Laat jij je kat naar buiten?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

IKbenEllen

Re: Laat jij je kat naar buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:24

Nee precies, er is maar 1 goede manier Rolleyes

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:34

Diablo schreef:
IKbenEllen schreef:
Bovendien mogen de "binnenkatten" hier over het algemeen wel in de tuin, maar daar wordt voor het gemak even overheen gekeken.
Mijn paarden wil ik ook niet 24/7 buiten, 's avonds fijn op stal.

Ik bedoel jou ook niet. Ik bedoel degenen die vinden dat katten koste wat kost buiten zouden moeten kunnen, omdat het anders zielig is. Ze zouden hun instincten en behoeften moeten kunnen bevredigen, maar als het een dure raskat is, kunnen ze wel begrijpen dat hij binnen moet blijven. Dan zijn de behoeften en instincten kennelijk niet zo belangrijk meer....

Ik heb ook 5 dure raskatten ( heb voor bijna 4000 euro katten lopen) maar vinden mij ook een egoist dat ik ze niet buiten laat.. Nou me hoela je auto laat je ook niet draaiend voor de deur staan dat ze die zo mee kunnen nemen ... Gaat met mijn katten (bengalen-sphynx) natuurlijk wel gebeuren..

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:50

Miss_Shet schreef:
.Nu is het wel zo dat ik me er wel van bewust ben dat ze evt aangevallen zou kunnen worden door een hond oid.Dat is het risico dat ik en mijn kat nemen.

dat is het risico wat JIJ neemt als eigenaar,de kat weet niet beter!!

en binnenkatten,kunnen toch ook buitenlopen in een omheinde tuin??dat is verantwoordelijkheid nemen voor je huisdier.

mijn honden lopen toch ook in een afgezette tuin..gooi ik toch ook niet op straat en laat ze overal maar rondlopen,alleen wordt het algemeen van een kat geaccepteerd,en gezegd dat ze en jachtinstinct hebben,nou aan het jachtinstinct van mijn honden mankeerd anders niets hoor,zullen echt heel veel lol hebben bij andere mensen in tuinen,achter mensen aan ook...en ook achter andere mensen hun huisdieren aan,alleen wordt dat niet geapricceerd van een hond,en geaccepteerd..

sterker nog,weet zeker dat ik binnen 5 minuten oom agent hier op de stoep hebt staan,en een hele dikke prent krijg...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 23-11-07 12:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Amantje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:51

kimmie261 schreef:
Miss_Shet schreef:
.Nu is het wel zo dat ik me er wel van bewust ben dat ze evt aangevallen zou kunnen worden door een hond oid.Dat is het risico dat ik en mijn kat nemen.

dat is het risico wat JIJ neemt als eigenaar,de kat weet niet beter!!

en binnenkatten,kunne toch ook buitenlopen in een omheinde tuin??

mijn honden lopen toch ook in en afgezette tuin..gooi ik toch ook niet op straat en laat ze overal maar rondlopen,alleen wordt het algemeen van een kat geaccepteerd,en gezegd dat ze en jachtinstinct hebben,nou aan het jachtinstinct van mijn honden mankeerd anders niets hoor,zullen echt heel veel lol hebben bij andere mensen in tuinen,enz enz...

Helemaal mee eens ROFL

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 12:54

Vind ik ook. Er is toch ook een tussenoplossing. Het is toch niet: of nooooooit buiten, of heeeelemaal los buiten.
Er bestaat toch ook nog zoiets als een afgezette tuin oid. Dan hebben ze evengoed zon en frisse lucht.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:04

Omdat het een dure kat is houd dit niet in dat deze geen instict heeft...

Je hebt zelf aangegeven dat je de tuin hebt afgeschermd, dit vindt ik voor iemand die dure katten houd een goede oplossing, ik snap heus wel dat je die liever niet buiten laat lopen...

Maar buiten blijft een pré....

Babsiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:04

Dat hebben ze hier ook, een 20x6 grote tuin waar ze zich in uit kunnen leven maar daar niet uit kunnen komen Clown

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:06

Binckydenice schreef:

Je hebt zelf aangegeven dat je de tuin hebt afgeschermd, dit vindt ik voor iemand die dure katten houd een goede oplossing, ik snap heus wel dat je die liever niet buiten laat lopen...

Dus die oplossing geldt alleen voor dure katten

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:08

precies ik heb "goedkope"honden,maar voor mij zijn ze onbetaalbaar,alsof geldwaarde de waarde aan het dier geeft,een dier heeft de waarde in hoeveel je van hem houdt,en of die nou gratis was,of 1000 euro,dat moet niet uitmaken...

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:11

IKbenEllen schreef:
Binckydenice schreef:

Dus die oplossing geldt alleen voor dure katten

Nee, jij hoort alleen wat je wilt horen...
Ik vindt dat iedere kat naar buiten hoort te kunnen, ik ben al lang blij dat er mensen zijn die toch een oplossing zoeken om hun kan naar buiten te laten in plaats van ze heel egoistisch helemaal binnen te houden...

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:12

kimmie261 schreef:
precies ik heb "goedkope"honden,maar voor mij zijn ze onbetaalbaar,alsof geldwaarde de waarde aan het dier geeft,een dier heeft de waarde in hoeveel je van hem houdt,en of die nou gratis was,of 1000 euro,dat moet niet uitmaken...

Sjuust Kimmie!

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:14

IKbenEllen schreef:
kimmie261 schreef:

Sjuust Kimmie!

Dat is ook niet wat ik zeg maar goed....

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:15

Het is blijkbaar niet alleen voor mij onduidelijk dan.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:17

Dat maakt voor de eigenaar zelf waarschijnlijk ook niet uit, maar voor de 'onwetende' medemens wel. Zoals ik in een vorige post al eens schreef.

Ik kan wel denken: boeien dat Snoetje 500,- kostte, ze mag lekker naar buiten! Maar mijn goedbedoelende medemens denkt alleen maar "dat hoort vast niet" en gaat 'redden'. En het risico van stelen is denk ik toch wel groter dan bij een gewone cyperse kat waar er zoveel van rondlopen.

Resultaat: ik ben Snoetje kwijt en/of mag haar na betaling van 50,- weer in het asiel ophalen.

Dat is dus een overweging om ze niet zomaar los te laten lopen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:20

Dat is voor een raskat inderdaad een extra reden, buiten al mijn "onzin" redenen Knipoog

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:20

Maanling schreef:
Dat maakt voor de eigenaar zelf waarschijnlijk ook niet uit, maar voor de 'onwetende' medemens wel. Zoals ik in een vorige post al eens schreef.

Ik kan wel denken: boeien dat Snoetje 500,- kostte, ze mag lekker naar buiten! Maar mijn goedbedoelende medemens denkt alleen maar "dat hoort vast niet" en gaat 'redden'. En het risico van stelen is denk ik toch wel groter dan bij een gewone cyperse kat waar er zoveel van rondlopen.

Resultaat: ik ben Snoetje kwijt en/of mag haar na betaling van 50,- weer in het asiel ophalen.

Dat is dus een overweging om ze niet zomaar los te laten lopen.

ROFL dat vind ik echt onzin...

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:23

Wat is onzin? Dat raskatten gestolen worden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:25

Onze kat is gratis, die mag dus buiten lopen Clown

Nee even serieus, wil onze kat naar buiten dan gaat hij wil hij binnen is hij binnen.

Nu vind hij het buiten heerlijk en is hij ook heel voorzichtig. Hij gaat niet op andere mensen af en is als de dood voor auto;s. Zo bang ben ik niet dat er iets met hem zal gebeuren. En hij mag lekker buiten spelen.

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 13:29

Binckydenice schreef:
ROFL dat vind ik echt onzin...

Wie had dat nou gedacht Rolleyes

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 15:15

Binckydenice schreef:

Eerder in dit topic heb je anders wel commentaar op iemand die 5 raskatten heeft en die alleen maar in de tuin laat. Dan zeg je dat ze opgesloten zitten.....
Waarom vind je dan nu dat een afgeschermde tuin een goede oplossing is voor iemand die dure raskatten heeft? En waarom mag het dan wel? Heeft een dure raskat niet de behoefte om vrij te kunnen leven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:37

Mijn kat is ook duur, peperduur maar mag gewoon heerlijk buiten lopen.

sherif

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:42

wat zijn al die bejaardenmensen die een kat in het bejaardentehuis hebben toch egoistisch (moeten die ook maar afgenomen worden omdat ze hun kat niet buiten kunnen laten lopen) Bloos ...en wat te denken van mensen die op een flatje wonen mogen die ook geen katten houden??? Kijk eens om je heen hoeveel zwerfkatten er rondlopen of in het asiel zitten...ik denk dat 9 van de 10 katten die niet buiten kan komen, een beter leven hebben dan de zwerfkatten die afgedankt op straat leven of zielig in het asiel zitten!

Miss_Shet

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 16:57

Mijn kat is inmiddels 12 jaar en komt ook al zo lang buiten,zou een beetje erg zijn om nu te zeggen dat ze niet meer naar buiten mag.Ik heb een echte buitenkat die eigenlijk alleen s'nachts binnen komt om te slapen.Als haar nu ook iets zou overkomen waardoor ze niet meer naar buiten kan laten we haar inslapen.
Ik begrijp best dat mensen het niet met me eens zijn,maar ieder zijn eigen mening.We hebben daar 12 jaar geleden voor gekozen omdat we beiden werkten en we vonden dat ze niet de hele dag alleen binnen hoefde te blijven en op ons zat te wachten.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:15

Diablo schreef:
Binckydenice schreef:

Eerder in dit topic heb je anders wel commentaar op iemand die 5 raskatten heeft en die alleen maar in de tuin laat. Dan zeg je dat ze opgesloten zitten.....
Waarom vind je dan nu dat een afgeschermde tuin een goede oplossing is voor iemand die dure raskatten heeft? En waarom mag het dan wel? Heeft een dure raskat niet de behoefte om vrij te kunnen leven?

Juist wel, dat is wat ik de hele tijd al aangeef...
Maar ik vindt een volledig afgezette tuin beter dan dat ze alleen maar binnen moeten zijn. Mijn buurvrouw heeft een siamees, die loopt bij ons ook gewoon buiten, deze is nog nooit gestolen hoor... Maar hij mag wel lekker naar buiten zelf als dure raskat zijnde.

Binckydenice

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-07 17:17

sherif schreef:
wat zijn al die bejaardenmensen die een kat in het bejaardentehuis hebben toch egoistisch (moeten die ook maar afgenomen worden omdat ze hun kat niet buiten kunnen laten lopen) Bloos ...en wat te denken van mensen die op een flatje wonen mogen die ook geen katten houden??? Kijk eens om je heen hoeveel zwerfkatten er rondlopen of in het asiel zitten...ik denk dat 9 van de 10 katten die niet buiten kan komen, een beter leven hebben dan de zwerfkatten die afgedankt op straat leven of zielig in het asiel zitten!

Nee, de mensen in het bejaarde tehuis moeten dan geen kat nemen als ze de deur er niet voor open kunnen doen. Wat als dat beest in nood zit binnen, dan kan ze baasje niets doen want die kan niet op staan? Vreemd....

En de katten in het asiel zijn soms beter af dan mensen thuis hoor...
Daar hebben ze goede verzorging en alle benodigdheden in huis, dat hebben veel mensen niet....