Daarom heb ik een doorzichtig slangetje gekocht
Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Daarom heb ik een doorzichtig slangetje gekocht
Dus dan is je aquarium eigenlijk nog te klein voor 3 van deze vissen. Andere vissen erbij doen zou ik dan ook zeker niet doen.
hehe
Ze kunnen namelijk zo rond de 15 jaar oud worden
Al weet je inderdaad nooit hoe sterk de goudvisjes in de winkel zijn en of die ook uberhaupt die lengte en leeftijd kunnen bereiken.
!!!_Tara_ schreef:Tja... Oudste 4 jaar zegt mij dan genoegZe kunnen namelijk zo rond de 15 jaar oud worden
zou een beetje lastig uitrekenen zijn). Als je meer vis in je bakje wilt houden moet je meer aandacht schenken aan filtering en gaswisseling (uiteraard ook hier weer niet te veel vis erin doen. 20 cm lengte in totaal is toch echt wel een max.) en je moet natuurlijk altijd opletten dat de grootste vis niet te groot is voor je bakje, in principe moet een vis minimaal 6 à 10 x zijn eigen lengte kunnen zwemmen. dat betekent dat in jouw aquarium de grootste vis niet langer mag zijn dan 8 cm. Je pompje doe ik morgenmiddag op de post en ik zal er ook een stukje doorzichtige slang bij in doen zodat je gemakkelijker je aquarium kunt verversen 
My_Lord schreef:naja me broertje heeft eeuwaen sluierstaarten gehad (oudste zo'n 4 jaar) en never dat ie roter was gegroeid dan 5 cmhehe
bijna alle sluierstaarten in de dierenwinkels zijn klein gefokt. dus zullen geen 20 cm worden, wees niet bang xD
Joyckuh schreef:My_Lord schreef:naja me broertje heeft eeuwaen sluierstaarten gehad (oudste zo'n 4 jaar) en never dat ie roter was gegroeid dan 5 cmhehe
bijna alle sluierstaarten in de dierenwinkels zijn klein gefokt. dus zullen geen 20 cm worden, wees niet bang xD
Jij verkoopt ook al onzin net als de dierenwinkels?
Er bestaan geen kleinblijvende goudvissen of wat dan ook! ALLE vissen kunnen groot worden, als ze de ruimte en juiste omstandigheden krijgen. Zo niet, ja dan worden ze nooit groot, vergroeien ze en sterven ze vroegtijdig.
er zijn namelijk genoeg vissoorten die de 2 cm niet eens halen!
En hun kweekvormen
Vissen moeten ongeveer een aquarium hebben van 10x hun maximaal te behalen lengte om goed te kunnen groeien. Dat komt dus neer op een aquarium van zo'n 3 meter.... Echter kunnen ze voorlopig vooruit
maar je zal spoedig een groter aquarium moeten gaan zoeken of een vijver in het voorjaar. Je kunt dan nog altijd guppen gaan houden in zo'n bak