De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PBA_

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:52

pardon waar slaat dit op. waarom zou ze niet van haar katten houden?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:56

sarah_m schreef:
Je zou toch denken dat er dierenliefhebbers op dit forum zitten, niet van die zieke geesten. Als je zo omgaat met dieren en hun eigenaars spoort er echt iets niet bij je.

Alsof een raskat bijvoorbeeld waardevoller is dan een 'gewone' kater. Waarschijnlijk houd de eigenaar van die 'gewone' kater veel meer dan dat jij van jouw katten houd, want volgends mij zie je ze echt alleen als je geldmachientjes.

p.s. wat fijn voor je dat je nou geen kittens krijgt van een normale kat, want dat zou natuurlijk echt heeeel erg zijn.

Waar slaat dat nou weer op? Jij wil als fokker van een hondenras of een paardneras toch ook niet ineens een paard of hond erop die totaal niet getest is oid. Wie weet wat voor ziektes dat dier met zich mee draagt en overbrengt op jou kat en misschien ook op de rest... Je wil een geteste kat.
Bovendien verteld ze ergens dat ze al problemen heeft gehad met deze kat en dat als ze hem nu dekt ze ook problemen krijgt.

Dit kost haar handen vol geld, dus als ze niet van haar katten zou houden, had ze hem wel verkocht en uit een ander nest iets gehouden ofzo. Er zijn genoeg mogelijkheden die geen of midner geld kosten.
Misschien moet je even de hele discussie volgen? Boos!

PBA_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 15:57

laat maar volgens mij is dat kind een jaar of 12 ze heeft nergens weet van

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 16:10

sarah_m schreef:
Je zou toch denken dat er dierenliefhebbers op dit forum zitten, niet van die zieke geesten. Als je zo omgaat met dieren en hun eigenaars spoort er echt iets niet bij je.

Alsof een raskat bijvoorbeeld waardevoller is dan een 'gewone' kater. Waarschijnlijk houd de eigenaar van die 'gewone' kater veel meer dan dat jij van jouw katten houd, want volgends mij zie je ze echt alleen als je geldmachientjes.

p.s. wat fijn voor je dat je nou geen kittens krijgt van een normale kat, want dat zou natuurlijk echt heeeel erg zijn.

Zullen we een maandje ruilen? Ik jouw leven en jij mijn leven? Denk dat je gillend terug rent naar je ouders.

Kom op zeg, die katten brengen echt geen ruk op, integendeel, ze kosten me een fortuin. En niet alleen in aanschaf. Ik heb een abonnement op de dierenarts, want voor elk wissewasje zit ik daar. Om over alle andere kosten nog maar niet te spreken.

En niet van mijn beesten houden? Gelukkig weet ik wel beter, veel beter.

Maar heey, stel je voor dat mijn GGK dekhengst uitbreekt en de merrie van een ander dekt, dan leg ik daar ook een rekening neer voor het dekgeld hoor. Stel je voor, dat ze een gratis veulen zouden krijgen

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 19:00

I smell Penny Haha!

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-04-08 20:38

Kitty Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:42

ja en nu gaan we het volgende oplossen........... heeft MIJN hond MIJN kat gepakt gisteren. De ruzie ging over een stuk tonijn........

Nu moet ik een schuldige vinden, want het oog van mijn witte kat gaat echt niet meer goedkomen, ben al blij dat ze weer tevoorschijn is gekomen vandaag.........

wie is nu de schuldige, en welk dier moet ik daar nou verantwoordelijk voor stellen (natuurlijk mijn 9 jarige dochter die liep te trutten met eten en de dieren uitspeelde op elkaar, maar dat kind heeft gisteren de hele avond zitten huilen....... )

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:53

Ik weet niet of je al naar de da geweest bent Kim en wat er precies loos is
met t oog (zit t er nog) maar als een gek gaan zalven minstens 5 keer per dag vitamine A + antibiotica zalf
kan heel veel goed doen.
Mijn kat had echt een gat in haar oog, en met geluk en veel zalven is het goed gekomen.

Mooie taak voor je dochter misschien?. Pling

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 20:55

wil je niet willen doen met een wilde Lachen Lachen

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:04

Hoe wild is wild? In een handdoek vouwen en hup ,steeds lekker hapje erachteraan.
Tenzij t echt een wilde buitenkat is ,dan is t moeilijk cq onmogelijk ja.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:07

wild als in geboren uit een wilde poes op een stal Lachen Lachen niet in een huis kunnen aarden............ maar deze "familie" wel op acceptatie niveau hebben zitten Lachen

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:07

Ik vind dat katten gewoon lekker buiten los rond mogen lopen, ja gecastreerd, maar poezen ook gesterriliseerd. Honden mogen van mij ook lekker loslopen, maar alleen in tuin, en buiten tuin gewoon onder toezicht van baasje. Komt er een kat in de tuin van de hond, jammer, niks aan te doen van beide kanten.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:12

Hinata schreef:
Ik vind dat katten gewoon lekker buiten los rond mogen lopen, ja gecastreerd, maar poezen ook gesterriliseerd. Honden mogen van mij ook lekker loslopen, maar alleen in tuin, en buiten tuin gewoon onder toezicht van baasje. Komt er een kat in de tuin van de hond, jammer, niks aan te doen van beide kanten.

Dit vind ik nou ook van katten.. Haha! Haha!
Kim je heb speciale dwangbuisachtige dingen om de kat in te kunnen behandelen, da heeft ze vast wel

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:14

Ach ik ga m'n kat niet de hele dag achterna lopen. Als hij af en toe vecht met een paar andere katten moet ze het zelf weten, zal ze wel een rede voor hebben en die andere katten ook. Niemand hier die daar een probleem van maakt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:14

nah komt wel goed, met een oog kunnen ze ook goed leven....... ik hou het scherp in de gaten, dier voelt zich goed verder........ eet, drinkt......... is redelijk allert.........

zit alleen op de kast Lachen en dat vind ik wel logisch want haar aanvaller loopt over de vloer....

Kaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:16

Ik denk dat dat niet te doen gaat zijn Echwel als de kat zo wild is.
Een lastig geval grijp ik in zijn kuif ,wikkel vanaf de kin een handdoek eromheen
zodat zowel voor- als achterpoten in een soort dwangbuis zitten en smeren maar.

Kat is ook niet gek en laat zich 1 keer verassen, maar dan is t afgelopen en voor resultaat moet je
echt vaak zalven, 1 a 2 keer per dag is onvoldoende.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:20

daarom laat ik het zo, ben gelukkig genoeg dierenmens om te zien of het verder wel of niet goed gaat met het dier....... gaat het echt niet goed, dan moet ik helaas drastische maatregelen nemen (wat ook inhoud haar in de WC opsluiten zodat ik haar te pakken kan krijgen PLUS het 6 maanden durende reintigratieproject) dus ik kijk het gewoon aan en beschouw het oog als verloren..........

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:24

Groot gelijk heb je. Het is hartstikke lastig om dat door te zetten vooral bij wilde katten. Ik weet nog dat ik mijn kat 'de pil' gaf, dat was ook de eerste paar keer makkelijk maar daarna niet meer. Nagelbijten / Gniffelen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:24

Kaatje schreef:
.

Kat is ook niet gek en laat zich 1 keer verassen, maar dan is t afgelopen en voor resultaat moet je

Ik denk dat het zo erg toch nog niet is ROFL ROFL ROFL
Of wil je zooo graag in het bloopertopic

Hinata

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:27

Echwel schreef:
Kaatje schreef:
.

Ik denk dat het zo erg toch nog niet is ROFL ROFL ROFL
Of wil je zooo graag in het bloopertopic

Nou zo is het echt. Katten laten zich echt niet 2 keer op dezelfde manier pakken, ze zijn ècht niet dom.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:29

lief verASSEN, tja ech als het mot dan mottut Lachen

(geheel offtopic........... sorrie Haha! )

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 21:30

KiWiKo schreef:
lief verASSEN, tja ech als het mot dan mottut Lachen

(geheel offtopic........... sorrie Haha! )

Haha! Haha! Haha!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:04

Hinata schreef:
Groot gelijk heb je. Het is hartstikke lastig om dat door te zetten vooral bij wilde katten. Ik weet nog dat ik mijn kat 'de pil' gaf, dat was ook de eerste paar keer makkelijk maar daarna niet meer. Nagelbijten / Gniffelen

Al eens een spiksplinternieuwe asielkat geprobeerd elke dag 2 pilletjes AB te geven tegen zijn niesziekte? Nagelbijten / Gniffelen En dan mag je dus echt niet overslaan anders worden de bacteriën blijkbaar resistent Boos! Ondertussen aan dag 5 van de 2e kuur en het gaat beter Knipoog

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:16

Mijn waakkat moet 2x per dag pilletjes voor z'n schildklier Haha!

Ik geef ze liever aan hem dan aan onze "lieve" kat Knipoog

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-08 22:18

Poeh en dat elke dag? Sterkte Knipoog Ik hoop er binnen hier en een maand ten langste vanaf te zijn. Ik heb nu een sterkere kuur die ik maar 1 keer per dag moet geven, ik draai het in wat smeerkaas en duw dit achter in zijn bek, dat gaat eigenlijk heel behoorlijk... Alle andere methodes waren flut Lachen