Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
sitaenik schreef:Hallo,
Ik zoek nog een hond erbij,
we hebben zelf al een labrador,
en mijn ouders hebben zelf
border collies gehad,
We weten nog niet goed welk ras,
we hebben zelf ook schapen)
De hond moet:
-Lief zijn,
-Aanhankelijk zijn
-met kinderen overweg kunnen
-Speels zijn
-Goed kunnen luisteren
-Op een boerderij kunnen leven
-Moet conditie hebben, (niet al te lui zijn)
Andere passende rassen mogen ook worden gezegt
die hieraan voldoen.
Dan ga ik misschien in het asiel kijken
voor zo´n ras of een vuilnisbakje of kruising.
Maar ik wil wel een ras die hieraan voldoet..
Vb:
labrador
golden retriever
friese stabij
NSDTR
kooiker
beagle
berner sennen
border collie
australian Shepherd
we zitten het meest te kijken nu naar de labrador of friese stabij
sitaenik schreef:een boerderij, grote omgeving waar ze mag komen,
we hebben schapen voor bijv. schapendrijven. We hebben ook al een andere hond. Ik ga waarschijnlijk voor nog een labrador, friese stabij of een border collie
anneliesdj schreef:sitaenik schreef:een boerderij, grote omgeving waar ze mag komen,
we hebben schapen voor bijv. schapendrijven. We hebben ook al een andere hond. Ik ga waarschijnlijk voor nog een labrador, friese stabij of een border collie
Bedoel je daarmee dat je het de hond kunt leren en er echt mee aan de slag gaat?
Want een hond leren schapen te drijven doe je niet zomaar even, daar heb je een hoop kennis voor nodig. Je moet niet denken 'ik laat hem wel in de weide en dan zie ik het wel' want dan gaat je hond gegarandeerd zijn eigen plannetje trekken en daar wordt je niet blij van.
Een border collie of een of australian sheperd moet echt veel werken, zowel fysiek als mentaal, je moet hem dus veel laten bewegen maar ook iets geven waarbij hij moet 'nadenken´ het is niet alleen de energie die eruit moet.
anneliesdj schreef:Nou, 'liever' is nog zacht uitgedrukt,
anneliesdj schreef:Ik heb een Duitse Dogdie gaat van z'n leven geen ratten en muizen vangen
De terriers liggen voor de hand ja, maar die zijn allemaal toch vrij luidruchtig? Ik heb weinig ervaring met terriers, wellicht kan iemand mij wat aanraden wat niet zo irri keft (sorry Jade) en wat groter is?
Een paar uur voor een molshoop staren komt dan wel weer goed uit, muizen laten zich tenslotte niet zo makkelijk vangen. Maar zijn JR's wel goed met kinderen? Niet te druk?
anneliesdj schreef:Hmm ik ben benieuwd of jullie mij kunnen adviseren.
Ik ben op zoek naar een muizen/rattenvanger.
Nu wordt er vast gezegd; neem een kat, maar ik ben niet zo'n kattenmens en bovendien hebben we al een hond die al 3 jaar zonder katten leeft dus of dat goed gaat is de vraag.
Ik zoek; een hond die in de eerste plaats klein ongedierte in en om de stal opruimt.
Liefst een wat grotere hond maar dat gaat meestal niet samen met ratten vangen dus klein mag ook.
Moet goed met kinderen kunnen.
Beweging kan ik ruim voldoende bieden, ben de hele dag thuis met de paarden, heb een groot erf om rond te rennen, hij mag mee fietsen of balletjes gooien in de wei.
Waaks hoeft hij niet te zijn maar mag wel, als het maar geen overdreven blaffer is.
Ik was zelf al op een JRT gekomen maar als je bovenstaand lijstje leest snap je vast waarom dat niet mijn voorkeur heeft. Ben benieuwd of er iemand nog wat weet of dat het toch maar een kat moet worden