Beestjesdrang! Wat is een geschikt beestje voor mij?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Re: Beestjesdrang! Wat is een geschikt beestje voor mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 16:20

Okee, gerbilletje it is tot nu toe! Haha!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 16:29

Gerbil's kun je wel het beste met 2 of meer houden aangezien ze vrij sociaal zijn. Als huisvesting kun je het beste een aquarium/terrarium nemen, bij voorkeur iets wat lekker hoog is en waar je meerdere etage's in kunt maken. Gerbil's kunnen erg goed springen dus zorg wel voor een goede dekruit/kap.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 16:41

Ik wilde er 2 nemen. Ik las dat dat ook beter was dan 3, omdat dat ook weer verkeerd kon gaan. Ik heb ook al naar de prijzen van aquaria gekeken, maar daar schrok ik een beetje van... ROFL waarschijnlijk knutsel ik zelf iets knaagproofs in elkaar Lachen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 17:34

Waar heb je gekeken dan?
Als je op marktplaats een kweekbak zoekt kun je ze best goedkoop krijgen. Gister heb ik nog een bak van 1m lang (!) voor 15,- opgehaald.

Waterdicht hoeft hij niet te zijn natuurlijk en een kap hoeft er ook niet op dus dat scheelt in de prijs.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 18:17

Ik had op MP naar aquaria gekeken, en ik zag ze voor gemiddeld een euro of 75 Bloos!

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 19:57

Tenshi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 20:42

Gerbils hebben véél aandacht nodig wil je ze erg tam krijgen. Lachen Die van mij klimmen rustig op je hand om eten te pakken maar optillen enzo vinden ze niet erg geslaagd. Aaien alleen als ze iets te kauwen hebben.
Wel érg leuke diertjes om te zien en te hebben, onderhoud is qua kosten en tijd ook heel goed te doen. 1x per maand verschonen, wcrollen/ander karton als vermaak en toiletpapier als nestmateriaal. Haha!

Je kunt op MP zelf ook een zoekadvertentie zetten, kreeg ik destijds best veel respons op. Lachen

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:19

Ik heb zelf 2 cavia's maar ga niet elk weekend naar huis en laat ze nooit alleen. Mijn vriend heeft roborovski hamsters. Ik zit zelf nog te denken aan Europeese/Afrikaanse dwergmuizen.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 00:30

Vandaag ben ik weer in de ik-neem-cavia's-stemming Haha!

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:32

Cavia's zijn ontzettend leuk maar officieel stress gevoelig voor reizen. Die van mij beginnen soms gezellig te piepen en kijken en snuffelen werkelijk aan iedereen die voorbij komt Nagelbijten / Gniffelen

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 00:35

Een voordeel van cavia's vind ik wel dat ze lekker aanhankelijk zijn en niet springen Haha! Ze poepen en plassen alleen wel veel helaas... hoe zat het met de geur (de onze stonden buiten)

foetsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 00:36

2 tamme ratjes?
Erg leuk, zijn makkelijk tam te krijgen, intelligent, niet duur in aanschaf en onderhoud, makkelijk mee te nemen maar alleen een nadeel is dat ze niet oud worden ( 2 - 2 1/2 jaar).

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 10:36

Mijn cavia's kunnen wel behoorlijk hoog springen als ze willen Nagelbijten / Gniffelen
Ik heb mannen (die bekend staan meer te plassen en poepen) en haal elke dag de twee vaste poep plekjes weg en verschoon ze elke 5 dagen.

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 16:45

Ik zou ook voor een gerbil gaan. Wel met z,n 2en houden. ze stinken niet en zijn makkelijk te houden. Je kunt vast wel ergens wat goedkopers krijgen als 75 euro hoor. Zorg wel dat het groot genoeg is met veel klimdingen etc. Oja, als je zelf iets wilt knutselen, dan ben je denk ik aardig wat geld kwijt. En je moet dan wel geschikte lijm gebruiken die neit giftig is.

Hamster zijn ook wel leuk, maar je moet er niet meer als 1 houden, anders gaan ze vechten.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 17:29

Als ik zelf iets in elkaar ga knutselen, zal het ook met lassen worden, niet met lijmen Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 08:44

ik zit in precies zelfde situatie, maar ik heb echt een hele kleine kamer, dus een plaats voor een hok heb ik niet, en ik ben vaak een paar dagen weg.. Wel jammer want ik ben gek op dieren.. mjah gelukkig ben ik vaak bij mijn vriend, die heeft 3 honden en 2 katten:)

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 10:26

Mijn vriend houdt helaas niet van beestjes Boos!

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 10:31

Sheran schreef:
Maar welk diertje kun je het nou aandoen om op een studentenkamer te wonen? Ik reis elk weekend nog naar mijn ouders (voor mijn paard) en dan kan ik zo'n beestje wel meeslepen, maar welk dier kan dat aan?

Toen ik nog studeerde en elk weekend 2,5 uur moest reizen nam ik altijd mn caafjes mee. Ik had er 2 en die kon ik prima meenemen in de trein en bus. Ik had ze altijd in een bak bovenop mijn weekendtas staan en in de trein ging het deksel eraf en konden ze mooi kijken Pling Ik had als reisbak gewoon zo'n doorzichtige opbergbak van de blokker. In het deksel heb ik toen diverse grote gaten gemaakt maar dat ging er in de trein gewoon vanaf.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:18

Hamsters hoef je niet perse alleen te houden dat hangt van het ras af. Roborovski hamster zijn groeps dieren en kun je samen houden Knipoog

Cornelie: nam jij ze werkelijk elk weekend mee?

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:25

ik heb voor mijn gerbils een aquarium gekocht van 1.20m voor maar €40 geloof ik. Niet 4 latjes aan elkaar en niet er nog wat kippegaas op en voila, perfect gerbilhuisje Haha!

cavia's en hamsters bijten Scheve mond Daarom wou ik een gerbil Haha! Die van mij waren op een drietal weken tam hoor...

malih

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 11:32

ratten Lachen wel altijd met zijn 2e houden(van t zelfde geslacht ) en ene kooi die groot genoeg is, maar ik sleep de mijnen overal mee naar toe, als ik een weekendje weg ga, gaan ze alle (11) mee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-08 12:41

Ratten vind ik niet zo leuk Bloos. Niemand wil ze aaien en ik vind ze best sterk ruiken Bloos. Gewoon niet zo geschikt voor op een kamer. Bovendien hebben ze best wat ruimte nodig Lachen

Mijn cavia beet nooit. Die fungeerde alleen als 'tweede wekker' (lees: als de wekker afging begon ze keihard te loeien Clown)

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 12:50

Mijn cavia gaat altijd kijhard piepen als ik het licht uit doe om te slapen en als ik de deur dicht doe als ik naar school ga. Hij is nu helaas erg ziek.

cornelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 16:10

Fairytail schreef:
Cornelie: nam jij ze werkelijk elk weekend mee?

Ja, ik ging elke vrijdag naar huis en zondagavond weer terug. Ik had 2 hokken, 1 thuis en 1 op mn studentenkamer.

Fairytail

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-08 17:45

Ik heb ook twee hokken maar neem ze eigenlijk niet elk weekend mee, ze zijn toch stress gevoelig zeggen ze.