Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:23

Marloez schreef:
Dat betekend voor mij dat het prima voer zal zijn, wat nog te bezien valt natuurlijk want het is ook per dier verschillend.

Er zitten granen in, iets waar een kat of hond niets mee kan, en gegarandeerd zorgt voor tandsteen, kapotte nieren en levers, hartfalen, darmproblemen en allergieen....Ik heb een test gezien bij een vleesinfo avond die mij heeft overtuigd dat dit de reinste gif is voor onze dieren.....

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:31

Chiqa schreef:
Marloez schreef:
Dat betekend voor mij dat het prima voer zal zijn, wat nog te bezien valt natuurlijk want het is ook per dier verschillend.

Er zitten granen in, iets waar een kat of hond niets mee kan, en gegarandeerd zorgt voor tandsteen, kapotte nieren en levers, hartfalen, darmproblemen en allergieen....Ik heb een test gezien bij een vleesinfo avond die mij heeft overtuigd dat dit de reinste gif is voor onze dieren.....

Nou zo erg zal het vast ook niet zijn, anders werd het gemiddelde huisdier in NL vast niet zo oud. Bij ons thuis zijn honden altijd erg oud geworden tot 17 aan toe (en die dood kwam nog door een ongeluk ook nota bene). En die kregen echt geen peperdure brokjes hoor! Gewoon een middenklasse, zoals ik dat nu ook ga doen.

Ik blijf bij mijn standpunt, ik voer een merk dat me goed lijkt, waar ik veel goede ervaringen over gehoord/gelezen heb en kijk hoe het uitpakt. Mocht de vacht dof worden etc dan schakel ik over op een ander voeder. Ik merk dat er op internet alleen negatieve reacties over dit merk voor zijn door de zogenaamde kenners die het zelf niet eens geprobeerd hebben! Het zakje dat ik vandaag gekocht heb is het proberen waard! :) De hond zwierf voorheen op straat dus zal sowieso er op vooruitgaan. :(:) (Zet zich alvast schrap op de reacties die hierop zullen voortvloeien in de trant van: daar moet je niet mee vergelijken blahblah) Ik doe dat lekker tóch! :+

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:40

@ Koia: Zowel Pedigree als Frolics zijn kwalitatief erg slecht voer. Ook wordt het tegelijk voeren van vlees en brok niet aanbevolen.

@ Marloez: Ik heb niks tegen de Aldi, maar het ligt eraan wat je acceptabel hondenvoer vindt. Heb je de test zelf gelezen? De Duitse Warentest geeft Frolic aan als goed en Pedigree zelfs aan als zeer goed. Dat plaatst wel ernstige vraagtekens bij de kwaliteit van de testen. Ik kan nergens de bestanddelen van het produkt op internet vinden, maar ik zou ook zeker kijken of er bestanddelen als BHT, ethoxyquine en BHA inzitten (pesticiden) Houd er wel rekening mee dat de zogenaamde kenners heel veel gelezen en vaak ook veel ervaring hebben met diverse soorten voer. Vaar niet blind op een of ander soort vaag consumententestje.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:46

Marloez schreef:
[
Nou zo erg zal het vast ook niet zijn, anders werd het gemiddelde huisdier in NL vast niet zo oud. Bij ons thuis zijn honden altijd erg oud geworden tot 17 aan toe (en die dood kwam nog door een ongeluk ook nota bene). En die kregen echt geen peperdure brokjes hoor! Gewoon een middenklasse, zoals ik dat nu ook ga doen.

Dit vind ik geen goed argument, gelet op de medische wetenschap die ook steeds beter wordt. Honden met kanker kunnen tegenwoordig chemokuren krijgen etc.
Er zijn mensen die hun leven lang roken en toch 90 worden, wil dat zeggen dat roken gezond is?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:49

Over Frolic kan ik idd maar weinig goeds zeggen en Pedigree al helemaal niet. :x Ik vaar gelukkig niet blind op die test maar het was wel zo dat het me een extra zetje gaf om het te gebruiken. Nouja ik heb het nu toch, ik kijk even aan hoe hij het er op doet, en anders schakel ik over, dat kan immers altijd nog! :)

Er staat niet exact op wat voor goedhoudmiddeltjes erin verwerkt zitten, alleen: "Met antioxidanten (EG toevoegingsmiddelen)".

Nikka

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:51

Ja dan weet je nog niks want BHA of BHT zijn synthetische antioxidanten en een EG toevoegingsmiddel.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:54

marloez,ik vind merken als RC,eukenuba enz ook niets hoor,zit ook 80% granen in,een goed hondenvoerproducent zou zijn product op honden behoeftes moeten maken,en dat is vlees,niet volstoppen met goedkope vulmiddelen,waar een hond echt niets mee kan....behalve uitpoepen...

en ja,jou aldi merk is niet slechter en niet beter als die boven genoemde merken,net zoveel vleesaandeel in de brok,alleen betaal je ws een poepske minder voor je brokken,omdat je niet voor het "merk" betaald... ;)

maar vers moet je willen voeren,dat klopt... :)

@Koia,barfen is iets anders als kvv voeren he,dus als je wil gaan barfen lees je dan wel goed in,of laat je goed informeren naar een weekmenu,zodat je hond niets te kort komt.

als je kvv gaat voeren,dan is dat compleet,dat is elke dag in bakje gooien en klaar.. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-10 23:58

Marloez schreef:
Over Frolic kan ik idd maar weinig goeds zeggen en Pedigree al helemaal niet.

Staat in diezelfde test waarom durf je dan wel Aldi brokken te voeren?

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:00

Ik heb mijn pup van nu 7 maand nog op de royal canin puppy brokjes. Ik heb alleen
het idee dat ze die niet echt lekker vind. Het duurt erg lang voordat ze er wat van
eet.

Wat zou een goed merk zijn om op over te stappen? Ik hoorde iets over voer van
de welkoop in een gele zak.. iemand enig idee welk merk dit is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:02

Kippiekip je kan om te beginnen een het topic doorlezen er worden echt heel veel tips gegeven.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:03

Arcana (Hoger vleesaandeel)
Arden Grange (Hoger vleesaandeel)
Biofood (Biologisch. De vleesbrok is een geperste brok)
Dog Lovers Gold
Farmfood (Geperste brok zonder chemische anti-oxidanten)
Henne (Op basis van vis)
Orijen (Bevat 70% vlees en 30% groente/fruit. Bevat dus ook géén rijst!!)
Platinum Petfood (70% vlees/kip aandeel)
Seven for Seven (Elke dag een andere "smaak". Met een hoger vleespercentage)
Yarrah (Biologisch)

dit zijn betere merken hondenbrokken...

ik zou bijna zeggen...probeer eens een keer rodi oid..of ze dat wel eet ;)

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:03

Nikka schreef:
Ja dan weet je nog niks want BHA of BHT zijn synthetische antioxidanten en een EG toevoegingsmiddel.

Idd, lekker handig weer. :+

Over Eukanuba heb ik ook slechte verhalen gehoord.. Wat ik alleen niet snap: bij veel van deze voeders, neem als voorbeeld Royal Canin, hebben toch ontzettend veel dieren die ik ken baat.. Hoe is dat dan mogelijk? :? En de dierenarts zal vast ook geen producten verkopen die geen zin hebben? Anders kopen de mensen ze toch niet.

Maar ik zal morgen even verder lezen, ik rol om! Ik vind het een erg interessant onderwerp en adviezen van meerdere mensen zijn altijd welkom! Misschien doe ik er niet meteen wat mee maar kan het op een later tijdstip toch van pas komen, zoiets blijft iig altijd hangen.
Chiqa schreef:
Marloez schreef:
Over Frolic kan ik idd maar weinig goeds zeggen en Pedigree al helemaal niet.

Staat in diezelfde test waarom durf je dan wel Aldi brokken te voeren?

Omdat ik de test zelf niet gelezen heb, ik wist alleen dat hij erg hoog gescoord had uit een consumententest in Duitsland.

Ik bedoel maar, mijn eigen eten, alle zooi die ik naar binnen werk die in weet-ik-het-allemaal-voor producten zitten doorzoek ik niet eens zo grondig, dus voor mijn hond heb ik dat ook niet gedaan. Ik heb er nu al meer aandacht aan besteed dan dat ik ooit gedaan heb bij wat voor etenswaar dan ook! :P

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:05

Chiqa schreef:
Kippiekip je kan om te beginnen een het topic doorlezen er worden echt heel veel tips gegeven.

>;) dat heb ik wel gedaan. Er worden veel namen genoemd maar is dat ook allemaal
geschikt voor een pup van 7 maand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:06

Yup.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:07

Stond er niet bij.

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:08

Dankje hier heb ik wat aan :j Kan ik rodi gewoon bij de dierenwinkel
krijgen?

kimmie261 schreef:
Arcana (Hoger vleesaandeel)
Arden Grange (Hoger vleesaandeel)
Biofood (Biologisch. De vleesbrok is een geperste brok)
Dog Lovers Gold
Farmfood (Geperste brok zonder chemische anti-oxidanten)
Henne (Op basis van vis)
Orijen (Bevat 70% vlees en 30% groente/fruit. Bevat dus ook géén rijst!!)
Platinum Petfood (70% vlees/kip aandeel)
Seven for Seven (Elke dag een andere "smaak". Met een hoger vleespercentage)
Yarrah (Biologisch)

dit zijn betere merken hondenbrokken...

ik zou bijna zeggen...probeer eens een keer rodi oid..of ze dat wel eet ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:09

Toch wel, meerdere malen zelfs.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:11

uhm,als het een dierenwinkel is met diepvries vast wel,maar de appie heeft het ook,wel de compleet versie nemen... :j

of smuldier als de appie dat heeft liggen,vinden ze ook erg lekker :D

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:12

oke het zijn dus geen brokjes als ik het goed begrijp?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:13

nee,zijn hamburgers van vers vlees....vinden honden heerlijk.... :D

de andere merken die daarboven staan zijn wel brokken...

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:15

Oke. En die merken waar achter staat hoger vleesaandeel, maakt dat
iets uit? ik bedoel dat ze niet ineens een stuk dikker daardoor word?

Onze andere hond krijgt trouwens pedigree brokjes. Die vind ze dan wel
weer lekker, maar ik vind pedigree zelf niet zo geweldig.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:17

pedigree is nu echt troep te noemen,en nee,met brokjes waar meer vlees inzit wordt je hond zeker niet dikker van :)

het is alleen maar gezonder voor je hond... :)

kippiekipp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:19

Oke :) ik ga de namen eens opschrijven en morgen in de dierenwinkel kijken.
Het kan toch geen kwaad lijkt mij om wat anders te proberen... en als ze die
ook niet lekker vind probeer ik nog een andere.

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-10 00:22

Persoonlijk zou ik bij een pup gaan voor een KVV met een natuurlijke calciumbron. In bijv Smuldier en AHV zit kunstmatig calcium.