het is de combinatie van het geheel, niet 1 onderdeel ervan dat bepaald of iemand al dan niet verantwoordelijkheidsgevoel heeft
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

het is de combinatie van het geheel, niet 1 onderdeel ervan dat bepaald of iemand al dan niet verantwoordelijkheidsgevoel heeft

imo is het idd een combinatie 
(en terecht) 

daar zal 't ook wel van komen dan

Zo werkt het niet. Ook niet in de houding die een kind ineens aanneemt als deze de leeftijd van 16 bereikt. Ik ben bijvoorbeeld altijd een heel verantwoordelijk kind geweest en ook ik liet onze Landseer van 80 kilo alleen uit toen ik 8 jaar was en daar was niets onverantwoordelijks aan
Deze hond luisterde hartstikke goed naar mijn ouders én naar de kinderen. Nu kun je zijn gewicht in de groep gooien, maar als de hond graag wil, dan hadden mijn ouders hem ook niet kunnen houden, dus in dat opzicht verandert er niets. Hond stond onder appel, ook bij de kinderen. Is nooit fout gegaan! Wij woonden in Rotterdam en het was zelfs veel veiliger om mét hond over straat te gaan dan zonder
Zeker als je een hond van 80cm schofthoogte mee hebt die 80 kilo weegt

(geintje Yamcha!)
XoNo schreef:Maar ja, hij had kennelijk niet door dat we nog geen 16 waren(geintje Yamcha!)

Ook had ik een konijn toen ik 6 was? hier weet ik alleen zelf niet veel meer vanaf, behalve dat die slingertje heette 
) Ik doe de rest van het onderhoud. Eerst had hij een aquarium met wat visjes. Toen een aquarium met garnaaltjes etc. Dit is helaas niet goed gegaan (komt niet door Jari
) en nu heeft hij 2 hagedisjes.
maar hij mag hem er af toe uit halen. Onder toezicht! Uiteraard.