Quellian schreef:Mijn mening is dat veel dieren hier in de asiels gedragsproblemen hebben, de meeste dieren zitten er vaak 'niet voor niets'. Ik zeg niet dat ik nooit meer zal vallen voor een asieldier, want ik heb een groot hart wat betreft dieren, maar ik neem net zo lief een kitten mee van straat.
De dieren met een jonge leeftijd en geen gedragsproblemen zijn wel altijd snel weer weg. Echter kun je een iets oudere hond ook nog genoeg leren... Toch willen de meeste bij en wat oudere hond dat deze al luistert en minder opvoeding eist dan een pup.
helaas zitten er veel honden die geen puppyles gehad hebben of waarvan mensen niet consequent geweest zijn.
Voor mij was ook de eerste x de keuze op een oude hond gevallen, omdat deze geen opvoeding nodig had én ik graag een goed pensioen wou geven. De mensen voor mij hadden hem uit het asiel gehaald, maar moeders kreeg toen MS.
Het geeft idd veel voldoening Snoevie
Nu heb ik dan een pup, al was dat niet echt de bedoeling. (al was het wel de kleinste en laatste die voor z'n ras te weinig wit had, dus toch een beetje zielig
) Ben er erg blij mee.
De volgende zou best wel weer een oudere kunnen zijn en leer nu veel over de opvoeding en kan straks als dat nodig is, ook wel een oudere hond 'corrigeren' denk ik. Ik wou igg niet gelijk een pubberende hond, omdat ik daar niet bekend mee ben. Nu zal ik erin rollen en heb ik al wat basis van de puppy-les
Of weer een oudje die minder tijd vereist, net hoe ik dan in het leven sta.
Hier hebben ze igg lekker de ruimte