Er was geen verschil in klachten... was misschien vanmiddag niet geheel duidelijk, maar tegen de tijd dat we bij de dierenarts waren was Tin ook al bijna in een status epileptica. Inclusief spasmes, kop achterover gooien, schuimen. Ik was zo bang. Nog steeds hoor, geen nieuws is goed nieuws, maar hey feit dat er in de nacht niemand op de kliniek is benauwd me. Alleen is er hier in de omtrek geen kliniek waar wel iemand aanwezig is in de nacht en naar Utrecht brengen red hij niet. En als ze het niet vertrouwde zou hij met een arts meegaan.
Ik weet dat Puzzel waarschijnlijk het herstel niet aangekunt had, maar toch, hebben we niet te snel gehandeld? Mijn da treft trouwens geen blaam, dat is een zeer kundig man en ik was er zelf ook van overtuigd dat ze een tumor had. Dan ga je zo'n oudje niet laten lijden.
joyce83
Geplaatst: 18-12-12 23:07
Maar hebben ze het wel tegelijk gekregen? dat de jonge pas later klachten liet zien? Of zijn ze zoiets tegelijk ziek geworden? Je kunt jezelf niks schuldig nemen, ik zou er ook vanuit zijn gegaan gezien leeftijd en eventuele andere klachten.
Utixo
Geplaatst: 18-12-12 23:12
Nee, Puzzel gistermiddag 17.40u en is om 18.00u ingeslapen, toen waren ze alle 4 net terug van stal. Tin is vanochtend alleen mee naar stal geweest, toen we in de auto zaten om ff diverse dingen te halen (09.30) begon hij te trillen en ongeveer 09.45 waren we bij de dichtstbijzijnde open kliniek. Eenmaal daar had hij al spasmes. Dus ik heb geen idee of ze beide gister wat hebben gegeten, of Tin vanochtend nog.
Jup, ben daarna ook naar huis gevlogen voor de andere 2. Die gaan normaal mee iedere ochtend, maar omdat we flink heen en weer moesten rijden ze thuis gelaten. Maar hun waren gelukkig ok. Hebben wel een onderzoek gehad bij de da, maar het was lastig onderzoeken als je niet weet waarop.
Heb de MRI die ik vandaag had ook maar niet door laten gaan. Word weer 6 weken wachten vrees ik.
Ik hoop dat het allemaal goed is gegaan en dat het herstel van Tin doorzet, hoe is het nu met hem?
echt doodeng, je zou denken dat het iets van de stal moet zijn, aangezien hij daar net geweest was. er staat niet toevallig ergens rattengif op de stal?
Ik hoop dat er goed nieuws is! Ik duim echt voor Tin!
Bepaalde ontwormingsmiddelen (voor paarden) zijn zeer giftig voor honden. Wanneer ze paardenmest opeten worden ze dan ook vergiftigd. Misschien is er iemand recentelijk overgestapt op een ander ontwormingsmiddel? (of is er al iets anders bekend of de oorzaak? Ik probeer even mee te denken)
Oh gatver, dat is niet het nieuws waar ik op gehoopt had voor je! Sterkte!
joyce83
Geplaatst: 19-12-12 13:04
Utixo ik kwam dit bericht tegen bij een ander topic over het veulen. Hoop dat je het niet erg vind dat ik het hier plaats maar omdat er meer meeleven misschien wel fijn. Ik ga ook kijken of er wat meer informatie over is zodat ik dit kan aandragen in het clubblad van de hondenclub waar ik train.
Citaat uit ander topic [MD] Veulentakel Tintin gaat het wrs. redden! Het blijkt een wormenmiddelvergiftiging en ze (faculteit Utrecht) kunnen het gif inkapselen en dan het lichaam uit drijven. Omdat hij nog alert is en het al 24 uur redt, maakt hij kans. Helaas was dit bericht te laat voor Puzzel (Paisley) maar als we Tintin kunnen redden, maakt dat veel goed.
Hoi meiden, ik breek even in. Benthe/Utixo vroeg me om jullie te updaten, maar ik zie dat jullie het bericht van haar moeder al hebben gevonden. Als ik meer weet zal ik het laten weten
Even een update vanuit mijn kant, ben net terug uit Utrecht.
Vanochtend werd ik door de da gebeld dat hij in de nacht weer in een insult was geschoten, en dat ze het op wilden geven. Op mijn vraag of hij niet naar Utrecht kon beantwoorden ze afwijzend. Ik kon echter nog niet de beslissing maken hem in te laten slapen, en heb mijn moeder gevraagd om Utrecht te bellen. Deze wilde hem wel aannemen, maar dit moest via de eigen da. Ik heb dus de da weer terug gebeld, met de vraag/mededeling dat ze een verwijzing moesten regelen, en dat ik er nu aankwam.
Eenmaal bij de da lag Tin weer ontzettend te shaken. Wat mij wel opviel was dat hij attent bleef, hij reageerde toen ik binnenkwam. Tin achterin de auto gelegd, en hij probeerde steeds naar de voorstoelen heen te kruipen. Onderweg heb ik Michel opgepikt en hem bij de hond achterin gelegd. Hierop werd Tin direct rustiger, lag nog wel te trillen, maar geen spasmes.
In Utrecht hebben ze hem weten te stabiliseren, hij ligt nu op de IC. De arts denkt toch richting een Iverctemine vergiftiging. We hebben besloten hem nu in deze richting te behandelen, omdat er iets moest gebeuren. Hij heeft nu iets ingespoten gekregen wat het vergif moet inkapselen.
Situatie is dus nog steeds niet goed, maar wel iets beter. Ik ben er vooral blij mee dat hij zo wakker en attent blijft. We zijn op de IC even gaan kijken, maar hij begon gelijk weer te bewegen toen hij ons zag, dus snel weggegaan. Belangrijkste is dat hij nu stabiel blijft.
wat voor ras is Tintin? Ik heb weleens in de bijsluiter van Ivermectine kuren gelezen dat deze sowieso heel gevaarlijk zijn voor collies en collie-achtigen...
Ik duim met je mee, hoop echt dat hij er (goed) door komt!
Tin is de mechelaar x canadees. Puzzeltje was een Flatcoated kruising.
De Schotse collie zit hier nog thuis en is niets mee aan de hand, en ook Shinto is prima in orde. Maar je weet het niet, we hopen dat dit werkt. Het feit dat ze hem konden stabiliseren is al erg fijn,
ja zeg dat wel! Ik herinner me zo niet 1,2,3 wat er verder in de bijsluiter stond van die kuur, alleen dat stukje van de collies. En ik had nooit enig idee dat een uitgescheten wormenkuur zo gevaarlijk kan zijn! Ik ga in ieder geval zeker mijn stalgenoten waarschuwen, twee van hun honden vreten nogal eens paardenmest.
Dat gen is iets met een m oid, weet wat je bedoelt, is ook gevaarlijk met medicijnen. Paardenmest is idd zo gevaarlijk, omdat de ontwormingsstoffen erin kunnen zitten. Meestal is dat na een paar dagen na het ontwormen wel weg, maar het is echt gevaarlijk.
Ik duim me rot voor Tin! Heel veel sterkte
joyce83
Geplaatst: 19-12-12 17:38
Ik heb het in de groep gegooid bij een clubje van de kc. Daar kwam ook de melding van ja maar het is vooral gevaarlijk voor de MDR-gen honden. Heb gelijk genoemd welke kruisingen jij hebt en hoop dat dit wat meer mensen de ogen opent. Ook kwam de opmerking ja maar de meeste paarden worden in voorjaar en najaar ontwormd. Echt verdomme mensen jullie krijgen een waarschuwing dat dit gebeurd is let er dan op dat het echt gevaarlijk blijkt.
Ik hoop dat je Tintin weer snel thuis hebt in goede gezondheid.
Op stal ga ik de boel nu ook omgooien hoor. Het gaat al jaren goed, maar toch komt er een verandering. Mensen mogen alleen ontwormen op door mij aangestelde dagen, hierna mogen de honden niet op het terrein tot de AMCO is geweest. Deze komt iedere woensdag, dus bv op vrijdag ontwormen, zondag tot dinsdag uitmesten en woensdag AMCO.