Zwerte schreef:idd zeker naar de controle!
En het science selective komt trouwens als advies bij mijn DA vandaan, die veel ervaring (en kennis) heeft met konijnen. En zo te horen aan wat deze DA heeft opgemerkt e.d. zal het wel geen geweldige konijnenDA zijn.... natuurlijk weten wij niet wat hij/zij gedaan en gezien heeft maar bij een tranend oog hoor je echt als eerst aan de tanden te denken. Ik wil niet vanaf internet teveel over deze DA oordelen maar het klinkt niet als bekend met konijnen en die zijn jammergenoeg nou eenmaal in de meerderheid. En een voedingsadvies van zo'n DA zonder kennis/ervaring is nou niet echt de maatstaf die je moet gebruiken.
Manda, ik vond je ook niet duidelijk genoeg over het hoofdvoer, het leek alsof je het ook bij konijnen afraadde. Verder heb je gelijk, dwangvoeren = dwangvoeren! Dus ik vind het zeker nuttige bijdrages hoor. Nu is het duidelijk dat het voor een nijn wel volledig voer is.
Ze heeft uiteraard een hele controle gedaan. Ook bij de tanden gekeken. En gekeken of er wondjes op het oog zitten. En een soort spul in het oog om te kijken of de traanbuis dicht was en toen moest het (gekleurd goedje) uit de neus komen na 2 min. Dat kwam het niet, maar even later toen ze weer in der vervoerkoffer zat kwamen er druppels uit. De haken zaten op de achterste kiezen dus ze zou evengoed niet kunnen zien.