Valkparkiet Saffier helaas overleden, update p22

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bayazo

Re: Valkparkiet Saffier helaas overleden, update p22

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 18:26

Wat een snoeppie ! Veel plezier er mee !

Ik heb het gehad toen onze poes was ingeslapen, die we al 16 jaar hadden.
Ik riep ook voorlopig geen nieuwe !!
Tot 2,5 maand later onze huidige poes op een bijzondere manier als klein bang kitten ons leven binnen liep.
Als ik haar nu zie en hoe vreselijk blij ik met haar ben dan geloof ik dat het bij jouw en je nieuwe vogel(s) ook helemaal goed gaat komen !

Succes ! :)

mar10tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-13 23:28

Dat roze snaveltje is zo snoezig, dat vind ik toch echt mooier dan n grijs snaveltje.
Bont, is dat geel met witkopje?uiteraard evt wel met de normale wangkleur?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 06:14

Mannetjes krijgen uiteindelijk toch vaak een grijs snaveltje.
Bont kan in verschillende kleuren voorkomen. Ook met de normale wangkleur maar ook zonder :)

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 07:27

wat een leuker cayenne!!
ze is erg mooi, ik hou wel van albino's
heel veel geluk met haar !!!

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 15:39

Gaaf vogeltje zeg, straalt veel uit en naam past er mooi bij. Hopelijk geeft ze je ook Joy en kan je ook nog een leuk maatje voor haar vinden :)

Eline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:05

Wat stoer dat je een andere vogel gevonden hebt Cay! Hoop dat ze haar naam waar zal maken. Want Saffier vervangen zal ze nooit, maar dat vind ik sowieso een vreemd concept. Alsof je nooit meer mag houden van een ander dier als je ooit van een ander dier gehouden hebt, daar doe je toch met mensen ook niet moeilijk over?
"Nee, sorry, ik mag geen vriendjes worden met jou. Ik had al een vriend" :+

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 16:26

Eline schreef:
Wat stoer dat je een andere vogel gevonden hebt Cay! Hoop dat ze haar naam waar zal maken. Want Saffier vervangen zal ze nooit, maar dat vind ik sowieso een vreemd concept. Alsof je nooit meer mag houden van een ander dier als je ooit van een ander dier gehouden hebt, daar doe je toch met mensen ook niet moeilijk over?
"Nee, sorry, ik mag geen vriendjes worden met jou. Ik had al een vriend" :+

Dat is een beetje een rare vergelijking ...
Indien je vriend zou zijn overleden, zou het "nieuwe vriendje" inderdaad een stuk gevoeliger liggen dan onder normale omstandigheden, dus ja, dan zou je er met mensen ook "moeilijk" over doen :o

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-09-13 16:28

Jeetje Eline, jij weet het altijd zo helder te verwoorden! Zo is het ook gewoon, ook al voel ik me nog steeds wel een klein beetje schuldig, maar dat is gewoon mijn stomme gevoel. Dat gaat vanzelf wel weer weg. Het is nu ook wel fijn om dit in het vooruitzicht te hebben en een soort van afleiding. Ik krijg van kwekers zelfs gratis vogels aangeboden omdat ze het verhaal van Saffier hebben gelezen en onder de indruk waren hoever ik voor hem ben gegaan :? maar eigenlijk vind ik het gewoon heel normaal dat je alles doet wat fair is om je dier te kunnen helpen, tot het op een gegeven moment over de grens gaat en je knopen door moet hakken, maar ook dat doe je voor je dier en niet voor jezelf.

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-13 20:50

Dat is omdat je een hart van goud hebt, dat jij dat normaal vindt Cayenne <3 Een supermens ben jij!

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 10:48

Ik kan me ook niet voorstellen dat er mensen zijn die niet alles voor hun dier doen. Maar die mensen zijn er dus blijkbaar...

Dat schuldig voelen heb ik ook gehad. Maar echt, het is niet nodig. Ik weet zeker dat als er iemand is die jou het geluk gunt, het Saffier is!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 11:21

Bedankt voor de lieve reacties!

Onze witte dame is voorlopig nog niet van plan zelfstandig te worden :') Ze vind het nog veel te gezellig bij mams en paps!

Badeendje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:32

Het is een kroeliewoelie! Maar hey, als ie paps en mams nog erg gezellig vind is het in ieder geval tot dusver wel een vogel-vogel en geen mensenvogel :D.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 11:35

Haha, dat is waar :D
Ze is nu bijna zeven weken oud en zit overdag nog bij haar ouders. s'ochtends en 's avonds krijgt ze met de hand bijgevoerd en dat vind ze nog erg lekker. Wel apart. Saffier was ook pas met ruim 12 weken zelfstandig.
Ondertussen bood de kweekster ook al aan om bij haar andere nestjes te kijken voor een maatje. Daar zitten ook al vogels tussen die wel zelfstandig zijn, dus grote kans dat we eerder het maatje thuis hebben als deze vogel :')
We hebben alleen verder nog geen foto's gezien, dus dat is nog erg pril.
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 10-09-13 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Nadine_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 11:48

Hihi dwarskoppie <3

Shirley

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 12:03

Het zou op zich wel mooi zijn als ze tegelijkertijd zouden kunnen komen, toch ?
Hebben ze ook een beetje steun aan elkaar :j

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-13 12:06

Dat zou kunnen, maar ze moeten ook weer niet teveel op elkaar steunen. Dan krijg je bange vogels.

Seni

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-13 14:48

Mijn valkjes waren beide 13 weken toen ze echt zelfstandig waren en wegmochten.

Maar ik zou ze wel voorlopig even apart houden, die van mij zijn 2 weken na elkaar gekomen en degene die we als eerste hadden was iets tammer dan de andere. Maar het was hoe dan ook: waar de 1 ging, ging de ander. En echt leuk tam krijgen, zodat ze gingen praten/zingen, zat er niet bij. Ze waren te gehecht aan elkaar.

Dus als ik je een advies mag geven, houd voorlopig 1 vogel dan bijv. in noord-brabant en de andere in, waar was het ookalweer? Zuid-holland? Of op aparte kamers ofiets? :) succes! En heel veel plezier!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 10:48

Seni, dat laatste gaat niet lukken. Ik woon in Obdam maar ben veel bij mijn vriend en wil ze natuurlijk beiden tam maken. Bovendien is het gewoon niet nodig. Ik heb al vaker twee vogels tegelijkertijd tam gekregen en wanneer je er gewoon voldoende tijd aan besteed en constant bent, dan worden ze allebei supertam :) Ze hoeven ook weer niet te tam, want ik wil ook dat ze goed naar elkaar toe trekken.

Ondertussen ben ik er nog niet helemaal uit wat betreft de tweede vogel, maar heb wel grote vermoedens :D
Laatst bijgewerkt door Cayenne op 12-09-13 10:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:50

Daar vertrouw ik jou zeker in dat je gegarandeerd beide vogels tam krijgt :D

Hoe is het verder met jou? Slaap je weer beter?

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 10:56

Slapen gaat redelijk, heb alleen last van nachtmerries en nu ik in Obdam zit voel ik me nog meer alleen. Wanneer ik de sleutel in de voordeur stak, dan wist hij altijd meteen dat ik het was en begon hij te roepen. Dat mis ik heel erg. Je komt steeds thuis in een leeg huis. Ook met reclames op tv (zoals nu die croma reclame met dat gefluit) floot hij altijd mee en dus moet ik onder andere daarbij steeds aan hem denken. Het krijgt wel een plaatsje, maar het blijft moeilijk.
Gelukkig geeft het zoeken naar de juiste vogels wel veel afleiding en zorgt ervoor dat ik iets heb om naar uit te kijken.

Het is nog niet helemaal zeker, maar vermoedelijk gaat dit het mannetje worden:

Afbeelding
Hij is -ondanks dat hij bijna 2 weken jonger is als Joy- bijna zelfstandig, wordt nog 1 keer per dag bijgevoerd en zit verder gezellig bij zijn broertjes en zusjes.

Ik zou hem heel graag -als het doorgaat tenminste- de naam Jade willen geven (Engelse uitspraak) als herinnering aan Saffier. Die was naar een edelsteen vernoemd omdat hij op jonge leeftijd echt oerlelijk was en een mooie naam nodig had om zijn lelijkheid te compenseren := Gelukkig is hij later goed bijgetrokken :') Daarnaast past Jade goed bij Joy.

De betekenis vind ik ook passend:
Citaat:
Jade is een symbool van zuiverheid en sereniteit. De steen wordt in het Oosten zeer gewaardeerd en staat voor wijsheid die in rust wordt verzameld. Jade wordt geassocieerd met het hart en stimuleert liefde en verzorging. Het is een beschermend kristal dat de drager tegen verdriet behoedt en in moeilijke tijden voor troost zorgt.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 10:58

Cayenne schreef:
Het is een beschermend kristal dat de drager tegen verdriet behoedt en in moeilijke tijden voor troost zorgt.

:j :(:)

Bhriseis

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:11

Wat een mooi mannetje! En een erg mooie naam hoor :(:)

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 11:12

Er is ook nog een kans uit een andere vogel, dus het is nog niet zeker hoor. De ander spreekt me eigenlijk meer aan, maar er is nog wat onduidelijkheid over de mutatie. Mocht de ander toch beter aansluiten, dan kunnen we nog wisselen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-13 11:29

Dit is overigens de andere vogel:

Afbeelding
Die spreekt me eigenlijk meer aan, pfff.. Even kijken wat vriendlief zegt. Hij wil ook liever een 'gele' vogel en deze komt dichter in de buurt :+

ElineThera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 13:09

Vind ze er allebei mooi uit zien, qua mutatie enz heb ik er niet zo heel veel verstand van. Ben wel blij om te lezen dat je het met jou alweer een stukkie beter gaat :) ben benieuwd welk vogeltje het gaat worden!