. Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
_San87_ schreef:Mijn katten komen later in mijn eigen huis niet verder dan mijn huis en tuin. Al moet ik ze ervoor vastbinden.
Brainless schreef:http://www.gelderlander.nl/specials/bui ... binden.ece
@Poeky
Mijn katten lopen ook hier tegen de muizen. Maar helaas pakken ze (vooral in een woonwijk) veel jonge vogels. Ook in (semi) natuurgebieden pakken ze jong spul.
Mijn kat (zeer goed doorvoed), continu voer ter beschikking... jaagt op alles (ook ratten) en graaft zelfs mollen uit.
En echt... de meeste katten lopen verder, jagen meer dan gedacht en dat zijn goed verzorgde katten (niet zwerven, want dan zouden ze enkele dagen niet thuis komen).
Maar dat doen honden ook, de hond van mijn nonkel is eens met een schaap thuisgekomen!Poeky schreef:_San87_ schreef:Mijn katten komen later in mijn eigen huis niet verder dan mijn huis en tuin. Al moet ik ze ervoor vastbinden.
Weet je het lijkt simpel maar is het niet altijd. Ik geb ook de 2 gedaan, vroeger hield ik de katten binnen. Op een avond kwam een vriend van mij, deed de deur open zondr op te letten en vlam, mijn jongste was naar buiten. 4 dagen zoek geweest, ik heb overal in 2 km straal aan de deur gebeld, werkelijk iedere freakin deur, flyer gegeven met foto en informatie, ik heb 3 volleige bossen uitgekamt. Uiteindelijk op de 4e dag telefoontje dat hij was gesignaleerd, zijn we hem gaan halen, hij zat vast tussen twee afsluitingen en kon niet klimmen of springen, had heel de tijd niets gegeten, helemaal verzwakt.
De reden dat hij zo ver was gegaan was omdat hij nooit buiten ging, tenzij toertje aan de leiband, en dus geen teritorium had, bang was geworden van andere katten en blijven lopen..
Als ik ooit een kat zou hebben die het binnen perfect vind en niet graag buiten is zal ik ze met plezier heel de dag bij mij houden, maar helaas tot nu toe nig nooit gehad.. Quellian schreef:Mika, das wel heel kortzichtig zeg![]()
San87, mijn katten hoeft niemand, maar toch loop ik liever niet het risico.
Hoewel ik ook wel mijn vraagtekens zou krijgen als ik een raskat op straat zou zien lopen hoor...
Ja, het staat er wel een beetje zo.mika11 schreef:Als je gewoon een kattenbak in huis houdt, ookal komen je katten buiten.
Dan doen ze al lang niet meer alle behoeftes in tuinen maar gewoon in de bak.
En als je dan ook nog de katten 's nachts binnenhoudt.
Dan kan er eigenlijk niks meer misgaan.
Degenen die dan nog klagen, die hebben dan echt pech.
Meer kun je gewoon niet doen.
) mika11 schreef:Diablo, als ze 's nachts al binnen zijn.
Overdag af en toe een blokje om naar buiten gaan.
Verder de hele dag binnen liggen te slapen.
Meestal de kattenbak gebruiken.
Dan gaat het merendeel van hun behoeftes op de kattenbak.
Wilawander schreef:Ik hoor altijd iedereen roepen, kan mijn kat niet binnenhouden, maar als ze toch niet anders gewend zijn dan weten ze toch niet beter? Ken veel mensen met binnenkatten en die zijn gewoon binnen te houden.
Ik snap als ze het buiten gewend zijn dat dat niet gaat. Mijn stalkat is aangelopen en kan niet binnen ivm onze honden en mijn kattenallergie. Die moest eens binnen toen ze ziek was, dat was een hel.
Maar als mensen in de stad nu eens hun "nieuwe"katten binnen gingen houden. Scheelde een hoop ellende.
wel zo handig voor mij (blijf ik een nette goedruikende bak hebben
)
Diablo schreef:mika11 schreef:Diablo, als ze 's nachts al binnen zijn.
Overdag af en toe een blokje om naar buiten gaan.
Verder de hele dag binnen liggen te slapen.
Meestal de kattenbak gebruiken.
Dan gaat het merendeel van hun behoeftes op de kattenbak.
Je laat het nu lijken of jouw katten bijna nooit buiten komen. Prima natuurlijk, maar je weet gewoon niet wat ze buiten doen. En als een ander daar last van heeft, vind ik dat de eigenaar van de kat er iets aan moet doen, en zich er niet makkelijk vanaf maken, door te zeggen dat ze dan maar pech hebben.
Dat is ook zo, ze zijn nu al oud en slapen meestal.mika11 schreef:Als je gewoon een kattenbak in huis houdt, ookal komen je katten buiten.
Dan doen ze al lang niet meer alle behoeftes in tuinen maar gewoon in de bak.
En als je dan ook nog de katten 's nachts binnenhoudt.
Dan kan er eigenlijk niks meer misgaan.
Degenen die dan nog klagen, die hebben dan echt pech.
Meer kun je gewoon niet doen.

palinglcw schreef:er is hier in de buurt nog een duivenmelker bij hem is er een keer een kat zijn hok ingegaan toen hij wachte op de duiven die terugkwamen van de wedstrijd het resultaat meer dan 30duiven doodgebeten hij naar de eigenaar gaan die wilde niks betalen waarna hij de kat met hok en al het ijselmeer heeft gegooid ik keur dit zeker niet goed maar zo zie je maar hoe gestoord sommige mensen zijn.
Lui_ schreef:palinglcw schreef:er is hier in de buurt nog een duivenmelker bij hem is er een keer een kat zijn hok ingegaan toen hij wachte op de duiven die terugkwamen van de wedstrijd het resultaat meer dan 30duiven doodgebeten hij naar de eigenaar gaan die wilde niks betalen waarna hij de kat met hok en al het ijselmeer heeft gegooid ik keur dit zeker niet goed maar zo zie je maar hoe gestoord sommige mensen zijn.
Hier gaan mijn nekharen van overeind staan. Snap best dat het heel erg is voor die duiven maar het is het instinct van de kat..
F_Orumster schreef:Irriteert dat ding je hond niet btw?