Help...mijn kat plast telkens in huis...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Dieuwke1981

Re: Help...mijn kat plast telkens in huis...

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 09:48

Jetje1985 schreef:
Ik denk wel dat het een soort gedragsprobleem is ja..

Dat geloof ik ook best... het is bij ons extremer geworden sinds wij ons huis in de verkoop hebben, en we ook bezichtigingen hebben. Elke keer vreemde mensen in huis...

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 09:58

Ik ben echt heel gek met mijn diertjes, maar ik wordt er wel een beetje moedeloos van..weinig slapen etc..kom je er vroeg uit, moet je eerst plas opruimen...
Inwendig ben je boos, maar dan zie je die lieve koppies... Lovers

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:05

Vervelend Jetje! Ach gut
Is het misschien een optie om hem tijdelijk buiten te doen, of is hij dat niet gewend? In ieder geval `s nachts, zodat jij kan slapen en `s morgens geen plas voor de deur hebt.

Neskolay

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 13:14

Oef ik keek even in je profiel, maar wat een überschattige geweldig mooie katjes!! Lovers
Kan me begrijpen dat je als je de plas ziet erg boos wordt en als je dan die koppies ziet...... *smelt*

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 13:18

Koortje schreef:
Vervelend Jetje! Ach gut
Is het misschien een optie om hem tijdelijk buiten te doen, of is hij dat niet gewend? In ieder geval `s nachts, zodat jij kan slapen en `s morgens geen plas voor de deur hebt.

Buiten zijn ze niet gewend!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-08 13:19

Ans schreef:
Oef ik keek even in je profiel, maar wat een überschattige geweldig mooie katjes!! Lovers
Kan me begrijpen dat je als je de plas ziet erg boos wordt en als je dan die koppies ziet...... *smelt*

Dank je!! Ja, ze zijn echt sweet!! Haha!

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 18:37

Jetje1985 schreef:
Koortje schreef:
Vervelend Jetje! Ach gut

Buiten zijn ze niet gewend!

Zijn ze nog jong? Kan je makkelijk aanleren hoor! Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 21:57

Jetje; wat een schitterende poezels heb jij in je profiel staan! Wow!
Hele mooie tekeningen!

Wat een goede berichten staan er trouwens in dit topic,
laten we hopen dat jullie gewonnen hebben en de poezen voortaan
niet meer op plaatsen piezen waar het niet hoort.

Oscar
Forumcoördinator

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-08 22:06

Nou, dat zijn inderdaad prachtige dieren Ja
Jetje, jammer dat het toch weer mis is gegaan. Het zou inderdaad best kunnen dat je kater vanuit een soort boosheid plast. Onze Homer heeft het ook een tijdje gedaan. Zodra hij even geen aandacht kreeg of even z'n zin niet kreeg (bijv. deur moest open, maar dat kon op dat moment niet) dan ging ie voor onze neus zitten pissen.
Heel frustrerend is dat.
Heb je van de DA al een indicatie gekregen wanneer je kater gecastreerd mag worden? Dat zou ik zeker laten doen zodra het mag, het kan een wereld van verschil zijn.

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 08:39

Oscar schreef:
Nou, dat zijn inderdaad prachtige dieren Ja
Jetje, jammer dat het toch weer mis is gegaan. Het zou inderdaad best kunnen dat je kater vanuit een soort boosheid plast. Onze Homer heeft het ook een tijdje gedaan. Zodra hij even geen aandacht kreeg of even z'n zin niet kreeg (bijv. deur moest open, maar dat kon op dat moment niet) dan ging ie voor onze neus zitten pissen.
Heel frustrerend is dat.
Heb je van de DA al een indicatie gekregen wanneer je kater gecastreerd mag worden? Dat zou ik zeker laten doen zodra het mag, het kan een wereld van verschil zijn.

Ja over een maand mag het..Ik hoop zo dat het daarvan opknapt, want dit is niks...
Vanmorgen trof ik weer een grote plas aan.. Huilen

Bedankt overigens voor de leuke reacties dat jullie hem mooi vinden. Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:03

Jetje heb je al eens een andere kattenbak vulling geprobeert?

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 11:13

Chiqa schreef:
Jetje heb je al eens een andere kattenbak vulling geprobeert?

Ja
Hij plast wel als ik hem er opzet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 11:24

Als je hem op de kattenbak zet en hij plast, beloon je hem dan? Probeer hem maar wat vaker op de kattenbak te zetten.
Daarnaast plast hij ook uit protest omdat hij kennelijk zijn zin niet krijgt. Probeer dus hem te negeren als hij dat gedaan heeft. (negatieve aandacht.. is ook aandacht) Dan zal het misschien eerst erger worden (dat heb je met kleuters ook Knipoog ) maar als hij doorkrijgt dat jullie niet zwichten voor zijn tirannie dan zal hij wel bijdraaien. Beloon alle leuke goede dingen van hem maar probeer het getreiter te negeren. Koop ondertussen oordopjes want 5.15 wakker proberen te maken zal hij vast vaker proberen.
Succes!

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:40

Evelijn schreef:
Als je hem op de kattenbak zet en hij plast, beloon je hem dan? Probeer hem maar wat vaker op de kattenbak te zetten.
Daarnaast plast hij ook uit protest omdat hij kennelijk zijn zin niet krijgt. Probeer dus hem te negeren als hij dat gedaan heeft. (negatieve aandacht.. is ook aandacht) Dan zal het misschien eerst erger worden (dat heb je met kleuters ook Knipoog ) maar als hij doorkrijgt dat jullie niet zwichten voor zijn tirannie dan zal hij wel bijdraaien. Beloon alle leuke goede dingen van hem maar probeer het getreiter te negeren. Koop ondertussen oordopjes want 5.15 wakker proberen te maken zal hij vast vaker proberen.
Succes!

Ja, dan beloon ik hem uitbundig!
Als ik thuis ben, zet ik hem er vaak op. Hij plast inderdaad uit protest..zo gauw de deur om 05.15 niet opengaat, gaat hij plassen... Huilen En die oordoppen zijn inderdaad geen slecht idee..schaf ik meteen een paar voor de buurvrouw aan Knipoog

mijntjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:47

ik heb niet alles gelezen dus weet ook niet of het al gezegd is. Jij verteld dat je kat blaasgruis heeft/gehad heeft. Bij blaasgruis doet het plassen erg zeer. Als hij op de kattenbak geplast heeft en dit pijn doet wil hij gewoon niet meer op de kattenbak omdat hij dit als pijn ziet. Vandaar dat hij overal gaat plassen. Weet je zeker dat hij nu geen pijn meer heeft? probeer dan weer rustig aan op de kattenbak te leren plassen. weet niet of je hier iets aan hebt, maar succes!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 13:56

heeej een topic met mede lotgenoten

ikzelf heb hetzelfde probleem, heb een poes die dus gewoon OVERAL plast.
ik hoef nog geen handdoek neer te leggen of een pan, of madame heeft er binnen 2 uur in geplast. echt ontzettend smerig, en ze stopt er gewoon niet mee.
zodra je hetgene wegruimt waar ze steeds inplast, zoekt ze wel weer wat anders
ze plast gewoon in de kattenbak, is geholpen,maar wordt er flink moedeloos van.
peper strooien werkt niet, spul van de dierenwinkel ook niet.
zit op dit moment zelfs al zover dat ik maar consequent haar kop door het plas haal, dat is het enige wat ik nog kan bedenken op dit moment om haar af te leren dat dit niet mag. maar ja.. vooral mijn keuken is de pineut, en dat vind ik echt super smerig Nagelbijten / Gniffelen
heb gewoon een soort poets/dweil tic nu elke dag dat ik de complete keuken elke dag schoonmaak. en dat vind ik nuet normaal eigenlijk Nagelbijten / Gniffelen

Dickie8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-08 13:59

Dat heb ik dus ook...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:54

Lowara is de inzindelijk plotseling onstaan? Zodat er mss een aanijsbare reden is?
Mijne had vandaag ookw eer naast de bak gepist, als het éven vies is (Let op meneer pist veel is 1 jaar maar als de bak ook maar éven vies is naar zijn zin gaat hij vóór de bak pissen)
Dus wel in de richting, maar niet zoals het hoort en erg smerig.

Dus heb zn neus er maar weer doorgehaald en hem de straat op gegooit, ben hem even spuugzat,

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 17:57

Mijn rode kater is een plaskater met vlagen, nu heeft onze witte kitten van 4,5 maand het over genomen (vooral de stoute dingen afkijken is leuk). Hij piest bij voorkeur in de hondenmand of over de was Ja

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:32

Waarom blijven mensen toch hier doodleuk denken dat hoofd door de plas halen een goede methode is? Hebben jullie dan niets voor je dieren over? Leest niemand hier dan de links? Pfoe, nee, zelfs dat is al moeite...

Chiqa schreef:
Lowara is de inzindelijk plotseling onstaan? Zodat er mss een aanijsbare reden is?
Mijne had vandaag ookw eer naast de bak gepist, als het éven vies is (Let op meneer pist veel is 1 jaar maar als de bak ook maar éven vies is naar zijn zin gaat hij vóór de bak pissen)

Dus heb zn neus er maar weer doorgehaald en hem de straat op gegooit, ben hem even spuugzat,

Tja, ik zit ook niet graag op een smerige plee... net als dat veel mensen in de trein er liever boven hurken dan erop zitten, zelfs als ik 'm niet eens zo vies vindt... wat vies is verschilt per persoon, maar niemand zit graag in een ruimte die je zelf smerig/vies vindt je behoeftes te doen Knipoog

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 18:36

Ik heb nooit nooit nooit mijn plaskater op z'n donder gegeven. Het is al een timide kat (heb hem uit het asiel) en geloof ook niet dat met z'n neus door de pies halen de oplossing is. Ben zelf altijd van het negatieve gedrag negeren en positief gedrag belonen, werkt bij alle dieren Haha!

Gister heeft mijn kitten in de hondenmand zitten piesen. De bak was schoon, op 1 drol na, dus die heb ik op zijn verzoek verwijderd. Hondenmand rook nog fris (was net uit de was), baalde er wel van, maar heb m'n schouders opgehaald en de boel maar weer in de was gegooid.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 19:02

Het is echt om gek van te worden Rolleyes
Vanacht is Ariel in de keuken weer heel braaf en netjes geweest. Ja
Echter kwam ik vandaag thuis, en wist ik dat mn vriend haar voor zijn werk naar buiten had gezet, en heeft ze toch van te voren weer in de hal op de mat gezeken Boos! en zelfs tegen een deur aan, alsof ze een kater is! Verward althans, ik weet vrij zeker dat zij het heeft gedaan. Moet de kattenbak in de gang nog wel aanpassen (klepje eraf, aarde erin), maar had niet verwacht dat ze weer daar heen zou gaan, aangezien ze nu `s nachts in de keuken braaf is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 21:50

Quell, dat kan ik ook wel aan jou overlaten inmiddels genoeg ervaring met je eigen dieren,
wij als baasje kennen ze immers het best Ja
Wildwings kan beter een boek halen in de bien en haar kennis mbt katten wat oppoetsen als ze het zo boeiend vindt.
En oja, pak het hoofddstuk 'de ouder wordende kat' er eens bij, mss kan ik er dan nog wat van opsteken?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:42

Chiqa schreef:

Dan lijkt het me dus dat het niet helpt om zijn neus door de plas heen te halen (brrr, wat naar om je poes met zijn neus in zijn eigen urine te drukken). Waarom denken jullie dat dat helpt? Denk je dat de kat denkt: hé, vrouwtje duwt mijn neus in mijn plas, dan mag ik hier vast niet plassen?

Ik heb trouwens een kater die dit ook doet bij vlagen. Ik heb me er bij neergelegd, hij houdt er toch niet mee op (uiteraard heb ik nog niet geprobeerd zijn neus door zijn eigen pies te halen).

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-08 22:53

Diablo schreef:
Ik heb trouwens een kater die dit ook doet bij vlagen. Ik heb me er bij neergelegd, hij houdt er toch niet mee op (uiteraard heb ik nog niet geprobeerd zijn neus door zijn eigen pies te halen).

Ik ook. Heb het ook opgegeven. Zolang hij het niet consequent doet en alleen als er 'iets is' kan ik er mee leven. Ik zal alleen niet zo snel een echte dure bank kopen.

We hebben nu 2 kittens in huis lopen, waarvan er 1 van ons is. Die is zindelijk maar ons oppas kitten heeft ook nog wel eens een ongelukje. Netjes opruimen en doekje daarvan in de kattenbak gooien. Dan weet hij dat het daar hoort.