Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Sancha schreef:MamboBeach schreef:Jij hebt 13 jaar hondentraining gegeven maar ik denk dat de meesten hier toch vinden dat jij er geen verstand van hebt...
Een zogenaamde hondentrainer die niet eens weet dat de RAD al jaaaaren niet meer geldt, is toch niet serieus te nemen?
Sancha schreef:MamboBeach schreef:Jij hebt 13 jaar hondentraining gegeven maar ik denk dat de meesten hier toch vinden dat jij er geen verstand van hebt...
Een zogenaamde hondentrainer die niet eens weet dat de RAD al jaaaaren niet meer geldt, is toch niet serieus te nemen?
slimmerik schreef:Zo is een fanatieke stafford liefhebber ook niet serieus te nemen in deze discussie. En iemand die bijvoorbeeld tien jaar geleden gestopt is als hondentrainer kan dan misschien niet alles van de RAD (afschaffing) weten maar wèl van het gedrag van sommige rassen, vooral als ze daarmee veel gewerkt heeft.
Sancha schreef:dejavu schreef:Wie heeft het over afspuiten?
Een hond met waarschijnlijk zo'n kort lontje, daar moeten anderen tegen beschermd worden. Want ik moet Geerke wel gelijk geven, zo'n hachelijk situatie was het niet.
Uhhm het hele topic staat vol met mensen die roepen dat die hond liefst gister nog een roze spuit moest krijgen.
Voor een hondagressieve hond is elke situatie waarbij ze moeten dealen met andere honden (groot of klein, jong of oud) hachelijk.
Zeker als de mens in dit verhaal geen idee heeft wat te doen en de hond geen leiding geeft.
Hij heeft bewezen in ieder geval dat hij in sommige situaties een erg kort lontje lijkt te hebben en als eigenaar kun je het niet maken om andere honden zo in gevaar te brengen. De eigenaar heeft zijn verantwoording niet na kunnen komen. Famke160301 schreef:Maar heb nog steeds geen antwoord op mijn vraag dat kindjes van vreemden zeker wel gevaar kunnen lopen.
Edit; net pas gelezen, NoGo heeft al antwoord gegeven. mijn vraag aan Sansha, ben jij t daar mee eens?

Sancha schreef:slimmerik schreef:Zo is een fanatieke stafford liefhebber ook niet serieus te nemen in deze discussie. En iemand die bijvoorbeeld tien jaar geleden gestopt is als hondentrainer kan dan misschien niet alles van de RAD (afschaffing) weten maar wèl van het gedrag van sommige rassen, vooral als ze daarmee veel gewerkt heeft.
Dan heb je dus 10 jaar je kennis niet bijgespijkerd, en de laatste 10 jaar is er nogal wat veranderd.
En in elk ras zitten rotte appels. Maar mensen willen altijd graag alleen horen over de Staffs en aanverwanten.
Ach, kom nou toch...
Die vind ik zo lachwekkend, waarom dan? Wat heeft het nieuws eraan? Haal die kop uit het zand en wees eerlijk en probeer objectief te zijn! dejavu schreef:Dat is die mensen toch ook goed recht om dat te zeggen als zij dat in die situatie zouden beslissen?
Het blijft wel een erg linke situatie met die hond en naar mijn idee hoort die hond niet meer op de openbare weg.Hij heeft bewezen in ieder geval dat hij in sommige situaties een erg kort lontje lijkt te hebben en als eigenaar kun je het niet maken om andere honden zo in gevaar te brengen. De eigenaar heeft zijn verantwoording niet na kunnen komen.
setteke schreef:Sancha, je praat nu al een hele tijd over een roze spuit geven (tenminste dat anderen in dit topic vinden dat de Stafford een roze spuit moet krijgen) en dat je het er niet mee eens bent.
Maar wat denk je dan dat de oplossing zal zijn in deze kwestie?
De hond bivakkeert regelmatig in een bench (beide eigenaren werken) en ook op deze dag. Verwacht jij van deze mensen dat ze in hun hond tijd en aandacht gaan steken?
Soms is inslapen wel degelijk de verstandigste oplossing.
Sancha schreef:dejavu schreef:Dat is die mensen toch ook goed recht om dat te zeggen als zij dat in die situatie zouden beslissen?
Het blijft wel een erg linke situatie met die hond en naar mijn idee hoort die hond niet meer op de openbare weg.Hij heeft bewezen in ieder geval dat hij in sommige situaties een erg kort lontje lijkt te hebben en als eigenaar kun je het niet maken om andere honden zo in gevaar te brengen. De eigenaar heeft zijn verantwoording niet na kunnen komen.
En wat is er mis met een simpel aanlijngebod? Desnoods muilkorfgebod.
slimmerik schreef:Duidelijk is dat er een "knopje" om ging bij deze hond uit de openingspost. Een gewoon gestoorde reactie. Het is niet uit te sluiten of te garanderen dat dat "knopje" niet omgaat bij de confrontatie met een kind of volwassene. Nu is de schade "beperkt" gebleven doordat het een hondenleven heeft gekost.
Wie is er zó nonchalant/goedgelovig om er een baby of kind aan te "wagen". Wie durft dat risico aan?
Ben je dan wel zo geestelijk gezond bezig vraag ik me af. Is het niet als een pedofiel een kinderdagverblijf te laten beginnen?
slimmerik schreef:Duidelijk is dat er een "knopje" om ging bij deze hond uit de openingspost. Een gewoon gestoorde reactie. Het is niet uit te sluiten of te garanderen dat dat "knopje" niet omgaat bij de confrontatie met een kind of volwassene. Nu is de schade "beperkt" gebleven doordat het een hondenleven heeft gekost.
Wie is er zó nonchalant/goedgelovig om er een baby of kind aan te "wagen". Wie durft dat risico aan?
Ben je dan wel zo geestelijk gezond bezig vraag ik me af. Is het niet als een pedofiel een kinderdagverblijf te laten beginnen?