Zorgen om hond na tekenbeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 17:25

pien_2010 schreef:
Als jij of iemand in je omgeving een biertje drinkt geef hem dan paar slokjes. Dat is goed voor zijn darmen.

Waarom is bier goed voor zijn darmen ? Ik zou dan eerder biogarde yoghurt geven of evt. probiotica.

Lugea

Re: Zorgen om hond na tekenbeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 17:27

Elvis krijgt meerdere supplementen in overleg met een voedingsdeskundige, dus ik ga daar nu zelf even niet mee rommelen. Ik verwacht dat het snel weer beter zal gaan qua diarree. Het wordt al langzaam wat vaster.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 18:53

Lugea schreef:
Elvis krijgt meerdere supplementen in overleg met een voedingsdeskundige, dus ik ga daar nu zelf even niet mee rommelen. Ik verwacht dat het snel weer beter zal gaan qua diarree. Het wordt al langzaam wat vaster.

Prima!

De tip van een biertje geven aan mijn paard komt van een natuurgeneeskundige en Hercule vond het heerlijk en deed het er goed op. Met name bruin biertje.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 19:00

Ja, die tip heb ik ook eens van een DA gekregen om mijn paard bruin bier, tafelbier, te geven. Dat had te maken met vit.B dacht ik ?

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 19:22

Lugea schreef:
Ik ben vanmiddag gebeld door mijn eigen dierenarts dat de TBE test negatief was, dus goed nieuws. Het aantal antilichamen moet <63 zijn en bij Elvis zijn er <20 geteld.

Ik snap het niet zo goed denk ik.
<20 is toch <63 ? :+

Douce

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 19:23

xMyrth schreef:
Ik snap het niet zo goed denk ik.
<20 is toch <63 ? :+

Ik vermoed dat <63 een goede uitslag is en dan is <20 natuurlijk top.

Fijn dat je nog wat daagjes weg gaat. Dat heb je wel verdiend na alle commotie.

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-24 19:30

Ooooooooh zo :') Bedankt!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-24 20:19

Ja, inderdaad wat Douce zegt! Elvis heeft een top uitslag. :)

Ik kijk er ook echt naar uit even een paar dagen in een andere omgeving te zijn. Hopelijk even een beetje opladen.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 00:04

Fijn zeg geen TBE. Hopelijk gaat het nu steeds beter.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 13:48

Vandaag heeft Elvis een enorm goede ochtend gehad. Ik heb een boswandeling met mijn tante en een van haar honden gemaakt en Elvis heeft het hele rondje willen lopen. Daarbij ging het contact met andere honden ook prima zolang ik hem hierin begeleid en hij de ruimte heeft om uit te wijken. Ik merk dat ik ook steeds meer ingespeeld raak op wat hij nodig heeft qua begeleiding. Het is even zoeken wat hij fijn vindt en wat hij wel/niet in kan schatten, maar daar komen we stap voor stap ook steeds meer achter.

Hij ligt nu helemaal uitgeteld op de bank te kreunen als een oude vent, maar ik was zo blij hem vanochtend zo te zien. Mijn tante zei op een gegeven moment ook “Dé Elvis komt weer even naar boven”. <3

Afbeelding
En als je Labradorvriend mee op stap is, moet er natuurlijk even in de modder geplonsd worden. :')

Als hij dit soort stapjes blijft maken, zie ik de toekomst een stuk rooskleurig in. Hij zal ook langzaam wennen aan z’n verminderde zicht verwacht ik.

Nu druk aan het inpakken om lekker een paar daagjes weg te gaan in eigen land. M’n vader brengt morgen z’n caravan naar de camping en dan kan ik daar heerlijk aan het water met de honden vertoeven. :D

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:00

Zeker hoor!
Mijn neurologisch blinde Border Collie loopt nog net als vanouds tussen de paarden en schapen en brengt zelfs nog de bal enz...

Een hond is ongelooflijk weerbaar en past zich razendsnel aan.

Enige wat een dingetje is, zijn dingen die plots op een andere plek staan zoals bijvoorbeeld weggeweest met de trailer en trailer paard centimeter meer naar voren terug geparkeerd... Maar door markeringen aan te brengen op de oprit bijvoorbeeld, kan de trailer nu telkens precies op dezelfde milimeter terug geplaatst worden en dan is er niks aan de hand...

Verminderd zicht is zeker geen drama en vanmorgen is een fantastische stap in de goede richting!

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 14:07

Fijn hoor Elvis wordt meer en meer weer hond!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 15:04

Ik moet er zelf ook vooral even aan denken dat ik hem vocaal wat meer moet ondersteunen. Ik maak vaak gebruik van gebaren, maar zeker in het bos merk ik dat hij mij toch sneller “kwijt” is als hij los loopt. Als ik hem dan roep kan hij me snel weer lokaliseren, maar dat zijn dingen waar je samen een weg in moet vinden. Dat gaat ons wel lukken. Toen ik hem even los had en er een Labradoodle bij kwam lopen en die mensen de andere kant op gingen, was hij het even kwijt, maar zodra ik dan zeg “Elvis, kom maar!” dan weet hij ook vrijwel direct welke kant hij op moet. Als het druk is of onoverzichtelijk houd ik hem voorlopig even aan de lange lijn zodat we eerst even aan de “nieuwe” (hopelijk tijdelijke) situatie kunnen wennen.

Het valt me ook op dat hij zijn neus veel meer gebruikt. Hij staat soms echt even in de lucht te ruiken en loopt dan ergens heen. Dat deed hij morgen vast ook vaak, maar nu valt het me meer op. :+

Hij is nu lekker een stukje geitenhuid op aan het knabbelen. Ik hoop dat hij dan zo weer even gaat drinken.

Verder wordt hij echt weer steeds een beetje meer z’n vrolijke zelf. Hij heeft qua conditie echt veel ingeleverd en is heel snel echt moe, maar dat is ook niet gek als je zo ziek bent geweest. De komende maanden gaan we gewoon stapje voor stapje kijken hoe het met hem gaat. Hij is nog jong, dus tijd zat om weer z’n fitte zelf te worden.

Mijn vader past op mijn honden als ik op m’n werk ben en die heeft al aangegeven te zorgen dat hij niet weg hoeft de eerste weken. Normaal kunnen ze prima vier uur alleen zijn, maar dat is voor Elvis nu erg spannend. Ik kan het alleen thuis blijven dan zo stap voor stap weer een beetje uit gaan bouwen.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:40

Zo, de laatste dagen maakt hij flinke sprongen voorwaarts!

Is het mss een idee dat jij een heel zacht belletje aandoet bij de wandeling? Dan kan Elvis meteen lokaliseren waar je belt (als je beweegt dan natuurlijk).

Alvast heel veel plezier! Die ontspanning kan je goed gebruiken!

Myfairytale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 15:46

Wat een fijne updates zeg!
Elvis zal zich vast in zijn pootjes knijpen met zo'n lief bazinnetje.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 22:04

Lukasje schreef:
Zo, de laatste dagen maakt hij flinke sprongen voorwaarts!

Is het mss een idee dat jij een heel zacht belletje aandoet bij de wandeling? Dan kan Elvis meteen lokaliseren waar je belt (als je beweegt dan natuurlijk).

Alvast heel veel plezier! Die ontspanning kan je goed gebruiken!

Dat is wel een goed idee inderdaad, dat kan ik zeker gaan proberen. :j

We gaan er wat ontspannen dagen van maken. Het wordt erg warm, dus verplichte rust voor ons allemaal, haha.

Jullie allemaal nogmaals dank voor jullie medeleven en lieve woorden. Uiteraard blijf ik voorlopig nog updaten, hopelijk met elke keer weer een mooie nieuwe stap te melden. <3

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 22:34

Klinkt allemaal heel goed en wat een lieve vader.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 18:46

Ja, mijn vader is echt geweldig lief. Hij heeft ook al eens de caravan naar Luxemburg gehaald en gebracht. <3

We zijn nu al aan het genieten. <3 Elvis is lekker het water in geweest en aan de lange lijn gaat het super. Ik merk dat hij daar op de drukkere stukken echt steun uit haalt en we zoeken uiteraard lekker de rust op. Ik heb zelf een hekel aan drukte, dus dat komt nu goed uit. :+
Afbeelding

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 19:20

<3 <3 <3

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 19:43

Wat fijn!

Tijn8

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 19:47

Fijne vakantie!

melanie0906

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:24

Lekker genieten! Je kan het gebruiken! :j

Eilandje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 19:19

Op de terugweg van onze vakantie alles bijgelezen. Het klinkt toch al veel positiever dan een tijdje terug. Geniet van je welverdiende vakantie!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-24 14:03

Dankjewel! :)

We hebben het erg fijn en treffen het ook met het weer. Ik ben nog wel een beetje aan het zoeken naar een goede balans voor Elvis, want gisteren was hij ‘s avonds toch wel erg in de war en aan het piepen. Als het aan hem ligt dan loopt hij zelf naar het hondenstrand, wil hij daar lekker zwemmen en loopt hij ook weer terug, maar dat is in combinatie met alle indrukken van een nieuwe omgeving (en veel mensen en honden) toch wat veel. Ik wil hem aan de ene kant zelf aan laten geven wat hij kan/wil, maar hij is qua karakter nogal een doorzetter dus dat werkt hem dan soms even tegen. Vandaag dus echt even een rustige dag om weer even bij te komen.

Zijn hotspot is eigenlijk helemaal weg en het haar begint weer te groeien. Wat betreft z’n zicht zitten daar nog wel problemen. Ik merk dat hij mij (of Melle en Suus) snel kwijt is en dan raakt hij ook in paniek. Ook heeft hij nog steeds momenten met hele grote pupillen en dan is het buiten met veel zonlicht geen pretje voor hem. Hij loopt dus vooral lekker aan de lange lijn en dan merk ik ook echt dat hem dat rust geeft. Als hij even los loopt als het overzichtelijk is vind ik hem toch duidelijk meer onzeker, dus daaruit maak ik maar op dat de lijn hem een stukje veiligheid biedt.

Ik heb nog terugkoppeling gehad van de neuroloog. De druppels zijn puur om te kijken of het mogelijk iets doet, maar het zijn ook geen druppels specifiek voor zijn probleem. In de bijsluiter heb ik inmiddels ook gevonden dat het het reukvermogen kan verminderen en dat lijkt me nu niet wenselijk voor hem… Het electroretinogram is geen optie omdat het technisch alleen mogelijk is te zeggen of een hond iets ziet of blind is, maar daar zijn geen duidelijke gradaties in aan te brengen. Die optie is dus van de lijst af. Dan blijft er dus over rust en de druppels proberen. Voorlopig gaan we dus voor rust. :)

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 22:41

Stille meelezer vraagt zich af, hoe gaat t nu met je kleine vriendje?