Het Konijnentopic

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:05

Ligt er ook aan hoe groot je je flesje hebt natuurlijk. Mijne is eigenlijk nooit leeg maar wordt welke elke dag ververst.
Laatst bijgewerkt door Chaos op 19-11-12 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 22:17

Mindim schreef:
@Chaos, dat gaas achter het zwarte konijntje, blijven ze daarachter? Die van mij gaan er gewoon door :') Geweldig hun 'hol' :D

Ik krijg er zelf honger van Millenium :9

Ik haal ook alles bij de paarden weg. Wilgentakken haal ik bij de buitenbak weg, oud brood ligt op stal, meestal krijg ik overtollige groenten van pensionklanten ( <3 ). Kuil en stro van de paarden... :')

Enneuhm. Nou. Hier blijven ze achter maar ik heb blijkbaar op een stuk (waar die plastic stoelen voorliggen, achter de tafel) waar de mazen groter zijn. Daar past Takkie nog doorheen, Makkie niet.

Afbeelding

Dus toen we binnen zaten was Takkie ontsnapt en de kat kwam ons halen en heeft geholpen met vangen op de parkeerplaats. Echt hulde aan de kat want ik heb met plaatsen echt niet doorgehad dat het twee verschillende soorten gaas waren. :P

En voordat ik konijnen had en er dus nog geen gaas was maar alleen dat heggetje had ik mijn paard meegenomen naar huis en los in de tuin gezet maar die sprong over/door de heg. Een jaar later kun je dat nog zien, naast de staande stoel, een heel gat in de heg. :')

millennium

Re: Het Konijnentopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:29

Ze hebben wel een mooi plekkie Chaos! :D

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:34

Kan het niet goed vinden op internet; mogen konijnen pompoen hebben?

Chaos

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-12 23:35

Ik vind het ook lastig te vinden wat konijnen nou wel en niet mogen...
Lijstjes op internet spreken elkaar vaak tegen... :=

Nagano

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 02:38

wat kan ik neerzetten voor ze om te graven het stukje wat ik had is niet konijn onsnapo proef dus moets ik afsluiten

DJZ
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-12 04:12

Chaos schreef:
___
Liesbeth: Geef jij de grote of kleine korrel van de molen?
Ik haal toevallig ook alles daar (heb zaterdg weer 5kg voor de katten en 5kg voor de konijnen gehaald) en ik voer nu de grote korrel. Toen Takkie er als kleintje bij kwam heb ik tijdelijk de kleine korrel gegeven.

Ik geef ze de kleine korrel geloof ik. In ieder geval die helemaal in de hoek als je binnenkomt :P

Verder: Ik heb Flap door de dierenarts laten controleren, toen dit opviel (ongeveer een jaar geleden). Deze heeft bloed afgenomen, maar niks kunnen vinden. Ook in de urine waren geen afwijkende waardes. Hij is de jongste helaas niet meer :P maar ik moet zeggen dat hij nu op nog geen flesje water per dag zit, dus misschien heeft er toch wel wat gezeten... Hij is gelukkig weer helemaal het oude vrolijke konijn zoals ik hem ken, dus hopen dat dit nu voorlopig zo blijft :)

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:36

Heeft iemand ervaring met een ram met 'vrouwelijk' gedrag? Hij is steeds nestjes aan het maken en gaat er dan zelf knus in liggen. De ruimte is op kamertemperatuur, dus hier zou het niet aan moeten liggen. Ik heb hem nu een weekje op stro en sindsdien doet hij dit. Is dit normaal? Ik heb nog nooit een mannelijk konijn gezien die dit deed.

xNadine

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:37

Weet je zeker dat het een mannetje is haha?

Laura_x_

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 18:44

Hij is als vrouwtje verkocht, heeft altijd bij de vrouwtjes ingezeten (dus de konijnen hebben zich daar naar hartenlust kunnen vermeerderen), maar het is toch echt een mannetje.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:56

*\o/* Ik heb mijn konijnen gekoppeld!

Marleenloveu

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-12 19:57

Pubella: leuk zeg!!

Het gaat inmiddels prima de luxe met Nijns oog :)

millennium

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-12 23:51

Leuk Pubelia!! Altijd fijn als een koppeling slaagt! :D

Marleenloveu: fijn dat het weer toppie gaat mijn Nijns oog!

Kben er nog steeds niet achter of konijnen nou pompoen mogen ... :') misschien maar eens even opzoeken op Bunnybunch!

Met Jooppie gaat het ook stukken beter! Ze had in totaal 5 bijtplekken waar pus uit kwamen: 3 op haar ruggetje en 2 op haar kontje.
3 van de 5 zijn nu helemaal dicht, hield ze ook niet open. Natuurlijk wel eerst constant er etter uit kunnen drukken, maar op het laatst groeide de huid zo snel en zo mooi dicht zonder verdere ontstekingen, dat ik het ook niet open kon houden.
Verder nu nog uit 2 plekken (welke nog wel open zijn) weer een beetje etter kunnen drukken, maar na een paar x drukken kwam er geen etter meer uit maar enkel nog bloed. Dus weer ontsmet en morgen maar weer kijken! :) Verder nu ook al een week geen AB meer gehad, ben daarom blij dat alles zo goed heelt en haar lichaampje de ontstekingen zo goed opruimt.

Ondanks de eerst zo vreselijke ontstekingen (wat nu dus al wel stukken beter gaat), houd ze zich er super onder; ze racet door haar rennetje, maakt binkies en bunnieflops, ligt met regelmaat languit boven op haar vriendje te chillen, is niet te houden als ze eten krijgen, dus dat is helemaal goed! :D Het behandelen van haar plekjes blijft ze wel een beetje eng vinden (ze vind mensen sowieso eng), maar ze laat alles wel keurig toe, en ben daar toch wel trots op! Er zal maar iemand 3x daags aan je zere plekjes zitten, das niet niks! :(:) Ondanks dat ze ons eng blijft vinden, laat ze zich nu wel steeds vaker even kroelen. Zo wordt ze toch steeds weer een beetje meer handtam, wat dat betreft al met al een 'geluk bij een ongeluk'

Voelde vandaag nog wel een raar bobbeltje vlak bij 1 van haar al genezen plekjes, en zit nu te twijfelen of dat geen pus is ... is het wijsheid om maandag nog een keer naar de dierenarts te gaan (om die bobbel evt. open te laten maken) of moet ik haar lichaam eerst de kans geven het zelf van binnenuit te laten genezen?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 08:54

Ik heb ook even een vraagie!

Mn konijntje heeft steeds van die traan ogen. Is dit nu een bacterie of iets?
Ik maak het elke keer schoon. Met zowel gekookt water en gewoon droog deppen geprobeerd.
Ook zn haartjes weggeknipt.. maar het blijft terug komen.

Wat is dit? Moet ik daarvoor naar de dierenarts? Het is verder niet ontstoken ofzo.

Denise1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:17

Ik deed er meestal een gebruikt uitgeknepen thee zakje op. 2 keer per dag. Konijntje van mijn moeder heeft er nu ook last van.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 09:35

Ik heb nog oogzalf van de DA. Dat smeer ik altijd op als ik zie dat mijn konijnen last hebben van de ogen ( teddy's )

En had een jaar terug een oepsnestje. En vrienden van mij hadden 3 konijntjes gekregen. Maar het is uit tussen hun. En nu zijn de konijntjes naar een prive dierentuin gegaan. En hebben ze hun eigen personeel :')

Maar ik heb serieus een slot moeten plaatsen op mijn ren. Omdat er telkens personen konijnen lieten ontsnappen. Waardoor ik 1 konijn nooit meer heb terug gevonden. En mijn hokken kapot maakte.

Zeeuwsemeid

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 10:31

Mijn nijn eet haar blindedarm keutels niet op, zag ik gisteren opeens. Ze krijg al goed voer SUPREME science selective rabbit op dit moment, en niet meer dan aangegeven staat op het pak en een handje hooi 's ochtends en 's avonds maar toch lijkt ze er geen zin in te hebben. Nu heb ik gister niet de brokken gegeven en alleen gezorgd dat ze de hele dag door hooi kon eten en toen at ze haar blindedarm keutels wel op..

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 11:07

Bij ons krijgt nijn onpeberkt hooi, hij eet zijn keutels wel op. En zijn brokken beperk ik tot 60 tot 75 gram per dag.

Gewoon onpeberkt hooi blijven voeren, dat is het beste voor de darmen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:09

@millenium
Ik zou het bobbeltje open maken, goede kans dat er nog pus onder zit. Ik pak altijd een spuitje met gesteriliseerd water en na het pus er uit halen, spoel ik het daarmee schoon. Het pus is best taai, net smeerkaas, dus een wattenstaafje om de boel schoon te maken gebruik ik ook vaak.
Zolang er pus blijft komen, zou ik wel antibiotica vragen, het liefst duplocilline. Dat moet meerdere malen gespoten worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:10

Lisa_H schreef:
Mijn nijn eet haar blindedarm keutels niet op, zag ik gisteren opeens. Ze krijg al goed voer SUPREME science selective rabbit op dit moment, en niet meer dan aangegeven staat op het pak en een handje hooi 's ochtends en 's avonds maar toch lijkt ze er geen zin in te hebben. Nu heb ik gister niet de brokken gegeven en alleen gezorgd dat ze de hele dag door hooi kon eten en toen at ze haar blindedarm keutels wel op..

Die van mij eten ze ook niet altijd op hoor, gebeurt wel eens. Bij mij krijgen ze erg weinig brok en onbeperkt hooi.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:11

Nivada schreef:

Ik maak het elke keer schoon. Met zowel gekookt water en gewoon droog deppen geprobeerd.

Wat is dit? Moet ik daarvoor naar de dierenarts? Het is verder niet ontstoken ofzo.

Heeft ze ook een vieze neus? Zijn haar voorpootjes nat?

Nivada

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 16:18

Mindim schreef:
Nivada schreef:

Heeft ze ook een vieze neus? Zijn haar voorpootjes nat?

nee, alleen de ogen die tranen.
Dacht eerst tocht maar hij staat ook niet op de tocht. Wel altijd buiten.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:38

Als het terug blijft komen, dan is het wel verstandig er even naar te laten kijken :j

Denk dat je een tubetje Cavasan meekrijgt en daar mee moet zalven. Dat is zoiezo een goede zalf om in huis te hebben :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-12 20:49

Ik breek hier even in met een vraag over mijn Teddy, zie dat er meer mensen zitten met zo'n haarbal :) Die van mij heeft sinds gisteren erg rode oogleden en een rood neusje. Daarnaast voelde ik ineens een paar korstjes in de nek. Het vreemdste is dat hij kapotte mondhoekjes heeft, droog en kloverig zeg maar.

Hij eet en drinkt goed en lijkt net zo vrolijk als anders.

Iemand énig idee wat dit kan zijn? Normaal gesproken had ik al bij de DA gezeten, maar aan zijn gedrag is verder niets te merken. Zou het kunnen komen door te drogen lucht o.i.d.? Hij zit namelijk binnen. Is dit een Teddykwaaltje?

zomon

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-12 20:23

Ik moest wel lachen om onze slimme pleegmoeder.

Tasha is een klein Rex konijn die heeeele grote "kinderen" heeft waar ze ontzettend gek mee is.
Ik had de voerbak even op de grond neegezet en gelijk komen de boeven aangelopen van hmmmmm lekker eten. Tasha is de kleinste en kon er maar moeilijk bij met die onstuimige jeugd om haar heen. Dus zo slim als ze was, sprong ze in de emmer met voer. Zoooo, nu kan ik tenminste eten zonder dat die grote kinderen me weg kunnen duwen. *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding