Rare vis

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Tara_

Re: Rare vis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:33

Het wil nog wel eens fout gaan met dat aan die slang zuigen dat je een slok water in je mond krijgt Huilen van het lachen Daarom heb ik een doorzichtig slangetje gekocht Tong uitsteken

_Ananas_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:34

Als het water net over het randje is dan moet je stoppen met aanzuigen Clown

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:35

Ja maar dat zie je niet als de slang die je gebruikt niet doorzichtig is Tong uitsteken

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:45

Hahah ja maar daar ga je ook niet dood van Clown

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:47

Nee gelukkig niet, dan had ik hier nu niet meer gezeten Tong uitsteken

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 20:49

Hahah!

Kunnen er trouwens ook nog andere soorten vissen bij? Een beetje apartere ofzo? Lijkt me wel leuk beetje variatie in mijn aquarium, is nu toch groot genoeg!

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 20:53

Tja die sluierstaartvissen kunnen nog flink gaan groeien... Hier staat wat info: http://www.vijvervisinfo.net/3_vis_karp ... staart.htm
En daar staat ook dat ze zo'n 15-20 cm kunnen worden Knipoog Dus dan is je aquarium eigenlijk nog te klein voor 3 van deze vissen. Andere vissen erbij doen zou ik dan ook zeker niet doen.

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 21:15

Jee zo groot! Goh dat wist ik niet, nou dan mogen ze mooi gebruik maken van hun ruimte Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:17

Heel veel mensen weten dat niet, in de winkel worden ze klein verkocht dus ja. En veel mensen denken dat een vis zich wel aanpast aan de ruimte... Jaja Rolleyes

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 21:19

Tja hij krijgt dan ook weinig ruimte om te groeien natuurlijk.. Best sneu..

Goh ik ben echt blij dat ze nou zoveel ruimte hebben, ze zwemmen echt lekker rond Lachen

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:20

Ja je hebt het echt goed gedaan zo Lachen

Pinkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:22

naja me broertje heeft eeuwaen sluierstaarten gehad (oudste zo'n 4 jaar) en never dat ie roter was gegroeid dan 5 cm Tong uitsteken hehe

bijna alle sluierstaarten in de dierenwinkels zijn klein gefokt. dus zullen geen 20 cm worden, wees niet bang xD

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:25

Tja... Oudste 4 jaar zegt mij dan genoeg Tong uitsteken Ze kunnen namelijk zo rond de 15 jaar oud worden Knipoog Al weet je inderdaad nooit hoe sterk de goudvisjes in de winkel zijn en of die ook uberhaupt die lengte en leeftijd kunnen bereiken.

lindake

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 21:30

Wat moet je vis nu blij zijn Lachen!!!
Je hebt dat goed aangepakt TS OK dan!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:30

_Tara_ schreef:
Tja... Oudste 4 jaar zegt mij dan genoeg Tong uitsteken Ze kunnen namelijk zo rond de 15 jaar oud worden Knipoog

Maak er maar 25 van Haha!

TS, je bakje is netto 25 liter inhoud. Dat betekent dat je volgens de standaard rekenregels in totaal ongeveer 10 cm vis kwijt kunt (10 cm lengte, niet 10 cm2 Haha! zou een beetje lastig uitrekenen zijn). Als je meer vis in je bakje wilt houden moet je meer aandacht schenken aan filtering en gaswisseling (uiteraard ook hier weer niet te veel vis erin doen. 20 cm lengte in totaal is toch echt wel een max.) en je moet natuurlijk altijd opletten dat de grootste vis niet te groot is voor je bakje, in principe moet een vis minimaal 6 à 10 x zijn eigen lengte kunnen zwemmen. dat betekent dat in jouw aquarium de grootste vis niet langer mag zijn dan 8 cm. Je pompje doe ik morgenmiddag op de post en ik zal er ook een stukje doorzichtige slang bij in doen zodat je gemakkelijker je aquarium kunt verversen Lachen

Als je wilt weet ik ook nog wel een adres waar je via internet aquariumplantjes kunt bestellen. Heb je wat meer keuze Lachen

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 22:33

Dank jullie wel!

Ik hou het denk ik gewoon bij deze 3 Lachen
Dank je wel Babje, fijn!

Oei ja geef maar, altijd handig!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:34

My_Lord schreef:
naja me broertje heeft eeuwaen sluierstaarten gehad (oudste zo'n 4 jaar) en never dat ie roter was gegroeid dan 5 cm Tong uitsteken hehe

bijna alle sluierstaarten in de dierenwinkels zijn klein gefokt. dus zullen geen 20 cm worden, wees niet bang xD

Jij verkoopt ook al onzin net als de dierenwinkels?

Er bestaan geen kleinblijvende goudvissen of wat dan ook! ALLE vissen kunnen groot worden, als ze de ruimte en juiste omstandigheden krijgen. Zo niet, ja dan worden ze nooit groot, vergroeien ze en sterven ze vroegtijdig.

TS: Stukken beter! Als is het uiteindelijk nog te klein, maar voorlopig kunnen ze goed vooruit Haha!

GreaseMonkey

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:37

Joyckuh schreef:
My_Lord schreef:

Jij verkoopt ook al onzin net als de dierenwinkels?

Er bestaan geen kleinblijvende goudvissen of wat dan ook! ALLE vissen kunnen groot worden, als ze de ruimte en juiste omstandigheden krijgen. Zo niet, ja dan worden ze nooit groot, vergroeien ze en sterven ze vroegtijdig.

Idd, de standaardvorm van de goudvis wordt zelfs 40 cm. Het is immers een karper. 20 cm voor een sluierstaart is geen uitzondering. Met genoeg ruimte halen ze 30 ook nog wel! Dat ALLE vissen groot kunnen worden is een beetje een vreemde uitdrukking overigens, ik neem aan dat je bedoelt dat alle goudvissen zo groot kunnen worden Lachen er zijn namelijk genoeg vissoorten die de 2 cm niet eens halen!

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:39

Ja uiteraard de goudvissen Knipoog En hun kweekvormen

Klijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-10-08 22:42

Als ze de 20 of zelfs 30 halen krijgen ze een grotere bak Clown

Joyckuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-08 22:45

je moet ze eerder een groter aquarium geven Knipoog Vissen moeten ongeveer een aquarium hebben van 10x hun maximaal te behalen lengte om goed te kunnen groeien. Dat komt dus neer op een aquarium van zo'n 3 meter.... Echter kunnen ze voorlopig vooruit Knipoog maar je zal spoedig een groter aquarium moeten gaan zoeken of een vijver in het voorjaar. Je kunt dan nog altijd guppen gaan houden in zo'n bak Lachen

jesterlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 02:01

Even mijn excuses voor mijn eerdere reactie op je topic..

Ik reageerde nogal heftig, maar dierenleed komt al te veel voor helaas. En ik heb er gewoon een gruwelijke hekel aan..

Ik vind dat je het sportief, met gezond verstand hebt opgelost, en veel mensen zouden een voorbeeld aan je kunnen nemen op deze manier. Je vissen hebben nu een goed leven, je hebt er tijd en geld in gestoken, en dat is echt een top prestatie.

Succes met je vissen, en dat je maar heel veel plezier van ze mag hebben.

Groeten jesterlover

Diaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:17

Ik snap alleen niet waarom mensen altijd zo gillen over een versmalde opening als ze zelf een deksen op hun langwerpige aquarium hebben liggen....

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:18

Die deksel is nog wel eens handig als je vissen hebt die uit 't water springen en daar zit je licht in. Anders groeien je planten niet.

Butsmuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-09 11:24

Goudvissen kunnen gaan 'drijven' als je ze teveel of verkeerd voert.

Uit Wikipedia: "De goudvis variant 'sluierstaart' heeft speciale sluierstaartkorrels nodig welke naar de bodem zinken. Krijgen ze dat niet, is het risico dat ze teveel lucht binnenkrijgen, waardoor er teveel lucht in de zwemblaas en/of maag/darmen gaat zitten waardoor vis aan het oppervlak blijft "kleven" en soms zelfs op de kop gaat zwemmen. Dit is zeer moeilijk te genezen, maar de vis gaat er niet dood aan. Het leven van de vis wordt echter wel een marteling." LINKJE!

Daarnaast ben ik het ermee eens dat een goudvis niet in een kom hoort.