Katten binnen of buiten

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Katten binnen houden of buiten

Binnen
157 (51%)
Buiten
148 (48%)

Totaal aantal stemmen: 305

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:49

quera schreef:
Sissi87 schreef:
Je zou toch uit protest je hond in hun tuin laten schijten...sjongejonge wat kunnen sommige mensen alleen aan hun eigen hachje denken zeg

Hond,paard,koe whatever maakt haar toch niet uit :D

Doe een nijlpaard. Die spetteren zo lekker _O-

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:50

Een schok krijgen is iets anders dan ze zo onder stroom te zetten dat ze door hun pootjes zakken of staat er bij jouw paard ook voldoende stroom op dat die door zijn hoeven zakt? Kom op zeg...

Wat een hufterij zeg.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:50

ik snap echt wel dat mensen hun kat buiten willen laten lopen, maar doe dat dan in je tuin of als je op een boerderij woont ofzo...

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:51

Willl65 schreef:
Een schok krijgen is iets anders dan ze zo onder stroom te zetten dat ze door hun pootjes zakken of staat er bij jouw paard ook voldoende stroom op dat die door zijn hoeven zakt? Kom op zeg...

Wat een hufterij zeg.

Waar zegt ze dat er net zoveel stroom op staat als bij paardenschriklint dan?

Limoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:51

Ik ben voor binnen houden. Vroeger kwamen onze katten buiten. Ik ben al veel katten verloren, wat voorkomen had kunnen worden door ze binnen te houden.. En wij wonen zeer afgelegen, dus een rustige buurt ligt het niet aan.
Waaraan verloren dan?
- Aanrijdingen
- Gewoon vermist
- Aangeschoten door een jager
- Vergiftigd
- Meegenomen
En dan woon je afgelegen.. Nee hoor. Ik heb veeeeeel meer rust nu ze binnen blijven. Ik ben wel van mening dat je moet kijken naar de kat, absoluut. Niet elke kat is binnen te houden. Maar je kunt wel je tuin afzetten of een mooie kattenren voor ze maken. Wij hebben een kattenren. Hier zitten eigenlijk maar 2 van de 5 af en toe in. De rest taalt er niet naar om naar buiten te gaan.
En ik zou het ook vervelend vinden als mensen last hebben van mijn katten. Ik kies voor katten, zij misschien niet. Wij hebben ook wel eens sproeiende katers in onze showroom gehad oid. Dat wil je met een bedrijf echt niet. Niets is zo irritant als andermans katten die je de boel verpesten rondom huis.

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:53

quera schreef:
Willl65 schreef:

Wat een hufterij zeg.

Waar zegt ze dat er net zoveel stroom op staat als bij paardenschriklint dan?

Lees maar even terug.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:53

Ik heb mijn katten binnen om 2 redenen.

1. ik heb een poes waarvan ik gewoon 99,99% zeker van weet dat ze gestolen wordt als ik haar naar buiten laat. (mijn andere kat is gewoon een huistuin en keuken kat, maar deze dame is een prachtje, waarvan ze bij mijn ouders haar zusje al uit de ren in de tuin hebben gestolen toen mijn ouders gewoon even boodschappen deden..en mijn ouders wonen tegenover mij..)

2. Ik woon op een autogarage, links van de galerij af is de showroom in (en dat willen ze daar uiteraard niet) en rechts van de galerij is precies langs een drukke weg + de garage waar altijd gesleuteld wordt en waar ze dus en 123 perongeluk opgelosten raken, maar ook kans hebben om zowel op het terrein zelf (met constant op en af rijdende auto's) aangereden te worden en anders wel bij de grote weg...

nee , ik doe het mijn muppies niet aan... en ze zijn nog nooit buiten geweest en proberen het ook nooit. en met 120 vierkante meter en hun eigen kattenspeelkamer, vinden ze het volgens mij wel welletjes zo :j

(uiteraard wel gechipt en bandje om, voor ALS het misschien toch gebeurd dat ze eruit glippen)
Laatst bijgewerkt door KingYasFenn op 05-03-14 18:55, in het totaal 1 keer bewerkt

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:54

Als mijn kat een flinke tik krijgen van het stroomdraad zullen ze ook even door de poten zakken. Waarna ze gelijk weten dat ze daar niet mogen komen. Ze vallen niet zo snel door neer.

Amandavd

Dus love-western moet haar hele tuin en vijver aanpassen zodat de kat er niet kan, en ook nog zodanig diervriendelijk, maar de eigenaar van de kat hoeft niet de moeite te nemen om zijn eigen tuin af te zetten zodat de kat niet naar een ander kan?

Magrathea

Ik heb ca. 20 pagina's terug al eens gevraagd waarom het in deze ineens wel is toegestaan om honden en katten en paarden te vergelijken? Het helpt toch wel dat het je eigen standpunt steunt, dat het dan ineens wel mag... Maar als ik een topic open dat ik mijn paard alleen wil houden want nu heeft ie meer aandacht voor mij dan wanneer hij met een maatje staat, of een topic dat ik mijn hond op een bak wil laten schijten want buiten ontsnapt hij altijd uit de lijn en anders veroorzaakt hij misschien overlast, dus ik hou hem zijn leven lang gewoon maar binnen dan, dan heb ik heel Bokt op mijn nek :D Maar dan mag je dus geen katten en honden en paarden vergelijken. Kan iemand mij uitleggen waarom het hier wel mag?

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:55

(Quote)Ja maar ik weet geen oplossing. En jij doet alsof het zo makkelijk is. En wij zorgen er toch voor dat er straks geen kat meer bij de vijver komt. Ze krijgen dan zoveel stroom door hun lijf heen, dat ze door de poten heen zullen zakken.

En dat jij er geen problemen mee hebt, bekent niet automatisch dat de rest er ook geen problemen mee heeft. (Ende quote)

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:56

Willl65 schreef:
(Quote)Ja maar ik weet geen oplossing. En jij doet alsof het zo makkelijk is. En wij zorgen er toch voor dat er straks geen kat meer bij de vijver komt. Ze krijgen dan zoveel stroom door hun lijf heen, dat ze door de poten heen zullen zakken.

En dat jij er geen problemen mee hebt, bekent niet automatisch dat de rest er ook geen problemen mee heeft. (Ende quote)

Ik kan prima zelf terug lezen en heb allang geantwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:56

Willl65 schreef:

Wat een hufterij zeg.

Laatste keer dat ik een schok kreeg, ging ik ook door mijn benen. En laatste keer dat mijn lab een schrikdraad aan raakte, tolde hij ook rond. Tjah had hij maar niet met zijn snoet aan het draad moet zitten.

KingYasFenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:57

ik vind dat de baas v/h dier ervoor moet zorgen dat de omgeving geen overlast ondervind.
(net zoals je hier je haan moet wegdoen als je buren klagen, klagen ze niet, mag je hem houden. Maar dat is nou eenmaal de regel van de gemeente)
Hoe je je dier tegenhoudt tot overlast voor andere mensen, dat is ieder zijn eigen ding :)

1 regel stel ik wel, je moet ze niet onthouden van sociaal contact, dus als binnen, neem er dan minimaal twee :j
en uiteraard een heel erg logische reden is dat je ruimte hebt om ze enkel binnen te houden :j

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 18:59

Magrathea schreef:
Ik heb ca. 20 pagina's terug al eens gevraagd waarom het in deze ineens wel is toegestaan om honden en katten en paarden te vergelijken? Het helpt toch wel dat het je eigen standpunt steunt, dat het dan ineens wel mag... Maar als ik een topic open dat ik mijn paard alleen wil houden want nu heeft ie meer aandacht voor mij dan wanneer hij met een maatje staat, of een topic dat ik mijn hond op een bak wil laten schijten want buiten ontsnapt hij altijd uit de lijn en anders veroorzaakt hij misschien overlast, dus ik hou hem zijn leven lang gewoon maar binnen dan, dan heb ik heel Bokt op mijn nek :D Maar dan mag je dus geen katten en honden en paarden vergelijken. Kan iemand mij uitleggen waarom het hier wel mag?

Omdat het in principe het zelfde is. Ik wil niet dat jouw kat in mijn tuin schijt, en jij niet dat mijn hond in jouw tuin schijt. Maar de kat mag het wel en de hond niet, waarom zou je dat niet mogen vergelijken?

KingYasFenn

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:01

precies,
je kan appels niet met peren vergelijken
en katten niet met honden
maar schijt met schijt WEL
want schijt=schijt :j

Willl65

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:05

Waar het bij mij op neer komt is dat als ik in een buurt zou wonen waar er katten haters wonen of waar mijn katten het doelwit zouden zijn, ze niet daar buiten zouden komen. Wel zou ik zo snel mogelijk verhuizen naar een omgeving waar ik ze wel die vrijheid kan bieden. Waarom? Omdat het nou eenmaal katten zijn die buiten willen kunnen komen.

Als het niet veilig genoeg zou zijn voor ze dan zou ik ze daar tegen beschermen uiteraard,

Gelukkig wonen we daar waar ze WEL veilig genoeg naar buiten kunnen en beleven ze daar veel plezier aan.

Ik wens een ieder veel wijsheid toe met hun beslissingen.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:06

Wij hebben de katten binnen. Om verschillende redenen. Mijn oudste kater (gecastreerd) was doodsbang buiten. Daar is later een kitten bij gekomen (ook een gecastreerde kater). Sinds mijn 2e kat er is hebben die wel eens in de tuin gehad. Dat ging goed. Later kwam die oudere ook gewoon naar buiten. Ze mogen bij mij naar buiten maar alleen in mijn tuin als ik (of mijn vriend) er bij ben.

Waarom? Gewoon ik wil niet dat ze voor overlast zorgen. Ik wil ze niet kwijt. Ik wil niet dat ze overreden worden. De tuin is groot genoeg voor de katten om te ravotten zonder dat andere mensen er last van hebben.

Ik heb zelf ook een buurtkat hier schijt in mijn tuin gek word ik ervan. Ik heb laatst al een emmer water over hem heen gegooid toen die met zijn nagels aan mijn auto aan het krabben was maar dat ding is zo hardleers... :=

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:07

Willl65 schreef:
Waar het bij mij op neer komt is dat als ik in een buurt zou wonen waar er katten haters wonen of waar mijn katten het doelwit zouden zijn, ze niet daar buiten zouden komen. Wel zou ik zo snel mogelijk verhuizen naar een omgeving waar ik ze wel die vrijheid kan bieden. Waarom? Omdat het nou eenmaal katten zijn die buiten willen kunnen komen.

Als het niet veilig genoeg zou zijn voor ze dan zou ik ze daar tegen beschermen uiteraard,

Gelukkig wonen we daar waar ze WEL veilig genoeg naar buiten kunnen en beleven ze daar veel plezier aan.

Ik wens een ieder veel wijsheid toe met hun beslissingen.

Maar waarom moeten mensen last hebben van jouw kat?
Waarom niet je tuin afzetten zodat ze naar buiten kunnen en geen overlast kunnen veroorzakenen niet onder een auto kunnen komen enz enz.

Willl65

Re: Katten binnen of buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:09

Ik blijf niet steeds het zelfde rondje met je lopen quera. Ik val niet graag in herhaling.

Alles wat er te zeggen viel door mij is gezegd.

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:14

Willl65 schreef:
Ik blijf niet steeds het zelfde rondje met je lopen quera. Ik val niet graag in herhaling.

Alles wat er te zeggen viel door mij is gezegd.

Ik blijf het vragen omdat er nog steeds geen duidelijk antwoord is.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:17

Die van mij gaan al naar buiten vanaf 3 maanden. Mijn vorige katten gingen op een gegeven moment ook naar buiten. Nee, de eerste 2 scheten niet in een tuin van een ander. Dit deden ze wel in eigen tuin }>. Voor de rest.... Grolsch bracht de vogeltjes/muizen altijd levend. Baileys altijd dood.... inclusief de vogels die hij mijn kids wilde voeren na hun geboorte. Biertje ving nooit iets. Borrel en Melk daarintegen zijn een echte jagers. Als mijn buren last van ze hebben vanwege het feit dat ze door hun tuin lopen... gooien ze er maar een emmer water overheen. Het houdt de overpopulatie aan muizen/ratten en vogels onder controle in ieder geval.

Wat de rest aan onzin verkondigd, in mijn ogen, wat overlast betreft..... de overburen klagen ook dat ik 's morgens om 03.00 uur vertrek om te gaan werken. Dan horen ze m'n auto... DUH!!! Moet ik deze dan ook maar naar het eind van de straat rollen en daar pas starten, zodat niemand hier last van heeft.... Verderop is een veldje voor kleine vliegtuigjes... Dit is notabene het grondgebied van de boer die met deze hobby is begonnen. Gaan mensen klagen dat ze er last van hebben, terwijl ze zelf wel tot midden in de nacht herrie maken met muziek en/of feestje. Dat ik daar dan weer last van heb, omdat ik niet kan slapen... dan moet ik niet zeuren.... yeah right!!!

Met andere woorden.... zeik niet gelijk als je iets tegenkomt wat jou niet zint... er zal vast wel iets zijn wat jij doet wat een ander niet zint... Zie mijn onderschrift!!

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:21

Als jouw katten niet in mijn tuin schijten, mijn vissen er niet uit jatten,mijn katten niet over de zeik helpen, mijn hond niet over de zeik helpt. Dan wil ik t wel laten maar helaas doen ze dat dus WEL en daar ligt het probleem.
Als mijn hond in jouw tuin schijt dan verwacht je toch ook dat ik het opruim..?
Waarom bij een kat dan niet? En nee dat weet je niet of hij het alleen in eigen tuin doet. Tenzij de kat alleen in je tuin blijft.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:22

femo schreef:
Ik vind het juist WEL heel erg lief van mensen die hun kat buiten laten. die risceren eigen verdriet en strepen dat weg om de kat een heerlijk leven te kunnen bieden,

En ik vind het helemaal niet lief van die mensen die denken dat hun kat maar naar buiten moet.
Op eigen terrein prima ! Maar verder niet.

Ik heb nu nog op mijn netvlies hoe mijn geliefde eekhoorntjes gekild zijn door zijn leuke, lieve huiskat.
De kattenbaasjes vinden alles wel best, de kat moet naar buiten kunnen, het is zijn natuur.
Dat andere mensen dan het verlies van hun geliefde dieren moeten meemaken, ach dat is niet belangrijk, want dat is geen kat.

rainbow8

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-14 19:23

Helaas quera weet ik dat wel, want er zijn hier buren die erop letten dat mijn katten wel of niet in hun tuin poepen of plassen... En als ze komen mekkeren gaat het meestal over katten van een ander... Als ze 1maal weten welke van mij zijn... hoor ik alleen maar dat ze hun tuin gebruiken om doorheen te lopen.... En als mijn katten wel in jou tuin komen vind ik dit erg knap... kunnen ze zich toch een aardig stuk over NL teleporteren...

Edit: stukje tekst toegevoegd
Laatst bijgewerkt door rainbow8 op 05-03-14 19:26, in het totaal 1 keer bewerkt