Geeft Frontline wonden?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Geeft Frontline wonden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:09

Marrie schreef:
Dat is toch wat ik zeg...

Fijn dat het bij haar wel werkt maar bij 10 anderen weer niet Knipoog
Zo kan je eeuwig dat ja en nee spelletje blijven spelen...

presies, cruciaal punt, frontline werkt niet en dan ga je ook het risico niet nemen
bij ziektenbeelden als een ernstige vlooien allergie, zijn middelen die wél goed hun werk doen
en daar gaat het om. De rest is allemaal een laatste stuiptrekking HELAAS.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:28

Zucht.
Als jij in jouw omgeving hoort dat Frontline nog wel werkt en jij daar wel goede ervaring mee hebt, stop jij er dan accuut mee?

Ik niet hoor. Wij hebben ook nog een tijd lang frontline gebruikt wat wel goed ging hier.

Maar afijn, het ging over wonden in de nek door frontline. Niet over recistentie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:29

Nikki__ schreef:
Zucht.
Als jij in jouw omgeving hoort dat Frontline nog wel werkt en jij daar wel goede ervaring mee hebt, stop jij er dan accuut mee?

Ik wel, ik vind het welzijn van mijn huisdier belangrijker dan een koppigheid van een baasje dieniet wil luisteren die in de weg zou zitten Lachen
Middelen genoeg dus ik zie het probleem totaal niet.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-08 21:37

Als ik ergens geen negatifeit over hoor, zie ik het probleem niet om van middel te veranderen. Mijn honden deden het er prima op, maar kregen van een ander middel (geen advantage, maar die andere) juist wel weer vlooien!
Dus dan ben je niet per definitie koppig. Ik zie niet in waarom je zou moeten stoppen met een middel als het bij jouw wel werkt.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 10:22

Prima toch Nikki_ Als je het blijft gebruiken is dat je goedrecht...

Dat wij het niet meer gebruiken (ook op aanraden van DA) ook prima.

Niemand hier zegt toch dat je MOET stoppen?

Bij mij komt die rommel er gewoonweg niet meer in omdat het alleen maar erger maakt en het belang van mijn beestje gaat ten alle tijde voor Ja

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:34

Chiqa schreef:
presies, cruciaal punt, frontline werkt niet en dan ga je ook het risico niet nemen
bij ziektenbeelden als een ernstige vlooien allergie, zijn middelen die wél goed hun werk doen
en daar gaat het om. De rest is allemaal een laatste stuiptrekking HELAAS.

Rolleyes omdat hier een paar mensen schreeuwen dat het niet werkt betekend niet dat het daadwerkelijk bij GEEN dier wertkt.
Lekker over 1 kam aan het scheren zeg.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:38

Volgens mij quote ze mij en reageert ze ook op mij Knipoog
Niet per definitie dat het helemaal niet werkt maar mijne heeft een allergie. Zoals je ook in haar zin kan lezen. Gaaaap

nicole_wijh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:41

Ik heb zelf ook altijd Frontline gebruikt, totdat ik een ware vlooienplaag heb, omgevingsspray en frontline gebruikt maar bleek helaas niet te helpen.
Heb toen Advantage gebruikt....en omgevingsspray van Indoor X en gelukkig is het met dit spul wel gelukt.
Had ook een keer gelezen op internet dat vlooien op een gegeven moment immuun worden tegen de bestandsdelen van Frontline....

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:41

Dat heb ik gelezen ja.

Egni

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 11:46

Mijn kat kreeg ook kale plekken van Frontline. Schijnt idd een combi te zijn van vlooien allergie en Frontline, dan krijgen ze dat. Nu een ander merk en dat gaat prima.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 13:58

Marrie schreef:
Volgens mij quote ze mij en reageert ze ook op mij Knipoog
Niet per definitie dat het helemaal niet werkt maar mijne heeft een allergie. Zoals je ook in haar zin kan lezen. Gaaaap

Dankjewel, de boodschap naar jou toe is blijkbaar duidelijk, en daar ging het me ook om Lachen

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 14:21

Resistentie bij vlooien is niet aangetoond, Frontline is een geregistreerd middel wat inhoud dat er constant onderzoek naar gedaan wordt. Mocht er een verminderde werking ontdekt worden verloopt de registratie.
Mensen vergeten altijd dat als ze 5 vlooien op hun dier vinden er 95 in onvolwassen stadia in huis liggen, en de poppen wel een jaar kunnen overleven. Dit samen met een verhoogde infectiedruk vanwege temperatuurstijging, zorgt ervoor dat huisdiereigenaren frequenter moeten ontvlooien, en vooral ook de omgeving behandelen.
Al die praatjes over resistentie op internet worden de wereld ingeholpen door de concurrenten, en dierenartsen die meer marge behalen op andere producten.
Wat betreft kale plekken en wonden, dat is een bijwerking die heel soms bij een enkel dier voorkomt. In dat geval geen Frontline meer gebruiken dus.
Ik zou zeggen, verdiep je eerst eens in de vlooiencyclus en de werking van producten, voordat je gaat roepen dat een middel niet meer werkt! Zelfs de bekende parasitoloog dr. Overgauw geeft aan dat resistentie niet aangetoond is Sigaar
(waar ik al deze wijsheid vandaan haal? Ik heb me wél verdiept in de middelen waar ik mijn dieren mee behandel Cool )

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 16:10

sanne222 schreef:
Resistentie bij vlooien is niet aangetoond, Frontline is een geregistreerd middel wat inhoud dat er constant onderzoek naar gedaan wordt. Mocht er een verminderde werking ontdekt worden verloopt de registratie.
Mensen vergeten altijd dat als ze 5 vlooien op hun dier vinden er 95 in onvolwassen stadia in huis liggen, en de poppen wel een jaar kunnen overleven. Dit samen met een verhoogde infectiedruk vanwege temperatuurstijging, zorgt ervoor dat huisdiereigenaren frequenter moeten ontvlooien, en vooral ook de omgeving behandelen.
Al die praatjes over resistentie op internet worden de wereld ingeholpen door de concurrenten, en dierenartsen die meer marge behalen op andere producten.
Wat betreft kale plekken en wonden, dat is een bijwerking die heel soms bij een enkel dier voorkomt. In dat geval geen Frontline meer gebruiken dus.
Ik zou zeggen, verdiep je eerst eens in de vlooiencyclus en de werking van producten, voordat je gaat roepen dat een middel niet meer werkt! Zelfs de bekende parasitoloog dr. Overgauw geeft aan dat resistentie niet aangetoond is Sigaar
(waar ik al deze wijsheid vandaan haal? Ik heb me wél verdiept in de middelen waar ik mijn dieren mee behandel Cool )

Helemaal eens en precies dat wat ik bedoelde. Jij verwoord het alleen erg duidelijk. Haha!

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:33

Sanne22; goed verwoord! Zo bedoel ik 't nou ook.

sanne222

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 18:51

Wilawander schreef:
Helemaal eens en precies dat wat ik bedoelde. Jij verwoord het alleen erg duidelijk. Haha!

Dank je Knipoog
Ik word altijd zo moe van die mensen die de spreekwoordelijke "klok wel hebben horen luiden maar niet weten waar de klepel hangt", dat ik me geroepen voelde om een berichtje te plaatsen Haha!
Jammer dat mensen niet het probleem bij zichzelf leggen, maar meteen een product de schuld geven...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 19:49

sanne222 schreef:

Maak je geen zorgen meid Lachen De dierenartsen die mij dit advies hebben gegeven, adat ik voor de zoveelste maal een prednison kuur voor mijn arme kat kwam halen, hebben mijn dit advies gegeven,
zij hebben klinieken door het hele land zitten.
Toch prettig dat mn schat nu geen prednison meer hoeft toch?

Ga jij nu beweren dat zij zich hierin niet verdiept hebben en jij iets meer gestudeerd hebben
dan deze vakmensen? Lachen

Feiten liggen dr hoor, geen prenison meer, geen vlooien allergie Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:41

sanne222 schreef:

OK dan!

Chiqa schreef:
Feiten liggen dr hoor, geen prenison meer, geen vlooien allergie Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Dan werkt het voor jou hond niet nee, dat heb je nu eenmaal. Maar zoals vaker gezegd hoeft die ene ervaring niet te betekenen dat Frontline meteen troep is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:47

magda_90 schreef:
Dan werkt het voor jou hond niet nee, dat heb je nu eenmaal. Maar zoals vaker gezegd hoeft die ene ervaring niet te betekenen dat Frontline meteen troep is.

Heb je niet eens de moeite genomen om écht te lezen wat ik al die tijd schreef?
Nee blijkbaar niet....Beetje triest dit.

Als je echt die moeite had genomen ipv jezelf zo in de weg te zitten om je tegendeel te bewijzen
had ik namelijk geschreven dat ik een kat had, geen hond.
En dan nog iets....Ik heb ZELFS beweerd dat frontline bij honden nog prima werkt.

Dus voortaan even góed lezen voor je reageerd svp, dan kunnen we weer verder praten.

Des te meer redenen om geschoolde dierenartsen te vertrouwen op hun adviezen! Ja
Die weten immers wél waar ze over praten.

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:49

Omdat ik die ene fout maakte reageer je dus zo. Ik heb alles gelezen ja, maar om nu van iedere bokker te onthouden of ze een hond of kat hebben.

Het gaat er mij om dat er nogal stellig iets wordt beweerd wat eigenlijks niet zo is.

En tja, mensen triest noemen vind ik triest, dan ben je zelf niet al veel beter Knipoog

Wilawander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-08 21:54

Heb ook de ervaring dat mensen problemen van hun dieren op een medicijn of iets dergelijks gooien. Niet perse Frontline maar in het algemeen. Terwijl een allergie tegen medicatie zo zelden voorkomt.
Het is makkelijk om te zeggen het komt daar en daar van ipv een dier grondig te onderzoeken naar de daadwerkelijke oorzaak.

Mar__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 09:14

magda_90 schreef:

Voor mij is het troep, dat het voor een ander niet zo heeft te zijn, kan! Dat hoor je mij ook niet zeggen... En daarbij spreek ik niet over een ene ervaring want bij de kat van mijn ouders werkt het wel!

Ik vertrouw toch eerder mijn eigen dierenarts (die ook weet hoe mijn kat eruit zag) dan iemand hier op Bokt die zich er in verdiept zou moeten hebben...
Dus ik volg de raad van mijn dierenarts en de tijd zal het leren of Advantage wel werkt bij d'r. En dat heeft imo niks te maken met 'ik heb de klok horen luiden blabla' maar kijkend naar het welzijn van mijn dier...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 15:31

magda_90 schreef:
Omdat ik die ene fout maakte reageer je dus zo. Ik heb alles gelezen ja, maar om nu van iedere bokker te onthouden of ze een hond of kat hebben.

Het gaat er mij om dat er nogal stellig iets wordt beweerd wat eigenlijks niet zo is.

En tja, mensen triest noemen vind ik triest, dan ben je zelf niet al veel beter Knipoog

Waarom zit je jezelf toch in de weg, heb je in een ander topic horen roepen
dat je hond ónder de vlooien zat omdat jou eigen dierenarts tegen jou gezegd zou
hebben dat de vlooien resistent zouden zijn?

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 18:36

Overdrijven is ook een vak Chiqa en jij bent er onwijs goed in.
Zal je even helpen.
Citaat:
de zomerperiode hebben enorm veel katten last van vlooien gehad omdat ze resistent tegen frontline zijn geworden (hier in de buurt iig, vertelde de da) om die reden heeft mijn hond, die iedere maand netjes zijn anti-vlooi druppels geeft gehad, al een paar keer last van vlooien gehad, gezien het hier een kattenbuurt is.

De da kon alleen maar aanraden om zo goed mogelijk te ontvlooien.

Kan aan liggen hoor.
Maar een paar keer last van vlooien is naar mijn idee toch iets heel anders dan ónder de vlooien zitten.
En hierin gaat het over de kattenvlo (en ik neem aan dat jij wel weet dat de honden en katten vlo anders zijn?!) en misschien bouwt die recistentie op in BEPAALDE delen van het land!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:49

wij gebruiken hier geen frontline maar een ander biologisch spul
is een fles met een groen snotachtige substantie die je dan aanlengt met water

word ook veel in honden kennels gebruikt en is 100% biologisch.. dus niet schadelijk voor je hond

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-08 19:52

Maar ik neem aan, om de vlooien te 'vermoorden' je toch echt gif nodig hebt?