Resistentie bij vlooien is niet aangetoond, Frontline is een geregistreerd middel wat inhoud dat er constant onderzoek naar gedaan wordt. Mocht er een verminderde werking ontdekt worden verloopt de registratie.
Mensen vergeten altijd dat als ze 5 vlooien op hun dier vinden er 95 in onvolwassen stadia in huis liggen, en de poppen wel een jaar kunnen overleven. Dit samen met een verhoogde infectiedruk vanwege temperatuurstijging, zorgt ervoor dat huisdiereigenaren frequenter moeten ontvlooien, en vooral ook de omgeving behandelen.
Al die praatjes over resistentie op internet worden de wereld ingeholpen door de concurrenten, en dierenartsen die meer marge behalen op andere producten.
Wat betreft kale plekken en wonden, dat is een bijwerking die heel soms bij een enkel dier voorkomt. In dat geval geen Frontline meer gebruiken dus.
Ik zou zeggen, verdiep je eerst eens in de vlooiencyclus en de werking van producten, voordat je gaat roepen dat een middel niet meer werkt! Zelfs de bekende parasitoloog dr. Overgauw geeft aan dat resistentie niet aangetoond is
(waar ik al deze wijsheid vandaan haal? Ik heb me wél verdiept in de middelen waar ik mijn dieren mee behandel

)