Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sonja schreef:Jaimyliefje schreef:Maar sinds wanneer kun je geen 'band' hebben met een koe, een hond is toch ook geen vluchtdier? daar kun je toch ook een 'band' mee hebben.
Doe mij het adres eens van die boer die 80 HONDEN in een ligboxenstal heeft, zodat we kunnen gaan vergelijken? Hond wordt in minder grote groepen gehouden, als gezelschapsdier, is intelligenter en fijngevoeliger, en véél gevoeliger voor rangen en standen denk ik.
En hoeveel TIJD denk jij dat een gemiddelde boer per dag heeft om 'een band op te bouwen' met z'n koeien? Een boer is regelmatig bezig met z'n vee, maar heeft over het algemeen wat weinig tijd om ze te kammen en voor te lezen voor 't slapengaan.
marjoleinft schreef:koeien zijn gewoon domme beesten.
die moet je aanpakken .
ik heb bij mijn vriend op het bedrijf een koe die is echt heel erg lief.
die heb ik als kalfje nog met de hand melk gegeven.
nu is het een 2e kalfskoe en als ik de koeien uit het land moet halen dan neem ik een halster mee en ga dan op die koe zitten en neem zo de kudde mee terug.
er lopen daar 80 melk koeien en je moet ze allemaal op een andere mannier aanpakken.
gillian schreef:Ik kijk hier echt van op...
Mijn antwoord was eigenlijk een beetje als grapje, maar wat ik hier allemaal lees...ongeloofelijk...
Als je zoiets bij een paard zou doen zou je heel bokt over je heen krijgen en nu omdat het een koe is mag je dat beest helemaal de pleures slaan![]()
Probeer gewoon die koe zoveel mogelijk te mijden of vriendjes maken dmv voeren ofzo. Snap dat dat misschien niet makkelijk is, maar je kunt het toch proberen?!!
marjoleinft schreef:@ts als je een schraper mee hebt om de ligboxen schoon te maken dan geef je die koe daar toch een onwijse lel mee.
ik heb een aantal jaar terug bij een boer zijn koeien moetten scheren en er was er 1 niet makkelijk die bleef maar schoppen en doen.
toen ik met die koe bezig was liep die boer langs en geeft die koe een onwijse klap op ze kop met een rubber hamer, en die koe bleef rustig staan verder.
soms moet je ze gewoon aanpakken voordat ze respect voor je hebben.
marjoleinft schreef:@ts als je een schraper mee hebt om de ligboxen schoon te maken dan geef je die koe daar toch een onwijse lel mee.
ik heb een aantal jaar terug bij een boer zijn koeien moetten scheren en er was er 1 niet makkelijk die bleef maar schoppen en doen.
toen ik met die koe bezig was liep die boer langs en geeft die koe een onwijse klap op ze kop met een rubber hamer, en die koe bleef rustig staan verder.
soms moet je ze gewoon aanpakken voordat ze respect voor je hebben.
chipieke schreef:Goh, bestaat er echt geen vriendelijkere manier?
marjoleinft schreef:soms moet je ze gewoon aanpakken voordat ze respect voor je hebben.
Lindy1982 schreef:ja je hebt respect afdwingen en RESPECT afdwingen tuurlijk moet de koe zijn plek weten maar met een hamer op zijn hoofd slaan vind ik wat taboe.. en echt TE ver gaan.. net als een paard moet hij respect hebben.. maar die ransel je ook niet af
Lindy1982 schreef:je bent wel met iets onnatuurlijks bezig bij een koe.. je zet hem vast in hokje zij kan niet vluchten.. kan geen natuurlijk gedrag vertonen.. en dan word het geschoren is ook al vreemd en eng.. mensen die aan haar zitten wat al niet veel gebeurd met een koe.. en ja de een heeft een grotere overlevings drang dan een ander..
Heb mijn paard ook geschoren.. Vond dit ook dood eng.. Ze komt uit het wild vandaag en heeft dus de eerste 4 jaar van haar leven geen tot nauwelijks mensen gekend.. Ndat bleek dat ze het eng vond ben ik haar niet gaan afrossen.. terwijl ik ook bijna werd geplet etc.. afrossen word het alleen maar dubbel bang van.. het heeft niets met respect te maken..
Ik heb haar gekalmeerd en bij de dierenarts een lichte verdoving gehaald.. waarna het zonder strijd en rustig verlopen is...
Dit is ook mogelijk bij een koe.. maar ja het kost geld