Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja
Citaat:en heb ik blijkbaar een waardeloze moederpoes
samantha5 schreef:Jammer genoeg heeft onze dierenarts geen speciale dagen met korting om te steriliseren, maar dat weerhoud mij er niet van om alvast te sparen voor deze ingreep. Het kost hier 220 euro. Heel veel geld om dat in 1x op tafel te leggen, maar je weet als je aan beesten begint dat ze geld kosten.
Als je geen geld hebt of het er niet voor over hebt begin er dan gewoon niet aan.
Babsiej schreef:Ik denk dat jij een heleboel nog moet leren over het echt fokken van kittensWaarom leer je het ze allemaal zelf? zeker omdat ze met 6 weken al zindelijk de deur uit moeten ?
samantha5 schreef:Jammer genoeg heeft onze dierenarts geen speciale dagen met korting om te steriliseren, maar dat weerhoud mij er niet van om alvast te sparen voor deze ingreep. Het kost hier 220 euro. Heel veel geld om dat in 1x op tafel te leggen, maar je weet als je aan beesten begint dat ze geld kosten.
Als je geen geld hebt of het er niet voor over hebt begin er dan gewoon niet aan.
samantha5 schreef:Ik moet even een correctie maken op de kosten die ik in het toppic heb gezet.
Chiqa schreef:Vind jou DA nóg duur met zn 115€ hoor...
Wendy_Komen schreef:Ik wil heel even reageren op Nikitah86.
Ja, ik fok met raskatten, en ja, ik vind dat er niet doelbewust met HTK katten gefokt moet worden. En wel met de volgende reden.
De mensen die bij mij komen voor een kitten, hebben met een reden voor dit ras gekozen, en zijn bereid dat bedrag er voor neer te leggen. Deze mensen zullen echter nooit een kat uit het asiel nemen, aangezien daar dit ras niet te vinden is.
Als je een nestje met je HTK kat fokt, komen er mensen naar toe die een kitten kopen, die WEL een kat uit het asiel hadden kunnen halen.
Het is gewoon een feit dat er een overschot aan HTK katten zijn, en dat vele van hun, hun dagelijks leven in het asiel door moeten brengen. Waarom meehelpen aan dit overschot, door doel bewust nog meer HTK katjes op de wereld te zetten?
Van het ras waar ik mee fok heerst geen overschot, zitten niet in het asiel, en dus is het wel verantwoord hier mee te fokken.
Hoop dat ik mijn mening een beetje duidelijk heb gemaakt.
katiavl schreef:Als je geen geld hebt moet je geen dier hebben, en als je aan het laag inkomen voldoed dan kun je naar de dierenartsen voor het volk gaan
Chiqa schreef:samantha5 schreef:Ik moet even een correctie maken op de kosten die ik in het toppic heb gezet.
Oeh ik wou al zeggenDat is wel erg aan de prijzige kant.
Zelf bij De Toren (zéér erkende kliniek) kom je niet aan die prijs.
http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Tari ... ieven.html
Vind jou DA nóg duur met zn 115€ hoor...
Nikitah86 schreef:Wendy_Komen schreef:Ik wil heel even reageren op Nikitah86.
Ja, ik fok met raskatten, en ja, ik vind dat er niet doelbewust met HTK katten gefokt moet worden. En wel met de volgende reden.
De mensen die bij mij komen voor een kitten, hebben met een reden voor dit ras gekozen, en zijn bereid dat bedrag er voor neer te leggen. Deze mensen zullen echter nooit een kat uit het asiel nemen, aangezien daar dit ras niet te vinden is.
Als je een nestje met je HTK kat fokt, komen er mensen naar toe die een kitten kopen, die WEL een kat uit het asiel hadden kunnen halen.
Het is gewoon een feit dat er een overschot aan HTK katten zijn, en dat vele van hun, hun dagelijks leven in het asiel door moeten brengen. Waarom meehelpen aan dit overschot, door doel bewust nog meer HTK katjes op de wereld te zetten?
Van het ras waar ik mee fok heerst geen overschot, zitten niet in het asiel, en dus is het wel verantwoord hier mee te fokken.
Hoop dat ik mijn mening een beetje duidelijk heb gemaakt.
door htk katten fokken te laten stoppen dwing je mensen een kat uit het asiel te halen, mijn voorkeur gaat toch echt naar een kitten/kat die uit een huiselijke sfeer komt. daarbij zouden er al snel geen tot weinig htk kittens meer zijn, dus verdwijnt de keuze voor een gewone htk kitten...
dat het overschot te groot is, daar ben ik het mee eens. maar iedereen die maar roept/riep in de beginpaginas dat er gewoonniet meer gefokt zou moeten mogen worden met htk katten vind ik erg kort door de bocht!
daarbij, een sterrilisatie of castratie is gewoon duur, ja dat is je verantwoordelijkheid als je een kat koopt/neemt maar ik begrijp ook dat het voor mensen met een laag inkomen moeilijk op te brengen is en dat zij toch hun kinderen of hunzelf een leventje met huisdieren gunnen... ik wil het niet goedpraten maar enigszins begrip kan ik er wel voor opbrengen...
overigens wil ik hiermee niet zeggen dat ik het totaal oneens ben met je verhaal hoor! ik vind alleen de oplossingen die naar voren kwamen (Ik weet de namen niet meer) iets te zwart wit en drastisch...
Effy schreef:De keuze tussen HTK-katten en raskatten moet mijns inziens zeker blijven bestaan, en dit is ook mogelijk, door juist wél doelbewust te fokken met die katten. En naar mijn idee zou dat dan inhouden dat de voorwaarde is dat de HTK-katten waar iemand mee wil fokken alle tests ondergaan die een raskat met stamboom normaliter ondergaat, dat de kittens ook naar de normen van een raskattenfokker worden grootgebracht, dat er een passende kater wordt uitgezocht voor de poes enzovoorts. Maar waar het hier in het topic over gaat, zijn mensen die te laks zijn hun poes of kater te laten helpen, waardoor er ongecontroleerde vermenigvuldiging van katten komt. Dát is wat ongewenst is, niet de HTK-katten zelf!