Keuze herplaatser of pup

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

XoNo

Re: Keuze herplaatser of pup

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 09:00

Nja, dan gaat er wat meer tijd in zitten Haha!

Maargoed, met herplaatsers moet je gewoon qua selecteren je tijd nemen, jezelf niet iets in de maag laten splitsen, maar meerdere keren bezoeken, vanalles ermee doen (lopen, uitlaten, eten geven, bij andere hondjes kijken). Dan merk je vanzelf of de klik er is!

Ja, het is niet een kwestie van het klakkeloos aannemen van een karakterbeschrijving, je moet het echt zelf ervaren. Dat kost tijd, maar dan weet je wel zeker welke hond bij je past!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:43

Chiqa schreef:
Dat bedoel ik niet je kan niet zoeken op bepaalde eisen.
Je moet elke hond apart aanklikken, dat is jammer.
Ook niets voor mij want ik ben op zoek naar een specifieke hond.
Maar toch bedankt mss heeft iemand anders er wel wat aan!

je kan wel mailen, en daar je eisen inzetten, en wat voor hond je zoekt? misschien dat er nog een leuke hond tussen zit die bij je past.

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:49

Zelf heb ik er nu al 3 (1 uit asiel en 2 via via; als mensen weten dat je een hond wilt staan ze zo voor je deur!) Waarom geen pup? omdat ik al die honden in het asiel zo sneu vind... kijk maar eens op internet hoeveel er wel niet een nieuwe baas zoeken.

Met de eerste herder had ik nogal onenigheid: die sloopte alles, die was ik snel zat. Maar probeer daar dan maar eens een ander tehuis voor te vinden Tong uitsteken

Nu zit ze dag en nacht buiten en gaat het goed. Ze graaft nu ook geen kuilen meer in de tuin Huilen van het lachen (even afkloppen)

De één kan er beter mee overweg dan de ander natuurlijk... hangt helemaal van jezelf af

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:51

SanderD

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 12:56

Wij hebben ook een al 3-jarige beagle in huis genomen, overgenomen van een ouder stel dat naar een bejaardenhuis ging. Ik heb goed kunnen vergelijken aangezien we zelf ook al een hond hebben die we vanaf pup hebben. Haha!

Je merkt wel dat zo'n herplaatste hond bepaalde gewenningen heeft die niet altijd fijn zijn, of juist wel. Zo is de onze echt ontzettend aanhankelijk en lief, maar van de andere kant plast 'ie soms om onbekender redenen de hele boel binnen vol... daar zijn we nog mee bezig. Slim

De twee honden samen gaat ook goed gelukkig, daar moet je gewoon geluk mee hebben, elk hond heeft z'n eigen karakter.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 13:00

Afbeelding

dit is onze spaanse hond Haha!

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:16

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 16:52

dees_daan schreef:
dit is onze spaanse hond

wat een lief koppie! tegen zo'n lief koppie zou ik ook geen nee kunnen zeggen!

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 19:26

Zo zie je maar weer dat er ook veel leuke honden met een achtergrond zijn Lachen

bnb

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-08 20:29

dees_daan schreef:
Afbeelding

dit is onze spaanse hond Haha!

Heeee daar issie dan!!!!!
'Onze' Dribbel.....leuk om hem weer eens te zien!!
Wat is het toch een lekker ding.....was wel de moeite waard toch, een beetje op foto's klikken! Knipoog

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 00:13

Leuk hondje voor het Markiesjes terugfokprogramma?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 05:38

bnb schreef:
dees_daan schreef:

Heeee daar issie dan!!!!!
'Onze' Dribbel.....leuk om hem weer eens te zien!!
Wat is het toch een lekker ding.....was wel de moeite waard toch, een beetje op foto's klikken! Knipoog

het was de moeite zeker waard Haha! het is echt een geweldig lief enthousiast hondje, en dikke maatjes met onze 'nederlandse' hond Ja

@ Rosita, helaas, Dribbel is gesteriliseerd haha. ze is wss een kruizing markies, mams was iig geen (volle) markies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 13:57

dees_daan schreef:
je kan wel mailen, en daar je eisen inzetten, en wat voor hond je zoekt? misschien dat er nog een leuke hond tussen zit die bij je past.

Zou kunnen alleen wil ik ze liever van te voren rustig bekijken...Helaas denk ik dat hier meer kruizingen zitten en dat is niet wat ik zoek.

Wat is jullei minimale leeftijd dat je voor een herplaatser zou willen zien?

Babsie_Flash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:41

minimale leeftijd? bedoel je niet maximaal? de 2 herders waren 5 jaar toen ze bij mij kwamen: zeiden de vorige eigenaren... maar volgens de DA is de ene 2x zo oud...
van de kleine wisten ze het in het asiel niet precies en gokten ze op 3 jaar.
Zelf heb ik het liefst max. 5 jaar oud

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 16:52

minimaal: 2jaar, ik heb dikwijls het gevoel dat ze voor die leeftijd dikwijls afgestaan worden wegens het puberen en er geen weg meer me kunnen.
Maximaal: pff maakt me totaal niet uit. Ik was overlaatst helemaal verliefd op een herplaatser, een duitse dog van 8jaar(voor een dd erg oud dus), maar mijn vriend zag het niet zitten, mede omdat we net Max verloren zijn aan nog net geen 7jaar.(en hem maar 7maand gehad hebben)..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 17:03

normaal gesproken vind ik de minimale leeftijd wel 8 tot 10 weken.. ik zou ze iig niet te vroeg bij de moeder weg willen hebben.. Dribbel was 4 maanden toen ze bij ons kwam..
er zitten ook rashonden bij de stichting, wij zijn er heen gereden (alle honden zitten in een pleeggezin, zodat ze 24 uur per dag geobserveerd kunnen worden, iets wat in een asiel vaak niet gebeurd) we hebben afgesproken dat we bij Dribbel gingen kijken, en als het niet klikte, dan konden we doorrijden naar een nest andere pups (omdat we zo ver moesten rijden) je hebt dus echt de tijd om te kijken of het klikt, en hoe een hond is in vertrouwde omgeving, maar met vreemde mensen en evt. met vreemde honden reageerd. dit is ook een van de redenen geweest dat wij hier een hondje hebben weggehaald, ze draaien al mee in een normaal huishouden, en dan kan je het best kijken hoe een hond is.. in een kennel kan een hond heel anders reageren dan bij iemand thuis (territorium of angst)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 18:58

Ik bedoel idd de maximale leeftijd! Ik heb namelijk een tijd geschreven met iemand die een 5 jarige ter herplaatsing heeft staan, alles klinkt perfect, kan hem op proef krijgen, kan 12 uur alleen zijn in het ergste geval, (Niet de bedoeling maar bij wijze van) kan overweg met katten en is geen sloper.
Alleen hij is al 5 jaar, ik ben bang dat ik die leeftijd te hoog vind!

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:09

Geen enkele hond kan 12 uur alleen blijven.

Als een hond meer dan een paar uur alleen moet blijven dan moet hij dus zijn plas ophouden wat heel ongezond is en verschillende blaasproblemen kan veroorzaken uiteindelijk.

Maximale leeftijd is heel persoonlijk denk ik. Ik zou niet zo snel voor een oude hond gaan omdat je dan gauw vaak de dure tijd tegen komt en er allerlei kwaaltjes komen.

Wat oud is verschilt natuurlijk ook weer epr ras maar is lang altijd vast staand

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:10

LADPR schreef:
Geen enkele hond kan 12 uur alleen blijven.

Pff....daarom ze ik ik toch ook

Chiqa schreef:
Niet de bedoeling maar bij wijze van)

Knipoog

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:13

Ik zeg ook niet dat jij dat doet, ik heb dat zinnetje wel gelezen Knipoog

Ik bedoel het meer in zijn algemeenheid omdat heel veel mensen helaas van mening zijn dat honden prima lang alleen kunnen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:15

Dat is idd erg gevaarlijk, maar natuurlijk niet de bedoeling, soms moet je je zinnen hier ook echt uitkauwen omdat ze anders letterlijk worden genomen Lachen
(Bedoel dit in zijn algemeenheid hoor)

Maar an sich wel fijn als een hond al wat enkele uurtjes alleen kan zijn zonder te slopen
daar gaat bij een pup toch wel heel veel tijd inzitten.

LADPR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:16

Ja is heel fijn wij hebben het alleen thuis moeten blijven ondanks dat hij daar 12 uur per dag alleen zat helemaal moeten leren, arme dier had zulke verlatingsangst gekregen. Is fijn als ze dat al kunnen.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 19:26

Ik heb net 4 weken een nieuwe duitse herder uit het asiel gehaald die moeilijk te plaatsen was. Moet ook zeggen dat dit van al de honden die ik heb gehad wel de moeilijkste is. Ze is bijna 4 jaar en totaal niet opgevoed. Gelukkig ben ik wel wat gewend, en gaat het steeds beter, maar deze herder bij verkeerde mensen was een drama geworden ben ik bang.
Dat een herplaatser minder werk is dan een pup gaat dus lang niet altijd op.

Afbeelding

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:28

dees_daan schreef:
het was de moeite zeker waard Haha! het is echt een geweldig lief enthousiast hondje, en dikke maatjes met onze 'nederlandse' hond Ja

@ Rosita, helaas, Dribbel is gesteriliseerd haha. ze is wss een kruizing markies, mams was iig geen (volle) markies.

Als Spaans import lijkt het me sterk dat er al markiesjesbloed in zou zitten. Hier in Nederland wordt het ras nog maar pas terug gefokt. Maakt het hondje niet minder leuk hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:29

Rosita schreef:
dees_daan schreef:

Als Spaans import lijkt het me sterk dat er al markiesjesbloed in zou zitten. Hier in Nederland wordt het ras nog maar pas terug gefokt. Maakt het hondje niet minder leuk hoor.

waarom? als je kijkt naar markiesjes, lijkt ze daar wel erg op, karakter, en uiterlijk.. ik kende het ras zelf nog niet, maar veel mensen zeggen dat er markies in zit..