Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
berpie schreef:wins hier was ik al een beetje bang voor.
Meeste pasgeboren kittens poepen en plassen al vanf de eerste dag dus vond het advies van je dierenarts niet echt posietief.
Er zijn uitzonderingen maar we hebben het dan over kittens die bij de moeder zijn, flessekinderen hebben een hele andere aanpak nodig.
Die harde buik wijst erop dat de ontlasting in de weg zit, als je hier niets aan doet gaat je kitten dood, helaas de werkelijkheid.
Als je echt niet weet wat te doen, iedere dierenarts heeft een noodnummer, er is altijd een dierenarts bereikbaar voor spoedgevallen.
Stop met melk geven, flessenmelk is ook zwaarder verteerbaar dan moedermelk meschien zit daar het probleem, omdat je zo weining ervaring hier in hebt raad ik je echt aan contact op te nemen met de diereanarts, ook de dierenambulance kan je raad geven, nee het klopt niet dat dierenambulance de kittens in lat slapen, absoluut niet.
Wacht niet langer maar onderneem iets voor het te laat is.
Heb je hem ondertussen wel zelf gemasseerd.
(edit) als je besluit omniet naar de dierenarts toe te gaan, neem dan het stop met melk geven niet te serieus, verdun de melk dan met meer water zodat de ontlasting zachter word.
Toch en ik spreek uit ervaring vind ik dat je al lang bij de dierenarts had moeten zijn, als je a zegt moet je ook b zeggen en toegeven dat je er geen ervaring mee hebt en hulp nodig hebt.
Je zal me wel een zeur vinden maar als je kitten niet gauw poept komt het gewoon niet goed.
poes schreef:Helemaal TOP wat jij doet!!!
Ik heb er ook 2 opgevoed, na een tijd werd ik vanzelf alle 2u wakkerHet is wel zwaar hoor, maar je hebt er wel een leuk vriendje aan. Ik hoop dat hij het haalt! Ik heb ook een zwart-grijs gemarmerde knul uit het asiel
Raylaatje: asielen zitten bomvol en men heeft daar dus niet zomaar even de vrijwilligers over die hier ook de tijd voor hebben...Vaak eindigt zo'n kleintje met een spuitje of in de diepvries in een asiel...