Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 08:51

In België dien je 4 Cac's te halen om Belgisch kampioen te worden.

4 reserve cac's gelden als 1 volledig cac toch?

en je moet het halen onder 3 verschillende keurmeesters.

Dus dan zou het inderdaad kloppen dat zij nog niet voldoende hebben om aan die regels te voldoen.

Of ze moeten voor Brussel al ergens in België wat gehaald hebben, dan zouden ze wel kampioen zijn.

Esplendido

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 10:02

In Brussel kregen ze natuurlijk twee CAC per klasse. Met twee keer je klasse winnen voldoe je wel aan de minimale 4 CAC maar niet aan de regel dat de CAC onder minstens drie keurmeesters gehaald moeten zijn. Ze zullen dus nog een keer naar België moeten voor een CAC onder een derde km.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 10:03

Esplendido schreef:
In Brussel kregen ze natuurlijk twee CAC per klasse. Met twee keer je klasse winnen voldoe je wel aan de minimale 4 CAC maar niet aan de regel dat de CAC onder minstens drie keurmeesters gehaald moeten zijn. Ze zullen dus nog een keer naar België moeten voor een CAC onder een derde km.

ja precies, dus ik denk dat zij zijn uitgegaan van die 4 cac's alleen en even vergeten zijn dat het onder 3 keurmeesters behaald moet zijn.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 10:44

Nee ze zijn nergens vanuit gegaan. Blijkbaar was eerst een reserve cac genoeg na die 4, maar nu dus niet meer. Ik vroeg me af hoe dat nu zat.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 19:06

Enkel een rcac is nooit genoeg geweest na die z dubbele. Ze hebben 2 dubbele en 3 rcac’s. Dus hebben nog 1 vol cac of een rcac nodig onder een andere keurder

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 19:22

Zoe_97 schreef:
Enkel een rcac is nooit genoeg geweest na die z dubbele. Ze hebben 2 dubbele en 3 rcac’s. Dus hebben nog 1 vol cac of een rcac nodig onder een andere keurder

Thnx. Daar was ik nieuwsgierig naar. :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-25 19:48

Voordeel is wel dat door die hoeveelheid CAC’s die uitgedeeld zijn in Brussel, er op de komende CAC shows in België weinig volk zal zijn :+

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 09:21

Hoe is het gegaan op de kerstshow? <|-

hier ging het echt heel goed.

Best of breed geworden en daarmee de WOW competitie gewonnen :)F *\o/*
Echt hele mooie complimenten gehad van de keurmeester.

Afbeelding

Afbeelding

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 16:08

Gefeliciteerd!

Hier ook zeker tevreden! Kruimel een mooie 2VB in de minor puppyklasse en Lotje een mooie 2U in de tussenklasse!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 16:12

gefeliciteerd!!

Wat is jullie eerst volgende show?

Ik heb tot nu pas weer de hond van het jaar show. verder nog geen idee eigenlijk of ik nog wat van te voren pak... Misschien wel lekker even niks.

Zijn jullie honden trouwens bang van vuurwerk?

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 17:28

Mijn eigen gefokte teefje heeft allebei de dagen haar klasse gewonnen *\o/* *\o/*

Eerste dag tijdens de clubshow zelfs gewonnen van een multi ch. en crufts gekwalificeerde hond :+ Dus dat was voor ons wel een hele grote verrassing!

Enzo deed het de eerste dag beter, die kreeg een 4/U, tweede dag was er helaas meer spanning waardoor we een ZG kregen

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 18:46

Wat leuk je ontmoet te hebben! En super gefeliciteerd!

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-25 19:24

Ik heb in januari een clubshow met 3 honden (Lotje, Kruimel en Bounty, de moeder van Kruimel).
Bounty was vorig jaar op de nieuwjaarsshow beste teef dus die titel moeten we wel even prolongeren natuurlijk :D

Nee gekheid, ze is nog terug in vacht aan het komen, maar kon het niet laten om haar thuis te laten.

_Aurora_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 07:34

Wauw wat een resultaten! Gefeliciteerd!!!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-25 09:17

Wij hebben gisteren het ATC nummer aangevraagd, ik denk toch echt dat Crufts werkelijkheid gaat worden *\o/*

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 11:16

allemaal nog de beste wensen! Dat het maar weer een heel mooi jaar mag worden.

Ik had nog even zitten twijfelen aan de show in Genk, dacht gezellig nieuwjaarsborreltje met wat mensen, anders wordt het pas zo laat wanneer ik ze weer zie.
Maar ben super blij dat ik toch niet ingeschreven heb met dit weer :brr:

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 12:24

Ik ga met mijn jongste naar Genk. Verkeerd gekeken qua keurmeester. De vorige keer heeft hij zoveel honden de ring uit gestuurd. BOB en BOS van de dag ervoor een goed en een zg gegeven ( onterecht! Hij greep de reu ineens vol in zijn ballen van achteren. Hond had hem niet gezien en ging daardoor zitten. Volgens hem agressief gedrag. Mijn teef drukte hij gigantisch op haar rug dus ze ging zitten: teken van zeer slechte heupen volgens hem. )

En nu sta ik daar met mijn kiloknaller jeugd reu van nog geen jaar -O-

Afbeelding

Gelukkig is het vlakbij en is mijn reu heel relaxed met ballen knijpers.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 12:41

Even gekeken welke km, maar die staat hier thuis ook op de zwarte lijst vanwege lomp gedrag naar de honden.

Wij hebben honden ingeschreven voor Kassel, maar twijfelen nog of we wel gaan rijden met dit weer. Op een van de dagen hebben we ook een km wissel en ook dat is een km die op onze zwarte lijst staat.

StonedRomy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 13:07

Waarom staat de Kassel keurmeester op de zwarte lijst bij jullie?

Ja ik baal echt van mijn fout in Genk. Niet voor mijn hond. Die is echt zo gigantisch chill ermee. Vorige keer was zijn tweede show ooit en zijn we 7 keer terug de ring uit gestuurd ‘ want hij was niet klaar ‘ en de steward bleef ons maar erin roepen. dat was wat veel voor een minor puppy destijds maar toch nog netjes een veelbelovend…. Maar ik wil het vragen van zo’n keurmeesters voor shows niet aanmoedigen.

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 13:15

Dat is een Duitse allrounder en die is ook vaak heel grof naar de honden toe bij het bekijken van het gebit en het betasten. En bij ons ene ras weet je zodra je de catalogus ziet al wie BOB en BOS worden als hij keurt… Hij keurt nu ons andere ras, maar ik ga het risico niet nemen met onze jonge reu en zijn manier van gebit bekijken en betasten.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-26 13:19

dat heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt dat ze hard handig betasten, ik geloof ook niet dat ik mijn mond zou kunnen houden. :7

Veel succes voor diegene die toch gaan! Vooral veilige kilometers

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 15:16

Hoe is het gegaan in Kassel?
Ik hoorde slechte verhalen over beide dagen van de keurmeesters van de ridgebacks. -O-

Ik twijfel toch of ik de valentijn show wil inschrijven. Keurmeester is erg fijn en vriendelijk. alleen valt er niks te halen voor ons. maar het zou dan echt zijn om nog de ring in te zijn geweest voor de hond van het jaar show en goede reden om carnaval te ontwijken :o :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 18:56

Wij hebben toch besloten niet naar Kassel te gaan. De teef kon al niet mee want die is loops en zat net in het weekend op haar hoogtepunt, voor een van de reuen hadden we net op de dag dat het voor hem iets op kon leveren een km wissel en daarmee een km die op onze zwarte lijst staat. Gecombineerd met de slechte weersomstandigheden zijn wij lekker thuis gebleven.

kiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-26 19:24

Ik zag dat er een heleboel afwezig waren bij de Ridgebacks.. denk ook mede vanwege het weer omdat de meeste uit het noorden kwamen. Hier op de Veluwe ligt ook nog best wat sneeuw.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-26 09:33

Ik hoorde inderdaad van te voren al niet beste verhalen over de keurmeesters in Kassel.

Ik heb de Valentijn show toch maar ingeschreven, wordt daar eigenlijk stom op gereageerd , omdat het ''maar'' een open show is en je dan kampioenklasse in schrijft? Of boeit dat echt helemaal niks.
Ik wil het echt weer zien als fijne oefening voor de week erop.