Slapen gaat redelijk, heb alleen last van nachtmerries en nu ik in Obdam zit voel ik me nog meer alleen. Wanneer ik de sleutel in de voordeur stak, dan wist hij altijd meteen dat ik het was en begon hij te roepen. Dat mis ik heel erg. Je komt steeds thuis in een leeg huis. Ook met reclames op tv (zoals nu die croma reclame met dat gefluit) floot hij altijd mee en dus moet ik onder andere daarbij steeds aan hem denken. Het krijgt wel een plaatsje, maar het blijft moeilijk.
Gelukkig geeft het zoeken naar de juiste vogels wel veel afleiding en zorgt ervoor dat ik iets heb om naar uit te kijken.
Het is nog niet helemaal zeker, maar vermoedelijk gaat dit het mannetje worden:

Hij is -ondanks dat hij bijna 2 weken jonger is als Joy- bijna zelfstandig, wordt nog 1 keer per dag bijgevoerd en zit verder gezellig bij zijn broertjes en zusjes.
Ik zou hem heel graag -als het doorgaat tenminste- de naam Jade willen geven (Engelse uitspraak) als herinnering aan Saffier. Die was naar een edelsteen vernoemd omdat hij op jonge leeftijd echt oerlelijk was en een mooie naam nodig had om zijn lelijkheid te compenseren
Gelukkig is hij later goed bijgetrokken
Daarnaast past Jade goed bij Joy.
De betekenis vind ik ook passend: Citaat:
Jade is een symbool van zuiverheid en sereniteit. De steen wordt in het Oosten zeer gewaardeerd en staat voor wijsheid die in rust wordt verzameld. Jade wordt geassocieerd met het hart en stimuleert liefde en verzorging. Het is een beschermend kristal dat de drager tegen verdriet behoedt en in moeilijke tijden voor troost zorgt.