'Lieveheersbeestjes plaag!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Djilna

Re: 'Lieveheersbeestjes plaag!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:41

Gut en ik dacht dat ik de enige was die het was opgevallen Huilen van het lachen

Ik had er gisteren ook al 2 binnen zitten (woon 2 hoog, maar vanaf de grond is dat de 4e etage) en op mijn werk heb ik er ook al tig voorbij zien komen (6e etage van kantoorgebouw). Apart dat dat op meer plekken dus is!

_evii_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:45

ik snap er niks van, hier zitten er helemaal geen. Omgeving utrecht zegmaar. Ik heb echt nergens geen last van

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:47

Hier in Wageningen zitten ze nu ook.

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 15:58

Ik trek mijn eerdere uitspraak terug..

Hoewel het nog steeds geen ware plaag is, ben ik vanmiddag op school aangevallen door twee stuks, en had ik thuis de deur een kwartiertje openstaan en toen moest ik er drie naar buiten jagen..

Irritant!!!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:02

Ik had er wel eentje op mijn jas zitten, die heeft vliegles gekregen. Hopelijk trekt het niet verder naar het noorden.

Loveable

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:06

Ik heb er gisteren 1tje gespot maar om nou van overlast te spreken, hier niet! Gelukkig maar want ik heb het niet zo op lieveheersbeestjes.

noudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:16

Binnen heb ik er gelukkig geen last van maar in de wei barst het ervan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:27

Vanmiddag moesten ze mijn paard weer hebben. Clown

Bij mijn huis heb ik er echt nog niet eentje gezien.

Juultjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:38

http://stippen.nl/artikelen.php?art=HAXPLG

Op die site stond dit:

Wat kunt u er tegen doen?
Voorkomen dat ze uw huis binnen komen is een zeer belangrijk begin: goed alle kieren dichtmaken, het liefst vóór dat ze binnenkomen (begin oktober dus al) kan veel overlast voorkomen.
Als ze eenmaal binnen zitten kan men verschillende dingen doen, maar vooral:
geen paniek, maar gezond verstand gebruiken. Als ze op een plek zitten waar u ze niet hinderen, kunt u ze laten zitten: eind maart / begin april vertrekken ze vanzelf weer. In principe hoeft u dus niets te doen om ze weer kwijt te raken.
Als u bezorgd bent omdat ze nou net de babyslaapkamer hebben uitgezocht, of omdat u de geur die ze verspreiden erg onaangenaam vindt, dan kunt u ze vangen, verwijderen en buitenzetten. Zijn het er veel om te vangen, zuig ze dan desnoods op met de stofzuiger en keer de zak buiten om. In dat geval is het raadzaam de mond van de slang dicht te houden anders kruipen ze er weer uit. Als u een kous / netje / zakdoek in de mond van de stofzuigerbuis aanbrengt, zodat de lucht er door heen kan, en deze vastzet met een elastiekje aan de buitenzijde van de buis, kan dit er direct vanaf worden gehaald en dichtgemaakt en kunnen ze op een diervriendelijk manier worden verwijderd resp. buiten gezet . Het lijkt erop dat ze meteen weer naar binnen komen, wat niet onmogelijk is in het najaar, maar in het voorjaar zijn het vaak andere exemplaren die uit hun schuilhoekjes tevoorschijn zijn gekomen. Werk zo weinig als mogelijk met chemische middelen: er zijn weinig of geen specifieke middelen voor de bestrijding ervan en vaak haalt u er een extra (gif)probleem bij. Bovendien doodt u dan ook de mogelijk aanwezige inheemse soorten. Voorkomen is beter dan ...

Ik zie die beesten dus echt nooit, egt maar een stuk of 5 per jaar... Ik vindt het leuke beestjes, behalve wanneer ze vliegen, ik haat alles wat vliegt (behalve van die lieve mussen enzo dan)

EDIT: Dit vond ik ook nog

BERGEN OP ZOOM - Lieveheersbeestjes zorgen momenteel voor een ware plaag in Brabant. Uit alle hoeken van de provincie komen meldingen van mensen die de beestjes zien oprukken in hun huis. De beestjes zoeken een warm plekje om de winter door te komen. In een woningcomplex in Bergen op Zoom, dichtbij het bos, was de overlast zo groot dat een bestrijdingsbedrijf in de arm werd genomen. De plaag is veroorzaakt door de import van Aziatische lieveheersbeestjes. Deze zijn het land binnengehaald om bladluis te bestrijden en hebben geen natuurlijke vijanden. Boswachter Frans Kapteijns meent dat de inheemse soort gespraard moet worden en dat zijn Azaiatische soortgenoot het best bestreden kan worden.
[aldus omroep Brabant]

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-08 17:44

Met andere woorden, er is geen enkele manier om van die paasei beesten af te komen. Nondeju.

NathalietjeB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 17:47

ik heb er nog niet zoveel gezien eigenlijk..vind lieveheerstbeestjes eigenlijk best wel schattig en leuk..

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 18:25

Ja bah, was mij ook opgevallen.
Vind het ook vieze beesten.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:26

Bah, ik moest vanmiddag les geven maar was meer bezig met die beesten van me af meppen dan aan het praten. Echt niet normaal

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 21:28

inderdaad hier ook een plaag. Als ik door het bos naar de manege fiets ,moet ik oppassen dat ik er niet een in mijn smoel krijg. Nagelbijten / Gniffelen deed gezellig me mond open en ploep één in me mond jakkie . Vind het ook niet zo fijn als ze op me zitten Vork

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 00:25

Ik had er vrijdag wel 10 in mijn slaapkamer zitten Bloos!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 07:39

Nou, meld me hier ook maar even Tong uitsteken
Gister namelijk dit topic geopend:
[LZP] Belachelijk veel lieveheersbeestjes
En toen werd ik doorgewezen naar dit topic!

Maar goed, bij mijn werk (Almere Buiten) en op stal (Almere Hout) stikt het van de lieveheersbeestjes!!

Dan ga ik nu even teruglezen Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 12:11

inmiddels ook de 5e gevonden! Verdrietig

JessiiCaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-08 15:56

Dat ik vorige week zaterdag met me moeder aan het treinen was hadden we het er ook al over, wat een lieveheersbeestjes, maar verder hier om huis en hier in huis gelukkig bijna geen last van die beesies! Haha!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 11:53

Nergens last van!
Ik ben helemaal gek op lieveheersbeestjes!!!

Maar als t er teveel zijn is het wel irritant denk ik!

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-08 12:03

Vroeger was ik helemaal gek op lieveheersbeestjes! Gingen we van lego een hele stad bouwen, en dan lieveheersbeestjes vangen die in de stad moesten wonen Huilen van het lachen Waren we dagen bezig, en uiteindelijk hadden we er dan een stuk of 10 Clown
En nu, vanaf vorig jaar eigenlijk, een hele plaag in de badkamer!
In het begin vond ik het niet zo erg. Maar toen ze op me gingen kruipen terwijl ik onder de douche stond was de pret toch afgelopen Nagelbijten / Gniffelen
Nu gaan ze regelmatig de zuiger in.
Het vervelende is dat ze wegkruipen als we aan t poetsen zijn, en pas uitkomen als we onder de douche staan en het lekker warm wordt..

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:20

Vandaag werd ik 'opgeschrikt' toen ik op een nest stuitte van lieveheerstbeestjes... Boven aan het kozijn bvij het raam, aan 2 kanten, en niet alleen bij mij in de kamer, maar ook bij die van mijn ouders. Meer mensen met zoveel huisdieren??? *LOL*

Afbeelding
Afbeelding
http://i20.photobucket.com/albums/b208/ ... 9fb3be.jpg

Mirjammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:28

IEWWW!! Bloos! Ziek Dat zijn er wel echt heel erg veel!!
Ik vond ze altijd schattig, maar als ik er zoveel tegelijk zou tegenkomen brrrrr...

*gaat toch maar eens even goed in alle hoekjes kijken want een paar weken geleden zaten ze hier ook overal Scheve mond*

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:30

Ik zag een paar dagen geleden een heel nest onder een randje bij de achterruit van mijn auto zitten.

Manonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 00:35

iieeell, ik vind er 1 wel lief, maar het moeten er echt niet zoveel worden hoor ..

gelukkig hebben we er hier geen last van, *klopt af!
hoe heb je die weg gehaald? of heb je ze laten zitten?

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 01:13

Ik zou er maar wat graag een paar willen lenen.

Een paar weken geleden zat het hier ook vol met lieveheersbeestjes.
Onlangs heb ik mijn plantenbak, die sinds het begin van de zomervakantie thuisthuis had gestaan, weer hier naar Wageningen gehaald. De bieslook, oregano en de jonge slaplantjes (Ik weet het, niet het seizoen voor sla, maar na een practicum hadden we kiemplantjes over) bleken vol met bladluis te zitten.

Natuurlijk is er nu geen lieveheersbeestje meer te vinden. Jammer.