aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 07:57

SAKKIA schreef:
anneliesdj schreef:
Maar wat ik me toch afvraag, is het niet een optie dat ze na behandeling bij de gedragsdeskundige weer terug komt bij je zusje? In overleg, met uitleg ed, of wil je zusje dat echt niet meer?

Dit vraag ik me ook al de hele tijd af en ik heb het ook al een keer in het topic gevraagd.
Ik kan me zo voorstellen dat als de gedragsdeskundige de kat weer een beetje op de rit heeft en ze je zusje handvaten aanreikt hoe om te gaan met de kat en uitlegt waarom de reactie was zoals deze was de kans op herhaling klein is. Ik snap dat het vertrouwen nu weg is, maar dat kan ook weer opgebouwd worden.

Maar misschien ben ik anders daarin. Ik zou alles op alles gezet hebben om de band tussen mij en de kat te herstellen en haar zelf terug in huis te nemen.

Waarom is dat, vanuit het belang van de kat geredeneerd, een betere optie? Wat maakt dat je denkt dat de kat dan beter af is?

SAKKIA

Re: aangevallen door zeer agressieve eigen kat (MainCoon x Ragdo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:16

Ik zeg toch niet dat het perse een betere optie is?
Ik geef alleen aan dat ik het wel aan had gedurfd om de kat terug in huis te nemen. Zeker als de gedragsdeskundige mij handvaten had aan kunnen reiken hoe met haar om te gaan en hoe signalen te leren herkennen. Maar misschien, zoals ook al aangegeven, ben ik daar wel heel anders in. Dat neemt echter niet weg dat ik de keuze van de TS respecteer.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:17

SAKKIA schreef:
Ik geef alleen aan dat ik het wel aan had gedurfd om de kat terug in huis te nemen. Zeker als de gedragsdeskundige mij handvaten had aan kunnen reiken hoe met haar om te gaan en hoe signalen te leren herkennen. Maar misschien, zoals ook al aangegeven, ben ik daar wel heel anders in. Dat neemt echter niet weg dat ik de keuze van de TS respecteer.

Ik vraag me af of je dat zo kunt stellen, zeker omdat je het niet zelf hebt meegemaakt...

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:28

Nee misschien niet, maar dat kan toch niemand hier buiten TS en haar zusje?

Ik heb zelf thuis een kat zitten die vanuit het niks bloedlink kon worden. Hij heeft een periode gehad dat hij gewoon voor me ging zitten en fixeerde en dan ineens sprong hij boven op me en greep me dan meestal in mijn arm of, als ik stond en hem de rug toekeerde in mijn been of zelfs mijn rug. Ik heb daar heel wat schrammen en bijtwonden aan over gehouden. Ondertussen weet ik wat ik moet doen om dit soort dingen niet meer voor te laten komen en hij doet het dus ook eigenlijk nooit meer. Dat hij het nooit meer doet komt mede door het feit dat ik de signalen nu herken.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:41

SAKKIA schreef:

JIJ had het misschien wel gedaan. Maar niet iedereen is hetzelfde (gelukkig). Als zij het niet meer vertrouwen, is het hun goed recht het dier af te staan. Ze hadden de kat ook in kunnen laten slapen. Er zijn grenzen.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 08:45

Ik zeg dat ook dat ik daar misschien anders in ben en dat ik de keuze van de TS respecteer. Maar het is wel weer duidelijk een andere mening dan die van het gros hier mag je niet hebben, want je wordt er direct op afgebrand.

Leffroi

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:23

Het is meer de manier waarop alles zo 'doorgedramd' wordt. En daar bedoel ik jou persoonlijk niet mee. Iedereen had het anders gedaan, TS en zus hebben hun keuze gemaakt. Vervolgens verkondigt een groot deel 'maar ik had het anders gedaan', terwijl de keus zwaar genoeg moet zijn. Vervolgens geef jij aan dat ze het nog een kans moeten geven, omdat het tenslotte wel mogelijk moet zijn dat de zus van TS de kat weer in huis kan nemen. Ja, het zal best mogelijk zijn en ja, jij had hetwel gedaan. Maar er is al 100x gezegd dat dit geen optie meer is, omdat o.a. het vertrouwen gewoon weg is. Is dit dan niet gewoon te respecteren? Moet je er dan telkens weer opnieuw op in gaan dat ze gewoon de kat wel terug kunnen nemen INDIEN MOGELIJK?

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 09:29

SAKKIA schreef:

Ja, jij zou dat aandurven, maar niet iedereen staat even stevig in de schoenen en ik vind het knap dat de zusjes zelf in zien het niet te durven en niet te kunnen ze ervoor kiezen toch niet in te slapen en toch die twee kans elders te geven.
Ik heb heel veel respect voor hun beslissing.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 10:09

SAKKIA schreef:

Je schreef dat je alles op alles gezet zou hebben om de band te herstellen en de kat terug in huis te nemen. Kennelijk zou dat voor jou persoonlijk een betere optie zijn, anders zet je niet alles op alles om dat te doen. Het maakte mij benieuwd wat maakt dat jij daar zo in staat.....

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 11:42

Eerder in dit topic schreef ik dat onze Main Coon net blaasontsteking had gehad en dat hij duidelijk pijn had, maar toch vriendelijk bleef.
Een goede week later had hij weer blaasontsteking. Hij voelde zich echt niet goed (hij kon niet meer plassen, wat echt gevaarlijk is) en mijn man wilde hem optillen. De schreeuw die hij toen gaf, had ik nog nooit gehoord. Echt zo'n zware, verschrikkelijk boze, tijgerachtige schreeuw. Man liet hem onmiddellijk los, ik weet niet wat Sammy anders gedaan zou hebben, maar ik denk dat hij echt link geworden zou zijn.
Nu is de blaasontsteking verholpen en is hij weer zijn gewone lieve, vriendelijke en aanhankelijke zelf.
Maar op dat moment begreep ik wel dat het heel goed mogelijk is dat de poes van zusje van TS zo ontzettend boos werd.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 12:44

jesito schreef:
SAKKIA schreef:

Ja, jij zou dat aandurven, maar niet iedereen staat even stevig in de schoenen en ik vind het knap dat de zusjes zelf in zien het niet te durven en niet te kunnen ze ervoor kiezen toch niet in te slapen en toch die twee kans elders te geven.
Ik heb heel veel respect voor hun beslissing.

Maar hoevaak moet ik nog aangeven dat ik de keuze en de manier waarop ze er mee omgegaan zijn respecteer?
Uit het verslag van de TS maak ik op dat het zusje samen met haar moeder de kat van de DA naar de gedragsdeskundige heeft vervoerd. Daarbij zijn geen rare dingen gebeurd en de kat is gewoon samen met het zusje los in een ruimte geweest. IMO stelt anneliesdj dan een hele logische vraag. Ik kan me namelijk indenken dat, omdat het zo goed ging met de gedragsdeskundige erbij, het zusje was gaan twijfelen over de keuze van afstaan.
En dan kun je wel zeggen dat het al een paar keer aangegeven is in het topic, maar dit was toch weer een nieuwe gebeurtenis in het verhaal, mét positieve afloop. Dat die vraag nogmaals omhoog komt vind ik daarom niet raar.
Maar blijkbaar mag dat niet.......

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-15 12:50

Tuurlijk mag dat wel SAKKIA! En vragen mag altijd, geef daarom met alle liefde nogmaals antwoord dat we haar niet meer terugnemen :D . Simba is voor mijn zusje niet geschikt, mede door haar lastige verleden, doordat ze geen stabiel huis kan geven (verhuizen) en doordat mijn zusje Simba nooit meer gaat vertrouwen. daar worden ze beide echt niet beter van.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 13:00

Van jou misschien wel TS, maar er zijn berichten die mij anders doen vermoeden ;)

Nou ja ik snap echt wel dat je zusje haar afstaat als er echt geen vertrouwen meer is en dat in de toekomst niet meer gaat komen. Maar ik had het ook heel goed begrepen als er twijfel was gekomen aangezien er na de aanval toch ook al weer twee positieve momenten zijn geweest, namelijk haar spinnend en lief aantreffen op de dag van mogelijk inslapen en het brengen naar de gedragsdeskundige. En juist die twee positieve momenten riepen bij mij die vraag op.

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 14:38

Ik wil TS en haar zus heel veel sterkte wensen met alles. Dit gaat je niet in de koude kleren zitten en ik lees de liefde voor Simba in jullie verhaal.

Ik kan me heel erg goed voorstellen dat je zus de kat niet meer terug durft te nemen omdat ze bang is geworden! Ik vind dat jullie een hele eerlijk en dappere beslissing hebben genomen en petje af dat jullie niet 'de makkelijke weg'(zo makkelijk is die weg atuurlijk trouwens ook weer niet!) hebben genomen en haar meteen hebben laten inslapen.

Ik snap niet dat sommige mensen hier zo door blijven drammen. Jullie hebben dit niet zelf meegemaakt, en hebben niet zwaar verwond door toedoen van je eigen kat in dagenlang in het ziekenhuis aan het infuus gelegen.

Ik heb zelf 3 Britse kortharen. Ze zijn super lief en sociaal en zullen je nooit wat aandoen, behalve als je er 2 van de 3 een pilletje moet geven of kammen := dan veranderen ze ook in wilde tijgers en moet ik ook echt handschoenen aantrekken. De koude rillingen lopen over mijn lijf als ik aan jullie verhaal denk...

Ik hoop dat Simba haar plekje ook weer gaat vinden en een stabiele omgeving en baasje zal vinden, en ik hoop dat je zus uiteindelijk ook weer een lief nieuw huisdier zal vinden.

Nogmaals heel veel sterkte met alles!

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 17:44

TS hoe is het met je zus eigenlijk nu?
Fysiek en mentaal?

Loes1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-15 18:21

Hee wat een fijn bericht! Komt op mij over alsof er toch nog goede hoop is voor Simba en dat ze nu in elk geval een stabiel huis heeft, ook voor zusje fijn om te weten:)

Hoe is het nu met je zus?

FrNo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 21:33

Fijn dat Simba een nieuwe kans krijgt.
Jullie hebben een goede keuze gemaakt.

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 06:58

Hoe is het nu met jou en jouw zusje?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-04-15 07:27

Hoi Allen!

Het gaat best goed met ons :) . Mijn zusje is gister wel weer terug geweest bij de chirurg omdat ze haar linker wijsvinger en duim nog steeds niet helemaal kan buigen (geeft een drukkend gevoel aan de bovenkant van haar vinger/duim). Dit moet ze de komende tijd aankijken.

met mij gaat het goed, van de week deed 1 van mijn poezels een beetje raar.. En had gelijk een knoop in mijn maag, bang dat deze ook "door zou draaien". Dit gevoel moet gaan slijten en heeft tijd nodig.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:04

Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie.
Ik hoop dat je zus haar vingers weer optimaal kan gaan gebruiken.
En dat de tijd de schrik en angst zal helen.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:15

Niet zo gek dat je daar moeite mee hebt hoor, dat slijt vast wel. In de tussentijd kan je misschien proberen om op zo'n moment zo objectief mogelijk naar de lichaamstaal van de kat te kijken. Dan kan je namelijk zelf al bepalen of je angst terecht is of niet. Als je zelf de lichaamstaal niet kan interpreteren, kan je het googlen. Ik zag net dat je allerlei sites krijgt als je gewoon zoekt op lichaamstaal kat. Let hierbij vooral op pupilgrootte, stand oren, stand snorharen, het bekkie en houding lijf. Als je er niet uitkomt mag je mij ook altijd een pb sturen.

Wat betreft je zusje, hopelijk gaat het snel beter. Ik heb zelf een keer een hele nare bijtwond gehad op mn vinger en daar heb ik maanden last van gehad. Ook dat trekkende gevoel. Daarna was het over en het is nog wel een gevoelig plekje maar last heb ik nooit meer. Dus hopelijk is dat bij haar net zo!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 08:42

Fijn te horen dat het beter gaat met jou en jouw zusje.

Voor mij is het nu meer dan 20 jaar geleden dat ik ben aangevallen door een kat, maar nog steeds als ik dat rare aanvalsmiauwtje hoor op tv of zo, dan draait mijn maag om. Ik ben gek met katten, maar als ze dreigen, ben ik weg.

picobello

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-15 14:45

Goed om te horen dat het naar omstandigheden goed gaat! En tja dat gevoel met katten zal moeten slijten en wellicht nooit helemaal weggaan. Dat is je instinct na zo'n heftige gebeurtenis.
Is er ook nog meer bekend over Simba of gaat dat nu buiten jullie om?

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-15 09:16

Sorry voor mijn late reactie! We hebben laatst een update van de dierenarts/gedragsdeskundige gehad. Ze is nog steeds druk bezig met Simba en het gaat goed. Het is geen makkelijker dier, maar dat wisten we al.
Als het haar niet zint, of als er een ander dier te dichtbij komt dan haalt ze uit.

Ze zit momenteel nog steeds bij de kliniek en vanuit daar gaan ze verder werken. Zijn nog wel bezig met een pleeghuis, maar alleen als deze geschikt is.

Het herstel van mijn zusje gaat redelijk, paardrijden is nog erg lastig maar doet wel al rustig aan.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-15 10:06

Hoe gaat het nu??