Tegenstanders vers vlees voeding

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kimbers

Re: Tegenstanders vers vlees voeding

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 00:26

Bestellen jullie het kvv of halen jullie het ergens op?

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:04

bestellen via lotgering :j

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:47

F_Orumster schreef:
Dat ga ik eens proberen.

Laat je even weten hoe het bevalt? :D

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 09:50

www.natudog.nl brengt de bestelling boven 35,- door heel nl/zelfs belgie voor 5,-
dit heb ik eerst gedaan nu haal ik het bij jan linders/jumbo/ah
Kimbers schreef:
Bestellen jullie het kvv of halen jullie het ergens op?

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:18

Na het lezen van al jullie argumenten ben ik eigenlijk ook wel om en wil ik graag vers gaan voeren. Dus dan moet ik maar gaan uitzoeken wat mijn hond precies nodig heeft, waar ik het vandaan moet halen en wat het kostenplaatje is. Vind het wel lastig hoor..

Edit: complete voeding is ook te halen bij ah en jumbo?

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:23

Sonja89 schreef:
F_Orumster schreef:
Dat ga ik eens proberen.

Laat je even weten hoe het bevalt? :D

Zal ik doen, maar ben eerst een paar dagen op congress dus kan nog niet beginnen.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:32

Kimbers schreef:
Na het lezen van al jullie argumenten ben ik eigenlijk ook wel om en wil ik graag vers gaan voeren. Dus dan moet ik maar gaan uitzoeken wat mijn hond precies nodig heeft, waar ik het vandaan moet halen en wat het kostenplaatje is. Vind het wel lastig hoor..

Edit: complete voeding is ook te halen bij ah en jumbo?

Bij de jumbo heb je Smuldier, maar voor dat merk zou ik bij voorkeur niet kiezen.

Er zitten hier mensen die meer verstand hebben van kvv dan ik, maar zit er toevallig een Pets Place bij jou in de buurt?

@ F_Orumster: Ok, ben benieuwd!

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:36

Pet's place zit heel dichtbij. Ik heb carnibest vaak en positief maar voren zien komen dus ik denk dat daar mijn voorkeur wel naar uit gaat.

essiesilly

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:36

helemaal top kimbers, heb je een pb gestuurd :)
voor kvv hoef je vaak niet eens op pad, bestellingen worden ook thuis gebracht

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 11:48

Heb je pb binnen hoor! Antwoorden doe ik later want dat lukt niet zo goed op mijn telefoon. In ieder geval al bedankt voor de aangeboden hulp! :)

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:26

Misschien kun je ook even kijken naar Barf Tinlo menu. Waren wij erg tevreden over! Carnibest ken ik verder niet, maar volgens mij zijn de meeste mensen daar inderdaad ook wel blij mee.

Kimbers

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:28

Barf is toch geen complete voeding of vergis ik me daarin? Ik ga het in ieder geval even googlen!

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:35

Ja zeker, ik voer ook Carnibest en ben daar erg tevreden over.
Nu geloof ik dat Carnibest wel 1 van de duurdere merken is (toch?) maar heb ik een chihuahua van 2 kg dus dat doet niet zo'n zeer in de portemonee hihi ;) maar ik heb mijn uberdwarse (ik-voer-al-mijn-hele-leven-brok-en-al-mijn-honden-zijn-er-oud-mee-geworden) vader zover gekregen dat hij dan ook wel eens KVV wil gaan voeren, maar meer om van mijn gedram af te zijn geloof ik haha :') , maar hij heeft dus een Duitse Herder van 44kg.
Als die Carnibest krijgt, moet hij dus zo'n 1100gram per dag hebben, dus een hele worst per dag. Dan wordt het wel een duur grapje. Hij wil er niet (veel) meer voor moeten betalen dan hij nu voor z'n brokken doet.

Duck heb ik zelf al gevoerd maar vond ik zelf helemaal niks :n De kleur niet, de textuur niet :n Mijn inieminie chihuahuapupje met z'n minimelktandjes slikte het zo heel door en keek me dan aan van 'wanneer krijg ik de rest nou?' Hij moest er helemaal geen moeite voor doen, slikte het zo heel door.

Ik zal eens Smuldier kopen voor die Herder, kijken of dat wat is. Verder ben ik vegetarier en mijn vader is een echte vleesliefhebber, gaat ook mee jagen enzo dus ik kan hem natuurlijk ook nog voorstellen om wat 'onderdelen' te halen bij de slager, bijv. een koeienpoot ofzo voor de hond om zich mee bezig te houden.

Hebben jullie misschien verder nog ideeen wat ik qua KVV zou kunnen voeren aan die herder wat niet op 100+ euro per maand uitkomt? Hij moet tenslotte best veel hebben.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 12:57

Kimbers schreef:
Barf is toch geen complete voeding of vergis ik me daarin? Ik ga het in ieder geval even googlen!

Barfmenu van Tinlo is een complete kvv! Het is dus geen 'echte' barf!

@ ashley1: dat is een lastige vraag.. Met smuldier zul je wel binnen het budget zitten, maar daar is de kwaliteit dan ook naar. Dan zou je vader moeten gaan barfen, daarmee ben je niet veel duurder uit dan met een brok van gemiddelde prijs. Maarja, daar heb je wel weer meer werk aan natuurlijk.

loulou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:00

je kunt ook smuldier en carnibest afwisselen.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:11

Ohja dat is een goed idee Loulou, bedankt.

Barfen gaat 'm niet worden, puur omdat dat zoveel uitzoek werk is en mijn vader een eigen bedrijf heeft en 7 dagen per week werkt en ik nu al weet dat hij die tijd daar niet in kan en wil gaan steken. Don't shoot the messenger though! Wel heeft hij grote vriezer dus zou hij de KVV in grootverpakking misschien kunnen inkopen dat het goedkoper wordt en misschien grote delen van de slachter kunnen invriezen zodat de hond zich daar ook mee bezig kan houden.

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:20

Kan ik me voorstellen! Maar het idee van Loulou is inderdaad wel goed! En kvv in grootverpakkingen inderdaad..

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:40

Wat is je vader nu kwijt aan voer?

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 13:53

Heb ik gevraagd maar dat kon hij niet precies zeggen hihi :')
Hij zei, de ene keer neem ik een zak mee van de Aldi en de andere keer van de Sligro, net waar ik op dat moment boodschappen ga doen. Ik zei, maar hoe lang doe je er dan mee.
Ja! dat weet ik niet precies hoor, daar let ik niet op.
Ik gooi gewoon z'n voerbak vol en als de zak op is pak ik een nieuwe.
-O- Die kijkt daar dus gewoon totaaaal niet naar. Hond heeft gewoon altijd een volle voerbak met brokken staan (en woog dus eerst 50,5 en nu na veeel aandringen van ons en naast de fiets ipv sjokken 44 kg en is nog wat aan de volle kant).
Al hoewel ik nu geloof dat hij z'n bak 2 x per dag vult ipv onbeperkt. En hij krijgt ook minder kibbeling per dag.
Vader heeft een viszaak en neemt altijd wat kibbeling mee aan het eind van de dag, maar dat begon met een paar losse stukjes voor 't hondje en was op een gegeven moment een halve zak (zo'n papieren zak om friet en vis in te doen als de klant 't mee wil nemen). Ik zei, pap dat kan echt niet hoor!! Zelf eet je toch ook niet iedere dag uit de frietpan? En zoveeel!!
Als je 'm voor de lekker iets wil geven, geef dan een stuk of 5 stukjes, toch geen halve zak?! Hij is echt te dik!! Ga er mee fietsen ipv lopend uitlaten!

"Ach joh, 't beestje eet gewoon graag en lekker'. :roll:

Nu is hij dus wel aan de slag gegaan en geeft ook toe dat de conditie en de omvang van de hond wel verbeterd is ja en dat het hondje misschien toch wel iets aan de dikke kant was, maarja kreeg ik toen te horen.. dat ben jij ook hahaha _O- !! Ja pap, dankjewel. :P haha.

Dus toen ik begon over vers vlees enzo had hij ook zoiets van ach, die flauwekul allemaal. Al mijn honden hebben altijd brokken gegeten en vis ernaast (ook rauwe vis hoor) en zijn nooit ziek geworden ervan.

Maar goed, om van mijn gedram af te zijn wil hij het dan wel eens gaan proberen.
Ik ga in ieder geval vragen of hij het eventjes wil opschrijven wanneer hij een nieuwe zak aanbreekt, dan kan ik over een week of wat zien hoe lang hij met een zak doet.

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 14:31

Dat is handig inderdaad. En even de prijs van de zak ook. (de goedkoopste brok bij de aldi is 0.75€/kg, de sligro weet ik niet.)

Van dergelijke brokken eet een hond van dat formaat al snel een kleine kilo weg. Maar het kan ook goed flink meer of minder zijn (hoewel in deze context veel minder niet zo logisch is). Dan hebben we een beetje een richtlijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 15:23

ff tussendoor,smuldier is een prima voer hoor...niets mis mee..

ik weet het er wordt altijd van alles over geschreven ,het is goedkoop dus zal dan wel slecht zijn,maar het is gewoon vlees van een slachter net als alle andere kvv waar men gerust zonder verblikken of verblozen 4 euro de kilo voor vragen...

echt in guldentijd nooit 10 gulden voor een kilootje vlees voor een hond hoeven te betalen.

pieker er dan ook niet over om meer als 2 euro de kilo voor de honden hier te betalen,en daaronder vallen smuldier,lotgering,en ahv tot nog toe,en de honden doen het er uitstekend op,en oja,dan natuurlijk ook nog vers van de slachter voor een 90ct de kilo...

valine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:08

Wij voeren onze honden brok (Biofood) en Kvv (Smuldier, pens compleet) s'ochtend brok en 's avonds KVV met een boterham.
Nu is het zo dat de honden de hele dag door gras eten, in de tuin, tijdens het wandelen enz. Verder zien de honden er goed uit maar we kunnen de link niet leggen waarom ze zoveel gras eten.
Ik las iets over zalmkoppen, kan ik die zo af en toe eens geven voor de 'snack'?

Als deze zak voer leeg is wil ik helemaal overgaan op KVV, voor barf hebben we helaas geen ruimte. (klein vriezertje en geen plek voor een grote)
Hoeveel pakjes Smuldier compleet heeft onze hond van 60kg op een dag nodig, weet iemand dat?

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:16

Sinds wanneer eten ze gras? Katten (en ik denk honden ook) gaan gras eten om de haren die ze oplikken beter af te kunnen voeren (meestal door te kotsen; grassprieten irriteren de maagwand door de structuur oid). Als ze het dus doen sinds ze weer in de rui zijn vind ik het niet heel vreemd klinken, al hangt het er wel van af hoe veel ze eten natuurlijk.

Zalmkoppen kan je goed geven als snack, al moeten ze wel minimaal 3 weken ingevroren worden ivm parasieten die in de kop kunnen zitten. Met wilde zalm loop je het grootste risico dat er iets in de kop zit, bij geweekte zalm weet ik het niet zeker, maar het is een kleine moeite :) Hier staat trouwens nog wat info over vis voeren aan honden:
http://www.barfplaats.nl/handleiding-tot-barf/vis
Laatst bijgewerkt door Stybba op 02-06-12 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:18

Wat een verschil trouwens zeg! Op de site van Carnibest staat voor een volwassen hond zo'n 20 a 30 gram per kilo lichaamsgewicht per dag. Als ik dan 25 gr x 44 kg doe = 1100 gram.
Bij Lotgering staat: 1, 1.5 a 2 % per kg per dag. Voor een hond van 40 kg is dat dus +/- 600 gram.
Dat scheelt een hoop in wat je moet voeren.

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-12 18:19

Dit is trouwens wat er staat over gras eten op de site van Lotgering: Groenten zijn wat meer weerstandverhogend en honden gaan er wat minder gras van eten.

Staat op deze site http://www.lotgering.nl/Vlees.aspx