Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:03

trisca schreef:
LimaMambo;

Ik ga net je mee dat de mond van een hond hun enige verdediging is, maar als een hond dit gaat gebruiken als onterecht wapen heb ik er niks op tegen het wapen af te pakken ;)
Ik zou wel een hond die gemuilkorft is nooit los laten spelen met andere honden. Of je laat ze niet spelen of je doet het zonder muilkorf als je ervan overtuigd bent dat het kan. Met muilkorf laten spelen ben ik het wel weer eens met LimaMambo en neem je een deel van de communicatie weg.

je kan 'het wapen' ook 'afpakken' op andere manieren door je hond kort te houden of om te lopen.. desnoods door terug te lopen wat ik vanmiddag heb gedaan
zo ontloop je een eventuele confrontatie en hoeft je hond ook niet zo'n ellendig ding om de bek

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:05

Macs ik heb hier ook een hond die zo is, sterker nog die is veel erger nog.
Zij loopt zeker wel aangelijnd maar zonder muilkorf.
Als er een hond naar haar toe komt probeer ik de andere kant op te lopen.
Maar als ik hoor dat je over heel malle padjes loopt waar je niet opzij kan om elkaar uimt te passeren denk ik dat je daar dan beter niet meer kan lopen. Ga liever op een overzichtelijk stuk wandelen met je hond.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:06

LimaMambo schreef:
trisca schreef:
LimaMambo;

Ik ga net je mee dat de mond van een hond hun enige verdediging is, maar als een hond dit gaat gebruiken als onterecht wapen heb ik er niks op tegen het wapen af te pakken ;)
Ik zou wel een hond die gemuilkorft is nooit los laten spelen met andere honden. Of je laat ze niet spelen of je doet het zonder muilkorf als je ervan overtuigd bent dat het kan. Met muilkorf laten spelen ben ik het wel weer eens met LimaMambo en neem je een deel van de communicatie weg.

je kan 'het wapen' ook 'afpakken' op andere manieren door je hond kort te houden of om te lopen.. desnoods door terug te lopen wat ik vanmiddag heb gedaan
zo ontloop je een eventuele confrontatie en hoeft je hond ook niet zo'n ellendig ding om de bek

Luister... Ik kon daar niet omlopen, ik had haar kort maar ik heb geen superkrachten om haar bij die hond weg te houden, zoals ik al zei!
Vanzelfsprekend gaat zij niet los met andere honden erbij met muilkorf om! Ik heb geen medelijden met haar dat ze zo'n ding om haar bek moet. Ik zou meer medelijden hebben met de hond die gegrepen wordt door mijn hond, die geen muilkorf om had. ;)

easygoing

Re: Gevaarlijke en potentieel gevaarlijke honden niet op straat.

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:07

Je kon niet omlopen maar toch wel teruglopen.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:09

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:09

easygoing schreef:

Het was een heel lang pad en dan had die hond ons alsnog op de voet gevolgd, met mijn hond al trippelend en trekkend naast me..
Het had gekund ja, maar ik was net aan het einde.. Ik was bijna bij huis.

trisca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:10

Als ik het goed begreep van Macs was dat niet mogelijk in hun situatie LimaMambo..

Bovendien vind ik een muilkorf een veilige oplossing voor honden die door hun bazen niet vertrouwd worden maar die kennelijk niet de magische gaven hebben die sommige wel lijken te hebben. Ik zou dan liever mijn eigen hond muilkorfen dan het risico lopen dat het wel een keer mis gaat...

En als je nu omkeert en je komt daar ook een hond tegen easygoing? Ik kan me Macs keuze heel goed voorstellen. En het is als ik het goed begrijp de hond van haar ouders (toch?) dus niet haar hond

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:11

easygoing schreef:

dat dus ;)

ik was ook bijna thuis toen ik die twee loslopende spelende doggen zag
ik ben rechtsomkeer gegaan om een 'feestje' te voorkomen

en je kan toch ook andere routes nemen lijkt me? ik zou mijn hond daarvoor nooit muilkorven

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:13

Gewoon muilkorven Macs. Heel verstandig :j

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:13

trisca schreef:
maar hoe ga je het controleren? Hoeveel mensen hebben op een boerderij een hond lopen die nieteens is aangegeven bij de gemeente? Die honden zijn vaak niet goed opgevoed en het gaat dan ook vaak over het soort wat problemen kan veroorzaken...
da's niet zo moeilijk lijkt me. zodra er een hond rondloopt kan je aankloppen. volgens mij hoort iedere hond trouwens een hondenpaspoort te hebben...?

trisca schreef:
Macs; ik heb helaas recente ervaring met een Stafford die volgens de eigenaren nooit iets deed, maar op ons erf een pup dood beet. Achteraf kwamen er toch wat verhalen naar boven die ik zeker als "voorbode" had gezien. Of de eigenaren het gewoon niet hebben gezien of niet wilde zien hou ik in het midden, maar ze hebben er in ieder geval niks mee gedaan en nu heeft hij dus een pup kunnen grijpen...
dat is niet bepaald meer wat je een "voorbode", een hond die een pup doodbijt is een valse hond en verdient dus een spuitje.

LimaMambo schreef:
als een hond zo hard trekt dat je der niet kan houden had je voor een ander ras moeten kiezen.. sorry
een Golden Retriever is sterk genoeg om jou omver te trekken als ie echt wil, en mij erbij. Weet niet hoe jij eruit ziet maar ik weeg 100 kg en ben niet slap.

Zoals auto's harder door de bocht kunnen dan motorfietsen heeft een hond meer grip en kan z'n gewicht makkelijker voor zich gebruiken.
Als een beetje hond écht weg wil ben je verloren. Het feit dat het bijna nooit gebeurt is misschien wat gebrek aan wilskracht of dat laatste kleine beetje gezag wat de eigenaar nog heeft.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:14

Macs schreef:
easygoing schreef:

Het was een heel lang pad en dan had die hond ons alsnog op de voet gevolgd, met mijn hond al trippelend en trekkend naast me..

En dus omdat jij bijna thuis was riskeer je toch dat je hond die ander grijpt?
En omdat jij dat riskeert is jouw hond de pineut en moet een muilkorf om?
Dat klopt niet helemaal he.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:14

Ik heb haar uitgekozen, en besloten om haar op te voeden en te trainen, wat aardig lukte. Tot ik een paar weken niet in staat was om haar uit te laten en het is mis..
Bij ons in de buurt lopen heel veel honden. Ik kan er dus niet omheen.

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:16

trisca schreef:
En als je nu omkeert en je komt daar ook een hond tegen easygoing? Ik kan me Macs keuze heel goed voorstellen. En het is als ik het goed begrijp de hond van haar ouders (toch?) dus niet haar hond

Ja als als, als ze op een overzichtelijk stuk had gelopen dan had ze niet om hoeven keren en had nog een andere tegemoet komende hond ook geen probleem geweest.
De wandelroute veranderen lijkt mij heel verstandig in deze.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:16

Je bent 16. Vrees dat je ouders toch echt verantwoordelijk zijn voor jouw dier... of ze dat willen of niet.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:17

easygoing schreef:
Macs schreef:

Wacht even.. Ik had dit gedrag niet zien aankomen. Ze was altijd wat geprikkeld bij honden maar zover is het niet gekomen, zo zonder aanleiding.
Onderweg waren we al een andere hond tegengekomen, daar keek ze niet eens naar! Ben daarbij wél omgelopen.
Voordat ik die andere hond zag waren we het paadje al uit en was mijn hond al ''bezig'' ....

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:17

HLPhoto schreef:
Je bent 16. Vrees dat je ouders toch echt verantwoordelijk zijn voor jouw dier... of ze dat willen of niet.

Dat zijn ze ook zeker. :j Alleen lijk ik degene te zijn die alles voor haar moet beslissen..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:18

Macs schreef:
Ik heb haar uitgekozen, en besloten om haar op te voeden en te trainen, wat aardig lukte. Tot ik een paar weken niet in staat was om haar uit te laten en het is mis..

Ja hier in de buurt lopen ook heel veel honden waaronder ook honden waar daadwerkelijk mee gevochten word, ik loop met mijn hechte (buiten zijn ze dan weer wel echt heel hecht met elkaar) roedel van 3 serieus grote honden en een Jack russel ook gewoon buiten maar ik loop wel op plaatsen waar ik het overzicht heb en waar niet ineens een hond om de hoek kan staan waar ik hem niet gezien kan hebben. Het is een kwestie van nadenken en kijken.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:19

easygoing schreef:
Macs schreef:

Ja hier in de buurt lopen ook heel veel honden waaronder ook honden waar daadwerkelijk mee gevochten word, ik loop met mijn hechte (buiten zijn ze dan weer wel echt heel hecht met elkaar) roedel van 3 serieus grote honden en een Jack russel ook gewoon buiten maar ik loop wel op plaatsen waar ik het overzicht heb en waar niet ineens een hond om de hoek kan staan waar ik hem niet gezien kan hebben. Het is een kwestie van nadenken en kijken.

Ik zal voortaan mijn hele familie + al mijn vrienden op elk hoekje op de uitkijk zetten..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:21

Macs schreef:
Ik zal voortaan mijn hele familie + al mijn vrienden op elk hoekje op de uitkijk zetten..

dit vind ik dus een beetje een flauwe dooddoender
je kan mijn niet vertellen dat heel jouw wijk bestaat uit hele dunne paadjes waar je niet om elkaar heen kan lopen

easygoing

Macs schreef:
easygoing schreef:

Wacht even.. Ik had dit gedrag niet zien aankomen. Ze was altijd wat geprikkeld bij honden maar zover is het niet gekomen, zo zonder aanleiding.
Onderweg waren we al een andere hond tegengekomen, daar keek ze niet eens naar! Ben daarbij wél omgelopen.
Voordat ik die andere hond zag waren we het paadje al uit en was mijn hond al ''bezig'' ....

Ik had toch echt de indruk gekregen van je dat je hond niet zo'n lieverdje is met andere honden. Maar goed ook al is je hond alleen maar geprikkeld dan nog vind ik het niet slim om in zo'n overzichtelijke omgeving te lopen.

easygoing

Macs schreef:

Wat is dat nou voor onzin?

franka75

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:23

ik vind dat mensen met zon hond die hun verstand gebruiken gewoon net als iedereen lekker naar buiten kunnen alleen van die opscheppers die alleen maar pronken en die ook gevaarlijke situaties veroorzaken dat die lekker in timboektoe hun hond mogen uitlaten.

Apostrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:23

Komt weinig nieuws meer voorbij, ik ga het topic weer even verlaten ;)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:24

LimaMambo schreef:
Macs schreef:

dit vind ik dus een beetje een flauwe dooddoender
je kan mijn niet vertellen dat heel jouw wijk bestaat uit hele dunne paadjes waar je niet om elkaar heen kan lopen

Nou niet uit alleen maar hele smalle paadjes maar wel uit veel hoekjes ja. Daar kan ik ook niks aan doen..
Ik vind het alleen een beetje vervelend dat ik steeds maar weer op die route gewezen wordt terwijl ik gewoon lekker met mn hond aan het lopen was en zij juist goed luisterde, tot die andere hond opeens om het hoekje kwam. Ik had daarvoor zelfs in de tuin ook zit/blijf en pas komen tot ik zeg dat het mag. Daar was ze heel braaf mee. Ook dat buiten nog geoefend, ze liep redelijk goed naast, en dan gebeurt er dit.. Ik ben er kapot van, en ze heeft die hond niet eens gepakt..

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-11 15:25

Wat een vreemde insteek hier:
Iemand die haar hond absoluut niet meer vertrouwd naar andere honden mag geen muilkorf op omdat de hond zich dan niet meer kan verweren.

Een schoothondje wat opgetild wordt voor een aanstormende pitbull moet op de grond blijven om zich op te laten vreten.....

Krom....