Zoekactie Beans is afgelopen, na 4 maanden weer thuis!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:10

Nikki__ schreef:
Barbara1975 schreef:
ik heb geen jagers meer op mijn land sinds wij alles hebben afgezet met schriklint hahaha. Ze komen nog wel eens aanbellen maar dan doe ik net of ik er niet ben. Ik heb het niet op die lui..onnodig dieren afknallen kan ik geen respect voor opbrengen en drijfjacht vind ik al helemaal waanzin.

hoop dat de eigenaresse wil laten weten waar d ehonf voor het laatst gezien is

jagers knallen niet onnodig dieren af... Weet niet waar je dat vandaan hebt? Jagers houden de populatie in stant, schieten dieren de ziek en gewond zijn. Zo slecht is dat niet!

Onnodig mag helemaal niet in nederland, maar zeker weten dat het wel gebeurt hoor. Ook worden niet alle regels nageleefd (locatie, hoeveelheid bijv.). Maar voor de officiele jacht is wel een reden nodig en dat kunnen er nog meer zijn dan die je noemt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:16

eowyn04 schreef:
Eerlijk is eerlijk, ze hebben het er zelf naar gemaakt.
Ze kunnen slecht tegen commentaar.

Hoe mensen hier reageren is gewoon een logische reactie.
Ze willen allemaal dat Beans veilig terug komt, maar de manier waarop is gewoon niet ok gegaan.
Ze hebben hun redenen ervoor, maar laten we op dit moment eerlijk zijn, het heeft nog nix geholpen, want beans loopt nog steeds vrij rond.

persoonlijk denk ik dan toch dat je eens wat anders moet gaan proberen.....
Want deze methode heeft tot nu toe ook nog niks opgeleverd.

Alleen zo jammer dat het herhaling op een vraag is die allang al onderbouwd is.

Leo

Re: Groot schalige zoek actie Beans *afgeblazen*

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:31

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:33

Als iemand info wilt, ik heb vele contacten in winterswijk, succes met de zoektocht!

group1850

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:35

Lijkt me vrij behoorlijk uit de richting en ik denk ook niet dat Beans zich in in stad begeeft. Maar wie weet...

lovefi

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:36

Steengroeveweg is geen stad.. is een landelijk gedeelte in winterswijk niet in het centrum maar een buitenwijk, met niet zo veel huizen.

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:38

is het een idee als je belt om te vragen om wat voor hond het gaat??

IndianaJones

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:39

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:39

Mindim schreef:
Zo lang de hond nog niet daadwerkelijk in handen is geweest, om te zien hoe hij er aan toe is, vind ik het idd voorbarig om voor te stellen het dier af te schieten.

Tja, en dat is nou het hele probleem... de hond is niet te vangen! Dat hebben ze al zo vaak geprobeerd.
Grote zoekacties willen ze ook niet hebben, je mag zelf ook geen poging doen de hond te vangen..

Gun dat beessie toch gewoon z'n rust, dan houd je pas echt van je dier :) . Daar laat ik het bij.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 16:42

Nikki__ schreef:
Tja, en dat is nou het hele probleem... de hond is niet te vangen! Dat hebben ze al zo vaak geprobeerd.
Grote zoekacties willen ze ook niet hebben, je mag zelf ook geen poging doen de hond te vangen..

Gun dat beessie toch gewoon z'n rust, dan houd je pas echt van je dier :) . Daar laat ik het bij.

Maw, de eigenaar houdt van het dier als ze het dood laat schieten, dat ze hem probeert te redden, maakt haar een baas die niet van haar hond houdt? Beetje kortzichtig bekeken van achter je pc, vind je ook niet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:00

Idd...en vergeet niet alle tijd, geld bloed zweet en tranen die dr ingestopt zijn....

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:01

Ik denk dat we er vanuit mogen gaan dat de hond ook niet naar zijn eigenaar luisterd..anders had ze denk ik allang thuis geweest.
het gaat om een asielhond die al veel ellende meegemaakt heeft en er nu deze ellende heeft bijgekregen..deze hond is alleen maar ontzettend bang en komt echt niet vrijwillig..vandaar dat ik zeg als je hem kunt pakken op wat voor manier dan ook..pakken..maar dat schijnt de eigenaresse niet te willen dus schijnbaar is het allemaal niet zo dringend.

Boeren die de hond dood vinden in hun schuur of op hun erf maken daar echt geen melding van hoor. Die liggen echt niet wakker van een dode hond. Die gooien hem in de bak bij de dode biggen voor destructie als je mazzel hebt en anders laten ze hem gewoon wegrotten langs de weg want die duitse boeren malen echt niet om een hond..die komen niet eens binnen bij hun zijn om het erf te bewaken en meer niet.

@nikki..gun dat beestje nou gewoon zijn rust????????? dan hou je pas echt van je dier hahahah wat een ontzettend domme opmerking zeg!!!Ja hoor tuurlijk die hond heeft er zelf voor gekozen om lekker 5 weken lang in dit schijtweer moederziel alleen, bang en verward rond te lopen zonder eten en drinken en zonder veilige haven..als we hem zijn rust gunnen is tie in no time dood simpel..wordt afgeschoten door een boer op zijn akker of erf, platgereden door een vrachtauto of is zo verzwakt dat hij aangevreten wordt door andere dieren in het bos..kennelijk is dit ook wat eigenaar wil want we mogen het dier niet vangen..waarom dan dit toppic en iedereen vragen om hulp...je mag er alleen naar kijken en melden waar j e hem ziet..ja daag als ik zo een hobby zoek ga ik wel vogels spotten :D

Dat dier houd het niet lang meer vol alleen dus het is of nu actie ondernemen en alles op alles zetten (wat ik meteen die 1e dag al had gedaan als het mijn hond was!!!!!!!) of hoofdstuk en toppic afsluiten want hij komt hoe dan ook aan zijn einde rondzwervend. Als hulp niet geaccepteerd word dan moet TS ook stoppen met hulpvragen..

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:02

Mensen, leef en laat leven, waarom blijkt dit toch elke x zo moeilijk?

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:05

blijkt zo moeilijk omdat Ts wel iedereen optrommeld voor hulp..maar dan wil men echt helpen en dan wordt alles afgeblazen en mogen we de hond niet vangen..nou schiet mij maar lek hoor

F_Orumster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:06

Als zij zich bij nader inzien bedacht heeft, dan heeft ze dat...

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:11

ja en als je moet plassen moet je plassen...

laat TS dan gewoon oprecht zijn en zeggen dat ze het opgeeft of niet wil dat de hond terug komt..dan hoeven al die lieve mensen die er energie in willen of wilden steken en willen helpen geen moeite meer te doen..want kom op zeg..als jij die hond ziet dan wil je hem toch pakken..hoe dan ook? Krijg er een beetje het gevoel bij dat het de TS alleen om de aandacht te doen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:17

Zullen we weer ontopic gaan?
Ik hoop dat ik snel weer een update binnen krijg, geen nieuws is goed nieuws zeggen ze wel eens.

_biondaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:21

halve topic gelezen, enorme respect voor Group, maar Ik vind Yvette wel erg onbegrijpelijk. eerst iedereen vragen om hulp, flyers, helpen etc, en nu opeens mag niemand meer iets doen, is alles te veel en mag er helemaal niks meer gedaan worden. Weet je nou wel wat je wil? Wil je je hond terug, of gaat het om de aandacht? ik zelf denk dat het je om de aandacht gaat, het spijt me maar ik wil eerlijk zijn en ik krijg dit gevoel erbij.

Ik denk dat de hond het niet lang meer volhoud en er nú ingegrepen moet worden. Anders gaat 'ie dood en dan is zowiezo alles voor niks.

EDIT- ik bedoel dit niet aanvallend, ruzie zoekend of iets in die richting. ik wil alleen wat duidelijk heid. :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:23

Zo wat zijn mensen hier toch achterdochtig en onaardig.

Ik lees hier alleen maar mee, maar wat er toch langskomt.
Als je hele langzaam een vertrouwensband hebt opgebouwd met een getraumatiseerd dier, dan ben je toch ook bang dat een ander het probleem misschien groter maakt.
Dat hoeft niet een terechte gedachte te zijn, maar wel een logische gedachte.

We hebben toch bijna allemaal het gevoel dat ons paard ( hond kat etc) het het allerbeste heeft bij ons en dat bijna niemand er zo goed voor kan zorgen als wijzelf. Met een dier dat een trauma heft is dat nog veel sterker.

Ik denk dat de eigenaresse er alles voor over heeft. En dat als je die hond in een schuur oid vind je uiteraard de deur op slot doet, maar dat ze bang is dat als mensen erachter aan gaan rennen en vangen het probleem nog groter wordt. En daar zou ze wel eens gelijk in kunnen hebben.

Als het dier ook nog maar een beetje kracht heeft, zal het zijn laatste krachten gebruiken om te vluchten. eb dat al vaker gezien : als voorbeeld ,een heel erg verzwakte zwaan, die niet meer kon vliegen, maar mooi dat we met 4 man ( dierenambulance) het dier niet te pakken kregen ( inclusief vangnet)

En nu ga ik weer in stille modus en hoop ik dat de hond gevonden wordt.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:30

in dit geval is geen nieuws slecht nieuws...nieuws is als de hond gevonden en gezien is...of nog beter gepakt is!

juist omdat het een hond met een trauma is moet er snel gehandeld worden!! Het beest heeft 0,0 vertrouwen in mensen zeker nu hij weer in de steek gelaten is..hij zal idd vluchten des te meer reden om er gewoon voor te gaan en hem hoe dan ook te pakken....dit op zijn beloop laten is wel heel erg dom..en ook ik denk dat dit om aandacht voor de TS gaat en dat die hond bijzaak is want anders ga je er gewoon voor. Niets ondernemen is een dode hond vinden(mits hij nog niet opgevreten is of door een boer weggewerkt is..keihard maar de waarheid!)

Ik zou als eigenaar juist willen voorkomen dat dat beest na al die ellende de meest ellendige dood sterft die je maar wensen kan voor je beest..dat heeft vind ik helemaal niks met het beste met je dier voor willen hebben te maken..als jij het beste met je dier voor hebt dan ga je er helemaal voor..dat zou ik ook doen..al moet ik nachtenlang zoeken..ik laat mijn hond echt niet alleen rondzwerven..no way!

maar vind het allemaal behoorlijk ontoppic hoor...mensen mogen hun twijfels toch uitspreken.
Iedereen hoopt dat Beans levend gevonden wordt en beter vorige week als vandaag maar op deze manier gaat dat niet lukken dat is heel simpel..daar hoef je geen hogere school voor te hebben..

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:33

En als mensen nou eens tegen de wil van de eigenaresse toch proberen Beans te vangen?
Als de eigenaresse toch de hoop opgegeven heeft dan is het vrij voor andere om alles op alles te zetten om Beans wel in veilige haven te krijgen toch?

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:34

easygoing..kijk dat is nog eens iets waar we wat mee kunnen! Ik zeg doen! Doet niemand iets dan is het toch een verloren zaak dus beter dat een ander dan wel actie onderneemt..en laten we dan meteen een eigenaar voor het dier zoeken die er wel wat om geeft..of ga ik nu te ver???

easygoing

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:37

Barbara1975 schreef:
easygoing..kijk dat is nog eens iets waar we wat mee kunnen! Ik zeg doen! Doet niemand iets dan is het toch een verloren zaak dus beter dat een ander dan wel actie onderneemt..en laten we dan meteen een eigenaar voor het dier zoeken die er wel wat om geeft..of ga ik nu te ver???

Nee hoor helemaal mijn idee. Als het mijn hond zou zijn dan zou ik geen moment rusten, zou me eigen dood zoeken. Nooit van mijn leven dat ik mn hond op zou geven.

Helaas woon ik aan de andere kant van het land en heb geen eigen vervoer anders was ik zeker weten van de partij geweest om te zoeken.

roxiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:38

Barbara, ik vind het wel een beetje té om te doen als of de eigenaar niks om het beestje geeft.
Dat, ook naar mijn mening, de eigenaar op deze manier niet slim bezig is met zoeken ben ik met je eens, de indruk wordt inderdaad gewekt dat ze de hoop heeft opgegeven en/of geen zin meer heeft om te zoeken, maar misschien heeft ze daar een reden voor, maar dat maakt nog niet dat iemand niet om 't beestje geeft.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-11 17:40

Barbara1975 schreef:

Ja je gaat nu veel te ver, zoals er al eerder is aangegeven heeft de eigenaresse er ontzettend veel tijd, geld bloed zweet en tranen ingestopt en heeft nu weer een week vrij genomen om te zoeken.