trisca schreef:maar hoe ga je het controleren? Hoeveel mensen hebben op een boerderij een hond lopen die nieteens is aangegeven bij de gemeente? Die honden zijn vaak niet goed opgevoed en het gaat dan ook vaak over het soort wat problemen kan veroorzaken...
da's niet zo moeilijk lijkt me. zodra er een hond rondloopt kan je aankloppen. volgens mij hoort iedere hond trouwens een hondenpaspoort te hebben...?
trisca schreef:Macs; ik heb helaas recente ervaring met een Stafford die volgens de eigenaren nooit iets deed, maar op ons erf een pup dood beet. Achteraf kwamen er toch wat verhalen naar boven die ik zeker als "voorbode" had gezien. Of de eigenaren het gewoon niet hebben gezien of niet wilde zien hou ik in het midden, maar ze hebben er in ieder geval niks mee gedaan en nu heeft hij dus een pup kunnen grijpen...
dat is niet bepaald meer wat je een "voorbode", een hond die een pup doodbijt is een valse hond en verdient dus een spuitje.
LimaMambo schreef:als een hond zo hard trekt dat je der niet kan houden had je voor een ander ras moeten kiezen.. sorry
een Golden Retriever is sterk genoeg om jou omver te trekken als ie echt wil, en mij erbij. Weet niet hoe jij eruit ziet maar ik weeg 100 kg en ben niet slap.
Zoals auto's harder door de bocht kunnen dan motorfietsen heeft een hond meer grip en kan z'n gewicht makkelijker voor zich gebruiken.
Als een beetje hond écht weg wil ben je verloren. Het feit dat het bijna nooit gebeurt is misschien wat gebrek aan wilskracht of dat laatste kleine beetje gezag wat de eigenaar nog heeft.