben ook dol op bepaalde types honden,maar word daar vaak op aangekeken.
maar misschien ga ik wel acties op zoek naar zo'n hond,liefst wel uit het asiel.
dat geeft me gewoon een goed gevoel,om een hond in huis te nemen die het ook zo hard nodig heeft.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 00:45

Yamcha schreef:
Ik ben niet zo van de "zielige hondjes".

Ik moest lachen om deze opmerking Haha!

Als je een bepaald dier zoekt, dan moet je daar absoluut voor gaan. Ik wilde deze zomer perse een witte of blauwe kitten en het moest een kater zijn. Het is dus ook een witte kater geworden (en een etterstraal dat het is zeg Scheve mond ).

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:16

ja dat ben ik wel met jullie eens,je moet ook een dier kiezen wat je zelf leuk vind.

mijn moeder kreeg voor haar 50e verjaardag een kat van ons,en we mochten er eentje hebben van een kennis die er eigenlijk teveel had opgevangen.
dus wij daarheen,en geen enkele kat liet zich vangen behalve een kater,die lekker bij ons kwam zitten en kijken.
dus die hebben we toen ook maar meegenomen,en een geweldig leuke kat dat het is!
terwijl ik die misschien niet eens als 1e had uitgekozen.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:24

Zielige hondjes?
Nou die van mij zijn allesbehalve zielig hoor Haha!
Nooit geweest ook. Waren van meet af aan, stoer en met heel veel overlevingsdrang.
Maargoed, ik heb mijn honden heel bewust zelf uitgezocht en heb mij niet laten leiden door zielige verhaaltjes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:25

Vind het wel een heel mooie kat, Quellian Lachen

Toch is het raar imo, dat je erop aan wordt gekeken, als je welbewust voor een rashond gaat. Vind ik wel. Misschien haal ik nog eens een zielige kitten uit het asiel. Ik weet ook wel, dat de volwassen katten moeilijker geplaatst worden, tuurlijk weet ik dat..... maar schrok wel, hoeveel van die kleintjes er zitten, pffff.....
Snap het ook niet goed, trouwens. Vind het erg onnodig, castreer of steriliseer je kat, voor je hem buiten laat lopen, en mij lijkt er niks aan de hand. Ik heb een kater, daar gingen de ballen af, voor hij buiten kwam.
Voor de hond vind ik dat niet zo nodig, ik castreer of steriliseer mijn honden alleen maar als het medisch nodig is, maar goed, daar heb ik ook vrij wat meer oog op. Ik kan mijn hond hier fijn los laten lopen (kan waar ik woon, echt heerlijk) maar als de teven loops zijn, gaat meneer wel aan de lijn, ik wil niet verantwoordelijk zijn voor de zoveelste pup, die in het asiel komt..... (overigens zijn bij meneer ook de ballen eraf, maar aan de lijn moet hij wel, hij denkt dat hij nog man is, namelijk *LOL* en op gestresste teven en eigenaars zit ik niet te wachten, op bijtwonden ook niet)
Ik snap die 'pretnestjes' ook niet zo goed, is voor mij ook gewoon broodfok. Zeker als je van een bastaard een nest wilt..... er woont hier ook iemand in de buurt, die heeft een paar knappe Labradors, die heeft heel zorgvuldig een dekreu uitgezocht, de bloedlijnen laten controleren door de eigenaar van de reu (die fokker is) beide ouderdieren laten testen op van alles en nog wat, en de pups waren al verkocht voordat ze kwamen......
Dat vind ik heel iets anders, dan ben je heel bewust bezig.

Oké, on topic nu.
Ik vind het niet persé verkeerd om honden uit het buitenland te halen, zeker neit. Wél zou ik graag zien dat de honden dan wel een gezondheidscertificaat meekregen, en allerlei entingen, gedaan door een goede DA. Ik wil niet dat mijn hond ziek wordt, door buitenlandse bastaards.... en mss klinkt dat wel heel aso, maar het is wel zo. Ik doe alle moeite om mijn dieren gezond, goed in conditie en sterk te maken en te houden, en dan zal je hond ziek worden door een virus die een domme dierenliefhebber meeneemt uit het buitenland....

Dat iemand daar vandaan een hond 'redt' lijkt me een goede zaak. Op grote schaal ben ik er niet blij mee, wat haal je binnen, wat zit er in de bloedlijnen, waar wordt straks weer mee gefokt? Binnenhalen én steriliseren lijkt me dan een oplossing. Overigens lijkt me voorlichting daar nog veel beter, daar red je meer honden mee.

Voor de puppyfarms daar heb ik geen goed woord over, echt niet.
Voor de mensen die er pups van halen, helemaal niet, je betaalt dan imo om die praktijken in stand te houden. Dat terwijl er in Nederland, en Duitsland en België gewoon echt heel goede fokkers zitten, die uitstekende pups hebben. Waarvan je wéét dat de papieren echt zijn, want uitgegeven door de RvB, waarvan je wéét dat de DA-boekjes en paspoorten echt zijn.
Ja, dan kom je wss wel op een wachtlijst, en voor een Duitse Herderpup betaal je €800. So what? De dieren zijn het geld waard, en als je nagaat wat de DA en weet ik nog wat meer allemaal kost, spelen ze met geluk quitte.
Als de pups ziek worden, is dat een heel dure grap, en een goede fokker berekent dat echt niet door. Het is het risico van het vak.

Maar als mensen lukraak blijven vermeerderen, en iedereen haalt zo'n zielig hondje op, of zo'n bastaard, want hij kijkt lief, blijf je dat houden. Hebben de fokkers geen brood meer..... ik ben op zijn zachtst gezegd niet erg blij met de ontwikkelingen in hondenland, hoop dat mensen rap hun gezond verstand weer gaan gebruiken.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:30

Dat is juist het mooie Yamcha, ieder zijn keus en je wordt nergens op aangekeken. Knipoog Zoals ik ook al eerder schreef, was het geen straathond, dan was het een rashond.

De dieren van de -goede- stichtingen zijn allemaal geënt, gecastreerd/gesteriliseerd en getest op ziektes. Uiteraard zijn er ook stichtingen die de beste bedoelingen hebben, maar die dit niet doen. Er is een forum over buitenlandse honden, daar vind je veel zinnige informatie over de verschillende stichtingen, mocht je ooit de overweging nemen Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 09:36

Ik zal daar eens op kijken, op die fora Lachen
Denk niet dat ik het in overweging neem eigenlijk, om eerlijk te zijn (of er moet een razendknappe Duitse Herder reu zitten met stamboom, dan wel *LOL* ), maar ben wel benieuwd hoe ze dat nu doen. Had al wel het een en ander gehoord van Rockwitch, maar meer weten is nooit verkeerd imo Lachen

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 11:26

Je heb veel goede punten in je verhaal, maar er zijn ook de andere kanten van sommige punten.

Bewust fokken met goede lijnen, daar krijg je idd publiek voor die (meestal) niet naar een asiel gaan voor en hond.
Ik vind ook niet dat iemand daarvoor anders wordt aangekeken als men zo'n puppy koopt. Je bent immers ook bewust bezig met het kopen van een puppy/hond.

Voor de lol een nestje fokken, dat snap ik idd ook niet en zou ik ook zeker niet doen. échter had ik liever weer een mix gehad met een berner sennen ipv een ras zuivere berner sennen.
Mijn vorige hond was een kruising en is tussen de 12 en 16 jaar geworden (denk 15) en mijn nieuwe aanwinst mag heel blij zijn als ze 9 wordt...
(Met paarden vind ik het anders, omdat deze bereden moeten worden en domme kruisingen het veulen kunnen beperken in beweging. Dat is niet eerlijk als men de sport in wil of hij serieus recreatief gereden moet worden)

Het redden van de honden ben ik het met je eens.
Je pakt daar het probleem niet aan en als je teveel je best doet, zorg je straks voor een nieuw probleem daar -'een markt' voor dat soort honden.
De broodfokkers in o.a de oostbloklanden zijn er zelf ook niet op gekomen dat er markt is voor puppy's. Zij hebben nooit de middelen gehad voor de export en afzetmarkt.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:07

De oostblokland-pupjes liggen hier over het algemeen in de dierenwinkels of de zgn puppyfarms.
Deze hebben niets met de stichtingen te maken die buitenlandse honden plaatsen.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:13

Arizona schreef:
De oostblokland-pupjes liggen hier over het algemeen in de dierenwinkels of de zgn puppyfarms.

Dat is natuurlijk zo, maar het gaat erom dat erdoor het buitenland geld wordt gestoken in zielige dieren. Helaas zullen mensen op het idee kunnen komen om daar ook iets aan te verdienen over de rug van de dieren...
Zelfs hier in nederland is er iemand die zielige buitenlandse honden 'verkoopt' voor een ticket, maar de hond niet naar nederland stuurt. Oplichting dus. Staat ook op MP te adverteren...

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:14

Arizona schreef:

Dit klopt niet per definitie. Er zijn ook al "stichtingen" geweest die echt handelde in buitenlandse honden en daar flink aan verdiend hebben.

Hetzelfde is ook gebeurd met sommige herplaatsingsbureau's, die vroegen rustig 300 euro aan degene die de hond kwijt moest en vervolgens weer 300 euro aan degene die de hond wilde opnemen zonder de hond zelf ooit in huis gehad te hebben. Tel uit je winst. Knipoog

Oostblokpupjes worden tegenwoordig ook vanuit de huiskamer verkocht en allang niet meer alleen via de dierenwinkels of schuren. De handel is ook niet gek en weet dat mensen daar voor gewaarschuwd worden en presenteren zich steeds vaker als de particulier die af en toe een nestje heeft.

Overigens pas ik blijkbaar niet in een hokje. Heb rashonden geïmporteerd vanuit het buitenland en asielhonden uit Nederland.

Arizona

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:29

Citaat:
Dit klopt niet per definitie. Er zijn ook al "stichtingen" geweest die echt handelde in buitenlandse honden en daar flink aan verdiend hebben

Klopt, er zit veel kaf tussen het koorn.
Maar dat neemt niet weg dat er veel stichtingen zijn die wel heel goed werk doen. En die ook aan voorlichting ter plekke doen (en castratieprojecten e.d. opzetten).

Maargoed, ik val in herhaling Knipoog

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:44

Yamcha, ik kan alleen vertellen hoe wij het zelf altijd doen. Hoe stichtingen het doen weet ik niet.

Maar goed, wij hebben op het begin een groepje honden laten komen, allemaal een maand of 4/5 en er was ook nog een teef met 3 pups. Deze teef was eigenlijk precies een zwarte labrador.
De honden die komen zijn allemaal ingeent. Ook tegen Rabies. Op het begin moesten ze nog een bloedtest krijgen of ze genoeg antistoffen voor Rabies hadden, maar inmiddels is alleen de enting voldoende. Verder krijgen ze een gezondheidsverklaring mee, een paspoort en een chip. Als ze oud genoeg zijn, zijn ze vaak al gesteriliseerd of gecastreerd, want het is natuurlijk absoluut niet de bedoeling dat die honden hier geplaatst worden en dat ze dan nog lekker een nestje mogen krijgen. Dat is ook iets wat we gewoon NIET willen.
Toen hadden we nog niet gelijk voor alle honden een baasje, dus hebben ze een tijd bij een kennis gewoont. Ze verbleven daar gewoon in de stal, er stonden allemaal manden, maar meestal lagen ze heerlijk in het stro te slapen. Ik had toen nog geen werk en zat dus de hele week van 's ochtends tot 's avonds in die stal met die honden. Zo konden we zien wat voor karakters er in zaten en ze nog wat verder socialiseren en opvoeden. Ik heb ze toen allemaal geleerd om aan riempjes te lopen. En toen ze een beetje gewend waren, ging de hele dag de staldeur open en liepen ze gezellig buiten op het erf, gewoon tussen de andere volwassen honden die daar al woonden.
We hadden dus gewoon een roedel op het erf en die honden zijn echt supersociaal geworden. Waren ze eigenlijk gelijk al en die kunnen dus met alle honden samen.
Daarna zijn er meer honden gekomen, waarvan de meeste eigenlijk snel weg waren.
Yamcha jij hebt natuurlijk Vlekkie ontmoet. Ze kan misschien niet af, plat en weet ik veel, maar ze luisterd super, ze wil het liefst dicht tegen me aan liggen, ze is een teef die we altijd gebruiken om jonge honden even te leren wat hun plek is. En dat doet ze zonder ook maar 1 tand te laten zien.

Maar ik kan echt over alle honden die we hebben geplaatst wel wat vertellen, alleen dan wordt het erg lang.
Er zijn ook wel eens honden terug gekomen, want dan zeiden de nieuwe eigenaren dat die honden niet goed waren.
Zelfs bij 1 van Vlek haar kinderen zeiden die mensen dat het genetisch niet goed was. Nou iedereen die Vlek kent, weet dat er met deze hond totaal niks mis is. Wie de vader van haar pups was weten we natuurlijk niet. Maar het is toch altijd knap om te zeggen dat iets genetisch niet goed is, terwijl je de moeder kent, die gewoon goed is, en de vader alleen niet.
Die mensen hadden de hond trouwens als pup van 9 weken bij ons gehaald. En toen hij een jaar oud was belden ze dat hij ingeslapen zou worden, omdat hij agressief en sneaky zou zijn.
Daar hebben we toen een stokje voor gestoken en gevraagd of ze hem dan terug wilden brengen.
Gelukkig hebben ze dat gedaan. Het enige wat wij aan die hond zagen, was dat hij erg onzeker was, maar verder wilde hij alleen maar kusjes geven.
Gelukkig is hij in Duitsland naar een echtpaar gegaan en dat gaat fantastisch. Hij heeft totaal geen problemen.
Zo hebben we wel meer verhalen, maar ik ken elke hond die we hebben geplaatst, en ik steek mijn hond voor elke hond in het vuur. Helaas hebben wij soms de hond bij de verkeerde mensen geplaatst. Gelukkig kunnen ze altijd terug komen en gaan we dan gewoon verder zoeken voor ze.

Oeps, nou is het nog een lang verhaal geworden.

P.S. Wij vragen altijd 100 euro voor een hond als we die plaatsen. Elke cent gaat daarvan gelijk naar Turkije of Roemenie of waar de hond ook vandaan komt. Het levert dus niks op, alleen een geweldig gevoel dat je een hond en een gezin gelukkig hebt gemaakt met elkaar.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 13:59

Ik heb een kat uit de Ukraine. Hansie is een super lief beest Lachen
Ik woon zelf in Duitsland en wou eigenlijk hier een kat uit het asiel adopteren maar die
deden zo moeilijk. Omdat de kat bij ons binnen en buiten mag en we ook paarden hebben
vonden ze hun katjes niet geschikt als ´boerderij kat´ Hansie is harstikke gelukkig
Hij is op de dag veel buiten spelen met mn zusjes katje Mousie en savonds ligt ie altijd op
bed te slapen. Het geld van de adoptie van hans werd gebruikt om andere katten te redden.
Ik vind ook dat de dieren in de asiels in NL een goed tehuis verdienen maar ik vind het ook
niet verkeerd om uit het buitenland dieren te adopteren. Als je ziet hoe deze arme dieren
moeten lijden kunnen ze alle hulp gebruiken !
http://www.thepetitionsite.com/2/greece ... r-tourists

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 15:49

ik heb eigenlijk alles wel gehad

rashonden bij fokkers vandaan, een duitse dog, een poedeltje en een bouvier van een nederlandse fokker en onze westie zelfs bij een engelse fokker
ik heb 2 galgo's uit spanje omdat ik nu eenmaal gek ben op windhonden en degene in Nederlandse asiels eigenlijk altijd stropertjes zijn en niet bij katten kunnen en de mijne mee eten met de poezen uit het voerbakje Lovers , tussen de kuikens en kippen lopen en de lammetjes ook niet zien als lamsboutje
verder heb ik een whippet uit het asiel van Belgie

mijn nieuwe hond komt binnenkort en inderdaad ook uit Spanje
ooit een spaanse mastin in een asiel gezien in Nederland, zal ik je vertellen dat die dan ook uit spanje komt
vergeet niet dat er zelfs asiels in Nederland zijn die hun hokken vullen met honden uit het buitenland, om het aanbod te verbreden

ik wil dus graag een spaanse mastin en waarom zou ik een hond voor tig euro bij een fokker vandaan halen als er tig in spanje in het asiel zitten?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:10

spatter schreef:
vergeet niet dat er zelfs asiels in Nederland zijn die hun hokken vullen met honden uit het buitenland, om het aanbod te verbreden

Zeker niet om het aanbod te verbreden, snap niet hoe je daar op komt?
Asiels zitten helaas altijd te vol en zouden liever hun aanbod versmallen.

Inderdaad zitten er weleens buitenlandse honden in het asiel, maar die zijn niet door de Nederlandse asiels naar Nederland gehaald....

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-08 17:13

ik kan me ook niet voorstellen dat Nederlandse asiels bewust nog voller gepropt worden