Dringende vragen over vissen! Help!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

watdanhe

Re: Dringende vragen over vissen! Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:35

1. Ik heb sluierstaart vissen van ongeveer 5cm (ik heb geen idee hoe oud ze zijn. Ik heb ze bij de dierenwinkel gekocht) Worden die nog groter als ze ouder worden?
Foto?

2. Ik heb de vissen gewoon in een bak. De bak is 40 bij 35 is dat groot genoeg?
ja
3. In de bak heb ik 1 plant. Is dat wel genoeg?
ik zou er 2 doen..!
4. In de bak heb ik steentjes. Maar niet genoeg om heel de bal mee te bedeken is dat erg? (zo ja waarom?)
Ik heb het idee dat de visjes dat leuker vinden, én daar kan je de plantjes in doen begraven zodat ze beter blijven staan
5. Hebben mijn vissen genoeg schuilplekken? Ik heb er ook nog een soort vaas achtig iets in van aardwerk waar ze in kunnen.
Vissen hoeven niet te schuilen, in de kom horen ze veilig te zijn
6. Ik heb de guppy's er gewoon bij in veel mensen zeggen dat dit niet gaat maar naar mijn idee gaat die heel goed. Ze jagen niet op elkaar.
Kan wel hoor..
7. Sinds vandaag zijn de vissen heel veel lucht aan het happen aan de bovenkant van de bak zeg maar waarom doen ze dit en is dit wel goed? En wat kan ik daar aan doen?
Niet goed! Dat betekent te weinig zuurstof! Als je er water in doet (vissen even in een andere bak) moet je de bak (zonder vissen) in de douche ztten, leeggooien, en nieuw water in spuiten, van best hoog, zo komt er heel zuurstof in Knipoog
8. Waarom mag je de bak niet in 1 keer verschonen? Omdat ze dan gaan luchthappen?
Tuurlijk mag dat wel! maar dan moet je de vissen in de andere bak doen, de halve bak verschonen heeft geen zin,van vies naar half vies is alsnog vies Knipoog!
9. Hoe kan ik het best de bak verschonen? En hoe vaak moet hij verschoond worden?
Zie vraag 7! Ong. eens per 4 weken..?
10. Ik twijfel heel veel of de tempratuur van het water wel goed is. De één zegt dit de ander zegt dat. Mijn vissen staan op mijn kamer en hebben geen thermostaat. Ik weet niet hoe warm het op mijn kamer is maar is het nou wel of niet warm genoeg?
Je kan het beste proberen om het water net zo koud/warm te laten zijn als het vorige water, als je het te koud/warm doet kunnen ze voor lange tijd in shock raken!

11. Hoe lang gaat mijn plantje mee?
DIe van mij gaat al 2 jaar me Knipoog Je moet er wel heel voorzichtig mee omgaan, ze gaan zo dood! Knipoog Met de mijne gaat het best goed, zo goed zelfs dat ie door d bovenkant van de deksel heenkomt Tong uitsteken

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:38

sax89 schreef:
vroeger had iedereen zn vissen in een ronde kom. nu ze er achter zijn dat het waarschijnlijk gek voor de vissen is om rondjes te zwemmen is iedereen in eens panies over de grote van de kom.

er zwemmen nog genoeg goudvissen in een bloemenvaas rond hoor, maak je daar maar zorgen om.
vissen zijn vissen en die gaan echt niet zomaar dood hoor, ze zijn behoorlijk sterk

Tuurlijk is dat ook erg! Maar dat betekent niet dat dit niet erg is!
Dat is net zoiets als zeggen dat je in Nederland niets aan de dierenmishandeling moet doen want in China is het nog veel erger en daar moet je je eerst zorgen om maken. Dat slaat ook nergens op.

Jij bent gewoon aan het proberen om het goed te praten. Je wilt voor jezef waarschijnlijk niet toegeven dat wat je doet gewoon echt zielig is voor je vissen.
Dat ze niet dood gaan betekent nog niet dat ze gelukkig zijn!

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:38

watdanhe schreef:
verhaal

OH MY GOD.

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:39

we gaan een beetje off topic, maar ik kan je wel vertellen dat een vis een geheugen heeft dat niet verder gaat dan blub.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:39

Oooh ik zie in je profiel dat je bij een vissen winkel werkt...
Jij bent waarschijnlijk zo iemand die mensen als de TS, die er nog niets vanaf weten, vertellen dat ze best goudvissen in een bakje van 50x40 kunnen houden?

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:42

sax89 schreef:
we gaan een beetje off topic, maar ik kan je wel vertellen dat een vis een geheugen heeft dat niet verder gaat dan blub.

Vandaar dat ze meteen naar de voorkant van het aquarium zwemmen als ze mij de kamer in zien lopen? Omdat ze weten dat ze voer krijgen? Als ze zo'n kort geheugen ahdden zouden ze dat niet weten.

Heb je wel eens ramirezi's gezien die eitjes hebben? Die graven een kuil,. dat doen ze drie dagenv voordat de babies uit de etijes komen.

Drei dagen later weten ze nog exactw aar die kuil is en leggen ze de babies erin.

Zou wel zielig zijn voor die babies als paps en mams daarna ook vergeten dat die beebies daar liggen he?

Want ze verzorgen ze namelijk om de beurt, maar nee volgens jou weten ze na 2 secondes niet meer dat ze uberhaupt beebies hebben!

Complete onzin dus wat je zegt.

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:42

watdanhe schreef:
ja

5. Hebben mijn vissen genoeg schuilplekken? Ik heb er ook nog een soort vaas achtig iets in van aardwerk waar ze in kunnen.

6. Ik heb de guppy's er gewoon bij in veel mensen zeggen dat dit niet gaat maar naar mijn idee gaat die heel goed. Ze jagen niet op elkaar.
Kan wel hoor..

7. Sinds vandaag zijn de vissen heel veel lucht aan het happen aan de bovenkant van de bak zeg maar waarom doen ze dit en is dit wel goed? En wat kan ik daar aan doen?
Niet goed! Dat betekent te weinig zuurstof! Als je er water in doet (vissen even in een andere bak) moet je de bak (zonder vissen) in de douche ztten, leeggooien, en nieuw water in spuiten, van best hoog, zo komt er heel zuurstof in Knipoog

8. Waarom mag je de bak niet in 1 keer verschonen? Omdat ze dan gaan luchthappen?
Tuurlijk mag dat wel! maar dan moet je de vissen in de andere bak doen, de halve bak verschonen heeft geen zin,van vies naar half vies is alsnog vies Knipoog!

Alsjeblieft zeg!
Je mag een bak in 1x verschonen? Niet doen.
Je kunt guppy's bij sluierstaarten zetten? Ja het kan wel.. Of ze het volhouden is een tweede.

Misschien een idee om je eerst ècht in vissen te verdiepen voordat je gaat proberen andere mensen raad te geven? Lachen

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:43

MariekeVol schreef:
Jij bent waarschijnlijk zo iemand die mensen als de TS, die er nog niets vanaf weten, vertellen dat ze best goudvissen in een bakje van 50x40 kunnen houden?

toevallig werk ik met dode vissen

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:44

sax89 schreef:
MariekeVol schreef:

Hahaha Huilen van het lachen
Sorry dat kwam heel grappig over, ik dacht eerst dat je bedoelde dat alle vissen dood gingen Tong uitsteken

Okee gelukkig maar dat je geen levende vissen verkoopt Lachen

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:44

sax89 schreef:
MariekeVol schreef:

HAHAHAHAHAHA die is zo geniaal dat het gewoon erg is! Ik kan nu wel iets zeggen maar doe het maar niet.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:51

sax89 schreef:

Ik kan jou vertellen dat je je dan maar als de sodemieter beter moet laten informeren, weet niet waar je dit vandaan hebt maar goed is het niet.

Op de rest zal ik nog uitgebreid terug komen, wat ik hier voorbij zie komen daar valt mn mond van open Verdrietig

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 11:54

Om 2 uur worden de vissen opgehaald!

Nu ga ik bezig met mijn guppy's. Moeten ze nou ik warm of koud water ik hoor zoveel verschillende meningen dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 11:54

Hallo Inez,
heb nog een splinternieuwe liggen die is echter 100 watt.
kun je zo komen halen, kost 10,00 euro.
mail maar als je hier mee akoord gaat
vr.gr. dirk

Is dit wat? voor mijn vissen (als ze die nodig zouden hebben?)

sax89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:56

als je er verder op ingaat is alles zielig, en moeten alle vissen in de zee zwemmen. maar wacht dat is ook zielig, want wij mensen vangen ze en eten ze op.....
en worden ze gekaakt, gevild, gefileerd, bevroren en uiteindelijk opgegeten. das toch ook zielig.

kan me niet zo heel veel deren. een vis is een vis en smaakt heerlijk
maarja das zo offtopic of niet soms. maargoed ik reageer hier niet meer omdat dit echt nergens meer overgaat. sorry hiervoor TS

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:56

Iney schreef:

Nu ga ik bezig met mijn guppy's. Moeten ze nou ik warm of koud water ik hoor zoveel verschillende meningen dat ik niet meer weet wat ik moet geloven.

Als je de visjes gelukkig wilt maken en lang van ze wilt genieten dan koop je een verwarming en zet je die tussen de 22-25 graden. Het is echt veel beter voor ze. Ze komen uit de Amazone en daar is het ook warm.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:58

Guppen zijn subtropische vissen, dus houdt ze iets boven de 20graden en dan zitten ze super!

MariekeVol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:58

Iney schreef:

Helemaal goed! Haha!
Nu kun je een mooi bakje maken voor je guppies.
Warm water is beter!
Dat verwarmingselement lijkt me opzich goed maar van de techniek heb ik niet zoveel verstand, ik had alles in 1 keer gekocht.
Je kunt het even vragen in het aquatopic.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 11:59

sax89 schreef:
als je er verder op ingaat is alles zielig, en moeten alle vissen in de zee zwemmen. maar wacht dat is ook zielig, want wij mensen vangen ze en eten ze op.....
en worden ze gekaakt, gevild, gefileerd, bevroren en uiteindelijk opgegeten. das toch ook zielig.

kan me niet zo heel veel deren. een vis is een vis en smaakt heerlijk
maarja das zo offtopic of niet soms. maargoed ik reageer hier niet meer omdat dit echt nergens meer overgaat. sorry hiervoor TS

Nee dat blijkt wel.

Oh dan hoeven we ook niks aan dierenmishandeling te doen, want ergens anders is het nog erger. Verwaarlozing mag ook gewoon vanaf nu, want in zn eentje red zo'n dier het ook niet, het moet al blij zijn dattie uberhaupt nog leeft!

Overigens ik weet niet waar je vandaan haalt dat mensen guppies vangen en opeten? Of dat die in zee horen te zwemmen?

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:00

Ik denk zelf eigenlijk dat 50 watt al goed is, maar 100 watt is ook zeker wel genoeg.
Ergens rond de 20 graden is prima

watdanhe schreef:
---

.... Lips are sealed

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:02

Mindfields schreef:
watdanhe schreef:
verhaal

OH MY GOD.

Hmpf! Wat denk jij wel niet hee!

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:02

mindfields, ik raad 22/23 graden aan. Omdat het alg vanaf 24 (zei ik eerst 25? het is 24 Knipoog ) graden veel harder gaat groeien en dan verstikt de boel sneller.

ik zou ook echt een verwarming kopen Ja die dingen gaan ook erg lang mee, dus is niet iets wat je vaak geld gaat kosten.

InezFlip

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-08 12:05

okee,

dan koop ik die verwarming en dan?
Want moet er op mijn bodem liggen?

watdanhe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:07

MariekeVol schreef:
watdanhe schreef:
ja

Kan wel hoor..

Alsjeblieft zeg!
Je mag een bak in 1x verschonen? Niet doen.
Je kunt guppy's bij sluierstaarten zetten? Ja het kan wel.. Of ze het volhouden is een tweede.

Misschien een idee om je eerst ècht in vissen te verdiepen voordat je gaat proberen andere mensen raad te geven? Lachen

Ik weet niet wat jij denkt hoor, maar al mijn guppen zijn +- 2 jaar of zelfs ouder! Bejaard dus Tong uitsteken Ze zien er harstikke goed uit, bij mij leven ze nog langer als in de dierenwinkel (logies, daar zitten ze met ze 50e in een bakje) Verschoon ze altijd in 1x, heb een vaste temperatuur, 20graden, en ik durf te wedden dat ze volgend jaar ook nog leven!

Pikeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:09

Iney schreef:
okee,

dan koop ik die verwarming en dan?
Want moet er op mijn bodem liggen?

Je verwarming zet je op 20 graden, en die plak je met zuignapjes aan je raam (ergens achterin ofzo, net wat je mooi vind)
Ik heb zelf in 3 van mijn aquariums zand, vind het toch het fijnst maar er is genoeg ander spul wat je op de bodem kan doen. Allemaal een kwestie van smaak.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-08 12:11

je kan even kijken op internet. Het vermogen dat je nodig hebt hangt af van de hoeveelheid water in je bak. Dat moet je even uitrekenen om te zien wat je nodig hebt.
ik zal zo even zoeken voor je op internet, ik ben nu bezig met mijn aquarium verschonen (haha, toepasselijk) en dr moet weer water bij.