Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
x_Sannee schreef:Die hadhele erge HD die kon niet liggen en zitten en zo 's avonds. Daardoor werd ie ook minder betrouwbaar en heeft ze uiteindelijk een klant van ons gebeten. Niet hard maar om mnmoeder te beschermen. En dan kan niet als je een bedrijf hebt waar ook kinderen komen enzo. Dus hebben we besloten dat het beter was om haar in te laten slapen. Ze had echt heel erge pijndus het is wel beter zo.
detour schreef:???![]()
Een pupje wat wegens HD beet??
Sorry, maar ik kan daar niks mee.![]()
Ik hoop voor jullie beide dat het nu wel helemaal goed gaat!
detour schreef:Dan is het inmiddels al een puber want het manifesteert zich pas rond de 5de a 6de maand, en als een hond zoveel pijn heeft dat het begint te bijten tsja, waar is dan het humane gevoel?.. Met alle respect: Arm dier.
Oh ja, heb ook een herder met HD, maar zij is geholpen toen ze 9 maanden was. Volgens eerste arts was ze HD vrij maar dat geloofde ik niet. Second opinion wees anders uit.
x_Sannee schreef:@ detour; nee die hebben we 2,5 jaar gehad. Maar die hebben we ook opgevoed
@anneliesdj: Nee ik heb haar sinds zondag en we hebben haar zélf mee naar nederland genomen 1dag reizen ;p Schapendoes was geen broodfok pup.
Ik heb net zelf ook al gezegd dat ze overal mee naar toe zal maar ze moet ook leren thuis blijven en in de auto te kunnen blijven. Volgende week gaat ze ook even mee naar de stad:)
Nikki__ schreef:x_Sannee schreef:we hebben uit eindelijk de naam sally gekozen maar bedankt voor jullie reacties! over 1,5 a 2 week is ze 9week en gaan we voor de parvoenting en als dan blijktdat ze nog iets moet krijgt ze dat dan. we zijn diedag nog verschillende mensen tegengekomen die zeiden aah en chi! en toen we bij haarstonden te kijken stond er een chi kenner bij die dacht ook dat t er 1 was. maar t zou best kunnen dat de oogjes of wat dan ook iets anders zijn maar dat maakt me niet uit, het is een schat van een beest!
Dan hoop ik niet voor je dat ze tegen die tijd al bezweken is aan de ziekte zelf!
Een tripje DA kost 30 euro en jij vindt het leven van een hond minder waard dan die 30 euro?
Mensen weten tegenwoordig niet meer wat een chi is, dus van die mensen op straat zou ik het helemaal niet aan nemen. Die noemen mijn kruising nog een rottweiler omdat ze toevallig die kleur heeft!
C_arola schreef:Ze heeft geschreven dat de wormkuur bij de da is gehaald
berpie schreef:Tjee wat een opmerking zeg!
Jammer dat het plaatsen van deze topics altijd steevast in de zelfde eindeloze discussie eindigt.
Ik vind haar helemaal geweldig wat een uber schatje zeg ik had ook nog een leuke naam voor je maar die heb je al.
Geniet lekker van haar wat een dotje.
x_Sannee schreef:Die hadhele erge HD die kon niet liggen en zitten en zo 's avonds. Daardoor werd ie ook minder betrouwbaar en heeft ze uiteindelijk een klant van ons gebeten. Niet hard maar om mnmoeder te beschermen. En dan kan niet als je een bedrijf hebt waar ook kinderen komen enzo. Dus hebben we besloten dat het beter was om haar in te laten slapen. Ze had echt heel erge pijndus het is wel beter zo.
anneliesdj schreef:detour schreef:Dan is het inmiddels al een puber want het manifesteert zich pas rond de 5de a 6de maand, en als een hond zoveel pijn heeft dat het begint te bijten tsja, waar is dan het humane gevoel?.. Met alle respect: Arm dier.
Oh ja, heb ook een herder met HD, maar zij is geholpen toen ze 9 maanden was. Volgens eerste arts was ze HD vrij maar dat geloofde ik niet. Second opinion wees anders uit.
Geholpen? Waaraan?
5 a 6 maanden noem ik nog steeds een pup hoor en ze zegt toch dat hij is ingeslapen, hoezo niet humaan?
detour schreef:Een hond in die leeftijd gaat richting puberteit, zit er ahw een beetje tussen in.![]()
Omdat het dier al moet hebben geleden voor het uberhaupt beet, observatie e.d. zijn belangrijke dingen.![]()
heb zelf met honden gewerkt en onze hond heb ik een bekkenkanteling operatie laten ondergaan. Het gaat super met haar.![]()
Daarbij kunnen andere factoren ook een rol hebben kunnen spelen mbt bijten. NIet elke hond met HD bijt nl.