Die @#&kat moet wég!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_Gillian_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 17:22

Hey !

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem, maar mijn lat spritst. Hij bakent zijn omgeving af, tassen e.d. zelfs op een zitzak ! Echt om gek van te worden !
Nu zetten we alles bovenop, op een stoel, krukje e.d. Hi kruipt er algoed niet op !
Héél vervelend !

Veel succes met de oorzaak te vinden !

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 19:46

Roosch schreef:
Tafje, als je het hele verhaal had gelezen, zou je niet adviseren om er een pupje bij te nemen. :+
Er loopt namelijk al een hond rond, en nog een kat als ik het hele verhaal goed herinner.
Een pup zal al deze problemen absoluut niet oplossen, laten we het dan maar niet over zijn eventuele opvoeding hebben.

Ik probeer aardig te blijven, maar TS.. er zijn zoveel tips gegeven. Hoeveel zijn er daadwerkelijk uitgevoerd?
Zou wel even over de tips 'biezen pakken en wegwezen' heen lezen , denk dat dat jouw leven niet zo prettig zou maken.

Ik kan maar niet genoeg benadrukken dat de kat dit NIET expres doet. Hier moet gewoon een oplossing voor zijn. Een oplossing waardoor kat niet meer op jouw spullen zeikt, de kat beter in zijn vel zit en jij niet meer boos kan worden omdat hij je spullen onderpist.

Volgens mij is er ergens in dit topic een artikel aangehaald waarin staat dat katten heel goed hun ongenoegen kunnen uiten door te gaan plassen. De kat doet dit dus WEL expres en kan dus ook zeker WEL een hekel hebben aan een persoon wat zich uit in het plassen op de spullen van die persoon :).

Edit:

Citaat:
Pijnlijke aandoening (hoeft niet in de urinewegen te zitten) of ze is kwaad op je. Omdat jouw geur op de tas(sen) zit en jij deze als enige of vaker gebruikt dan andere mensen in het huis, heeft ze waarschijnlijk de indruk dat het jouw territorium is. Wanneer een kat urineert op een plaats die zij beschouwd al het territorium van één persoon, drukt ze op die manier haar misgenoegen jegens die persoon uit.

Roosch

Re: Die @#&kat moet wég!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:44

Ik vind het nogal wat om uit een artikel (zonder bronvermelding) te kunnen concluderen dat de kat het expres doet.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:46

Roosch schreef:
Ik vind het nogal wat om uit een artikel (zonder bronvermelding) te kunnen concluderen dat de kat het expres doet.

Ik vind het ook nogal wat om met het weinige inzicht dat je hebt in deze situatie te zeggen dat de kat sowieso nooit iets expres doet.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:48

Punt is wel, Jesito, dat de vriend van TS niks wil, en de weg tot iets doen wordt in die zin nogal geblokkeerd. Als TS wel wil, maar haar vriend niet, gebeurt er niks.
[/quote]

Inderdaad en wel door blijven zeuren
of je kiest ervoor je mond te houden en het te accepteren
of je pakt je biezen en dan ben je ook van het probleem af zo zie ik het![/quote]

Ik weet echt niet wat ik hier nou op kan zeggen zonder minstens een OW te krijgen. Ik zeg het dus maar met een smiley -O-[/quote]

Vriend heeft nee gezegt en het blijft nee
maar ts wil kat nog steeds weg tja dan zijn er 2 opties of je accepteert het en blijft bij vriend net als dat kat bij vriend blijft ;)
Of je maakt een keuze waardoor je ook van die kat af bent..

In mijn ogen heeft ts gedaan wat ze kan :j

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:54

_San87_ schreef:
Roosch schreef:

Ik vind het ook nogal wat om met het weinige inzicht dat je hebt in deze situatie te zeggen dat de kat sowieso nooit iets expres doet.

Een kat denkt niet zoals wij 'laten we die es ff gaan lastigvallen'.

Maar goed.. ik hoop dat de kat op zijn pootjes terecht komt.

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 22:57

Ik zou grondwerk gaan doen!

Er uit met dat beest! Is die helemaal gek! Een beetje al je zooi onder laten sproeien.... Medisch of niet, als die op TS Haar tas kan mikken Kan die ook zéker op de kattenbak mikken.... Mijn haren springen ook overeind van zo'n beest! bah bah bah!! Dan maar even crisis met vriend lief maar ik zou zo'n sproeier er allang uit getrapt hebben!!!

Go bokt pak me ~~}>

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:03

WhySoWhite schreef:
Er uit met dat beest! Is die helemaal gek! Een beetje al je zooi onder laten sproeien.... Medisch of niet, als die op TS Haar tas kan mikken Kan die ook zéker op de kattenbak mikken.... Mijn haren springen ook overeind van zo'n beest! bah bah bah!! Dan maar even crisis met vriend lief maar ik zou zo'n sproeier er allang uit getrapt hebben!!!

Als onze kat dat zou doen dan zou ik elke dag at eten voor haar buiten zetten en dan mocht ze voortaan buiten leven..
Kzou een kattenluik in de garage maken want daar is het best warm :j
Maar zou er echt genoeg van hebben... Tuurlijk kijken we eerst wat de da zegt enzo
maar sommige katten zijn nou eenmaal zo..

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:13

Ja precies.. Maar echt serieus dat kan gewoon echt NIET.. zo'n beest moet je niet willen... Op stal hebben we ook zo'n vieze sproei $#*#$% die echt in je kast gaat zitten als die 2 sec open staat.. Heeft er al meerdere keren een nachtje gelogeerd maar blijft er maar in springen en de zooi onder sproeien...

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:21

Roosch schreef:
_San87_ schreef:

Een kat denkt niet zoals wij 'laten we die es ff gaan lastigvallen'.

Maar goed.. ik hoop dat de kat op zijn pootjes terecht komt.

Ik denk zeker weten dat een kat een persoon die hij/zij niet mag, dat laat merken :). Een kat ziet ons immers als medebewoner en net zoals het kan laten merken dat het ene andere kat niet wil, kan het ook laten merken dat het een mens niet wil.

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:27

Ik ben eigenlijk stom verbaasd dat men het blijkbaar normaal vindt dat een kat in huis alles onderzeikt, wat zal het bij diegenen dan enorm naar kattenpis stinken.
Zelf ben ik ook gek op katten maar ik zou ook echt niet blij zijn als ik zo'n kat in huis heb. Voor iemand die dus niet echt dol op katten is vind ik het knap dat ze het nog zolang volhoudt.
Bokt eigen is nu de kat zielig en TS een dierenbeul en kattenhater omdat ze het vervelend vindt om met een ondergezeken tas op straat te lopen dus moet ze maar bij haar vriend weg en is ze geen huisdieren waard. :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:29

Ikima schreef:
Ik ben eigenlijk stom verbaasd dat men het blijkbaar normaal vindt dat een kat in huis alles onderzeikt, wat zal het bij diegenen dan enorm naar kattenpis stinken.
Zelf ben ik ook gek op katten maar ik zou ook echt niet blij zijn als ik zo'n kat in huis heb. Voor iemand die dus niet echt dol op katten is vind ik het knap dat ze het nog zolang volhoudt.
Bokt eigen is nu de kat zielig en TS een dierenbeul en kattenhater omdat ze het vervelend vindt om met een ondergezeken tas op straat te lopen dus moet ze maar bij haar vriend weg en is ze geen huisdieren waard. :roll:

Totdat een paard niet bij je lijkt te passen, dan is verkopen de enige juiste optie. Maar goed, een paar pagina's terug waren we het er al over eens dat veel Bokkers graag met twee maten meten :j.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:33

hahaha ben het met san eens
is idd met 2 maten meten..

San het zou best kunne wat je zegt over de sfeer en dat de kat dat ook door heeft enzo :j

En ikima wat heeft de ts dan voor optie als vriend kost wat het kost de kat gewoon wil houden?
Ts wil dat de kat weg gaat . Welke andere keuze heb je dan buiten het accepteren of weggaan en op die manier ook vd kat af te zijn...

WhySoWhite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:49

shilady schreef:

San het zou best kunne wat je zegt over de sfeer en dat de kat dat ook door heeft enzo :j

En ikima wat heeft de ts dan voor optie als vriend kost wat het kost de kat gewoon wil houden?
Ts wil dat de kat weg gaat . Welke andere keuze heb je dan buiten het accepteren of weggaan en op die manier ook vd kat af te zijn...

Als mijn vriend zou durven twijfelen tussen de kat of mij dan gaat er al iets mis volgens mij..
Nou simpel dus, gewoon die kat inladen weg brengen.... Waar is de kat? Weg gelopen... jij blij kat blij vriend boos maar dat trekt wel bij :') :j

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-11 23:51

shilady schreef:

Ik denk dat je mijn stukje niet goed hebt gelezen of je snapt het niet, ik zal het voor jou dan iets anders schrijven.
TS zit met een enorm probleem, namelijk een alles onderpissende kat van vriend. Zij vindt katten prima maar niet super leuk zoals sommige Natural Catmanshipmensen in dit topic, die laten graag hun huis onderzeiken door de kat want die heeft vast ergens trauma's van gekregen.
TS wordt al bijna bij de dierenbescherming aangegeven wegens mishandeling van de kat, want de kat mag niet haar spullen onderzeiken, de kat voelt foute signalen van TS en voelt dat ze de kat niet leuk vindt, tenminste dat is wat aardig wat bokkers hier vinden.
Als ik zo'n kat had denk ik niet dat ik het 2 jaar vol zou houden, terwijl ik wel katten erg leuk vind, maar TS houdt het wel al 2 jaar vol.
De oplossing weet ik niet maar het gaat er bij mij om hoe bokt het weer nodig vindt om iemand finaal af te kraken en voor dierenbeul uit te maken omdat ze geen alles onderzeikende kat leuk vindt, dus ze dan niet geschikt is om dieren te hebben.
Snap je het nu wel?

hanny_jelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:03

@ TS; ik kan je best begrijpen,
als je geen oorzaak kunt vinden is dit behoorlijk frusterend :j
maar een kat plast echt niet in huis om jou te pesten.
nu las ik op pagina 6 dat je 2 katten en 2 bakken hebt.
dus per kat 1 bak. weet niet of het al voorgesteld is en of je het al geprobeert hebt
(ga op dit tijd stip geen 30 pagina's lezen)
over katten bakken en krappaalen wordt namelijk het advies gegeven aantal katten 2 plus 1 extra (3) bakken te nemen.
zo een bak kost je de kop ook niet maar kan wel een oplossing zijn.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:05

hanny_jelke schreef:
@ TS; ik kan je best begrijpen,
als je geen oorzaak kunt vinden is dit behoorlijk frusterend :j
maar een kat plast echt niet in huis om jou te pesten.
nu las ik op pagina 6 dat je 2 katten en 2 bakken hebt.
dus per kat 1 bak. weet niet of het al voorgesteld is en of je het al geprobeert hebt
(ga op dit tijd stip geen 30 pagina's lezen)
over katten bakken en krappaalen wordt namelijk het advies gegeven aantal katten 2 plus 1 extra (3) bakken te nemen.
zo een bak kost je de kop ook niet maar kan wel een oplossing zijn.

Ik vind dat echt zo'n onzin he... Dat 2 + 1 extra :'). De katten delen de bak maar, gaan ze niet dood aan.

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:08

Nou nou, wat een topic zeg.... ik heb me dood gelachen om sommige reacties _O- Wat kunnen sommige mensen toch heerlijk overdrijven zeg..

Ik heb niet alles gelezen, daar ben ik nog mee bezig. Heb tot nu toe alleen de eerste 10 pagina's en de reacties van TS gelezen.

Ik herken alles wat je zegt TS, mijn kat doet dit ook. En ik heb hem van top tot teen laten onderzoeken, en er mankeert niks aan hem. Ja, soms haat ik hem ook. Soms kan ik hem wel zijn nek omdraaien, maar wegdoen zou ik niet kunnen, al roep ik het vaak genoeg.
Mijn kat pist ook alles vol.. Jassen, tassen, de bank, karton, plastic, en zelf mijn bed! (de klootzak.. :D )
Ik wordt er ook stapelgek van.. En ik geloof zeker dat ze het expres kunnen doen.

Laatst zat ik op de bank, en ging meneer langs me zitten knorren en purren. Ik meneer vrolijk aaien, waarop die vervolgens op de kattenbak gaat.. Na een tijdje komt hij er af, kijkt ie me aan en springt ie op de bank.. Waarna die me vervolgens haarfijn in de gaten houd, en zodra ik één seconde de andere kant op kijk, gewoon vrolijk gaat zitten pissen. Hij keek me gewoon aan terwijl die zat te zeiken, ONGELOOFLIJK! Ik heb hem gelijk op de kattenbak gezet, man wat was ik pissig op hem...
Ik vraag me dan werkelijk waar af wat hem bezielt. Want aandacht komt hij absoluut niet te kort, dat beest krijgt meer aandacht dan dat ik krijg :')

Ik zou er ook stront chagrijnig van worden als mijn vriend hem ook nog eens zou willen houden.. Respect dat je zijn nek nog niet omgedraaid hebt :')
Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dat is zielugh...

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:10

Als je dieren neemt dan weet je dat dit soort dingen kunnen gebeuren, bezint eer ge begint. Het is het makkelijkst om er niks aan te doen en te zeggen dat het dier het expres doet, toch? Dan hoef je in elk geval geen moeite te doen voor het door jou in huis genomen dier. Ondertussen worden dan nog steeds je tassen ondergepiest, maar dat geeft niet, want het probleem ligt bij de kat en die lost het zelf maar op. Stel je toch eens voor dat je iets zou proberen te doen aan het probleem wat blijkbaar zo enorm groot is, en toch geen oplossing behoeft. De opties zijn:

-Kat wegdoen(gaat niet gebeuren, vriend wil dat niet)
-Iets aan het probleem doen: Vriend gaat dat niet doen.
-Dus zelf er iets aan doen of accepteren dat alles ondergepiest wordt.

Volgens mij zit er niks anders op dan eens gaan kijken naar oplossingen waardoor de kat zich beter voelt. Echter heeft TS een hekel aan de kat en de kat zal niet degene zijn die ineens geen hekel meer heeft aan TS dus dan zal TS wellicht moeite voor de kat moeten gaan doen. Beest heeft er namelijk zelf ook niet om gevraagd.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:12

Miracle_ schreef:
Nou nou, wat een topic zeg.... ik heb me dood gelachen om sommige reacties _O- Wat kunnen sommige mensen toch heerlijk overdrijven zeg..

Ik heb niet alles gelezen, daar ben ik nog mee bezig. Heb tot nu toe alleen de eerste 10 pagina's en de reacties van TS gelezen.

Ik herken alles wat je zegt TS, mijn kat doet dit ook. En ik heb hem van top tot teen laten onderzoeken, en er mankeert niks aan hem. Ja, soms haat ik hem ook. Soms kan ik hem wel zijn nek omdraaien, maar wegdoen zou ik niet kunnen, al roep ik het vaak genoeg.
Mijn kat pist ook alles vol.. Jassen, tassen, de bank, karton, plastic, en zelf mijn bed! (de klootzak.. :D )
Ik wordt er ook stapelgek van.. En ik geloof zeker dat ze het expres kunnen doen.

Laatst zat ik op de bank, en ging meneer langs me zitten knorren en purren. Ik meneer vrolijk aaien, waarop die vervolgens op de kattenbak gaat.. Na een tijdje komt hij er af, kijkt ie me aan en springt ie op de bank.. Waarna die me vervolgens haarfijn in de gaten houd, en zodra ik één seconde de andere kant op kijk, gewoon vrolijk gaat zitten pissen. Hij keek me gewoon aan terwijl die zat te zeiken, ONGELOOFLIJK! Ik heb hem gelijk op de kattenbak gezet, man wat was ik pissig op hem...
Ik vraag me dan werkelijk waar af wat hem bezielt. Want aandacht komt hij absoluut niet te kort, dat beest krijgt meer aandacht dan dat ik krijg :')

Ik zou er ook stront chagrijnig van worden als mijn vriend hem ook nog eens zou willen houden.. Respect dat je zijn nek nog niet omgedraaid hebt :')
Maar dat mag ik natuurlijk niet zeggen, want dat is zielugh...

Respect dat jij je kat de nek nog niet hebt omgedraaid :oo. Bij mij was ie al tien keer het huis uit geschopt.

Mindfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:13

Begin dan niet aan dieren.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:15

Mindfields schreef:

Omdat ik niet wil dat een kat mijn huis onder piest moet ik niet aan dieren beginnen? Ik ben ze niet waard of zo? Of wat bedoel je te zeggen?

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:15

Mindfields schreef:

Nee, das onzin. Je kan van te voren niet ruiken dat je kat binnen gaat pissen.
Ik wil jou wel eens horen als na een jaar ALLES naar pis stinkt. Geloof mij, die lucht krijg je er niet meer uit.
Mijn (voorheen) beige tapijt is nu donkergrijs van de pisvlekken, en stinkt ondertussen naar dooie vis. Ik zit alleen nog kracht te verzamelen om mijn 170m² tapijt te gaan vervangen voor die rotkat. :)

Edit: Ik heb trouwens ook al 2 matrassen en een bank naar de stort kunnen brengen door mijn harige mormel..
Laatst bijgewerkt door Miracle_ op 11-11-11 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:16

Een kat heeft personeel en een hond heeft een baas. Uit dit gezegde kun je dus ook wel een beetje het karakter van de kat.

Ik heb snel door de pagina's heen gelezen dus niet alles opgeslagen(sorry alvast als ik dingen opnoem die neit kloppen of al gezegd zijn), maar wat ik uit alle 30 pagina's begrijp zijn er al heel veel dingen aangedragen om te proberen en krijgt nu je vriend de schuld dat de kat niet weg mag en dat er geen actie ondernomen wordt. Buiten het feit om dat dit dus al 2 jaar gebeurd en er dus ook al 2 jaar niet naar omgekeken wordt om dit probleem op te lossen vindt je dus wel dat je hier je ongenoegen mag uiten om vervolgens overal je vriend de schuld van te geven. Op die reactie snap ik dus heel goed dat iedereen zegt dat je dan maar je vriend op straat moet zetten en de kat erachteraan te schoppen/sturen. Persoonlijk vindt ik het schandalig dat je dit probleem dus al 2 jaar laat duren, ongeacht of het nu medisch is of ondertussen aangeleerd gedrag. Als mijn hond(5 maanden oud) in huis plast dan ruim ik het op zonder kwaad te worden en ga daarna meteen met haar naar buiten, waarschijnlijk is het dan mijn eigen schuld omdat ik te lang gewacht heb met uitlaten in combinatie met overenthousiasme. Overigens is mijn hond zindelijk maar heeft ook afentoe zo'n dag en dat is helaas geen plas dan maar een bench plus hond(en ooit waarschijnlijk/misschien mijn mooie wittte muur) onder de stront. Als mijn hond/kat dit toch elke dag zou doen en van mijn vriend zou ik er niks aan mogen doen, nou dan had hij toch echt pech en ga ik er zelf voor zorgen dat er wat aan gedaan wordt. Of het nu binnenste buiten keren is door de dierenarts, operatie, homeopathie of wat voor andere methode dan ook. Sorry hoor maar ik vindt het echt te belachelijk voor woorden dat je de kat en je vriend overal maar de schuld van geeft, terwijl je zelf aangaf dat je niet erg vond toen ze het op 1 vaste plek in huis deed en je dus ook zelf de aanleiding gegeven hebt voor dit gedrag(als ik je post dus goed begrepen heb). En er misschien al eens over nagedacht dat je ondertussen al heel vaak verhuisd bent en dat dat misschien wel de reden voor haar is?

En zorg dat je bepaalde ruimte's gewoon afsluit als je weet dat ze daar graag haar behoefte doet. Het is niet alleen de schuld van de kat of van je vriend, neem zelf ook verantwoordelijkheid. Maak zoiezo(samen met je vriend het is immers JULLIE beest) het hele huis een keer grondig schoon met het spul wat ik in de reactie hieronde noem. Zolang de lucht aanwezig blijft zal voor haar de verleiding blijven bestaan om er weer overheen te piesen. En laat alle urineplekken goed drogen, zet dus een keertje alle deuren en ramen open.
Laatst bijgewerkt door daffie1986 op 11-11-11 00:23, in het totaal 2 keer bewerkt

daffie1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-11 00:19

Miracle_ schreef:
Geloof mij, die lucht krijg je er niet meer uit.

Echt wel, ik weet alleen niet hoe het heet. De betere dierspeciaalzaken verkopen dit, het wordt ook in kattenpensions gebruikt. Is een witte fles met daarop een mug afgebeeld, ruikt ook naar dat vieze muggenspul, dit moet je mengen met water en dat werkt echt heel goed. Zoiezo verkoopt discus en ranzijn dit, verder weet ik eht niet. En de kleur kun je oplossen door een keer het stoomapparaat eroverheen te halen.