Jetje1985 schreef:Ik denk wel dat het een soort gedragsprobleem is ja..
Dat geloof ik ook best... het is bij ons extremer geworden sinds wij ons huis in de verkoop hebben, en we ook bezichtigingen hebben. Elke keer vreemde mensen in huis...
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jetje1985 schreef:Ik denk wel dat het een soort gedragsprobleem is ja..
Koortje schreef:Vervelend Jetje!![]()
Is het misschien een optie om hem tijdelijk buiten te doen, of is hij dat niet gewend? In ieder geval `s nachts, zodat jij kan slapen en `s morgens geen plas voor de deur hebt.
Ans schreef:Oef ik keek even in je profiel, maar wat een überschattige geweldig mooie katjes!!
Kan me begrijpen dat je als je de plas ziet erg boos wordt en als je dan die koppies ziet...... *smelt*
Jetje1985 schreef:Koortje schreef:Vervelend Jetje!![]()
Is het misschien een optie om hem tijdelijk buiten te doen, of is hij dat niet gewend? In ieder geval `s nachts, zodat jij kan slapen en `s morgens geen plas voor de deur hebt.
Buiten zijn ze niet gewend!
Oscar schreef:Nou, dat zijn inderdaad prachtige dieren
Jetje, jammer dat het toch weer mis is gegaan. Het zou inderdaad best kunnen dat je kater vanuit een soort boosheid plast. Onze Homer heeft het ook een tijdje gedaan. Zodra hij even geen aandacht kreeg of even z'n zin niet kreeg (bijv. deur moest open, maar dat kon op dat moment niet) dan ging ie voor onze neus zitten pissen.
Heel frustrerend is dat.
Heb je van de DA al een indicatie gekregen wanneer je kater gecastreerd mag worden? Dat zou ik zeker laten doen zodra het mag, het kan een wereld van verschil zijn.
Chiqa schreef:Jetje heb je al eens een andere kattenbak vulling geprobeert?
Evelijn schreef:Als je hem op de kattenbak zet en hij plast, beloon je hem dan? Probeer hem maar wat vaker op de kattenbak te zetten.
Daarnaast plast hij ook uit protest omdat hij kennelijk zijn zin niet krijgt. Probeer dus hem te negeren als hij dat gedaan heeft. (negatieve aandacht.. is ook aandacht) Dan zal het misschien eerst erger worden (dat heb je met kleuters ook) maar als hij doorkrijgt dat jullie niet zwichten voor zijn tirannie dan zal hij wel bijdraaien. Beloon alle leuke goede dingen van hem maar probeer het getreiter te negeren. Koop ondertussen oordopjes want 5.15 wakker proberen te maken zal hij vast vaker proberen.
Succes!
Chiqa schreef:Lowara is de inzindelijk plotseling onstaan? Zodat er mss een aanijsbare reden is?
Mijne had vandaag ookw eer naast de bak gepist, als het éven vies is (Let op meneer pist veel is 1 jaar maar als de bak ook maar éven vies is naar zijn zin gaat hij vóór de bak pissen)
Dus wel in de richting, maar niet zoals het hoort en erg smerig.
Dus heb zn neus er maar weer doorgehaald en hem de straat op gegooit, ben hem even spuugzat,
Chiqa schreef:Lowara is de inzindelijk plotseling onstaan? Zodat er mss een aanijsbare reden is?
Mijne had vandaag ookw eer naast de bak gepist, als het éven vies is (Let op meneer pist veel is 1 jaar maar als de bak ook maar éven vies is naar zijn zin gaat hij vóór de bak pissen)
Dus wel in de richting, maar niet zoals het hoort en erg smerig.
Dus heb zn neus er maar weer doorgehaald en hem de straat op gegooit, ben hem even spuugzat,
Diablo schreef:Ik heb trouwens een kater die dit ook doet bij vlagen. Ik heb me er bij neergelegd, hij houdt er toch niet mee op (uiteraard heb ik nog niet geprobeerd zijn neus door zijn eigen pies te halen).