Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
vuurneon schreef:Is een kogelvisje niet ontzettend lastig te houden? Met voer etc? Want ik had begrepen dat bij gebrek aan een stevig hap de tanden kunnen doorgroeien?
_San87_ schreef:Ik zie niet in waarom ik extra bevestiging moet vragen. Er staat genoeg informatie op internet en zoals ik zei, ik heb verschillende mensen met jaren ervaring met kogelvissen gesproken. Het is totaal geen probleem een dwergkogeltje alleen te houden, immers zijn ook dwergjes territoriale diertjes die solitair leven. Het enige verschil is dat ze elkaar tolereren.
liesenlizzy schreef:Hoi, Ik kom me ook melden
Ik heb inmiddels 3 aquaria.
Het 2e aquarium is een Juwel Record 800 met als bewoners:
3 Zoenvissen
2 Sluierstaarten (Willem en Kees)
5 Corydoras Aneus
6 Platy's
2 overgebleven Zebradanio's![]()
![]()
xJurdyWonanx schreef:ja ik vond dat beest maar eng toen ik hem kreeg, net een monster met die stekels maar nu ben ik er dus achter dat dat gewoon een mannetje is dus, en toen ik dat wist heb ik de andere bekeken en zag ik dat de kleinste ook hele kleine stekels heeft. zal zo eens even fotos van alles maken
_San87_ schreef:liesenlizzy schreef:Hoi, Ik kom me ook melden
Ik heb inmiddels 3 aquaria.
Het 2e aquarium is een Juwel Record 800 met als bewoners:
3 Zoenvissen
2 Sluierstaarten (Willem en Kees)
5 Corydoras Aneus
6 Platy's
2 overgebleven Zebradanio's![]()
![]()
Huh, houd je goudvissen nu in een tropisch aquarium?
En is een Juwel rekord 800 niet te klein voor de zoenvissen? Die hebben toch minimaal 300 liter nodig, dacht ik?
@Elisebrouwer, lijkt me een probleem met de zwemblaas. Hoe je dat verhelpt, daar zijn de meningen over verdeeld...
Batlow schreef:_San87_ schreef:
Huh, houd je goudvissen nu in een tropisch aquarium?
En is een Juwel rekord 800 niet te klein voor de zoenvissen? Die hebben toch minimaal 300 liter nodig, dacht ik?
@Elisebrouwer, lijkt me een probleem met de zwemblaas. Hoe je dat verhelpt, daar zijn de meningen over verdeeld...
Dat aquarium is sowieso al te klein voor al die vissen.... Goudvissen hebben 50 cm per vis nodig, dus die hoort al 1 m breed te zijn, zonder te veel andere vissen...
vuurneon schreef:Zie goudvissen zelfs nog liever in 1.20 meter. 80 cm is echt absurd klein aangezien ze 30 cm kunnen worden.