Cesar Milan: 2 gezichten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Nikki__

Re: Cesar Milan: 2 gezichten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:54

En ook het likken van de eigen mondhoeken zijn verzoeningstekens.

@Brainless; nog even terugkomende op jouw reactie over dat jij dan geen hond zou mogen hebben. Ik heb het over mensen die de hond nooit uitlaten. Doordat ze hem niet uitlaten, komt het beessie nergens en zit hij dus alleen in de achtertuin, waar hij geen nieuwe indrukken op doet.
Komt jou hond in nieuwe omgevingen? Wordt hij mentaal moe gemaakt door verschillende luchtjes?

@ Macs, wat misschien een tip voor jou is om soms research te doen op de dingen die je hoort. Daar kan je echt een hoop van leren :j en is nog leuk werk ook!

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:55

Dat doe ik ook. :) Maar bij dit had ik niet echt nagedacht om het op te zoeken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 19:57

Haha dat kan ook nog gebeuren! :D

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:15

Nikki__ schreef:
@Brainless; nog even terugkomende op jouw reactie over dat jij dan geen hond zou mogen hebben. Ik heb het over mensen die de hond nooit uitlaten. Doordat ze hem niet uitlaten, komt het beessie nergens en zit hij dus alleen in de achtertuin, waar hij geen nieuwe indrukken op doet.
Komt jou hond in nieuwe omgevingen? Wordt hij mentaal moe gemaakt door verschillende luchtjes?

Nee, sinds ik verhuisd ben zijn mijn honden veel rustiger dan toen ik nog in een rijtjeshuis woonde en ik ze 4x per dag uitliet.
Alleen in de achtertuin is een relatief begrip... mijn weiland is 300m diep en daar maken ze graag gebruik van. Mijn honden vermaken zich prima door op muizen (en muskusratten) jacht te gaan.
Ik neem ze af en toe mee naar het bos, maar met mijn reu is dat af en toe een hele onderneming.
Hij kan nl. niet los buiten en is aan de riem nogal fel naar andere reuen.
De pup neem ik wel elke dag een keer mee naar buiten, zodat zij leert goed aan de riem te lopen.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 20:47

Nou, dan val jij toch niet onder de mensen die hun hond nooit uitlaten? :D En je gaf hiervoor, dacht ik, aan dat ze ook mee naar stal gaan enz?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:08

Ik heb de stallen aan huis.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-10 21:24

Yamcha schreef:
superwoman schreef:
door aan te vallen wil hij toch domineren, hij wil toch laten zien dat hij je aan kan?
De reden waarom hij aanvalt is omdat hij angstig is, maar hij valt wel aan.

Nee, de reden is dat hij een roofdier is. Zijn instinct zegt hem aan te vallen, omdat hij van pijn en angst agressief wordt.

Een paard zal eerder bang worden, en pas in de aanval gaan als hij geen vluchtmogelijkheden ziet. Maar hij zal altijd vluchten als hij dat kan.

Voor een roofdier is de aanval de eerste logische reactie, voor een prooidier de laatste. Dat is het verschil.

Een hond die wil laten zien dat hij je aankan, zal geen angst vertonen. Die gaat zich niet klein maken, wat een angst-agressor wel doet, maar maakt zich juist groot en breed. Gaat met stijve poten lopen, kijkt je aan (dat zal een angstige hond nooit doen), en probeert je door zijn attitude te imponeren. Maar juist die zal als laatste optie de aanval inzetten, bij een angstbijter is dat een van de eerste reacties.

je hebt gelijk ;)

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 01:55

Vanavond even een flits van zijn programma gezien, maar hij vertelde nu een hondeneigenaar waarom ze de riem zo vlak achter de oren moest doen. Hij vertelde haar dat ze zo maximale controle heeft over de hond, omdat zodra de hond de riem daar voelt er een seintje naar de hersenen gaat en de hond weet dat hij moet volgen...
Aldus zijn uitleg ;)

Wat ik trouwens verder van de uitzending zag (helaas niet alles gezien) was dit een heel educatieve aflevering. Hij ging mensen/de kijkers vertellen hoe ze het beste een bij hun passende hond kunnen uitzoeken bij fokker of asiel en hoe ze die het beste konden laten kennis maken met hun nieuwe leefomgeving. Een goed initiatief zo'n uitzending, ik hoop dat veel mensen daar wat aan hebben en het meenemen in hun keus voor een hond. Veel teveel mensen laten zich nog leiden door alleen het leuke uiterlijk en komen vervolgens met een heel (voor hun) verkeerd karakter thuis.

Ik denk dat de asiels een stuk minder vol zouden komen als mensen beter overwegend een hond zouden kiezen, denken jullie ook niet? :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 09:29

Zéker helemaal mee eens! Mensen kijken alleen naar het uiterlijke plaatje en niet naar het karakter helaas....Schaffen een Briard vanwege zijn mooie lange vacht aan en weten niet eens dat het een herder is bijvoorbeeld en zo kan je nog wel even door gaan. Asiels zitten vol Jack Russels omdat mensen ze veel te druk en hyper vinden etc. etc.

MarvanTom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 09:43

Wij zijn bewust hondloos, maar kijken graag naar Cesar.
Sommige probleemgevallen die bij Cesar voorbij komen, zouden nl ook zomaar bij ons erin kunnen sluipen. Door mij... :o
Ik zou teveel toestaan om vriendjes te willen worden met een hond.
Bij een beetje hond gaat dat natuurlijk hardstikke mis.
Het asiel zal iig blij met onze keuze zijn om niet aan een hond te beginnen! :D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 10:44

SusanW schreef:
Vanavond even een flits van zijn programma gezien, maar hij vertelde nu een hondeneigenaar waarom ze de riem zo vlak achter de oren moest doen. Hij vertelde haar dat ze zo maximale controle heeft over de hond, omdat zodra de hond de riem daar voelt er een seintje naar de hersenen gaat en de hond weet dat hij moet volgen...
Aldus zijn uitleg ;)

Wat ik trouwens verder van de uitzending zag (helaas niet alles gezien) was dit een heel educatieve aflevering. Hij ging mensen/de kijkers vertellen hoe ze het beste een bij hun passende hond kunnen uitzoeken bij fokker of asiel en hoe ze die het beste konden laten kennis maken met hun nieuwe leefomgeving. Een goed initiatief zo'n uitzending, ik hoop dat veel mensen daar wat aan hebben en het meenemen in hun keus voor een hond. Veel teveel mensen laten zich nog leiden door alleen het leuke uiterlijk en komen vervolgens met een heel (voor hun) verkeerd karakter thuis.

Ik denk dat de asiels een stuk minder vol zouden komen als mensen beter overwegend een hond zouden kiezen, denken jullie ook niet? :)

Je hebt inderdaad maximale controle, en ook door een seintje naar de hersenen, alleen niet dat seintje :D

En over het asiel, ben ik deels wel en deels niet met je eens. Tuurlijk nemen sommige mensen honden mee die totaal niet bij ze passen. Maar vergeet niet dat een groot deel van de asielhonden in het asiel níet het gedrag vertoont wat ze na 6 maanden gaan vertonene, als ze gezetteld zijn.
Zo kan een hond bijvoorbeeld onwijs angstig zijn in het asiel, door alle negatieve indrukken, maar daar buiten een géweldige hond zijn. Ik vindt dus juist weer niet dat je van een moment moet uit gaan, maar echt met die hond kennis moet maken voordat je een oordeel kan maken over het gedrag.

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:30

Nikki, dat ben ik helemaal met je eens! Maar ik bedoel al meer het soort hond. Bijv. een vriendin van mij (helemaal geen hondenmens) zou best een hond willen omdat ze soms zo eenzaam is. Nou en dan vraag ik: wat voor een hond zou je dan willen? Zegt ze: een border collie, want die vind ik zo mooi.... :\ Nou daar zakt m'n broek dus van af en dat zeg ik ook echt wel.
Maar zo denk ik dat er veel mensen zijn die op die manier een hond 'kiezen'.

Ik ben het met je eens dat een hond zich in het asiel heel anders kan gedragen dan elders. Dat is ook gewoon een heel moeilijke kwestie denk ik. Maar ik vind dat mensen zich beter in moeten lezen voor ze voor een bepaald ras kiezen. Dat maakt al zoveel verschil!

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:55

Nikki__ schreef:
En over het asiel, ben ik deels wel en deels niet met je eens. Tuurlijk nemen sommige mensen honden mee die totaal niet bij ze passen. Maar vergeet niet dat een groot deel van de asielhonden in het asiel níet het gedrag vertoont wat ze na 6 maanden gaan vertonene, als ze gezetteld zijn.
Zo kan een hond bijvoorbeeld onwijs angstig zijn in het asiel, door alle negatieve indrukken, maar daar buiten een géweldige hond zijn. Ik vindt dus juist weer niet dat je van een moment moet uit gaan, maar echt met die hond kennis moet maken voordat je een oordeel kan maken over het gedrag.

Ik denk dat de mensen die wat meer verstand/ervaring met honden hebben veel meer kunnen zien hoe de hond zich zal gaan ontwikkelen.
Juist de mensen die minder ervaren zijn kunnen beter een hond nemen die vanaf het begin al wat makkelijker is en bij ze past. Net als bij het kopen van paarden zijn mensen snel van mening dat ze "het wel aan kunnen", terwijl dit helaas toch vaak niet het geval is. Voor vele is het al moeilijk om ze braaf te houden ;)

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 11:58

Nikki__ schreef:
Hondengedrag is en blijft een moeilijk iets. Evelijn vindt het likken van de hond bijvoorbeeld vies en zou dit niet accepteren. Terwijl het voor de hond duidelijke taal is. Likken is namelijk een vorm van onderdanigheid, alleen vinden wij het vies.

Een beetje gelik vind ik niet eens erg. Maar deze boxer ging bovenop mensen zitten en dan alles aflebberen. Denk dat daar weinig onderdanigheid meer bij kwam kijken... meer obsessie/frustratie. Dat gedrag zeker geuit tegen mensen die een hond voor de eerste keer ziet... daar heb ik problemen mee :Y)

Ja, het zou zeker uitmaken als mensen beter na zouden denken voor het nemen van een hond en ook niet alleen op uiterlijk zouden letten. Als je een bepaald soort hond erg mooi vindt zet er dan maar een foto van op je bureau.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:03

Evelijn schreef:
Als je een bepaald soort hond erg mooi vindt zet er dan maar een foto van op je bureau.

_O- _/-\o_

SusanW

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:08

:D

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 12:47

Haha het is duidelijk Evelijn, jij vindt likken gewoon vies :D
Het is zeker jammer dat mensen honden op hun uiterlijk selecteren. Het is juist het karakter wat de overhand moet zijn, niet dat koppie.

@superwomen; zelfs voor mensen met veel ervaring kan het moeilijk zijn om de juiste beslissing te maken bij honden in het asiel.
Ik heb een tijdje in het asiel stage gelopen, en de honden die juist zo rustig waren achter tralies, waren buiten de grootste etters.
Dat maakt het zo veradelijk. Een hond kan zich nog zó braaf gedragen als er bezoek komt, maar daarbuiten kan het een monster zijn. En dat zie je niet.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:08

Nikki__ schreef:
@superwomen; zelfs voor mensen met veel ervaring kan het moeilijk zijn om de juiste beslissing te maken bij honden in het asiel.
Ik heb een tijdje in het asiel stage gelopen, en de honden die juist zo rustig waren achter tralies, waren buiten de grootste etters.
Dat maakt het zo veradelijk. Een hond kan zich nog zó braaf gedragen als er bezoek komt, maar daarbuiten kan het een monster zijn. En dat zie je niet.

tuurlijk, maar iig hier is het normaal om een stuk te wandelen met de hond die je leuk vind.
Zo kun je ook nog best wat testjes doen om een betere inschatting te maken.

Nikki__

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:49

Zelfs met die testjes schiet je vrij weinig op, omdat de hond pas na ongeveer een maand of 6 zijn 'ware' aard laat zien. Zo kan het zijn dat je de hond bij het asiel op kan tillen, maar dat ze na een maand dit niet meer van je accepteerd.
Of dat ze daar je alle kanten mee sleurt aan de riem, terwijl ze thuis gewoon rustig loopt.
Ik vind niet dat je een asiel hond direct kan beoordelen. Je zal toch echt gewoon een hoop 'geluk' moeten hebben.

superwoman

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 13:58

Nikki__ schreef:
Zelfs met die testjes schiet je vrij weinig op, omdat de hond pas na ongeveer een maand of 6 zijn 'ware' aard laat zien. Zo kan het zijn dat je de hond bij het asiel op kan tillen, maar dat ze na een maand dit niet meer van je accepteerd.
Of dat ze daar je alle kanten mee sleurt aan de riem, terwijl ze thuis gewoon rustig loopt.
Ik vind niet dat je een asiel hond direct kan beoordelen. Je zal toch echt gewoon een hoop 'geluk' moeten hebben.

dat zeker, maar dat alle kanten op sleuren is iets waar je aan kan werken én bij het asiel verwacht ik dat de meeste even extra energie hebben en dus drukker zijn. Na een poosje lopen is het ergste er wel af ;)
Een asielhond kun je imo ook niet direct beoordelen, maar er zijn wel aanwijzingen waar je op kunt letten én kun je een inschatting maken.
En pup uitzoeken vind ik net zo'n grote gok of misschien zelfs wel groter ;)

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 14:48

Een asielhond is naar mijn idee wat moeilijker om te 'peilen' dan een pupje.
Een asielhond heeft in veel gevallen al een verleden die soms niet al te prettig is geweest, deze rugzak draagt zo'n hond in de meeste gevallen nog een hele tijd met zich mee raakt deze soms helemaal niet meer kwijt.
Als je denkt dat jij de hond kan sturen en de begeleiding kan geven die deze nodig heeft om deze te helpen door de rugzak lichter te maken en daarnaast ook een klik hebt met de hond kunnen beiden veel plezier aan elkaar beleven.
Zo hebben wij 2 honden uit het asiel gehad, waarvan er 1tje mishandeld was en de andere een zwerver, van beiden hebben we ontzettend veel geleerd en bij 1tje hebben we gebruik moeten maken van proffesionele begeleiding.
Iets waar we in eerste instantie wat huiverig voor waren, maar achteraf gezien een juiste keuze geweest.

Mijn zwager heeft begin dit jaar een hond aangeschaft, een pup, wij natuurlijk ook enthousiast want een hond was echt iets voor hem.
Hij is ontzettend sportief en heeft veel vrije tijd, maar niet zoveel verstand van honden.....maar goed alles kun je leren.
Toen hij vertelde welk ras hij gekocht had, werd ik ineens minder enthousiast, een weimaraner...prachtige honden, maar niet echt geschikt voor hem.
Dat heb ik hem ook gezegt, waarop hij vond dat dit alles best mee zou vallen en hij ging op curcus dus daar zouden ze alles wel leren.
Ik heb behoorlijk op hem in zitten praten dat je er met een simpele puppycurcus echt nog niet bent, vooral niet met een weimaraner.
Hij dacht er anders over en hij ging fietsen met de hond, wandelingen maken ectect.
Ja leuk voor je, maar ga dan ajb ook na de puppycurcus op jachttraining want anders gaat het fout beste zwager.
Nee hoor onzin, de hond luisterde perfect......ja dat begrijp ik maar als het jachtinstinct naar boven komt luisterd de hond waarschijnlijk niet meer, naar jou simpele commando 'kom' die jullie op de pupycurcus geleerd hebben daar red je het gewoon niet mee.
Na een schaap en 2 kippen te hebben vermoord, moest de hond weg........hij belde op met de vraag of ik nog iemand wist voor de hond of dat ik hem niet wou? WAT? ik sprong bijna uit mn vel, oei wat was ik kwaad............
De hond was inmiddels bijna een jaar en naar mijn mening de dupe geworden van de onkunde van de eigenaar.
Op de curcus hadden ze mijn zwager geadviseerd de hond in te laten slapen, zijn die mensen daar niet goed bij hun hoofd ofzo? dacht ik.
Weten ze daar wel wat een weimaraner inhoudt?, nee blijkbaar niet en mijn zwager was het wel eens met het advies van de hondenclub, wie wilde er nou een hond die kleinvee doodbijt?
Via de rassenvereniging hebben we een geschikte eigenaar weten te vinden, gelukkig iemand die eerder een weimaraner heeft gehad en daarnaast bereid om een jachttraining te volgen, eind goed al goed voor de hond, maar in dergelijke situaties denk ik toch echt, hoe dom kun je zijn.

fried_egg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 14:56

Wat een verhaal cissie.... heeft je zwager je ooit gelijk gegeven? Of laten blijken dat hij misschien toch geen gelijk had met zijn keus, of is ie tot het einde eigenwijs gebleven? Ik zou daar echt niet mee om kunnen gaan... wat zou ik boos zijn geworden zeg.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 15:04

fried_egg schreef:
Wat een verhaal cissie.... heeft je zwager je ooit gelijk gegeven? Of laten blijken dat hij misschien toch geen gelijk had met zijn keus, of is ie tot het einde eigenwijs gebleven? Ik zou daar echt niet mee om kunnen gaan... wat zou ik boos zijn geworden zeg.

Het gaat mij er niet om of ik wel/niet gelijk heb of had, dat boeit me niet.

Waar het mij om ging is dat als je een hond, in dit geval een pup aanschaft en weet van jezelf dat je ervaring met honden beperkt is......je daar rekening mee moet houden.
En dat moet je naar mijn idee niet aankomen met een weimaraner, puur uitgekozen op uitstraling en verdere uiterlijk. (in zijn geval).
Natuurlijk zijn het prachtige honden dat vind ik ook, maar dat uiterlijk is 1 ding, de rest is vele malen belangrijker al dan niet het belangrijkste.
En dat lijkt hij niet te begrijpen, hij had het kort geleden alweer over een andere hond, eentje die wat minder complex (zoals hij het noemt) in elkaar steekt,..mijn reactie wat eruit voordat ik er erg inhad "jij, kan beter helemaal geen hond nemen".

Maar goed wie ben ik, om hem te les te lezen......ik ben gewoon een hele andere insteek gewent.

fried_egg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-10 15:14

Het boeit mij niet of het jou boeit of je gelijk hebt gekregen.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is: heeft ervan geleerd of is hij met het hele proces nog geen steek opgeschoten?

Aan je tweede reaktie te zien is het het laatste. Eeuwig zonde voor de hond die er dan nu misschien weer gaat komen...

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-11-10 15:22

fried_egg schreef:
Het boeit mij niet of het jou boeit of je gelijk hebt gekregen.

Wat ik eigenlijk bedoel te zeggen is: heeft ervan geleerd of is hij met het hele proces nog geen steek opgeschoten?

Aan je tweede reaktie te zien is het het laatste. Eeuwig zonde voor de hond die er dan nu misschien weer gaat komen...

Dat snap ik....

Uhmm, lijkt erop dat er weinig van geleerd heeft, hij ziet nu wel in dat een weimaraner 'teveel' hond voor hem was en hij zich niet goed heeft voor laten lichten over dit ras en de behoeften ervan.

Momenteel is het even rustig omtrent zijn idee om een andere hond aan te schaffen......of hij zegt bewust niks tegen mij dat kan ook.