Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Roosch schreef:Tafje, als je het hele verhaal had gelezen, zou je niet adviseren om er een pupje bij te nemen.
Er loopt namelijk al een hond rond, en nog een kat als ik het hele verhaal goed herinner.
Een pup zal al deze problemen absoluut niet oplossen, laten we het dan maar niet over zijn eventuele opvoeding hebben.
Ik probeer aardig te blijven, maar TS.. er zijn zoveel tips gegeven. Hoeveel zijn er daadwerkelijk uitgevoerd?
Zou wel even over de tips 'biezen pakken en wegwezen' heen lezen , denk dat dat jouw leven niet zo prettig zou maken.
Ik kan maar niet genoeg benadrukken dat de kat dit NIET expres doet. Hier moet gewoon een oplossing voor zijn. Een oplossing waardoor kat niet meer op jouw spullen zeikt, de kat beter in zijn vel zit en jij niet meer boos kan worden omdat hij je spullen onderpist.
.Citaat:Pijnlijke aandoening (hoeft niet in de urinewegen te zitten) of ze is kwaad op je. Omdat jouw geur op de tas(sen) zit en jij deze als enige of vaker gebruikt dan andere mensen in het huis, heeft ze waarschijnlijk de indruk dat het jouw territorium is. Wanneer een kat urineert op een plaats die zij beschouwd al het territorium van één persoon, drukt ze op die manier haar misgenoegen jegens die persoon uit.
[/quote]
_San87_ schreef:Roosch schreef:Ik vind het nogal wat om uit een artikel (zonder bronvermelding) te kunnen concluderen dat de kat het expres doet.
Ik vind het ook nogal wat om met het weinige inzicht dat je hebt in deze situatie te zeggen dat de kat sowieso nooit iets expres doet.
WhySoWhite schreef:Er uit met dat beest! Is die helemaal gek! Een beetje al je zooi onder laten sproeien.... Medisch of niet, als die op TS Haar tas kan mikken Kan die ook zéker op de kattenbak mikken.... Mijn haren springen ook overeind van zo'n beest! bah bah bah!! Dan maar even crisis met vriend lief maar ik zou zo'n sproeier er allang uit getrapt hebben!!!

Roosch schreef:_San87_ schreef:
Ik vind het ook nogal wat om met het weinige inzicht dat je hebt in deze situatie te zeggen dat de kat sowieso nooit iets expres doet.
Een kat denkt niet zoals wij 'laten we die es ff gaan lastigvallen'.
Maar goed.. ik hoop dat de kat op zijn pootjes terecht komt.
. Een kat ziet ons immers als medebewoner en net zoals het kan laten merken dat het ene andere kat niet wil, kan het ook laten merken dat het een mens niet wil.
Ikima schreef:Ik ben eigenlijk stom verbaasd dat men het blijkbaar normaal vindt dat een kat in huis alles onderzeikt, wat zal het bij diegenen dan enorm naar kattenpis stinken.
Zelf ben ik ook gek op katten maar ik zou ook echt niet blij zijn als ik zo'n kat in huis heb. Voor iemand die dus niet echt dol op katten is vind ik het knap dat ze het nog zolang volhoudt.
Bokt eigen is nu de kat zielig en TS een dierenbeul en kattenhater omdat ze het vervelend vindt om met een ondergezeken tas op straat te lopen dus moet ze maar bij haar vriend weg en is ze geen huisdieren waard.
. 
shilady schreef:hahaha ben het met san eens
is idd met 2 maten meten..
San het zou best kunne wat je zegt over de sfeer en dat de kat dat ook door heeft enzo
En ikima wat heeft de ts dan voor optie als vriend kost wat het kost de kat gewoon wil houden?
Ts wil dat de kat weg gaat . Welke andere keuze heb je dan buiten het accepteren of weggaan en op die manier ook vd kat af te zijn...
shilady schreef:hahaha ben het met san eens
is idd met 2 maten meten..
San het zou best kunne wat je zegt over de sfeer en dat de kat dat ook door heeft enzo
En ikima wat heeft de ts dan voor optie als vriend kost wat het kost de kat gewoon wil houden?
Ts wil dat de kat weg gaat . Welke andere keuze heb je dan buiten het accepteren of weggaan en op die manier ook vd kat af te zijn...

hanny_jelke schreef:@ TS; ik kan je best begrijpen,
als je geen oorzaak kunt vinden is dit behoorlijk frusterend
maar een kat plast echt niet in huis om jou te pesten.
nu las ik op pagina 6 dat je 2 katten en 2 bakken hebt.
dus per kat 1 bak. weet niet of het al voorgesteld is en of je het al geprobeert hebt
(ga op dit tijd stip geen 30 pagina's lezen)
over katten bakken en krappaalen wordt namelijk het advies gegeven aantal katten 2 plus 1 extra (3) bakken te nemen.
zo een bak kost je de kop ook niet maar kan wel een oplossing zijn.
. De katten delen de bak maar, gaan ze niet dood aan.
Wat kunnen sommige mensen toch heerlijk overdrijven zeg..
) 

Miracle_ schreef:Nou nou, wat een topic zeg.... ik heb me dood gelachen om sommige reactiesWat kunnen sommige mensen toch heerlijk overdrijven zeg..
Ik heb niet alles gelezen, daar ben ik nog mee bezig. Heb tot nu toe alleen de eerste 10 pagina's en de reacties van TS gelezen.
Ik herken alles wat je zegt TS, mijn kat doet dit ook. En ik heb hem van top tot teen laten onderzoeken, en er mankeert niks aan hem. Ja, soms haat ik hem ook. Soms kan ik hem wel zijn nek omdraaien, maar wegdoen zou ik niet kunnen, al roep ik het vaak genoeg.
Mijn kat pist ook alles vol.. Jassen, tassen, de bank, karton, plastic, en zelf mijn bed! (de klootzak..)
Ik wordt er ook stapelgek van.. En ik geloof zeker dat ze het expres kunnen doen.
Laatst zat ik op de bank, en ging meneer langs me zitten knorren en purren. Ik meneer vrolijk aaien, waarop die vervolgens op de kattenbak gaat.. Na een tijdje komt hij er af, kijkt ie me aan en springt ie op de bank.. Waarna die me vervolgens haarfijn in de gaten houd, en zodra ik één seconde de andere kant op kijk, gewoon vrolijk gaat zitten pissen. Hij keek me gewoon aan terwijl die zat te zeiken, ONGELOOFLIJK! Ik heb hem gelijk op de kattenbak gezet, man wat was ik pissig op hem...
Ik vraag me dan werkelijk waar af wat hem bezielt. Want aandacht komt hij absoluut niet te kort, dat beest krijgt meer aandacht dan dat ik krijg
Ik zou er ook stront chagrijnig van worden als mijn vriend hem ook nog eens zou willen houden.. Respect dat je zijn nek nog niet omgedraaid hebt
Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dat is zielugh...
. Bij mij was ie al tien keer het huis uit geschopt. Mindfields schreef:Begin dan niet aan dieren.

Miracle_ schreef:Geloof mij, die lucht krijg je er niet meer uit.