Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:05

patatkraam schreef:
Ja jij moet weten wat je met je hamsters doet hoor, vind ik dan tenminste..

leuke namen inderdaad, van het tv programma van nickelodeon? :')

Jup, van Nickelodeon. Mijn zusje had een "fotoshoot" met de twee hamsters gehouden. Ik zal morgen even vragen of ze een foto van die twee kan doorsturen. (de hamsters zijn van mijn zusje)

patatkraamJarig

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:07

Okeu is goed. :j

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:11

Had jij ook hamsters, patatkraam?

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:14

Ik had een hamstertje genaamd Igor. helaas is hij enkele weken geleden overleden op jonge leeftijd
weet de oorzaak ook niet
heb hem begraven in de tuin

Afbeelding

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:16

ah, gecondoleerd. Y;(

Ik heb vroeger twee Russische dwerghamsters gehad. Wie weet of ik nog een foto heb. Ik ga eens kijken.

Rider01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:20

Gecondoleerd...

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:29

oh kijk! Ergens in een stoffig hoekje gevonden. Dit was Snuffie. Is wel 3 jaar geworden!

Afbeelding

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:37

Lieve hammie

Mn vriend heeft zn spiegelreflex weer mee genomen, maar als ik die hier weer heb, zal ik weer wat nieuwe fotos maken van mn 3 ukkies :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-12 21:43

Oh ja leuk!:)

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-12 23:52

Ik heb voor kerst een hamster gehad van mijn vriend, ik heb hem vorige week zelf uitgezocht, echt een schatje is het! Hij heet CHARLIE en hij is nu 8 weken oud! Hij is ook niet bang en erg nieuwsgierig!

Afbeelding

Afbeelding

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:03

Heehoooi! Ik heb 2 hamstertjes, Noa (een roborovski) en Dikkie (Die dikke, een rus) :+:
Ben vooral gek op mn roborovski, ze is zo schattig en sinds ik yoghurt drops heb ook handtam :D

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:05

Joanieke schreef:
Heehoooi! Ik heb 2 hamstertjes, Noa (een roborovski) en Dikkie (Die dikke, een rus) :+:
Ben vooral gek op mn roborovski, ze is zo schattig en sinds ik yoghurt drops heb ook handtam :D

Echt? Bij ons zijn ze zo snel.... Wel beginnen ze al aan mensen te wennen.

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-12 21:09

Bij mij ook hoor! Zonder die yoghurt drop blijft ze erook niet opzitten en springt ze eraf, en als ik gewoon mn hand in de kooi doe gaat ze aan mn hand knagen :')

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:17

zou de ferplast Jenny geschikt zijn voor een russische dwerghamster?
kwestie van traliebreedte dan ...

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 22:51

traliebreedte is gewoon 10 mm toch? volgensmij is dat een super kooi! Denk er wel aan dat je wat hangmatjes of extra verdiepingen erin hangt, 't is niet echt fijn dat je hamstertje zich ineens laat vallen op 80 cm hoogte..

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-12 23:00

ik kan die tweedehands krijgen voor 50 euro, nog inclusief de plateautjes, en ik werk zelf in een dierenwinkel, dus kan nog vanalles bijkopen van trapjes en hangdingetjes ed.
momenteel zit hamsterlief in een terrarium, maar die is maar 40*25 oid, en een cm of 30 hoog. is net genoeg plaats voor een groot kasteel, een bruggetje, een loopbal, voederpotje en nog een klein huisje.
Maar we staan op punt van verhuizen, dus nu moet die zich maar behelpen met er iedere dag eventjes uit te komen, en te klimmen in de terrarium.
ik vind het alleen jammer dat de grotere kooien zo duur zijn (wij verkopen de grotere hamsterkooien aan ruim 60-70 euro, en die zijn dan de helft van de jenny ...

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 13:54

Qua tralieafstand is ie goed, maar hij is echt hoog! Russen zijn geen goede klimmers, dus je zal de kooi echt HEEL goed moeten beveiligen. Liefst met houten verdiepingen over heel de lengte.
Dan is het een echt paradijsje :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:23

Ik heb een hamster:) russisch dwergje naam Cookie :-)
Ik vroeg me af wat er zo erg is aan zaagsel in de kooi?

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:38

Is iemand van jullie misschien op zoek naar een ruim aquarium voor een hamster? Mijn hamster is een paar maanden geleden overleden en het hok staat eigenlijk een beetje in de weg.. Het is een aquarium van 1,20 bij 0,50 bij 0,50m. Hier zitten ook nog toebehoren bij, een houten loopwiel en wat huisjes e.d.

Roane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:43

Leuk dat ik dit topic vind! :j vroeg me al af of er meer bokkers met hamsters waren of dat ik de enige was met mijn 23 jaar die een hamster had :=

Afbeelding

Dit is mijn mooie Syr dame Gylfie :j geen idee hoe oud, ze is namelijk 1 van de 1500 'Veldhovense knagers' die toen met spoed een nieuw huisje moesten hebben. :D handtam is ze eigenlijk niet, ze schiet erg makkelijk in paniek, maar ze heeft een kooi van 80 x 40 met plateau's, een wc'tje, buizen en schuilplaatjes waar ze fijn oud in kan worden. Ze komt wel graag om zonnebloempitjes bedelen als ik bezig ben op de computer, dus dat vind ik allang prima :D

FerroSandy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:46

Nienkeee_ schreef:
Is iemand van jullie misschien op zoek naar een ruim aquarium voor een hamster? Mijn hamster is een paar maanden geleden overleden en het hok staat eigenlijk een beetje in de weg.. Het is een aquarium van 1,20 bij 0,50 bij 0,50m. Hier zitten ook nog toebehoren bij, een houten loopwiel en wat huisjes e.d.

Heb jij een foto Nienkeee_

Duhelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:49

Najoveh schreef:
Qua tralieafstand is ie goed, maar hij is echt hoog! Russen zijn geen goede klimmers, dus je zal de kooi echt HEEL goed moeten beveiligen. Liefst met houten verdiepingen over heel de lengte.
Dan is het een echt paradijsje :)

er zitten twee plateautjes bij, en ik heb nog een mooie houten plank die ik wss zal verzagen zodat die idd over de gehele kooi spant, met een klein gat erin zodat oscar naar beneden kan. met de de twee plateautjes erbij, zijn kasteel, huisjes en wat hangmatjes en zijn wieletjes moet het goedkomen denk ik :D

Najoveh

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 15:59

Sababber schreef:
Ik heb een hamster:) russisch dwergje naam Cookie :-)
Ik vroeg me af wat er zo erg is aan zaagsel in de kooi?

Zaagsel kan erg stoffig zijn, wat niet gezond is voor hamsters.
Je hebt tegenwoordig van ontstoft zaagsel. Voor ratten en muizen mag dit niet gebruikt worden omdat ze echt gevoelige luchtwegen hebben, maar hamsters hebben er naar mijn idee geen last van.

Er zijn tegenwoordig ook theorieën dat zaagsel kankerverwekkend kan zijn omdat het gemaakt is van naaldbomen en de hars daarvan niet goed is.
Ik moet zeggen dat ik altijd zaagsel gebruik voor mijn hamsters en ook voor de andere dieren. Ik ben er nog steeds erg tevreden over en heb nog nooit problemen hiermee gehad.
Ik ben dus ook niet zo bang voor die hars. Maar als je er meer over wilt weten kan je even googelen. :)

Mooi syrtje Roane <3
Ik ben echt gek op Ds.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 16:05

Okee dank je! ja ik heb het al jaren in de kooi liggen.. nooit problemen mee gehad.. dus ik vroeg het me af omdat ik pas 2 weken een hamster heb voor het eerst in 4 jaar..

WinSel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-12 17:52

Mooie Syr zeg <3 Ik heb 3 rusjes van Veldhoven :D

Ik gebruik Hennep in de kooi, erg fijn spul