Bokkers met Katten.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:12

Hier laat ik de dikke soms ook achter z'n brokjes lopen, vind hij geweldig. Ook praktisch enige manier om die mammoet in beweging te krijgen. Hij heeft lui zijn tot een kunst verheven.

Doen jullie eigenlijk een poging om jullie katten op te voeden of is dat een verloren zaak?
Ik heb hier soms m'n handen vol met Froemel. Froemel is jong en wil wat, vooral kattekwaad uithalen dan :P . Liefst oefent ze haar tae kwando talenten op de 2 katers maar die 2 sufkoppen reageren daar niet echt op. Dan gaat mevrouw zich vervelen en weet ik hoe laat het is.
Als er was hangt te drogen gaat die gegarandeerd tegen de grond, alle zetels worden eventjes bijgevijld, de gordijnen ook. En dan, het allerleukste: de plant. Beetje uitgraven, beetje krabbelen, beetje knauwen. En het grappigste is uiteraard dat je wacht tot baasje het ziet (en ja desnoods gaat ze er pontificaal naast zitten wachten tot ik het zie), snel beetje krabbelen, kijken of ik opsta (zoniet nog beetje verder krabbelen en kauwen) en als ik dan rechtveer om m'n plant te redden spurt ze weg. Om vervolgens terug naar de plant te gaan wanneer ik net terug in de zetel zit. Aaaaaaaaaaaargh.
Net de vliegende pantoffelmethode geprobeerd en dat heeft voorlopig effect, vraag is voor hoe lang.

Froemel is lief maar soms kan ik haar wel ... Ze mag/kan buiten, ik speel met haar, heel soms krijgt ze een kater in beweging en het meeste kattekwaad laat ik maar zo. Maar mijn plant wil ik eigenlijk wel in leven houden.

Tips?
Buiten de plant in een kamer zetten waar ze niet komt, maar dan staat die plant daar zo alleen :+ .

MMIDV

Re: Bokkers met Katten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:17

Wij hebben in het begin de plantenspuit steeds bij ons in de buurt gehad, bij alles wat niet mocht kregen ze een lading water over zich heen :+
Dit heeft goed geholpen :j
Bij Bruno hoef ik maar in mijn vingers te knippen en hij weet genoeg, Billy is een ander verhaal. Als die weleens iets doet wat niet mag en ik knip in mijn vingers, roep zijn naam enz. dan reageert ie niet. Als ik een kussen pak en net doe ik of ik die gooi dan bukt ie!!! :')
Pas als ik opsta en vlakbij ben rent ie weg hahahaha!

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:19

Jamaar dat is het nu juist. Ik kan ook brullen wat ik wil. Mevrouw vindt het grappig als ik uit de zetel spring (en voor de plantenspuit zal ik dat ook moeten).
Ok, ik kan wel wat sport gebruiken maar bepaal liever zelf hoe ik dat doe :+ .

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:20

haha onze kat doet dat ook, maar zo gauw je opstaat rent ie weg en gaat achter de jukebox zitten

eingelik is onze kat heel dom, als hij wat lekkers heeft gepakt zoals een kippenpoot en wij zijn in de buurt gaat ie zich verstoppen en heel hard zitten grommen terwijl wij helemaal niet weten dat ie wat heeft dus als ie niet zou grommen zou ie het lekker kunnen op peuzelen :')

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:21

plantenspuit komt erg ver?? en zorgen dat die dus altijd binnen handbereik is

Thioro

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:22

2-3 meter? *gaat morgen superplantenspuit kopen en desnoods plant dichter bij zetel zetten*

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:24

haha, onze kat kwam altijd midden in de nacht mauwen als ie er in of er uit wou of hongr had, moeder uit bed plantespuit pakken en lading water, nu omt ie bij mij |o

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:25

prugelpiet schreef:
haha onze kat doet dat ook, maar zo gauw je opstaat rent ie weg en gaat achter de jukebox zitten

eingelik is onze kat heel dom, als hij wat lekkers heeft gepakt zoals een kippenpoot en wij zijn in de buurt gaat ie zich verstoppen en heel hard zitten grommen terwijl wij helemaal niet weten dat ie wat heeft dus als ie niet zou grommen zou ie het lekker kunnen op peuzelen :')

_O- Dat ken ik, mijn kat is al net zo'n nitwit :')

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:42

Marley schreef:
Wij hebben in het begin de plantenspuit steeds bij ons in de buurt gehad, bij alles wat niet mocht kregen ze een lading water over zich heen :+

De kat van mijn verloofde sloeg op een gegeven moment de plantenspuit uit je handen als hij de kans kreeg. :')
Mijn meissie moet je écht niet fysiek corrigeren :n, verbaal is al drama en staat garant voor een verstopte kat. :(:)
Meestal als ze iets doet wat niet mag, is een "uhuh" meer dan voldoende, enkel bij eten jatten niet altijd, maar dan kun je het eetbare het beste buiten haar bereik plaatsen.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:43

Hier is de ultieme straf een sleutelbos :')
Als het echt te gek wordt smijten we die -niet raak ;) , maar het komt wel met veel geweld/geluid aangeschoven en dan schrikken ze zich rot. Een volgende keer hoef je alleen maar ermee te rammelen :P

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 18:45

hihi dat is hier nu met de plantenspuit, even schudden en ze weten genoeg :') alleen Billy wil nog weleens de grens opzoeken en dat eindigt dan in een natte Billy :') komt niet vaak meer voor gelukkig haha

Evelienepien

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:16

Stille meelezert meldt zich :o !
Lees al ff stiekem mee en vind het geweldig om zoveel verschillende :~ katten te zien en jullie verhalen erover te lezen :j

Dus bij deze de vraag:Mag mijn poezebeesie ook meedoen :D ?

Afbeelding

Dit is Eefje <3 !
Gewone schildpadpoes en hoopt as feb. 17 jaar te worden :wow:
Foto hierboven is van paar jaar geleden en ze is flink geslonken inmiddels Y;(
Amper 2 kg, staar, al +/- 6 jr nierpatient (dus zolang al iedere dag een half pilletje :roll: + sp. voer) maar nog steeds nadrukkelijk aanwezig in huis :))
Wat deze oude tante wil, krijgt ze voor mekaar :=

Gelukkig hoeven wij niet meer met plantenspuit aan de slag alhoewel zijn krabpalen voort te min <<) en is de neje bank toch lekkerder O:) . Alleen kan mijn hart het niet voor mekaar krijgen om haar met water te spuiten want ze is natuurlijk niet meer zo heel snel :+ (en dat vind ik dan zielig :(:) )...dus ook daarin beslist ze voort wat ze wil -:)

@prugelpiet: andere poes deed dat dus ook snachts :( . Had voort 5 lege colaflessen onder mn bed liggen, die ik dan naar haar gooide }:0 . heb nl. een nachthumeur *D _/-\o_

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:40

Och heerlijk, zo'n oud divaatje. :+:
Ik had er tot januari ook 1; dovig, zeer slechtziend, dement, zéér aanwezig en och, wat was zij toch een prinsesje, een divaatje. <3
Teig* is bijna 19 geworden en zit diep in m'n hart verankerd, kon me geen leven meer voorstellen zonder haar aangezien we samen zijn opgegroeid en ze haar laatste 1,5 jaar bij mij heeft mogen slijten.
Afbeelding

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 19:56

Wisten jullie dat fotomodel zijn een heel zwaar beroep is?
Als je dan een zacht en warm plekje tegenkomt om te slapen dan moet je die kans ook zeker pakken.

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:02

Oooooohwww. <3
En je was alle kittens al "kwijt" O:)

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:03

Ja maar ze lagen allemaal op zulke rare plekken :D

Geintje, ze hebben idd straks allemaal een nieuw baasje.

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:04

Damn >;) -O-

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:06

Hoezo wilde je ook graag een kitten in je capuchon?

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:07

Jaaaa... Ik wil gewoon weer een blauwtje... <3 :(:) :+:

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:08

Een Chartreux??? :D

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:09

Ik meld me :D

Wij hebben 1 kat, nu iets ouder als 1, en we zijn gek op haar. genaamd stippel :+:

In de auto naar huis(hadden we haar net opgehaald)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:10

Marley schreef:
Een Chartreux??? :D

;)

MamaMiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:11

Stippel had Streep moeten heten haha :D Maar wel een cutie hoor :j

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:11

MamaMiesje schreef:
Stippel had Streep moeten heten haha :D Maar wel een cutie hoor :j

Haha! als eerst heette ze Stich! maar dat werd lastig om uit te spreken, en dat werd al snel stippel omdat ze stippels op der buikje heeft :P

Daisyree

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-12 20:12

Deze blauwtjes zijn al gereserveerd. Sorry MM, maar dat ging zo snel, daar kon je niet eens tegen knipogen.