Secret Santa 2022 - The dog edition

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ninette

Berichten: 750
Geregistreerd: 15-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 22:33

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Beer speelt het liefst met zijn autoband...hij mag het niet zo vaak want hij gaat dan helemaal los ten nadele van zijn tandjes....

Afbeelding

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 22:51

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Knuffels... Ze vliegen hier elke dag door het huis. :+
Er is echt niets anders waar Racky mee speelt.
Hij neemt de knuffels zelfs mee naar buiten in de zomer om dan op het gras ermee rond te crossen. :')

Samen spelen zit er vaak niet in, ik gooi soms wel eens de knuffel weg maar het principe van apporteren kent hij niet.

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-22 23:05

Zo even geen tijd gehad om te reageren, nu een reeks nachtdiensten dus tijd zat :=

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!
Ondertussen wel duidelijk dat Eve happy is met allerlei speelgoed, hard/zacht/groot/klein maakt eigenlijk niet uit, takken voldoen ook op een wandeling.

Maar voor spelen is alles wat piept fan-tas-tisch en handzaam formaatje andere struikelt ze erover :+ maar een knuffel die groot is dient dus als kussen :j

Samen spelen vind ze ook leuk, maar dan vooral sport gerelateerd :j

Gisteren lag ze zo lekker te slapen <3
Afbeelding

Eloya

Berichten: 5216
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 00:35

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Alles waarmee ze kan gooien en liefst veel lawaai maakt als het neer komt :')
Haar grote flostouw, een bot wat lekker hard klettert. Trekspeeltjes zijn helemaal feest als dat af en toe mag.

En met andere honden spelen in losloop gebied is haar ultieme beloning. Want doordat we buiten af wonen ziet ze niet veel andere honden. Dus probeer ik wel eens in d'r zoveel tijd een speeldate te regelen.

VillaNeusjes

Berichten: 6103
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 04:00

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Fiet speelt maar met 1 knuffeltje en dat is een aapje van IKEA. Ze kreeg m bij aankomst op schiphol en speelt en frutst er mee als ze heel er content is . We hebben een

Hoax speelt met zon beetje alles dat hij te pakken kan krijgen. Maar favoriet zijn ballen, in elk voorraad en ik pak soms de volleybal mee, dat is prima te dor

L_iek
Berichten: 9739
Geregistreerd: 11-01-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 07:13

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Bobbie heeft 1 favoriete knuffel, ding gaat overal mee naar toe.


Afbeelding

Seven

Berichten: 21245
Geregistreerd: 28-05-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 10:42

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Tenno
Ballen, bijtworst, jute eigenlijk alles waar je flink in kan bijten al het andere is in een sec verscheurd zeker als he hem er alleen mee laat :=
Hij is een heftige bijter en vind aanval/trekspeeltjes geweldig.

Wisper
Ballen, knuffels(stevig met weinig vulling), sokken, schoenen eigenlijk alles wat mevr kan vinden sleept ze graag mee de meeste dingen blijven heel en is het gewoon meer verzamelen weggooien en zelf weer opvangen. De echte speeltjes eaar wij ook samen mee spelen kan ze flink in bijten en trekken en moeten dus echt stevig zijn :=

Samen
Dan zijn ze vooral gek op het achtervolgen tenno is de baas dus die heeft het speeltje terwijl wisper hem volgt en het af probeerd te pakken het leukste vinden ze dan het grote touw, hun paarse speeltje (die nu gesneuveld is) of een zware frisbee

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 11:49

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Ik heb niet zulke fanatieke spelers := Ze zijn vaak veel te moe als we thuiskomen om nog te spelen _O-

Ben is dan nog wel de meest fanatieke speler. Die kauwt graag op speelgoed van hard rubber of plastic.

Dexter houdt wel van piepspeeltjes, vooral balletjes met een piepje.

Dundy houdt wel heel erg van zijn ZeeDog Mr. X. Die is gemaakt om te slopen maar dat doen ze wonder boven wonder allemaal niet _O- Die staat ook hoog op het lijstje voor SS (maar dan de andere kleur. Ik heb groen en er is nog een oranje).

cursebreaker

Berichten: 11633
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 14:36

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Arya wisselt hierin af. Ze kan zichzelf prima vermaken met haar speeltjes of stiekem af en toe nog wel eens een van mijn crocs - dat blijft een zwak voor haar hoor die rubberen schoenen hahaha - en toen ze jonger was maar ook nu af en toe nog vind ze het leuk om met blaadjes te spelen buiten in de herfst periode wanneer er veel blaadjes en wind zijn.

Maar met momenten vind ze het ook heerlijk om samen te spelen met mij of m'n man of zoon en dan is het met name trek spelletjes wat we doen, af en toe apporteren of samen puzzels maken/hersenwerk doen.

Momenteel grijpt ze, vaak vooral als ik klaar ben met werk en dan na een lange dag onder kom, naar een van haar laatste nieuwe speeltjes die ze dan komt brengen om samen mee te spelen - een JW Hol-ee speeltje en dan wil ze apporteren of trekspelletjes doen. Maar ze vind het ook echt fantastisch als ik achter haar aan moet komen en zij probeert het speeltje buiten mijn bereik te houden. Ze komt dan telkens terug met het speeltje om vervolgens weer kwispelend opnieuw te beginnen haha. Wanneer ze echt helemaal fanatiek bezig is, gaat het gepaard met de nodige grauwel/spel geluiden.

Afbeelding
Afbeelding

En ik zou het ook bijna vergeten, maar waar ze echt bloedje fanatiek van wordt is spelen met bubbels haha. Onze zoon en Arya zijn dus geregeld in de weer met bellenblazen en bubbels pakken _O-

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Zoals gezegd, ze gaat er he-le-maal voor - ook wanneer ze finaal misgrijpt:
:')
Afbeelding


En vergeet de plantenspuit niet (of tuinslang of douchekop in bad :') )

Afbeelding

En uiteraard gaat er ook echt geen dag voorbij dat ze niet met Sansa speelt. Hun dagen beginnen en eindigen met elkaar en spelen doen ze dus ook elke dag wel. Ondanks dat er bijna 30kg verschil in zit qua gewicht, gaat dit ook echt heel leuk samen want het is echt wederzijds. Sansa vind het ook echt fantastisch en daagt Arya ook echt uit en vliegt ook echt op Arya af, deinst nergens voor terug onze kleine tijgerin haha.


--

Ik ben momenteel bezig om al wat dingen in te pakken <3 *\o/*! Arya vind er wat van dat ze niet mag helpen en/of stiekem mee kan snoepen - al heeft ze een koekje gehad tussendoor dus waarom ze meent te klagen weet ik niet hoor >;) - en ligt me nu vanaf een afstandje heel zielig door de bench tralies door - waar ze zelf voor kiest want 't ding staat altijd open - in de gaten te houden en haar judgemental vibes mijn kant op te sturen #RuffLife.

Afbeelding

Luna2006

Berichten: 3165
Geregistreerd: 03-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 16:17

Wij leven weer!!

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Billy speelt het allerliefste met zijn mini sneeuwmannetje <3 Dan krijgt hij zijn gekke 5 minuten en rend hij door heel het huis ermee.

Cody speelt met alles waar hij niet mee mag spelen :') Electriciteitskabels en van die toestanden :+

VillaNeusjes

Berichten: 6103
Geregistreerd: 03-09-02
Woonplaats: Villa neusjes on tour

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:08

VillaNeusjes schreef:
Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Fiet speelt maar met 1 knuffeltje en dat is een aapje van IKEA. Ze kreeg m bij aankomst op schiphol en speelt en frutst er mee als ze heel er content is . We hebben een

Hoax speelt met zon beetje alles dat hij te pakken kan krijgen. Maar favoriet zijn ballen, in elk voorraad en ik pak soms de volleybal mee, dat is prima te dor



Oh wauw, ik was zeker heel moe want dit is zelfs voor mij zelf een beetje puzzelen qua text.

Dat aapje van Fiet heb ik er ongeveer een voorraad van 20 van liggen.

Toen ze pup was 4 jaar terug
Afbeelding

Week of 2 terug
Afbeelding

Hoax vind ballen geweldig, alle soorten en maten. Veel ander spul wordt proffessioneel vermoord in de tuin of de woonkamer. En hij heeft een fascinatie voor mijn schoenen

Afbeelding

Afbeelding

WendyShet
Berichten: 466
Geregistreerd: 13-08-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:14

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag?

Finan speelt vooral graag met gekleurde speeltjes met een piep of ritselende geluiden. Hij vind het nog erg lastig om met ons te spelen, het liefst speelt hij dus alleen. Hij vind speelgoed waar voer uit komt als hij er mee rolt ook wel heel leuk, dan is hij vooral lekker bezig.

mavantos

Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 17:20

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag?

Freek speelt het liefst met ons, maar kan ook zelf goed spelen. Knuffels zijn favoriet (met en zonder piep), maar ook hardere speeltjes zijn top! Hij speelt niet met ballen in huis, want die gooit hij telkens expres onder de bank en daarna moeten wij het balletje weer pakken. Buiten gooien we wel met ballen!

Anna_98

Berichten: 465
Geregistreerd: 01-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 18:49

Sammie kijkt nog even in het grote speelgoedboek voor inspiratie voor zijn lootje

Afbeelding

Tigress

Berichten: 8957
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 20:36

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag?
Jarvis is dol op stoffen speelgoed. Het huis ligt vol met knuffeltjes _O- Hij kan zich er prima alleen mee vermaken, maar samen is ook altijd leuk. Soms komt 'ie even wat brengen en daagt hij mij uit tot meespelen. Maar net wat zijn bui is :=
Zijn favoriete speeltje is Ollie

Afbeelding


Voor Parker daarintegen, weet ik het nog niet :D Dat gaan we vanaf 30 oktober ontdekken <3
Afbeelding
Met zijn 6 weekjes op deze aardbol bleek vanmiddag de staart van mams, het nekvel van broerlief, en het knuffeltje gejat van mams toch wel erg leuk _O-

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 21:41

Ahhw dat snoetje van Parker <3 gefeliciteerd met jullie nieuwe gezinslid :~

Art_Ificious
Berichten: 12790
Geregistreerd: 30-06-13

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-22 23:21

Oh leuke naam voor de nieuwe pup.
Beetje jammer dat het niet de bruine geworden is :+ (had die graag ook willen volgen als volwassen hond).

Als ik pups zie smelt ik, maar na Racky komt er voorlopig geen hond meer voor mij. Te weinig tijd.

Suusw

Berichten: 469
Geregistreerd: 12-02-07
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 15:32

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag?

Floyd heeft het liefst iets waar hij mee kan schudden, dat gaat dan gepaard met een hoop wilde sprongen en rondvliegende poten :D Als het speeltje ook nog kraakt is het helemaal feest.
Samen heeft ie het liefst een trekspeeltje, apporteren doet ie ook wel maar loslaten is soms nog wel een dingetje.

Tigress, wat een leukerd <3

Sharani
Berichten: 4679
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 16:59

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Limbo speelt het liefst met mijn handen, of een klein zacht knuffeltje (tot Freddy het te pakken krijgt en sloopt)

Freddy speelt met mij graag met iets wat ik weg kan gooien, maar dan wel met een handvat of iets wat hij makkelijk kan pakken. Zelf speelt hij meestal met een knuffel, die hij dan ook weggooit.

Afbeelding

CaptainJS

Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-11-16
Woonplaats: In my dreams in California (Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-22 18:41

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!

Pleun heeft een Olaf knuffel met piep erin. Ze komt deze graag brengen nadat ze hem helemaal nat gekauwd heeft. Dus dan komt ze heel blij met dat ding naar mij toegelopen in de hoop dat ik met haar wil spelen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:13

Ik gooi er even een nieuwe in:

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?

Lilly kan er niet tegen als je aan haar poten komt. Over de poten aaien, een poot vast nemen etc. Als ze ‘moet’ dan gaat ze echt gaan weg kijken, alsof het dan minder erg is. Maar kom eraan en ze trekt haar poot weg, of verzet die, of gaat echt duwen/likken aan jou hond om duidelijk te maken dat ze het niet wil.

Leo

Berichten: 50249
Geregistreerd: 06-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:20

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?

Ik heb nog niets ontdekt dat hij echt heel naar vindt maar regen vond hij zeker in het begin echt vreselijk. Net als nat gras, daar kregen we hem echt niet in. Dat laatste is hij overheen gekomen door het kamperen, regen is nog steeds geen favoriet. Het liefst gaat hij zo snel mogelijk weer naar binnen. Behalve op stal, dan maakt de regen hem niets uit en maakt hij zichzelf heerlijk goor. :+

Fientj

Berichten: 159
Geregistreerd: 11-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:28

Oeps ik loop een beetje achter...

Waarmee speelt jullie hond het allerliefst? Samen met jou of in zijn eentje, alles mag!
Lilly is sinds deze week helemaal dol op haar Zippypaws burrow. Hij is overigens ook al stuk }>
Buiten is alles wat je kan gooien en zij kan vangen fantastisch, terug doet ze dan weer niet. Maar ze kan het hele park doorhuppelen met haar gevangen frisbee of bal.

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?
Speeltjes die ze niet kan slopen :') En auto rijden, als pup moest ze altijd spugen dat is gelukkig wel over maar ze zal het nooit leuk gaan vinden.

mavantos

Berichten: 3677
Geregistreerd: 14-05-08
Woonplaats: Midden-Delfland

Re: Secret Santa 2022 - The dog edition

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:28

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?

Freek vindt het afschuwelijk om alleen gelaten te worden. Zodra hij de voordeur hoort dat je weg gaat, gaat hij blaffen. Overigens is dat echt puur en alleen 'het weg gaan', zodra je weg bent vindt hij het prima om een paar uur alleen te zijn en stopt met blaffen als de voordeur dicht is _O-

Hij zit wel altijd in de bijkeuken als we weg zijn, want hij is onwijs waaks en dat is dan het aller rustigste plekje van het huis. Daar staat ook zijn bench en slaapt hij snachts. er ligt ook niets sloopbaars en er hangt een camera dat ik hem in de gaten kan houden, dus voor ons ook een fijn idee.

Tigress

Berichten: 8957
Geregistreerd: 08-11-10
Woonplaats: Appelscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-22 13:33

Wat vind jou hond echt afschuwelijk?
Afschuwelijk is misschien een groot woord, gezien hij het tolereert...maar als ik zeg "nageltjes doen" dan zoekt hij het liefst steun bij iemand anders om er onderuit te komen _O- Het is niet z'n hobby zegmaar :')