Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

Re: Dierenleed (zeer schokkend 18+)

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:20

LimaGentle schreef:
Snoevie schreef:
goh dat is wel super zeg!

ik bedenk me net ook zoiets,in bijvoorbeeld Belgie zijn zulke dieren niet verboden,probeer ze dan daar aan een baasje te helpen!

daar zijn we al met man en macht mee bezig Knipoog

en er zijn er al heel wat door gesluist naar belgenland Haha!

echt?
wat fantastisch,worden ze dan ook wel getest op karakter?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:24

naadje24 schreef:
uhm ja daar gaan we weer ..ik kan het niet laten...
maar is het asielbeleid ook niet om een bepaalde reden in het leven geroepen?
maar als een illegaal maar lief is en hard werkt dan worden er volop handtekeningen verzameld zodat diegen mag blijven

en jullie zijn het daar wel mee eens maar wij mogen dus geen handtekeningen verzamelen voor de lieve honden die afgemaakt worden? Verward
ik verzamel echt niet voor de bijters hoor

Ook ik raad mensen aan om hun kruising niet teveel te showen enz.. en ik raad mensen aan om zo'n ras met stamboom te kopen...

maar de discussie is al zo vaak gevoerd....het zal altijd wel zo blijven..

Ben zelf ook een illegale en ben heeeeeel lief Haha! en heb altijd hard gewerkt maar ik mocht ook zonder pardon Nederland verlaten. Dus wat betreft zegt dat NIETS voor mij. Het is gewoon zo dat het de schuld is van de eigenaren dat deze lief onschuldige honden in een asiel zitten, niet die van de wet. Als die pupkopers nu eens hard aangepakt worden, dan komen er ook geen onschuldige honden in het asiel. Tja en wat betreft niet verzamelen voor die bijters, het is blijkbaar alles of niets. Denk je nu echt dat ze OVERAL ze zo'n pitbull vinden netjes een testje met ze gaan doen, de lieve mag blijven de aggressieve mag dood? Dus alleen lieve pits en (papierloze) Stafs zijn welkom in Nederland Vork Dat is gewoon te ver gezocht. Zo veel geeft Nederland (en de wereld) om de honden niet. Ik vind het ook onrealistisch om DAT te verwachten...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 21:29

een hond die on beslag is genomen laten testen is een kleine moeite!!!

en het is ook de schuld van de illegale zelf dat ze het land uit worden geplaatst...hadden ze het maar netjes volgens de regels moeten doen!

klinkt hard en gemeen he? ja zo klinkt het dus ook voor de iegenaren van de wel lieve in beslag genomen honden...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-07 23:09

Ik ben nog steeds voor een fokbeleid... en indd de eigenaren EN de fokkers aanpakken. Maar de honden die er nu eenmaal zijn en niet agressief getest zijn, hoeven niet dood voor mijn part.
En naadje, ik vind dat je een gewaagde vergelijking heb gemaakt de vorige blz... Ik kreeg een OW voor een vergelijking die ik maakte Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:10

Het is inderdaad een gewaagd vergelijking, nu ben ik niet zo dat ik ga temmen oid, maar goed.
Ja, een illegale moet zich aan de regels houden inderdaad, en anders worden ze ook Nederland uitgezet. Je zegt het zo mooi, maar tegelijk ben je tegen illegale honden in beslag nemen. Ik snap je vergelijking maar het zegt mij niets, het veranderd mijn mening heus niet. (Ondanks je zo hard mogelijk probeert te zijn Knipoog )

Maar leg eens uit, wat wil je nu precies bereiken met je handtekeingen? Dat het hele wet gewoon weggaat? Dat alleen lieve pits en stafs in Nederland mogen blijven? Lovers Vertel.. Vork

@Griebels; Waarom zouden de lieve honden mogen blijven? Waarom kan men niet snappen dat die honden illegaal zijn en er een grote kans bestaat dat ze afgepakt worden, en af worden gemaakt? Dus omdat mensen tegen de wet in gaan, moet Nederland dit maar door de vingers zien en de 'lieve' hondjes maar ff uitzonderen? Nee, dat gaat de eigenaar die wel zn hond heeft moeten inleveren zeker begrijppen. Je kan nu eenmaal geen enkel hond als 100% betrouwbaar stempelen. Er kan zoveel voor een hond veranderen in zo weinig tijd, of zo weinig moeite.
Ik ben aangevallen en gebeten door een hond omdat hij mij aanzag als een jongen die hem bijna elke dag met stenen bekogelde en naar hem ging schreeuwen. Hij bezorgde de krant en de hond hoorde hem dus elke ochtend langs komen, en dan begon het gezeik weer. Ik bezorgde een tijdje de krant, ik kom op een ochtend langs en hond sprong zo over het hek heen en hing in mn been. Zoiets is niet te plannen, en ook moeilijk te voorkomen. Dit kan elke hond gebeuren, JA, dit was ook zeker geen pit of Staf, maar hoe kun je nu zeggen dat een specifieke pit of staf NIET aggressief is? Terwijl elke hond zoiets als boven genoemde kan hebben, je kan dus geen ENKELE hond als 100% NIET aggressief stempelen.

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:21

griebels schreef:
Ik ben nog steeds voor een fokbeleid... en indd de eigenaren EN de fokkers aanpakken. Maar de honden die er nu eenmaal zijn en niet agressief getest zijn, hoeven niet dood voor mijn part.
En naadje, ik vind dat je een gewaagde vergelijking heb gemaakt de vorige blz... Ik kreeg een OW voor een vergelijking die ik maakte Knipoog

ja misschien wel gewaagd...en die ow's ken ik ondertussen wel Knipoog
maar het zijne en blijven harde feiten,ook al wil een mod dat dan op dat moment van haar ow gevende niet erkennen...
ik kom uit voor iets wat ik VIND... een MENING dus...
ik geloof dat we altijd nog een vrije meningsuiting hebben hier in NL toch? Vork

soms wel jammer dat mensen niet voor hun eigen mening op durfe komen ....

en skitter: idd geen enkele hond!
dus ook de aggressieve niet pittbull achtige moeten ze aanpakken..zo dus ook de welgemeende rottweiler die al meermalen in het nieuws is geweest of wat dacht je van de "enge hedder" ..
maar nee hoor die ongelukken blijven gebeuren tot timboektoe en die hondenrassen worden geen controles op uitgevoerd
maar zodra als jij een lieve staff zonder papieren hebt ben je het haasje...

edit: ik quote de verkeerde Clown

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:24

Skitter schreef:
Het is inderdaad een gewaagd vergelijking, nu ben ik niet zo dat ik ga temmen oid, maar goed.
Ja, een illegale moet zich aan de regels houden inderdaad, en anders worden ze ook Nederland uitgezet. Je zegt het zo mooi, maar tegelijk ben je tegen illegale honden in beslag nemen. Ik snap je vergelijking maar het zegt mij niets, het veranderd mijn mening heus niet. (Ondanks je zo hard mogelijk probeert te zijn Knipoog )

Maar leg eens uit, wat wil je nu precies bereiken met je handtekeingen? Dat het hele wet gewoon weggaat? Dat alleen lieve pits en stafs in Nederland mogen blijven? Lovers Vertel.. Vork

@Griebels; Waarom zouden de lieve honden mogen blijven? Waarom kan men niet snappen dat die honden illegaal zijn en er een grote kans bestaat dat ze afgepakt worden, en af worden gemaakt? Dus omdat mensen tegen de wet in gaan, moet Nederland dit maar door de vingers zien en de 'lieve' hondjes maar ff uitzonderen? Nee, dat gaat de eigenaar die wel zn hond heeft moeten inleveren zeker begrijppen. Je kan nu eenmaal geen enkel hond als 100% betrouwbaar stempelen. Er kan zoveel voor een hond veranderen in zo weinig tijd, of zo weinig moeite.
Ik ben aangevallen en gebeten door een hond omdat hij mij aanzag als een jongen die hem bijna elke dag met stenen bekogelde en naar hem ging schreeuwen. Hij bezorgde de krant en de hond hoorde hem dus elke ochtend langs komen, en dan begon het gezeik weer. Ik bezorgde een tijdje de krant, ik kom op een ochtend langs en hond sprong zo over het hek heen en hing in mn been. Zoiets is niet te plannen, en ook moeilijk te voorkomen. Dit kan elke hond gebeuren, JA, dit was ook zeker geen pit of Staf, maar hoe kun je nu zeggen dat een specifieke pit of staf NIET aggressief is? Terwijl elke hond zoiets als boven genoemde kan hebben, je kan dus geen ENKELE hond als 100% NIET aggressief stempelen.

als die wet veranderd word zijn de honden niet meer illegaal.. Knipoog

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:27

even tussendoor:

zijn er nog mensen met handtekeningenlijsten van de petitie tegen de RAD?

deze moeten begin volgende week binnen zijn omdat we er dan mee verder kunnen

die oproep voor iedereen die nog lijsten heeft liggen, al staat er maar 1 handtekening op, opsturen die handel!!!

de lijsten kunnen gestuurd worden naar:

Tegen de RAD
Postbus 1469
9701 B.L. Groningen

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:33

naadje24 schreef:
griebels schreef:

ja misschien wel gewaagd...en die ow's ken ik ondertussen wel Knipoog
maar het zijne en blijven harde feiten,ook al wil een mod dat dan op dat moment van haar ow gevende niet erkennen...
ik kom uit voor iets wat ik VIND... een MENING dus...
ik geloof dat we altijd nog een vrije meningsuiting hebben hier in NL toch? Vork

soms wel jammer dat mensen niet voor hun eigen mening op durfe komen ....

en skitter: idd geen enkele hond!
dus ook de aggressieve niet pittbull achtige moeten ze aanpakken..zo dus ook de welgemeende rottweiler die al meermalen in het nieuws is geweest of wat dacht je van de "enge hedder" ..
maar nee hoor die ongelukken blijven gebeuren tot timboektoe en die hondenrassen worden geen controles op uitgevoerd
maar zodra als jij een lieve staff zonder papieren hebt ben je het haasje...

edit: ik quote de verkeerde Clown

In NL wel ja, maar op bokt niet helaas...

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:36

Skitter schreef:
@Griebels; Waarom zouden de lieve honden mogen blijven? Waarom kan men niet snappen dat die honden illegaal zijn en er een grote kans bestaat dat ze afgepakt worden, en af worden gemaakt?

De staff is niet illegaal, dat is de pit... Maar om aan te tonen dat je een staff hebt en geen pit moet je dus papieren bij je staff hebben...
Dus alle papierloze staffs kunnen geschouwd worden als pit en dan ben je hem kwijt...

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:40

griebels schreef:
In NL wel ja, maar op bokt niet helaas...

klopt, dat geeft weer aan hoe krom de wereld weer is...als er maar meer mensen met een straight mind (oogkleppen op of niet) iets beheren dan heb je dat soort dingen...

veel mensen denken vaak hetzelfde als ik hoor Ja maar durven het niet te zeggen en zeggen dan maar ja en amen omdat de rest van de kudde het ook doet ..

dat is overigens niet alleen met dit onderwerp hoor maar puur gewoon is zijn algemeenheid

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:42

I know... aan de lijve ondervonden Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:44

griebels schreef:
I know... aan de lijve ondervonden Ja

me 2 Tong uitsteken

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 00:47

idd Haha! ik denk dat wij en elkaars mening ook wel goed kennen ondertussen Knipoog

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 01:13

Nou ja, weet je, ik weet het niet. Het is niet zo dat ik VOOR het feit bent dat ze de honden afmaken, maar dan kom ik weer bij dat het gewoon de schuld is van de eigenaren. Die hebben de wet overtreden en ik heb GEEN medelijden met ze dat hun hond wordt afgepakt. Wel voor de hond, die heeft er zeker niet om gevraagd om geboren te worden.

Maar is het nu jullie bedoeling met die handtekeningen om die wet weg proberen te krijgen?

Ik zat mn eigens posts te lezen en ik zeg zelf, je kan geen enkel hond als betrouwbaar stempelen, dus ook niet als aggressief. Wat NL dus doet met de pit. Hoe het veranderd moet worden weet ik niet. Maar momenteel zijn de honden nog illegaal en dan vindt ik nog altijd de pupskopers schuld dat zoveel honden worden afgemaakt, en NIET die van de wet. En ik zie het als alles of niets. Niet wel lieve pits maar geen aggressieve, dit is onmogelijk. Want elke andere ras wat wel in NL mag, kan ook aggressief zijn. (Ja best een kromme wet Clown )

Ik zit gewoon een beetje tussen.............

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:32

ik denk dat ze met de handtekeningen de wet niet weg willen hebben,maar een verandering willen zien.
en daar ben ik het mee eens,de wet hoeft uiteraard niet te verdwijnen,maar moet wel veranderd worden.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 09:57

Ik reageer toch maar even.... Als ze de honden een test af laten leggen.... ze komen erdoor.... baasje krijgt hem terug....en fokken maar.... steeds meer illegale honden.
En wat is dan de volgende stap? Pitbulls weer terug. Ook die kunnen getest worden etc. etc.

Het zijn en blijven moordmachines die 3 keer zoveel kracht in hun bek hebben als andere honden. En in verkeerde handen dus complete moordmachines zijn.

De honden sterven een zachte dood. Alleen vind ik wel dat ze als ze aangetroffen worden direct de spuit moeten hebben en niet maanden vast gehouden moeten worden omdat die idiote bazen maar kunnen procederen van onze centen. En de eigenaars een verbod geven op het in bezit hebben van welke hond dan ook voor nu en altijd.

edit: Trouwens in de termen van naadje gesproken:
De eigenaars het land uit !!! ROFL

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:18

Citaat:
De honden sterven een zachte dood. Alleen vind ik wel dat ze als ze aangetroffen worden direct de spuit moeten hebben en niet maanden vast gehouden moeten worden omdat die idiote bazen maar kunnen procederen van onze centen. En de eigenaars een verbod geven op het in bezit hebben van welke hond dan ook voor nu en altijd

er worden toch nog wel een aantal honden vrij gesproken hoor.. eigenaren hebben het recht om te procederen voor hun honden en afgelopen week is het dan uiteindelijk gelukt

Volkan komt woensdag vrij na 13 maanden in een laserasiel te hebben gezeten!!

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:20

En Volkan is dus 100% staff zonder papieren Ja

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:21

Tja en daarmee wordt de overtreder van de wet beloond. Jammer dat ook rechtbanken fouten maken.

Als volkan 100 % staf is dan krijgt ie dus nu die papieren....

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:22

nee hij krijgt een schouwingsrapport Knipoog
Zoals ik al zei, 100% staff is niet verboden, de pitbull wel... Om aan te kunnen tonen dat je geen pit hebt maar een staff willen ze dus dat je de papieren bij de staffs hebt...

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:42

slimmerik schreef:
Het zijn en blijven moordmachines die 3 keer zoveel kracht in hun bek hebben als andere honden. En in verkeerde handen dus complete moordmachines zijn.

het is waar dat ze meer bijtkracht hebben,maar om ze dan maar te betitelen als MOORDMACHINE?
vind je dat niet wat hard?

en wie zegt dat ze een zachte dood sterven?

*edit: in verkeerde handen zijn ze natuurlijk wel gevaarlijker,daar heb je gelijk in,maar dat is met meerdere rassen en niet alleen deze

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:46

slimmerik schreef:
edit: Trouwens in de termen van naadje gesproken:
De eigenaars het land uit !!! ROFL

kijk en hier wordt dus de groffe fout gemaakt door of het niet goed lezen van mijn tekst en het niet begrijpen van mijn tekst!
zo wordt ik afgeschilderd als racist ,iets wat ik dus niet ben!

mij heb je nooit horen zeggen dat die illegalen eruit moeten ,of wel soms Verward
ik zeg dat daar ook een beleid voor gekomen is waar ze zich totaal niet aan houden met handtekeningenacties...daar hoor je geen mens over! dat bedoel ik!
maar als wij vechten voor de honden die de dupe zijn dan zijn wij ineens fout bezig Verward
Hoe krom is dat?!

pittbull is verboden en mag van mij ook heus wel verboden blijven,MAAR er zijn genoeg lieve honden die GEEN PITTBULL zijn! en toch afgerekend worden als een pitt....en voor die honden vecht ik!
neem een kruising bullmastiff X labrador...
beide zeer lieve rassen die ook beide niet op de lijst staan....maar deze pups zijn door hun uiterlijk voor de wet wel bestempeld als gevaarlijk en worden zonder pardoes afgemaakt

volgens de wet mogen wij niet discrimineren,maar de wet discrimineert zelf!
een vrij open land voor alle mensheid toch? ieder die een fout maakt wordt gestraft...
waarom zo niet met honden? vrijheid in alle rassen ,maar een fout welk ras dan ook en de BEWUSTE hond word gestraft en niet zijn soortgenoot erom heen..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:49

Door hun grote bijtkracht zijn ze in verkeerde handen levensgevaarlijk: dus mensen die een papierloze staff nemen omdat het zo stoer staat net als een Hummer op Jaguar. Of mensen die absoluut niet met honden om kunnen gaan en hem (soms door onwetendheid) hardstikke vals maken.

Euthanasie d.m.v. een spuit door de dierenarts wordt beschouwd als een zachte dood.

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 10:52

alleen de 13 maanden van te voren in het laserasiel zitten wachten niet
En dat ligt echt niet alleen aan de eigenaren

En nogmaals: 100% staff is niet verboden (je moet het alleen aan kunnen tonen)