http://stippen.nl/artikelen.php?art=HAXPLG
Op die site stond dit:
Wat kunt u er tegen doen?
Voorkomen dat ze uw huis binnen komen is een zeer belangrijk begin: goed alle kieren dichtmaken, het liefst vóór dat ze binnenkomen (begin oktober dus al) kan veel overlast voorkomen.
Als ze eenmaal binnen zitten kan men verschillende dingen doen, maar vooral:
geen paniek, maar gezond verstand gebruiken. Als ze op een plek zitten waar u ze niet hinderen, kunt u ze laten zitten: eind maart / begin april vertrekken ze vanzelf weer. In principe hoeft u dus niets te doen om ze weer kwijt te raken.
Als u bezorgd bent omdat ze nou net de babyslaapkamer hebben uitgezocht, of omdat u de geur die ze verspreiden erg onaangenaam vindt, dan kunt u ze vangen, verwijderen en buitenzetten. Zijn het er veel om te vangen, zuig ze dan desnoods op met de stofzuiger en keer de zak buiten om. In dat geval is het raadzaam de mond van de slang dicht te houden anders kruipen ze er weer uit. Als u een kous / netje / zakdoek in de mond van de stofzuigerbuis aanbrengt, zodat de lucht er door heen kan, en deze vastzet met een elastiekje aan de buitenzijde van de buis, kan dit er direct vanaf worden gehaald en dichtgemaakt en kunnen ze op een diervriendelijk manier worden verwijderd resp. buiten gezet . Het lijkt erop dat ze meteen weer naar binnen komen, wat niet onmogelijk is in het najaar, maar in het voorjaar zijn het vaak andere exemplaren die uit hun schuilhoekjes tevoorschijn zijn gekomen. Werk zo weinig als mogelijk met chemische middelen: er zijn weinig of geen specifieke middelen voor de bestrijding ervan en vaak haalt u er een extra (gif)probleem bij. Bovendien doodt u dan ook de mogelijk aanwezige inheemse soorten. Voorkomen is beter dan ...
Ik zie die beesten dus echt nooit, egt maar een stuk of 5 per jaar... Ik vindt het leuke beestjes, behalve wanneer ze vliegen, ik haat alles wat vliegt (behalve van die lieve mussen enzo dan)
EDIT: Dit vond ik ook nog
BERGEN OP ZOOM - Lieveheersbeestjes zorgen momenteel voor een ware plaag in Brabant. Uit alle hoeken van de provincie komen meldingen van mensen die de beestjes zien oprukken in hun huis. De beestjes zoeken een warm plekje om de winter door te komen. In een woningcomplex in Bergen op Zoom, dichtbij het bos, was de overlast zo groot dat een bestrijdingsbedrijf in de arm werd genomen. De plaag is veroorzaakt door de import van Aziatische lieveheersbeestjes. Deze zijn het land binnengehaald om bladluis te bestrijden en hebben geen natuurlijke vijanden. Boswachter Frans Kapteijns meent dat de inheemse soort gespraard moet worden en dat zijn Azaiatische soortgenoot het best bestreden kan worden. [aldus omroep Brabant]