hond is belangrijker??

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Waves

Re: hond is belangrijker??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:42

Hij klinkt idd. heel verantwoordelijk OK dan! Ik was precies hetzelfde met mijn hond en zo hoort het ook.

Maarrr... de hond sliep mooi in de gang als mijn vriend bij me in bed lag. Ik vind het niet bevorderend voor mijn seksleven dat er een hond tegen je benen ligt of het schouwspel verbaasd staat te beschouwen. In de slaapkamer heeft vriendlief prioriteit.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:48

Ik ben ook dol op mijn hondjes, maar ik laat ze gerust een nachtje alleen hoor. Bloos Jullie vinden me nu vast een slecht persoon, maar ik voel me daar niet schuldig over. Ze krijgen alles wat ze nodig hebben en ze vermaken zich heus wel een poosje zonder mij. Als ik lees dat sommige mensen de verwarming en de radio/tv aan laten voor de hond moet ik wel een beetje grinniken hoor. *LOL* Doet me denken aan een uitspraak van één van die Gooische meiden: "Beter verwend dan verwaarloosd." Vork Als mijn vriend niet goed zou kunnen slapen zonder de hond in bed vrees ik dat dat onze relatie niet ten goede zou komen. Bloos

BibicheB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:50

Ik vind het eigenlijk juist heel erg voor hem spreken dat hij niet zomaar een nacht weg blijft.. Haha!
Sterker nog; ik zou hem per direct definitief afgekeurd verklaren als hij het niet deed! Vork (De hond moet er toch op zijn minst nog uit...) Verward

Ook ik heb twee honden en als wij 's avonds weg zijn is er ook altijd een licht aan (radio/tv dan net weer niet) en de verwarming staat ook altijd gewoon zoals normaal en ook laten we ze niet zomaar voor langere tijd alleen. Als wij gaan stappen bijvoorbeeld (dan zijn we om 21.00uur weg en 6.00uur terug) dan zorgen wij dat er iemand hier thuis is (oudste zoontje van mijn vriend) en als we een dagje/weekeindje weg gaan dan gaan ze naar familie of het pension (eerst altijd naar mijn moeder maar sinds we een tweede erbij hebben is het pension wat makkelijker..) Vork .
Ik vind het niks als ze te lang alleen thuis zijn, het zijn gezelschapsdieren en hebben aandacht en zorg nodig (hoewel die van mij op een doordeweekse dag wel gewoon rustig 6/7 uur alleen kunnen zijn hoor, ben ook weer niet flauw, maar dan zijn ze wel eerst ruim 1,5 uur wezen wandelen. Whoosh! Vinden ze heerlijk, lekker spelen en gek doen en daarna lekker slapen.. Go jij! Go jij! )

In bed wil ik ze trouwens niet hebben.. Los van dat ik dan ruim 100kg hond in bed heb Huilen van het lachen (argentijnse doggen), vind ik het nogal onhygienisch (ik vind die korte prikhaartjes niet echt fijn in bed.. Nerd ).

Bovendien, je vriend is super eerlijk over de situatie en als je nou een akkoord kan bereiken dat de hond niet in bed mag en jullie af en toe wel een nachtje/weekendje weg kunnen (hond naar familie/vrienden ofzo), is dan het probleem niet opgelost??

Flore

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:52

Dorienn schreef:
ook voor mijn hond wordt de tv opgezet + radio, zijn matje wordt voor de verwarming gelegd en we zeggen altijd dat als er iets is hij ons moet bellen Clown zoo dom

Huilen van het lachen kruipt weer terug op de bank ROFL

Zoals velen hier al hebben gezegd vind ik het echt super van je vriend dat hij zoveel rekening houdt met zijn hond!
Hond (of welk beest dan ook) in bed zou ik trouwens niet prettig vinden.
Praat er gewoon eens met hem over.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:54

Wat laten veel mensen attent het licht en muziek ofzo aan Haha!
Ik gooi altijd alles uit (tja energiebesparing he Haha!) , 's nachts ligt ze tenslotte ook in haar uppie in een donkere kamer zonder muziek....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 22:57

bij ons liggen ze niet alleen Nagelbijten / Gniffelen het ene hondje ligt bij mij op mijn kamer, de andere bij mijn moeder op de kamer in de bench.. licht gaat wel uit, gordijnen dicht (we hebben een slaapkamer over, dus daar gaan ze heen als we weg gaan) alleen de radio blijft aan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:01

Mijn god, ik zit de meeste reacties hier toch vol verbazing te lezen...
Verwarming aan, tv / radio aan? En het toppunt, beesten in bed... Nagelbijten / Gniffelen
Waar is de tijd gebleven dat een dier nog gewoon een dier was?

Kijk, dat de hond van je vriend nog uitgelaten moest worden, oké, logisch.
Maar niet een nachtje zonder je hond kunnen?
En je hond mee in bed?

Meid, dát je überhaupt naast gekropen bent Nagelbijten / Gniffelen Bij mij was het dus echt klaar geweest dan, yuk.

( Ik snap best dat je je aan je huisdier gaat hechten hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je kan er ook in doorslaan, waarom moet toch alles vermenselijkt worden? )

Muzefee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:43

Een hond zou ik ook niet onverwacht alleen willen laten. Een hond is erg gewend aan een ritme en als je ervan afwijkt is dat niet fijn voor zo'n dier. Ik begrijp je vriend volkomen, in zo'n situatie had ik hetzelfde gedaan. Ja

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:46

Storm76 schreef:
Stomme vraag, maar ik lees dat een hoop mensen ook met hun honden in bed slapen... maar als je dan wilt euh... vrijen met je vriendje... stuur je de honden dan weg? Of kijken ze toe? Dat zou ik weer niet kunnen denk ik... Lig je heerlijk te vrijen met je vriend en dan kijken allemaal hondenoogjes je aan...

Nee dan gaat de hond toch echt even weg Clown ik vind het leuk als hij op me voetenendje ligt als een soort flexiebel voetenkacheltje (heb altijd koude voeten snachts..) maar dat vind ik toch net even té ....

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:48

Kanelly schreef:
Verwarming aan, tv / radio aan? En het toppunt, beesten in bed... Nagelbijten / Gniffelen

En je hond mee in bed?

Meid, dát je überhaupt naast gekropen bent Nagelbijten / Gniffelen Bij mij was het dus echt klaar geweest dan, yuk.

( Ik snap best dat je je aan je huisdier gaat hechten hoor, begrijp me niet verkeerd. Maar je kan er ook in doorslaan, waarom moet toch alles vermenselijkt worden? )

Verwarming doen wij dan niet aan (tenzij het echt heeeeeeeeeel koud is!) en radio doen wij wel aan, maar dat hadden wij al vóór wij Balou hadden (mijn mama dat dan altijd dat inbrekers het idee hadden dat er mensen thuis zijn Clown ) en mijn hondje ligt lekker op mijn voetenbed... dat is er min of meer ingeslopen.. maar dan moet ik wel zeggen: ik hang me bed iedere dag buiten, zuig iedere dag ook me bed en verschoon hem minstens 3x in de week Lachen en natuurlijk was ik me gelievde fifi ook Ja

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-10-08 23:50

pmarena schreef:
Met vogeltjes ? Dat is wel bijzonder voor een Jack , zijn vaak toch een beetje killers zeg maar Lachen

TS : als jij het zo raar vindt dat hij de hond niet ineens aan de kant zet voor jou , dan zal je relatie weinig kans hebben.

Maar als de hond altijd tussen jullie in ligt ook Tong uitsteken

Misschien is het een optie om een superfijne mand voor de hond te kopen waar die zelf liever in ligt dan op het bed ?

Maar het blijft nogal lüllig voor de hond dat die ineens aan de kant geschoven wordt , daar maak je wel een goede binnenkomer bij bij dat dier Tong uitsteken

Mag hij niet aan het voeteneind liggen of aan de andere kant naast je vriend , kun je daar wel vrede mee hebben ? Lachen

ik zeg niet dat hij haar aan de kant moet doen voor mij..

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-08 23:58

Muzefee schreef:
Een hond zou ik ook niet onverwacht alleen willen laten. Een hond is erg gewend aan een ritme en als je ervan afwijkt is dat niet fijn voor zo'n dier. Ik begrijp je vriend volkomen, in zo'n situatie had ik hetzelfde gedaan. Ja

Dat is volgens mij vooral zo als je zelf veel waarde hecht aan ritme. Mijn oom en tante deden ook alles altijd precies op dezelfde manier en op hetzelfde tijdstip, die hond raakte helemaal in de war als het zomertijd werd en ging uit z'n dak als de snoepjes een keer op waren. Nagelbijten / Gniffelen Ondanks dat het een schat van een dier was vond ik dat neurotische gedoe eerlijk gezegd maar irritant. Bloos Ik heb niet het idee dat onze honden te lijden hebben onder ons gebrek aan ritme en ik vind het zelf wel fijn om een keertje uit te kunnen slapen zonder dat de honden het huis afbreken. Ik ben wel met je eens dat je het niet kunt maken om je routine ineens te veranderen. Als je hond niet gewend is om een paar uur alleen te zijn vind ik het ook niet eerlijk om een hele nacht weg te blijven.

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:02

goeroe schreef:
Dat is volgens mij vooral zo als je zelf veel waarde hecht aan ritme. Mijn oom en tante deden ook alles altijd precies op dezelfde manier en op hetzelfde tijdstip, die hond raakte helemaal in de war als het zomertijd werd en ging uit z'n dak als de snoepjes een keer op waren. Nagelbijten / Gniffelen Ondanks dat het een schat van een dier was vond ik dat neurotische gedoe eerlijk gezegd maar irritant. Bloos Ik heb niet het idee dat onze honden te lijden hebben onder ons gebrek aan ritme en ik vind het zelf wel fijn om een keertje uit te kunnen slapen zonder dat de honden het huis afbreken. Ik ben wel met je eens dat je het niet kunt maken om je routine ineens te veranderen. Als je hond niet gewend is om een paar uur alleen te zijn vind ik het ook niet eerlijk om een hele nacht weg te blijven.

Dat ben ik met je eens, dat precies op hetzelfde tijdstip e.d. Gelukkig is mijn fifi erg flexebel en slaapt hij langst van ons allemaal.. ik kan ook slapen hoor haha... Maar balou en ik zijn op elkaar 'ingesteld' dus ik kan gelukkig wel uitslapen... Als ik bijv. om 10 uur wakker word, komt hij me om kwart over 10 achterna.. en als hij wakker word (of hij nou op mijn bed ligt of naast me bed of in een andere kamer) dan ben ik ook automaties wakker! Gelukkig wordt ik vaker eerder wakker als Balou Bloos

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:05

leuk topic Lachen

ik vindt dat je vriend zeer verantwoord heeft gehandeld. een hond kun je naar mijn mening ook niet zomaar onverwachts alleen thuis laten. als jullie dit van te voren hadden geweten had hij hier rekening mee kunnen houden en was het misschien wel gegaan. het moet naar mijn mening wel goed voorbereid worden.

mijn honden zijn net mijn kinderen, ze beteken zoveel voor me dat ik ze persoonlijk geen nacht alleen zou willen laten. puur het idee al dat ze alleen in huis zijn snachts (ookal hebben ze elkaar) zit me niet lekker. ik behandel mijn honden bijna als een gelijke, ze hebben gevoelens e.d dus ik zou het ze niet aan kunnen doen. nou heb ik wel een belachelijk sterke band met mijn honden en kunnen zij net zo min zonder mij als ik zonder ken kan, ze kunnen ontzettend veel maken, ik houdt altijd rekening met ze, en behandel ze als mn kinderen.
ze slapen niet in mijn bed, maar komen me sochtends af en toe wel wakker maken. ze liggen vlak naast ons (begane grond).
ze kunnen wat dat betreft niet zonder me, er kan geen ander met ze wandelen, als ik een dag weg ben zijn ze de hele tijd sikkig, kijken ze naar buiten of liggen ze in de mand. het is wel vervelend dat ze zo aan mij gehecht zijn, maar mijn vriendin is geen hondenmens dus die vind het eigenlijk ook wel weer best, scheelt haar weer werk. ookal hebben we samen voor deze honden gekozen.

als ik weg ga laat ik geen radio of tv aan, ik deed het wel in mn kleinere woning omdat er veel inkijk was en ze snel aanslaan bij geluiden. puur om ze af te leiden van geluiden die van buiten komen. ze krijgen wel wat lekkers als ik lang weg blijf (een bot o.i.d.) maar ze hebben gelukkig elkaar, heerlijke dikke kussens en voldoende water dus dat lukt prima.

ik vind niet dat een hond voor moet gaan in een relatie, maar als je eenmaal voor een huisdier kiest vind ik wel dat je het met respect moet behandelen, je zit er nu eenmaal aan vast, dus dat hij ervoor naar huis ging vind ik een goede zet. hij moet het nu nog leren verdelen. ik weet natuurlijk niet hoe hij verder hiermee omgaat, overdag e.d. ik weet alleen dat ik zelf ook zwaar gehecht ben aan mijn honden en soms mijn vriendin een beetje vergeet. zij gaan niet voor maar ik besef me wel dat zij er niet voor kunnen kiezen, dingen niet zelf kunnen aangeven en mij daar wel voor nodig hebben (denk aan behoefte doen en eten e.d).
Ik kan me te snel druk maken om ze, en dus mijn vriendin even opzij zetten. dat is dan ook weer niet gezond Clown

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-10-08 00:06

deze hond heeft bijna geen ritme.. Ze wordt niet op vaste tijden uitgelaten. Het enige wat ze altijd op dezelfde tijd krijgt is eten..
Mijn vriend is ook zo 9 uur weg zonder haar uit te laten. En de neef van mijn vriend is bijna elke avond bij hem..( ook als mijn vriend er niet is) en de neef heeft haar ook wel vaker uitgelaten..

Ik zeg niet dat hij haar aan de kant moet zetten, maar wil wel wat privicy als ik bij hem ben..Vind het zelf ook super dat hij zo verantwoordelijk is. Ik zal ook de laatste zijn die zegt dat hij niet goed voor haar zorgt. Ik vind het alleen minder dat we 's nachts niet alleen zijn ( want zijn hond mag wel op bed blijven tijdens de daad) ...

eline_di

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:12

Dit is wel heel erg over de top.
Dat hij hem niet zomaar onverwachts thuis kan laten kan ik goed inkomen. Maar dat er geen enkel moment is dat de hond niet aanwezig is vind ik een beetje te veel van het goede.
Een gesprek aangaan kan de oplossing zijn misschien.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:12

Pling Heel simpel: hond op bed = geen seks. Ik denk dat je hem vrij snel zult overtuigen. Whoosh!

Mila87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:14

whahaha dat is een goed idee Tong uitsteken

Tallout

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:15

goeroe schreef:
Pling Heel simpel: hond op bed = geen seks. Ik denk dat je hem vrij snel zult overtuigen. Whoosh!

Op de een of andere manier werkt dreigen met geen sex altijd................ Nagelbijten / Gniffelen

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:16

Ik zou het ook niet fijn vinden hoor als mijn vriend zo met zijn hond zou omgaan. Kijk natuurlijk zegt het iets in zijn voordeel over verantwoordelijkheid nemen, maar een relatie heeft ook privacy nodig.

Wij hebben ook een hond en zij slaapt toch echt beneden. Moet er niet aan denken dat ze ´s nachts bij me in bed ligt. Ik zou het ook niet accepteren als mijn vriend het wel zou willen. Huisdieren zijn huisdieren en horen niet in bed. Dat is jouw plek, jouw terrein en jouw relatie. Daarnaast vind ik het ook nog behoorlijk smerig hahaha

Mijn hond kan best wel een nachtje alleen zijn, alleen is het meer een probleem dat er dan wel ´s ochtends vroeg toch iemand moet zijn om haar uit te laten. Het is voor mijn hond niet vreemd als ik er niet ben ´s nachts, want het veranderd niks aan haar nacht. Normaal ligt ze ook gewoon alleen beneden.
De hond van je vriend heeft geleerd dat ze samen slapen. Dus kan me voorstellen dat het dan moeilijker is, maar in mijn ogen heeft hij dat dus verkeerd aangeleerd. Gaat hij ook nooit op vakantie dan? En is hij ook altijd voor bedtijd thuis? Clown

Mijn advies... tja ik zou toch uitleggen dat je het iig niet fijn vind als de hond tussen jullie in ligt in bed. Wie is er nou belangrijker? Jij (jullie relatie) of de hond?
Als hij de hond belangrijker vindt, dan zou ik gewoon mijn spullen pakken. Je vraagt niks raars ofzo, hij hoeft het beestje niet opeens te verwaarlozen. Maar jou ook niet Knipoog

Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:25

rockwitch schreef:
Als je hond je gezicht likt, wordt hij daar echt niet ziek van hoor, daar kunnen ze tegen.

Hahahahaahha, daar moest ik wel even hard om lachen Haha! Huilen van het lachen

danielle1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 00:27

Als ik ga slapen slaap ik lekker in mn eigen bed en de hond beneden op dr kussen. Dat gaat vanaf dag 1 al prima. No way dat ze bij mij in bed mag. De verwarming gaat ook gewoon omlaag 's nachts, die hond krijgt t echt niet koud hoor.
Zou zelf ook niet zomaar een nacht weggaan, maar das nu ook vooral omdat t nog een pup is. Ze moeten toch ook gewoon uit enzo. Maar als ik het zo hoor is je vriend wel erg fanatiek met zijn hond. Niets mis mee dat je van dat beestje houd, maar t moet natuurlijk niet ten koste gaan van jullie relatie, dus dat zou ik hem toch duidelijk proberen uit te leggen.

Succes ermee!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 08:59

Kanelly schreef:

En je hond mee in bed?

Ik hoor mijn hond anders niet klagen dat het vermenselijkt word. Haha!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 09:28

jesito schreef:
Kanelly schreef:

En je hond mee in bed?

Ik hoor mijn hond anders niet klagen dat het vermenselijkt word. Haha!

Praten kunnen ze ook nog net niet hè Huilen van het lachen

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-08 10:36

Ik zou ook niet lichten aanhouden en verwarming hoger enzo, als het avond is wordt het donker en dan kan een hond zijn weg echt wel vinden in zijn eigen huis. Ook tv en radio zou ik niet zo gauw doen. Ik heb zelf nooit het idee gehad dat een hond daar veel waarde aan hecht.