Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
RedPassion schreef:Het gaat er toch niet om wat een dier gekost heeft?![]()
Beetje rare redenatie. Al mijn dieren zijn me evenveel waard hoor, wat ze ook gekost hebben. Ik heb geen raskat maar mocht ik die wel hebben dan zou ik er net zo zuinig op zijn als op de HTK kat die ik nu heb. Niet naar buiten dus, ik woon aan een drukke weg en de buurman is een kattenhater.
Leonoor schreef:De discussie over het wel/niet buitenlaten van katten is overigens al tig keer gevoerd, waarvan de laatste discussie behoorlijk lang heeft gelopen
Mocca schreef:Tja, als je hier je raskat buiten laat is hij binnen een dag van de straat geplukt. Dan kan jij het nog zo'n volslagen flauwekul vinden, maar ik wil mijn kat niet kwijt! En dan gaat het helemaal niet om het geld, maar gewoon om het diertje op zich. En daarbij, ik ben er heilig van overtuigd dat als je een kat van kitten af aan gewoon alleen aan een tuigje naar buiten laat, ze ook heel erg gelukkig kunnen zijn.
En moet eerlijk zeggen dat ik het hypocriet vind dat iedereen hier roept dat katten altijd naar buiten moeten kunnen en een groot huis niet genoeg is, terwijl heel veel van de paarden 23 uur per dag op 3x3 staat. Dat is dan helemáál zielig.
Mitxa schreef:Ik heb een kattenren waar ze gewoon in kunnen zonder toezicht, maar ook is de tuin op een zodanige manier afgezet dat de poezels naar buiten kunnen onder toezicht.
Maar geen haar op mijn hoofd die denkt dat ze zo naar buiten mogen. Ik heb van die dure naaktkatten en weet dat mensen weten dat deze wat waard zijn.
Of een kind/iemand die mijn katten meeneemt amdat deze denkt dat hij/zij erg ziek isMijn katten zijn echte allemansvrienden en lopen dus gewoon naar iedereen toe en laten zich door iedereen pakken.
Leonoor schreef:Inderdaad is het jatgevaar erg groot bij raskatten.
Kittenkopers die een bengaaltje komen halen bij mij tekenen idd een contract met een verbod op het los laten lopen
Leonoor schreef:Kom ik hem linearecta weer ophalen
aronneke schreef:Leonoor schreef:Kom ik hem linearecta weer ophalen
Is het meer zo van: de fokker heeft kracht en moeite gedaan voor dat mooie poesje. Stel hij wordt gestolen/aangereden whatever, is al die moeite voor niets geweest?
Of wat is het idee daar achter dan? Ben wel nieuwsgierig
Mitchall schreef:Ik heb nu al een kat verloren doordat een één af andere gek door de polder croste, en mijn kat heeft doodgereden...
Ik zou mijn tuin afschermen, anders heb je 500 euro weggegooid [ of het is kapot gereden]
Citaat:Niet eens alleen met het oog op de fokker die er moeite in heeft gestoken. Wie weet wat er met het diertje gebeurt wanneer hij van de straat geplukt wordt? Wie weet gaat het alleen om het mooie vachtje? Als je dat kan voorkomen, doe je dat toch?
Chiqa schreef:tessyke schreef:laat je kat buiten lopen: je vind je kat platgereden, vergiftigd of gewoonweg niet terug
Ik heb al meer dan 20 jaar katten om mij heen én buiten maar heb dit nog nooit meegemaakt, wat een onzin verdrijven is ook een vak